Vakantie Oostenrijk

Met de motor ben ik in het verleden ook om 7 uur vertrokken en 1200 km verder om 20.00 uur aangekomen. Maar dat was geen motor die ik nu heb, met cruise controle en met veel vermogen om lekker te toeren. Met mijn huidige motor rij ik met zijkoffers relaxed makkelijk 160 km over snelweg. Als ik op bestemming ben sta ik de volgende dag om 8.00 uur op, ontbijten en daarna elke dag (4 windrichtingen) lekker 350 km tot 450 km touren tot een uur of 17.00 uur. En dat doe ik bijna ieder jaar in verschillende streken/landen. Alleen zijn de versperringen of weg omleggingen vervelend en nemen veel tijd in beslag.
 
Met de motor ben ik in het verleden ook om 7 uur vertrokken en 1200 km verder om 20.00 uur aangekomen. Maar dat was geen motor die ik nu heb, met cruise controle en met veel vermogen om lekker te toeren. Met mijn huidige motor rij ik met zijkoffers relaxed makkelijk 160 km over snelweg. Als ik op bestemming ben sta ik de volgende dag om 8.00 uur op, ontbijten en daarna elke dag (4 windrichtingen) lekker 350 km tot 450 km touren tot een uur of 17.00 uur. En dat doe ik bijna ieder jaar in verschillende streken/landen. Alleen zijn de versperringen of weg omleggingen vervelend en nemen veel tijd in beslag.
Dat weet ik niet. Denk het het wel meevalt met real time verkeersinformatie op de navigatie.
Dan cross je overal omheen.

Even de telefoon koppelen met een geschikte navigatie en je lacht iedereen uit.
Alleen baustellen, daar helpt real time niet.

In Duitsland win je zomaar 3 uur op een ik zie wel rijder.
In de bergen is het wel moeilijker als er maar 1 weg is.
Maar vaak zijn er wel 2. Door de tunnel of over de pas.
 
Niet mee eens. Ik heb liever 1 geestdodende en zware dag om.......................
Juist!
Beter om in 1 dag gelijk een flinke klap er op te geven en daarna rijden op de plek van je bestemming.
Bijv onderweg naar Corsica, dan ga je toch geen Alpenritten doen?? Dan heb je de Alpen niet gezien en Corsica ook niet.
Alpen doen we dan wel weer een andere keer...................
 
Wat willen jullie toch allemaal zien dan?
Ik rijd en kijk om me heen (niet te veel, de snelheid zit er doorgaans behoorlijk in).
Ik geniet van dat wat ik onderweg zie, zoek een leuk terras voor de lunch en een hotel voor een biertje, avondmaal en een bed voor de nacht.

Ik ben een keer of 6 in de alpen geweest om motor te rijden, twee keer op zomervakantie en een keer of 50 om te skiën. Heb ik dan de Alpen wel gezien?

Wat ik wil zien zijn gave wegen, liefst met goed asfalt en veel, heel veel bochten. Volgens mij liggen dat soort wegen in de Alpen, op Corsica en op heel veel andere plekken in de wereld.
Als je daar dan toch zes dagen gebruik van gaat maken, heb je toch gezien wat je wilt? En als je dan toch naar Corsica gaat, kom je door de Alpen. Waarom zou je daar dan ook niet lekker van genieten.

In mijn beleving redeneer jij als volgt: als ik in een goed restaurant zit neem ik bewust een heel vies voor- en nagerecht, want anders kan ik niet van mijn hoofdgerecht genieten.

In mijn situatie neem ik een heerlijk voorgerecht, een super hoofdgerecht (weliswaar wat kleinere portie, maar wel fantastisch qua smaak) en dan nog een heerlijk nagerecht en een kaasplankje met een borrel toe.

Bon Apetit.
 
Ach het is ieder zijn eigen ding vroeger scheurde ik ook door de alpen oke racen dan . Nu ervaar ik het ,dat is heel wat anders. en dat is na de periode racen door de bergen een hele mooie beleving.
 
Dat is het mooie van motorrijden.
We hebben allemaal dezelfde hobby en ook allemaal de vrijheid om het naar wens in te vullen ;-)
Of het nu het type motorfiets is, de wens om onderweg wel/niet aan sight-seeing te doen, kamperen of hotel etc.
De combinaties zijn bijna oneindig 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan