Vakantie

Inderdaad plan je trip erg ruim en doe rustig aan.
Toen ik nog jong en onnervaren was ;) (nog niet zo heel lang geleden)ben ik es een dagje door de ardennen wezen scheuren, van te voren een mooie route uitgestippelt en vroeg(08.00u) vertrokken.
Na een flink stuk snelweg 230km ofzo nog redelijk fris de ardennen in. De geplande route bleek al snel veel meer km's en heel veel langer(tijd) dan aanvankelijk de bedoeling was maar aangezien het tempo erg hoog lag en de stops beperkt bleven tot ff snel pissen en een peukie waren we toch nog voor elven('s avonds) thuis....dat doe ik dus nooit meer!! meer dan 1000(ja duizend)km in één dag en dat op een Gsx-r uit '85 })
Almetal was het wel een mooie repetitie voor de alpenvakantie van dik 4000km een maand later, je leert je motor wel heel goed kennen na zo'n dag.

Alvast een prettige vakantie 8-)
 
B2 en Mike B.
Dit zijn inderdaad handige tips.
Wil zelf ook op de motor op vakantie gaan volgend jaar.
Zijn hele handige tips.
Zijn nu aan het kijken voor die Vrij Uit motor reizen, heeft iemand hier ervaring mee?
Volgens de folders zitten er route beschrijvingen ontbijt en avond maatlijd met overnachtingen in hotels bij.

Zijn dit goede reis organisatie's of zijn er betere?
Wil dus wel overnachting hebben in een hotel, zodat we goed uitgerust de dag erop verder kunnen.

:} :} :} :} :} :} :}
 
Zelf plan ik het liefst m'n eigen vakantie, dit vereist wel enige ervaring zie vorige post, gewoon voor je tentje zitten met een biertje in de hand en een michelin kaart op je schoot de route voor de volgende dag uitzoeken.
Probeer dan zo veel mogelijk de gele lijntjes met groene randjes te rijden.
ff een babbeltje maken met mede motorvakantiegangers doet ook wonderen, zo kreeg ik eens een tip van een Noor, die vertelde me dat de Route Napoleon ook wel aardig was(understatement :} ).
Als je in Frankrijk gaat rijden hoef je je geen zorgen te maken over campings(zie ook michelinkaart)want die zijn er echt genoeg hotels kunnen nog wel eens vol zijn in het hoogseizoen.
Die moet je dan weer reserveren en voor je het weet is je vakantie al helemaal gepland zelf bekijk ik het het liefst van dag tot dag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een XJ700X waarmee ik afgelopen zomer op vakantie ben geweest en dat beviel prima!! Ik heb 2300 km afgelegd in 8 dagen (zwarte woud, bodenzee, tirol, alpen, zwitzerland, vogezen). Ik heb dit samen gedaan met een bijrijdster.

Wat betreft bagage hadden we een bagagerol (65 ltr.), zadeltassen en een tanktas. De bagagerol had ik met 2 spanbandjes bevestigd aan een zelfgemaakte (gelaste) bagagedrager. Deze bagagedrager heb ik volledig demontabel gemaakt en dusdanig dat hij geen schade toebrengt aan de motor (bij Termaat vroegen ze waar ik hem gekocht had......) Verder zat hij gemonteerd achter de bijrijdersplek en voldeed daar prima!!

Verder over de motor: hij voldoed prima om mee te rijden in de bergen!! Vermogen genoeg en een prima wegligging. In mijn route zaten onder andere de "Silvretta Hooghstrasse" en "HantenJoch" passen die over 2750[m] gaan !! En deze waren in het geheel geen probleem!!

Als je gaat wens ik je veel succes & plezier toe.
Als je nog vragen hebt omtrent het vervoeren van bagage op de XJ700x kun je me altijd even mailen.
 
Alles leuk en aardig Tim maar je maximale opslaglimiet is overschreden dus kan ik je niet mailen.
 
Probeer het nu nog eens !!!
Ik was even een paar dagen met vakantie en dan krijg je dat.......
Trouwens als je me even mailt op tvangemert@htsrallyteam.nl lukt het altijd wel.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan