Vakantie Spanje of Zweden?

stitch

MF veteraan
16 jan 2004
2.063
0
Purmerend
aangezien ik voor het eerst op een motor vakantie ga :9 wat is beter spanje of sweden? het lijkt me ook leuk om met een groep te gaan zijn er mensen die interesse hebben om naar een van beide landen te gaan?
greets stephan
 
Je 1e keer? Dan zou ik kiezen voor Spanje ivm grote kans op mooi weer. Kun je wennen aan alle voor- en nadelen van het reizen met de motor en veel ervaring opdoen. Als het Kl%#e weer is zit je (waarschijnlijk) niet relaxt op de motor en ben je wellicht afgeknapt.
 
Je 1e keer? Dan zou ik kiezen voor Spanje ivm grote kans op mooi weer. Kun je wennen aan alle voor- en nadelen van het reizen met de motor en veel ervaring opdoen. Als het Kl%#e weer is zit je (waarschijnlijk) niet relaxt op de motor en ben je wellicht afgeknapt.
Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er zelfs MINDER regen valt dan in nederland in de zomer... ze was zelfs verbaast over het K*Tweer hier!

Oke oke het is in de winter dan wel tegelijk -20 ofzo maar in de zomer Qua neerslag viel het echt mee.
 
Ieder zijn meug, ik ga naar Spanje!

Die weg vanaf Port-Bou naar LLoret de Mar/Blanes is goddelijk. Ook de Spaanse kant van de Pyreneën is Geweldig! Kleine tip; neem de N260 en wegen daaromheen richting Andorra en San sebastian.
Mooie bochten en goed asfalt

Vorig jaar mijzelf daar errug vermaakt :] :]
 
Ik zou voor Zweden gaan, dat trekt mij veel meer om te gaan :]
:^

Fantastisch rijden daar :9

Zweden.. met als belangrijkste trefwoorden: "vrouwen, blond" 8-)
Die liggen allemaal in Spanje op het strand B|

Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er zelfs MINDER regen valt dan in nederland in de zomer... ze was zelfs verbaast over het K*Tweer hier!

Oke oke het is in de winter dan wel tegelijk -20 ofzo maar in de zomer Qua neerslag viel het echt mee.
:^
Meestal niet te warm maar wel lekker motorweer 8-)
 
Het ligt er maar aan van wat voor vakantie je houdt. Zweden en Spanje zijn twee totaal verschillende landen. Als je voor het eerst een motorreis maakt zou ik kiezen voor Zweden,is een lekker relaxed land. En het weer is er absoluut niet zo slecht als vaak beweerd wordt.
Kijk maar eens op http://members.lycos.nl/nordictour2003 daar heb ik ook nog wel een paar foto´s van Zweden op staan.
 
SPANJE !!!

Je gaat toch niet voor je lol naar een duur land waar het koud is terwijl je naar een goedkoop land kan waar het warm is :?
 
Ik ga een jaar in spanje wonen, en moet natuurlijk de motor meenemen. Ik was van plan meteen een kleine motorvakantie in te lassen op weg naar valencia, als er nog liefhebbers zijn voor een ritje }) ergens in augustug/september hoor ik het wel. Als het goed is dan kan ik ook voor een paar dagen onderdak in valencia zorgen. (maar rij dus niet mee terug)
Maar als ik mijn woonruimte geregeld heb en wat meer zekerheden heb open ik wel een topic.

Een jaar lang op de motor in spanje :9~ ik kan nu al echt niet wachten :o
 
hey M-71 is het daar dan zo duur in Sweden?? iemand ervaring met de prijzen in Sweden?? zijn deze echt buitensporig of normaal?
 
ik ben op vakantie geweest naar Zweden vorig jaar, en dat was erg leuk. Alleen ik denk niet dat het echt geweldig leuk zal zijn metde motor. Maar ik zal het je niet afraden.

Ik hoop in ieder geval (waar je ook heen gaat) dat je er plezier aan beleeft :)
 
Ik volg het vooroordeel dat scandinavie per definitie achterlijk duur is als je rookt en drinkt..wat je dus op vakantie meer dan normaal doet imo ;)
 
hahahah dat scheelt rook en drink niet tja wel sinasje of zo maar geen alcohol dus dat scheelt weer :+
 
Ik ga een jaar in spanje wonen, en moet natuurlijk de motor meenemen. Ik was van plan meteen een kleine motorvakantie in te lassen op weg naar valencia, als er nog liefhebbers zijn voor een ritje }) ergens in augustug/september hoor ik het wel. Als het goed is dan kan ik ook voor een paar dagen onderdak in valencia zorgen. (maar rij dus niet mee terug)
Maar als ik mijn woonruimte geregeld heb en wat meer zekerheden heb open ik wel een topic.

Een jaar lang op de motor in spanje :9~ ik kan nu al echt niet wachten :o

Hier een andere geïnteresseerde.

Vandaag (28/2) heb ik van Vrij Uit mijn reservering bevestigd gekregen voor een motortour bij Andorra eind augustus/begin september. Dus eind augustus zak ik in ieder geval :] af richting Spanje.

Maar dan hoor ik wel wat je plannen zijn. Keep us, de geïnteresseerden informed zou ik zeggen.
 
Hey Stephan,

Ik ben ook van plan om dit jaar naar Zweden te gaan op de motor. Ik ga liever in een groepje dan alleen. Dus als het je leuk lijkt om samen te gaan dan kunnen we er op de Mega meeting eens over praten :) Oh en zweden lijkt mij leuker/mooier dan Spanje.

Let me know :]

Groet, Mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan