vakantie zuid frankrijk

MR gsxf

Rookie
9 jun 2010
6
0
roden
hallo ik heb een suzuki gsx 600f uit 92.
ik heb vorige maand veel pech met de motor gehad .
nieuwe banden nieuwe remblokken rondom nieuwe tandwielen en ketting .
1 dag mooi weer een keer goed gas 2e versnelling kapot ;(
ik heb de bak Gereviseerd rijd nu weer als een zonnetje :]
ik heb met een paar vrienden een huis gehuurd in zuid frankrijk
jammer dat ik de enige ben van mijn vrienden met een motor en rijbewijs.
dat word dus alleen rijden (1370km)
lijkt me wel echt een uitdaging :)
heeft iemand nog tips voor vertrek of onderweg
en heeft iemand ervaring met een gsx 600f op vakantie of verbruik .
foto"s komen nog
 
Welkom op MF!

1370 km rijden is pittig. Tel maar dat je zo'n 16 uur in het zadel zit als je dat in een ruk gaat rijden. Ik weet niet precies waar je zit maar ik zou deze rit in twee dagen rijden. Eerste dag een flink stuk Autoroute rijden en de tweede dag kun je dan al wat meer binnendoor weggetjes pakken. Zou ik doen, deed vorig jaar 14 uur over 1200 km.

Is het je eerste langere rit?
Kom dan niet in de verleiding om te gaan scheuren op de snelweg: gewoon lekker 130/140 aanhouden en elke 2 uur even kort stoppen om te tanken, de benen te strekken en iets lichts te eten en te drinken. Niet uitgebreid tafelen, dan zit je met een beetje pech halfslapend op de motor.

Als je gaat zitten jagen dan gaat het verbruik flink omhoog en dat is een stuk vermoeiender voor jezelf. Er komen vanzelf wel weer reacties in dit topics van superhelden die met 200 op de teller even Frankrijk doorkruisen, het zal wel.

Welke dag vertrek je? Hou er rekening mee dat dat er in Frankrijk zwarte zaterdagen zijn waarop bijna alle snelwegen naar het zuiden bomvol zitten. Er wordt voorspeld dat dit jaar op de volgende dagen het ultra-druk op de weg zal zijn: 10 juli 2010, 31 juli 2010 en 7 augustus 2010.

Hou rekening met tol op de autoroute! Heb voor een rit vanuit de Pyreneëen terug naar huis zo'n 60 euro mogen aftikken. Dus moffel je portemonnee niet te diep weg in je jas/tanktas! :)

Je bent niet verplicht om tol te betalen trouwens, je kan ook de Route Nationals rijden (RN-wegen) maar daar mag je maar 100 km per uur en ja daar wordt veel gecontroleerd en ja daar is het vaak druk met allerlei andere lieden die ook niet de knip willen trekken.
 
Laatst bewerkt:
Op vakantie met de motor begint volgens mij al wanneer je van huis vertrekt. 1370 km: dat zijn toch vakantie kilometers :] . Geniet gewoon lekker van de reis zonder dat je jezelf over de top gaat rijden. Al doe je er drie dagen over.... 8-) ! Je hebt VAKANTIE :Y . Beter relaxed aankomen op plaats van bestemming dan gaan jagen en niet aankomen ;( . Have fun en geniet van elke kilometer die je aflegt, zowel in Nederland als in het buitenland :W .
 
Mijn record is 1380 op 1 dag waarvan de eerste 500 km alpenpasjes waren. Op een soortgelijke motor geheel met vakantie/campeerspul volgepakt. Dit is NIET aan te raden.
Ik zou het zelf in 2 of 3 etappes doen en er een leuke trip van maken. Zat leuke adresjes ondeweg om te overnachten en zo zie je ook nog eens meer van Frankrijk dan alleen de péage.
 
Mocht je inderdaad op zoek zijn naar een overnachting plaats dan heeft mijn moeder een B&B in de Ardeche, ten hoogte van Valence, op 1000km van Utrecht dus. Succes met je reis. :)
 
tandwielen :y
full
 
zo staat er weer netjes bij en 17jul 2010 ga ik op weg naar frankrijk (leon , westkust 1370km) gelukkig geen last van bagage :P maar iemand nog tips voor onderweg
full
 
Als je stukjes péage neemt zorg dat je je creditcard binnen handbereik hebt zodat je makkelijk en snel (bij CB) kunt betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan