Vakantie op een Suz. GS500e

Makaveli

MF'er
11 apr 2002
121
0
Huizen / Enschede
Ik wil op vakantie gaan naar Zweden met een Suzuki GS500e als reispartner :)
Nu vraag ik mij af hoe ik het beste mijn bagage kan meenemen hierop? Ik heb al weleens een weekendtas en daarboven op een rugzak achterop gehad. Maar echt makelijk vond ik dat niet. Ook kon ik niet echt veel meenemen op die manier....

Tips zijn welkom :)
 
Met mijn GS zou ik nooit zover reizen, maar ik ben dan ook aan de grote kant voor zo'n motor.

Een tanktas is een mooi begin denk ik en voor de rest bind je maar zoveel mogelijk bovenop de duo-zit.
 
Zo zag het er bij mij uit bij vertrek richting Werchter.

full
 
Ik wil op vakantie gaan naar Zweden met een Suzuki GS500e als reispartner :)
Nu vraag ik mij af hoe ik het beste mijn bagage kan meenemen hierop? Ik heb al weleens een weekendtas en daarboven op een rugzak achterop gehad. Maar echt makelijk vond ik dat niet. Ook kon ik niet echt veel meenemen op die manier....

Tips zijn welkom :)
Een tweedelige fiets tas over de buddy hangen.
Dat maakt je buddy wat breder en kan er ook wat meer bovenop.
Veel plezier in Zweden en pik een stukje Noorwegen mee als je reis plan dat toe laat. :}
 
Tanktas heb ik ook al idd... maar daar kan niet zo heel veel in.
Maar zo'n tas over de buddy is wel een erg goed idee. Dan kan daarboven op nog het een en ander erbij.

Noorwegen ga ik ook nog bezoeken, want daar zitten vrienden van mij... dus die moet ik ff opzoeken :)
 
ik heb paar weken geleden deze Rol aangeschaft (dus niet de zijtassen)

10025319_720_FR.jpg


koste me 30 euro

heeft hij de test perfect doorstaan (weekendje moezel gereden)
je kunt er echt veel in meenemen en hij zat muurvast (ff trekbandje erover)+ regenhoes krijg je erbij
 
Ik heb ook van die zijtassen op de motorhangen. Bovenop de buddy en de tassen, kan je dan een grote rugzak van 65 liter leggen. Verder had ik ook mijn tent er op liggen. Even een sjorbandje erover en het zit muurvast. En samen met een tanktas heb je dan dik 150 liter! bagageruimte. Verder een spin over je rugzak en daar steek je je drinkflessen onder. Die hoef je dus niet elke keer uit je tas te vissen en wie steelt er nu een fles cola?!

Nog een tip. Als je tassen koopt, zorg en dan voor dat je die dan zo kunt bevestigen dat je ze niet in 10 seconden van je motor kunt stelen. Doe ook even slotjes op je ritssluitingen. Alhoewel dat in Scandinavie niet echt nodig is.
 
Nog bedankt voor de info... wel een beetje te laat voor mijn trip want ik ben inmiddels al weer terug :)

Ik heb het gedaan met gewone weekendtassen.. Bovenop de buddy een plankje ter ondersteuning van de tassen die er bovenop stonden (naast elkaar). Daarboven had ik een tent liggen.
En dan dus nog een tanktas voor de spullen die ik onderweg wat meer nodig had.

Hele rit is goed gegaan en heb nu al bijna 8000 km gereden met mijn 2 maanden oude rijbewijsje :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan