Vakantiebestemming en Coronavirus

We zouden nu in Hongarije zitten,als we er waren gekomen zaten we 15 dagen in quarantaine. Nu een weekje Zeeland gedaan. Het was heerlijk rustig maar het word nu drukker met de Hemelvaart. Maar onze week zit er op. Alle strandjes en parken zijn dicht. Noodverordening wegens covid 19 staat er op de bordjes die overal zijn geplaatst.
In Zeeland zijn ze best wel braaf.
 
Vers bericht van onze motorfietstransporteur naar mooie oorden.


Beste reizigers,
We hopen uiteraard dat jullie allemaal gespaard zijn gebleven van het wereldbekende COVID-19 virus. Een bizarre tijd waarin iedereen weer terug bij zichzelf komt en we er allemaal achter komen in wat voor “rijke” en “vrije” maatschappij we altijd hebben geleefd.

Gelukkig hebben wij na de lange tijd van onzekerheid eindelijk wat positief nieuws aan jullie te melden!

Duitsland heeft ook de beperkingen versoepeld aan de grens met buurlanden Oostenrijk en Zwitserland. Ook Oostenrijk wil de grenzen met Tsjechië, Slowakije en Hongarije volledig heropenen die dag.

Italië heeft afgekondigd dat ze reizen van en naar het buitenland toestaat vanaf 3 juni. Inwoners van de Europese Unie en landen van de Schengenzone zouden vanaf dan opnieuw welkom, zonder dat ze eerst twee weken in quarantaine moeten.

Litouwen, Letland en Estland openden gisteren alvast de grenzen voor elkaars burgers. Het was de eerste zogenoemde ‘reisbubbel’ binnen de Europese Unie sinds landen verregaande maatregelen namen om het coronavirus in te dammen. Inwoners kunnen vanaf nu weer vrij rondreizen in de drie dunbevolkte Baltische landen. Slovenië heeft de coronaepidemie beëindigd verklaard en doet al vanaf 31 mei de grenzen open voor mensen uit andere EU-landen. De sterke daling van het aantal nieuwe coronapatiënten is volgens de regering in Ljubljana voldoende reden het land weer open te stellen. Alleen mensen die duidelijk ziekteverschijnselen vertonen en geen woon- of verblijfplaats in het land hebben, kunnen worden teruggestuurd.

De Spaanse minister van Verkeer, José Luis Ábalos, kondigde vandaag aan dat hij er vertrouwen in heeft dat de herstart van het toeristisch verkeer eind juni/begin juli zal plaatsvinden, samenvallend met het einde van het de-escalatieproces in Spanje.

Verenigd-Koninkrijk
geeft momenteel nog geen duidelijkheid, echter hebben zij aangegeven om alles gesloten te houden tot 4 juli.

We willen jullie hiermee een beetje positief nieuw brengen en hopen snel onze werkzaamheden te kunnen hervatten.

Voor deze week zullen wij in onze gebruikelijke nieuwsbrief wat nieuwe reistips of alternatieven geven om er dit jaar toch nog een geslaagd motorjaar van te maken!

Het beste, en blijf gezond! We hopen jullie snel weer te zien!



Wel jammer dat Spanje voor mij net 2 weekjes te laat open zal gaan maar oktober gaat naar alle waarschijnlijkheid wel lukken.
Nu maar hopen dat er geen 2e golf uitbreekt.
Slovenië open? En kun je er heen reizen? zou 'r zo voor een derde keer heen gaan.. :Y
 
Ik wil graag naar...Duitsland en Oostenrijk.
Maar ik heb Covid-19 gehad en wil het echt niet doorgeven. Zelfs nu ik niet meer besmettelijk ben ga ik geen risico nemen.
België is ook mooi en heeft ook mooie wegen.

Vind dat zeer moedig om dat hier te plaatsen, knap!! ook dat je de verantwoordelijkheid neemt om het niet verder te verspreiden.

Als ik vragen mag, is het ernstig om te hebben?
 
Vandaag Duitsland onveilig gemaakt geen enkel probleem om hier rond te rijden
IMG_20200522_154442767.jpg
 
Buitenlandse toeristen kunnen vanaf juli weer naar Spanje reizen (bevestigd)

MADRID – De Spaanse premier Pedro Sánchez heeft in zijn wekelijkse zaterdag televisie toespraak bevestigd dat de grenzen van het land in juli weer open gaan voor het internationale verkeer en dus ook voor de toeristen. Vanaf juli kan men dus weer naar de vakantiewoning gaan, kan men weer met de camper naar Spanje, kan men met de caravan naar de camping en is het weer mogelijk om naar een hotel te gaan en van de stranden te genieten.

Diverse ministers kondigden het al min-of-meer aan deze week maar de premier van Spanje heeft het zaterdagmiddag uiteindelijk bevestigd. Het nationale maar ook het internationale toerisme komt vanaf juli weer op gang. Dat valt samen met het einde van het de-escalatieproces in Spanje.
 
Dat word flink feest als men weer van vakantie terug komt
Ik denk dat er meerdere landen overstag zullen gaan om het tourisme op gang te krijgen.
Het verlies is te groot als men het seizoen moeten overslaan.

En idd is het niet te hopen dat het een feestje gaat worden als men terug komt van de carnaval vakantie.
 
Dan niet te hopen dat we weer in lock-down gaan. Natuurlijk heel vervelend als je bedrijf gedwongen dicht blijft.
Mooi is dan wel dat we daarna weer 11 mnd hebben om alles weer oke te krijgen voor volgend jaar op vakantie.

Intussen zal er dan wel een medicijn en/of een vaccin zijn om het probleem werkelijk op te lossen.
Ook zullen er wel niet zoveel mensen meer overlijden, want velen zijn inmiddels al bezweken.
Ik ken 3 mensen die overleden zijn aan corona. Alle 3 waren extreem obese (130kg+) met een slechte gezondheid.
 
Het is zeker te verwachten leer mij de meesten mensen kennen de intensive care kan de borst nat maken
 
Onderzoek wijst steeds meer uit dat de kans op besmetting buiten erg klein is. In de zomer zijn we veel meer buiten en de binnenactiviteiten zijn of gesloten, of aan regels gebonden. Het zou best wel eens mee kunnen vallen.
 
Hoewel het in een aantal opzichten echt een nieuw virus is, blijft het gewoon een luchtwegvirus. En die doen niet veel in de zomermaanden. Ze verspreiden zich als mensen binnen zitten in slecht geventileerde ruimtes met een lage absolute luchtvochtigheid. Net zoals in de zomermaanden bijna niemand griep krijgt of verkouden is, zal ook bijna niemand COVID-19 krijgen.
 
Hoewel het in een aantal opzichten echt een nieuw virus is, blijft het gewoon een luchtwegvirus. En die doen niet veel in de zomermaanden. Ze verspreiden zich als mensen binnen zitten in slecht geventileerde ruimtes met een lage absolute luchtvochtigheid. Net zoals in de zomermaanden bijna niemand griep krijgt of verkouden is, zal ook bijna niemand COVID-19 krijgen.

Vandaar dat er in het snikhete Brazilië bijna geen coronabesmettingen zijn?
 
Vandaar dat er in het snikhete Brazilië bijna geen coronabesmettingen zijn?

Temperatuur is niet de relevante factor. Het gaat om absolute luchtvochtigheid, die is in grote delen van Brazilië doorlopend laag. En in warme landen wordt veel gebruik gemaakt van airconditioning die ook binnenshuis zorgen voor een lage luchtvochtigheid gekoppeld aan slechte ventilatie.

De relatie met temperatuur is er alleen in de meer gematigde gebieden waar het in de zomer niet heel droog is, maar in de wintermaanden wel omdat koude lucht weinig vocht kan bevatten.
 
Ik vind het een mooie theorie, maar het strookt slecht met hoe het daadwerkelijk gaat volgens mij. Want om dan een ander voorbeeld te geven: De vrouw van mijn kameraad werkt in het management van een groep van verpleeghuizen. Die mensen zitten jaarrond in een gecontroleerde omgeving wat temperatuur en vochtigheid betreft. Lucht wordt voornamelijk gecirculeerd en gereinigd. Toch is het aantal besmettingen daar schrikbarend omhoog gegaan toen er eenmaal een paar besmettingen was. Het lijkt mij dan dus dat klimaat niet zoveel invloed heeft op de verspreiding van het virus, maar het rondblazen van lucht zorgt er wel voor dat het van afdeling naar afdeling gaat en dus airborne is. In de verpleeghuizen waar zij voor werkt, zijn de afdelingen na de eerste meldingen in Nederland al direct van elkaar gescheiden, personeel niet meer van de ene naar de andere en toch ging het enorm hard het hele huis door toen er op 1 afdeling besmettingen waren.

Het enige dat de afdelingen nog aan elkaar verbond was het klimaatbeheersingssysteem.
 
Bedenk wel dat in verpleeghuizen altijd de mensen met kwetsbare gezondheid wonen.
Dus de meeste oudjes zijn heel makkelijk te besmetten, waarna ze zelf ook een bron van virusverspreiding worden.

Bij jonge mensen is er een veel beter afweersysteem, zodat een besmetting eerder afgeweerd en dus minder snel opgelopen wordt. Het virus is bij zo'n persoon op het eindstation. Vervolgens wordt deze persoon niet weer een nieuwe haard van het corona-virus.

Op dit moment wordt onderzoek gedaan naar leden van het zangkoor in Heerde. Duidelijk is dat dit een 'spreading-event' was.
Velen zijn toen besmet en overleden. Maar ook: Velen geen of nauwelijks klachten gehad. Hoe werkt dit..................?
Je ziet het nu ook in de slachterijen van Vion. Ondanks dat velen drager blijken van het virus, konden ze gewoon doorwerken.
 
Laatst bewerkt:
Het aantal ace-2 receptoren schijnt (..) de culprit te zijn en die vind je het meest bij, kennelijk, aziaten en zieken of zij met een hoog medicijngebruik al dan niet veroorzaakt door hartproblemen, overgewicht, diabetes enz.
Mss verkeerde topic want dit gaat over vakanties, toch?
 
Laatst bewerkt:
Onderzoek wijst steeds meer uit dat de kans op besmetting buiten erg klein is. In de zomer zijn we veel meer buiten en de binnenactiviteiten zijn of gesloten, of aan regels gebonden. Het zou best wel eens mee kunnen vallen.

Heb je het nieuws al gevolgd bv duitsland het gaat erom hoe mensen handelen en je kan het toch zien strand en dergelijke
 
Leuk dat Spanje opengaat, maar, afgezien van een tuigvlieg of boot, how kom je daar als je Belgie en Frankrijk niet door mag??

Sommigen gaan via Engeland. Er gaat een boot van zuid Engeland rechtstreeks naar Spanje. Maar dat is nu helaas nog niet mogelijk. Het is afwachten wat er kan, maar er kan wel steeds meer en het verandert snel.
 
Ik vind het een mooie theorie, maar het strookt slecht met hoe het daadwerkelijk gaat volgens mij. Want om dan een ander voorbeeld te geven: De vrouw van mijn kameraad werkt in het management van een groep van verpleeghuizen. Die mensen zitten jaarrond in een gecontroleerde omgeving wat temperatuur en vochtigheid betreft. Lucht wordt voornamelijk gecirculeerd en gereinigd. Toch is het aantal besmettingen daar schrikbarend omhoog gegaan toen er eenmaal een paar besmettingen was. Het lijkt mij dan dus dat klimaat niet zoveel invloed heeft op de verspreiding van het virus, maar het rondblazen van lucht zorgt er wel voor dat het van afdeling naar afdeling gaat en dus airborne is. In de verpleeghuizen waar zij voor werkt, zijn de afdelingen na de eerste meldingen in Nederland al direct van elkaar gescheiden, personeel niet meer van de ene naar de andere en toch ging het enorm hard het hele huis door toen er op 1 afdeling besmettingen waren.

Het enige dat de afdelingen nog aan elkaar verbond was het klimaatbeheersingssysteem.
Dus met de vlieger naar Corsica wordt voor ons NOPE.
 
Leuk dat Spanje opengaat, maar, afgezien van een tuigvlieg of boot, how kom je daar als je Belgie en Frankrijk niet door mag??

Ik las dat ze iets met corridors wilde doen, dus iedereen volgt een verplichte route waardoor je wel door die landen mag. Maar of dat er gaat komen weet ik niet, en hoe ze dat gaan handhaven ook niet
 
Ik heb net mijn reisdoel verschoven van de RDGA en Ardeche vanaf 18 juni naar het Zwarte Woud plus Oostenrijk. De bestemmingen die ik al had gereserveerd waren zeer mee-werkend en grotendeels naar volgend jaar doorgeschoven.

Boeken is nu erg aantrekkelijk, veel bestemmingen geven volledige geld-terug-garantie mocht er iets niet door kunnen gaan, tot de dag voor arriveren. Maar ik zie het zelf erg positief in en ik verwacht dat het minder druk dan normaal is. Nu nog hopen op goed weer.
 
Pfff vanaf 1e jaar altijd naar Toets en Angela geweest.Was altijd goed en zeer gezellig😎Zaterdags altijd bbq,en Toets had nooit rommel op bbq😉Ze hadden toen nog een plan om in Spanje iets met Enduro motoren op te zetten?Als ze dat gaan doen ga we zeker ff een weekje heen👍🏻

Dat kun je wel vergeten, hotel is verkocht. En niet meer open... helaasch.

Edit:
Sorry verkeerd gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan