Vakantiebestemming en Coronavirus

De corona-check-app hiervoor kan je op je telefoontje zetten. (idd mbv gegevens via digid)
Als je aan de voorwaarden voldoet zet de GGD het licht op 'groen' en kan je de QR op je telefoon plaatsen.
Je krijgt dan 2 QR's. 1 voor NL en 1 voor internationaal.
 
Rattvik en classic cars week ken ik maar al te goed haha; we mochten mee in de sprintcarscompetitie als passagier. mocht eigenlijk niet we konden het zo goed vinden met een aantal mensen daar dat.. enz.
Canada; ja ook geweest en doorgetrokken van oost naar west.
Zweden is net Canada in het klein althans dat vonden we destijds als we ons in de bossen bevonden.
Ik weet niet hoeveel km's wij in Zweden e.o. gemaakt hebben op de motoren maar het zijn er veel geweest :]
Overigens niet allemaal even prettig maar denken er evengoed met veel plezier aan terug.
Afgelopen winter en waarschijnlijk ook deze winter was/is eea nog niet echt mogelijk met de vliegert zonder al dat gedoe.
Veel plezier aldaar!
 
even een copy van mn notities op ander medium...

ik begrijp dat het in NL en andere landen serieuzer is, maar in ZuidOost europa is het leven gewoon, meestens normaal...


Border crossings into B, D, A, and Si went without any questions.
Food + hotels?
Got asked once to check-in with the app in Germany (I showed my EU-QR paper and that was fine)
Out of 4 meals with colleagues/friends, 1 single grumpy waiter cared...

In rural Austria: life is normal, and the visiting tourists seem not to mind either.
Any starter is (for me) a good meal for 2-days.. Yummi!
B+B had Lederhosen und Tracht, No masks.
In Vienna, the hotel check-in was very “pro forma” (we have to ask sir...)
Coffee in centre was normal cafe-style.
Dinner colleagues was “elbow-shake”. I dont even recall if waiters wore masks, probably not.
Really good meal with 7 ppl. Very happy to meet again and chat "for real".
Walked 2km to hotel at 23:00, didnt even got lost.

Slovenia, via Loibl-pass: quiet road, no traffic, no questions, was waved through.
Life in Slovenia very normal, very few masks. Lunch, dinner with friends.
Spent 3 days in Si.
the 1 hotel and 2 B+Bs: very relaxed.

Border into Croatia: long lines on motorway, so tried to avoid...
Still 1 hr wait at what is normally a sleepy local crossing towards Samobor (been there, done that before, didnt work this time..)
But the actual Check was done “eyeball mark 1”, customs didnt scan my QR code, briefly looked at it and waved me on.
Spend 3 days in Croatia.
Life in Croatia quite normal. A few masks at fuel-stations, nothing at local Cafe’s (ah: Good Coffee and friendly ppl, yes!)
Most Hotels had plexiglass screens, no questions.

Serbia, sleepy rural crossing: asked if I was “transit”, answer: Yes. no problem.
So I "transited" to Bulgaria...
Mask-discipline in Serbia is ok-ish, but I’ve only had 2 coffee/fuel stops.
Fuel stations in SRB are super-Clean and fully-staffed
(labour is cheap and young ppl still enthusiastic to work at service stations)

Bulgaria, another very sleepy border crossing.
took 5min to inspect passport + EU-paper-QR.
Wished me welcome and good trip.

Hotel receptionist immediately declared Virus is nonsense. Americans trying to control us..
Screenshot 2021-07-21 at 18.57.05.png
 
En als je geen smartphone hebt, via Krijg toegang met de CoronaCheck-app kun je een papieren uitdraai maken van de QR code en alle gegevens. Die kun je ook gebruiken als bewijs. Ik heb die uitdraai ook bij me mocht mijn smartphone het begeven.
ik heb de Belgische app + QR op mijn smartphone.
Nog Nooit hoeven gebruiken..
papiertje is makkelijker voor grensovergangen, kan je met passport meegeven.
in kleur geprint ziet het er lekker EU-achtig uit.
 
En als je geen smartphone hebt, via Krijg toegang met de CoronaCheck-app kun je een papieren uitdraai maken van de QR code en alle gegevens. Die kun je ook gebruiken als bewijs. Ik heb die uitdraai ook bij me mocht mijn smartphone het begeven.
En is dit meerwaarde, of wordt dit meer geaccepteerd dat het gele boekje? (Heeft het gele boekje nog wel enkele lading?)
 
En als je geen smartphone hebt, via Krijg toegang met de CoronaCheck-app kun je een papieren uitdraai maken van de QR code en alle gegevens. Die kun je ook gebruiken als bewijs. Ik heb die uitdraai ook bij me mocht mijn smartphone het begeven.
Ik heb ook een papiertje bij me. Stel je voor dat je smartphone het niet meer doet. In het vakantiepark waar ik nu ben (Duitsland) worden ook nog andere QR codes gebruikt, bijvoorbeeld om het zwembad te betreden, waarvoor je overigens behalve een vaccinatiebewijs ook nog een sneltest nodig hebt.
Begrijpelijk, met al die Nederlanders op vakantie, ook ook wel hinderlijk. Het zwembad moet overigens van tevoren besproken worden.
 
Geen idee, volgens onze overheid heeft het gele boekje geen status en die uitdraai van de website wel. In de praktijk denk ik dat het niet veel uitmaakt, als je überhaupt al gecontroleerd wordt.
 
Nou dat klinkt mij als muziek in de oren, ja ben gek op groen en bossen wilde natuur, heb ook een volledig autonoom campertje, en dan motors op de aanhanger, dus klinkt heel erg goed voor mij dan, ik ben alleen in de winter in Zweden geweest, lang geleden op doorreis, ja prachtig.
Ik ken niemand daar in Stockholm, maar das oke, haventje in het bos, altijd top, ja vindt ik zelfs geweldig.
Dank voor de tip, JoePi, ik heb wel vriendinn in Helsinki, dus wie weet wilde hun altijd graag bezoeken.
Heb een tijdje in Canada gewoond, dus ik denk dat Zweden dan best wel een Europees alternatief als je daar wel eens geweest bent?
Krijg er nu al zin in, of al een tijdje, dank je voor de tip :W
Ik ben een paar keer on Canada geweest en sommigen delen lijken inderdaad heel veel op Zweden.
 
Rattvik en classic cars week ken ik maar al te goed haha; we mochten mee in de sprintcarscompetitie als passagier. mocht eigenlijk niet we konden het zo goed vinden met een aantal mensen daar dat.. enz.
Canada; ja ook geweest en doorgetrokken van oost naar west.
Zweden is net Canada in het klein althans dat vonden we destijds als we ons in de bossen bevonden.
Ik weet niet hoeveel km's wij in Zweden e.o. gemaakt hebben op de motoren maar het zijn er veel geweest :]
Overigens niet allemaal even prettig maar denken er evengoed met veel plezier aan terug.
Afgelopen winter en waarschijnlijk ook deze winter was/is eea nog niet echt mogelijk met de vliegert zonder al dat gedoe.
Veel plezier aldaar!
Dank je, ben al uitgebreid google maps aan het raadplegen, maar mezelf kennende volg ik toch gewoon m'n neus_O- en val meestal van het ene avontuur in het andere...

Sprintcars....(mijn liefde) moet ik dan denken aan oval track, of drag racen?
 
Ik zou een avondklok toejuichen Raymond,dat gebleer de hele nacht, wij waren er dus eigenlijk wel blij mee, maar hier is de avondklok alleen maar in het universiteits district in Alicante, vanaf 0030 gaan de clubs dicht, alleen er zijn daar helemaal geen clubs...
Waarom zoek je in godsnaam zulk toeristische plekken op daar zit het gebleer juist . ik rijd zo snel mogelijk weg van die tokkie plaatsen
 
Ik heb ook een papiertje bij me. Stel je voor dat je smartphone het niet meer doet. In het vakantiepark waar ik nu ben (Duitsland) worden ook nog andere QR codes gebruikt, bijvoorbeeld om het zwembad te betreden, waarvoor je overigens behalve een vaccinatiebewijs ook nog een sneltest nodig hebt.
Begrijpelijk, met al die Nederlanders op vakantie, ook ook wel hinderlijk. Het zwembad moet overigens van tevoren besproken worden.
Het lijkt me frustrerend op vakantie, maar de besmettingscijfers zijn laag, en wil men zo houden natuurlijk.
 
Op zich vind ik het best een saai land. Het is licht glooiend met veel boerenland. Als je er doorheen rijdt verandert het landschap nauwelijks. We denken dat we doorrijden naar Zweden. We zijn met het koekblik.
Dat is herkenbaar landschap veranderd bijna niet op het saaie af , dat zou in het Oosten heel anders moeten zijn werd mij verteld
 
Oh wat gaaf? goed te horen, ben je ook aan de oostkust geweest? heb ik gewoond, ik geloof dat het een beetje hetzelfde is (heel kort om de bocht dan) ik ga het hopelijk dan eens in t echie uitvinden :W
In Ontario rondom Toronto, Alberta en British Columbia. Ten noorden van Toronto leek het meest op Zweden.
 
Classic cars week; dragracen maar er is vanalles te doen ook autocross en, sort of, hillclimb. Althans toen wij er waren in 2013.
Maar vooral heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel gerestaureerde amerikaanse bakken en de inzittenden ook gekleed in gelijkjarige outfits.
Leuke sfeer daar en mooie koopje qua kleding e.d.
Canada vanuit Toronto via greyhound naar Alberta en vandaar uit met vrienden verder in auto's.
Zoals naar Banff national park e.d.
 
En als je geen smartphone hebt, via Krijg toegang met de CoronaCheck-app kun je een papieren uitdraai maken van de QR code en alle gegevens. Die kun je ook gebruiken als bewijs. Ik heb die uitdraai ook bij me mocht mijn smartphone het begeven.

Dank voor de link, ik had de app al, maar toch ook maar even een pdf gemaakt die ik dan ook uitgeprint bij me kan steken.
Beter dubbel dan dat je met een lege accu van je telefoon staat en niks hebt..
 
Aan de andere kant ben ooit eens in 1991 in Esbjerg geweest das ook niks die kant
Ik ben een paar jaar terug langs de westkust van DK tot helemaal bovenaan gereden.
Meestal is het langs de zee nog best te doen. Gedurig rijd je daar door leeg duin-landschap. (wrs was dat vroeger in NL hetzelfde)

Maar Esbjerg is een plek waar je heel snel weg wil. Brrrr. Niet vaak een stad gezien waar het zo saai was.
Veel facilitaire bedrijven voor offshore en verder heel veel vis. Heel snel weer verder rijden. :]

Het leukste (spannendste?) in DK was nog wel de brug over de Grote Belt.
Als je boven rijdt, dan krijg je het gevoel dat je in een vliegtuig zit. Je zit dan een aardig stukje boven de zeespiegel.
Ik was daar toen flink druk om de motor in bedwang te houden ivm de straffe zijwind. Reed daar zelfs langzamer dan toegestaan!
Bij de pylonen valt de wind even weg, zodat je direct een andere kant op schiet. Kostte moeite om op de goede rijbaan te blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan