Hoi "medemotorijders",
Ik heb nu net mijn motorijbewijs en wil (jaja daar heb je er weer een) op vakantie op de motor.
Ik had het plan om 8 landen aan te doen (België,Frankrijk,Spanje Portugal Italie Oostenrijk Hongarije Tjechië en Duitsland) maar na een nacht slapen leek me dat niet echt wijs. Ik wil zo'n beetje mei juni gaan en wil door Frankrijk gaan touren en misschien een stukje Spanje meepakken.
Ik heb een Yamaha Maxim (xj700x), een watergekoelde 700cc met 20 kleppen 92pk en 15000 mijl op de klok.
Vraag 1: Is dit een motor waarmee veilig gereden kan worden over bergwegen? Hiermee bedoel ik vnl. Heeft hij voldoende vermogen en is het nog een groot verschil of je een motor met ketting heb of cardan Ik denk zelf van wel maar ben wat dat betreft een beetje motordislect.
Vraag 2: Ik ga alleen maar wel met "lichte" bepakking, slaapspullen en kleding. Is rijden met bepakking erg anders dan rijden met een passagier?
Vraag 3: Hoe is het in een land geregeld met bijv. dealers of hulp bij pech?
Vraag 4: Wat moet ik nopg meer weten? En zijn er mensen met tips (route, spullen meenemen etc.)
En zijn er mensen (vast wel) die het me bij voorbaat afraden?
Alvast bedankt XJ700X
ps: ik ga heel veel rijden tot die tijd om enigzins ervaring op te doen (ja ik ben een beetje verstandig)
Ik heb nu net mijn motorijbewijs en wil (jaja daar heb je er weer een) op vakantie op de motor.
Ik had het plan om 8 landen aan te doen (België,Frankrijk,Spanje Portugal Italie Oostenrijk Hongarije Tjechië en Duitsland) maar na een nacht slapen leek me dat niet echt wijs. Ik wil zo'n beetje mei juni gaan en wil door Frankrijk gaan touren en misschien een stukje Spanje meepakken.
Ik heb een Yamaha Maxim (xj700x), een watergekoelde 700cc met 20 kleppen 92pk en 15000 mijl op de klok.
Vraag 1: Is dit een motor waarmee veilig gereden kan worden over bergwegen? Hiermee bedoel ik vnl. Heeft hij voldoende vermogen en is het nog een groot verschil of je een motor met ketting heb of cardan Ik denk zelf van wel maar ben wat dat betreft een beetje motordislect.
Vraag 2: Ik ga alleen maar wel met "lichte" bepakking, slaapspullen en kleding. Is rijden met bepakking erg anders dan rijden met een passagier?
Vraag 3: Hoe is het in een land geregeld met bijv. dealers of hulp bij pech?
Vraag 4: Wat moet ik nopg meer weten? En zijn er mensen met tips (route, spullen meenemen etc.)
En zijn er mensen (vast wel) die het me bij voorbaat afraden?
Alvast bedankt XJ700X
ps: ik ga heel veel rijden tot die tijd om enigzins ervaring op te doen (ja ik ben een beetje verstandig)