Vakantiebestemming en Coronavirus

Mondkapjes werken heel goed.. het is de mensen die niet goed werken. achterlijkheid en des interesse is juist dodelijk.
Ik wil niet betweterig klinken, maar geef eens 1 bron waarin wordt aangetoond dat je gelijk hebt.
Mondkapjes werken simpelweg nauwelijks en dat moge ook duidelijk zijn uit het feit dat de besmettingen in landen waar ze veel gebruikt worden niet minder zijn dan in landen waar ze nog geen gemeen goed zijn.
 
Ik wil niet betweterig klinken, maar geef eens 1 bron waarin wordt aangetoond dat je gelijk hebt.
Mondkapjes werken simpelweg nauwelijks en dat moge ook duidelijk zijn uit het feit dat de besmettingen in landen waar ze veel gebruikt worden niet minder zijn dan in landen waar ze nog geen gemeen goed zijn.

In Thailand al sinds begin februari aan de mondkapjes, nu 52 dagen helemaal vrij van Corona, heb het verschil tussen Thailand en Nederland en Spanje kunnen ondervinden, wat maatregelen betreft, en ik moet zeggen toen ik einde februari in Nederland aan kwam voelde ik me onbeschermd en onveilig, ook vrienden en familie vonden dat ik overdreef , en had ik echt van, dit gaat niet goed komen, welnu Thailand en Nieuw Zeeland zijn op dit moment een soort van corona vrije eilanden in de wereld, heb aan den lijfe kunnen ondervinden hoe ze dat voor elkaar kunnen boksen, erg jammer dat er in een rijk land als Nederland zo weinig middelen voorhanden waren, en dat de politiek en experts mensen continue op het verkeerde been zetten, zelfs onze luchtvaartmaatschappij had niets geen maatregelen getroffen, terwijl zij de eerste lijn zijn, in het voorkomen en bestrijden van ziektes, terwijl Chinese nationals, hier apart werden gezet, of terug naar China werden gestuurd, waren deze mensen nog steeds welkom in Schengen, ik hoop dat Europa heeft kunnen leren van de eerste maanden.
 
Ik heb nergens gehad dat ze je gegevens wilden hebben, Frankrijk, Italië, Zwitserland, geen van allen

Thailand elke winkel die je ingaat je naam en telefoon nr, en je temperatuur wordt gratis gemeten....
Lees maar hieronder, vindt het wel interssant.


 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet betweterig klinken, maar geef eens 1 bron waarin wordt aangetoond dat je gelijk hebt.
Mondkapjes werken simpelweg nauwelijks en dat moge ook duidelijk zijn uit het feit dat de besmettingen in landen waar ze veel gebruikt worden niet minder zijn dan in landen waar ze nog geen gemeen goed zijn.

Je klinkt in de verste verte niet betweterig met deze opmerking maak je maar niet ongerust.
 
Sorry @hookeniggy maar anecdotes zijn geen bewijs dat mondkapjes werken. Het probleem is juist dat je zelf aangeeft dat je emoties je ingeven dat ze werken. Dat is niet wetenschappelijk...

Wetenschappelijk bewijst kost ook gewoon veel onderzoek, en daarmee tijd.
Dus die onderzoeken zijn niet ineens voorhanden.
 
Dat het Coronavirus zich via de lucht verspreid (droplets) is ondertussen wel aangetoond. Uitademen, praten.. allemaal meetbare virusdeeltjes die een nieuw baasje zoeken.

Dat gezichtsbedekking dan een positief effect heeft is dan best logisch..

Natuurlijk is het altijd discussie of afstand houden alleen voldoende is... Dit ligt aan de omgeving. In een vliegtuig is de ventilatie erg goed, in de wachtkamer wat minder..
 
Zal wel een beetje hard zijn maar gewoon de vliegvelden weer dicht gooien. Iedereen die uit het buitenland komt verplicht in quarantaine. Dat is denk ik de goede manier om het virus te stoppen. En ook de 1,5 meter aanhouden.
 
Dat klinkt leuk @Pietje1975 , maar hoe lang wil je dat blijven doen? Dit virus verdwijnt niet meer en een 100% werkend vaccin zal er niet komen. Het enige dat resteert is accepteren dat mensen overlijden, net zoals we dat met andere infectieziektes ook doen. Permanent doorgaan op de huidige voet is geen optie in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
Zo lang als nodig. Als je het virus echt wil bestrijden zal het zo moeten. Ik merk gewoon nu dat iedereen corona moe is. Vandaag een dagje met het gezin naar een pretpark... wat daar allemaal gebeurd...:?|(
 
Zo lang als nodig. Als je het virus echt wil bestrijden zal het zo moeten.|(

We moeten het virus dus niet willen bestrijden als dat betekent dat we alles er voor aan de kant moeten zetten en we als kasplantjes moeten leven. Althans, ik heb dat er niet voor over. En degenen die dat wel er voor over hebben kunnen gewoon hun gang gaan.
 
Zo lang als nodig. Als je het virus echt wil bestrijden zal het zo moeten. Ik merk gewoon nu dat iedereen corona moe is. Vandaag een dagje met het gezin naar een pretpark... wat daar allemaal gebeurd...:?|(


Ben jij dan niet gewoon een deel van de mislukking/heropflakkering? Blijf gewoon thuis denk ik dan... (of tenminste weg van de drukte)


Dat mensen die nu terugkomen van vakantie, eentje waar trouwens groen licht voor werd gegeven, nu volgens sommige dan maar verplicht in quarantaine moeten gaan is voor mij ook een brug te ver.
De regeringen hadden gewoon de ballen moeten hebben om reizen in 2020 niet toe te laten. Nu de mensen gaan straffen die toch op reis vertrokken is nergens voor nodig. Zeker niet in België, waar je door thuis te blijven meer risico loopt om besmet te geraken...


Ik pas mij wel aan, zou graag eind augustus nog 5 dagen naar Italië gaan.

Met een algemeen reisverbod zou ik wel beter kunnen leven dan met ineens opduikende maatregelen wanneer ik toch zou vertrekken of terug zou keren.
 
Zo lang als nodig. Als je het virus echt wil bestrijden zal het zo moeten. Ik merk gewoon nu dat iedereen corona moe is. Vandaag een dagje met het gezin naar een pretpark... wat daar allemaal gebeurd...:?|(

Wacht even, jij pleit voor harde maatregelen, zelfs alle vliegverkeer platleggen en verplichte quarantaine instellen..... Maar vervolgens zeg je dat je wel met je gezin naar een pretpark bent geweest? En daar zie je zelf niets geks aan?
 
Sorry @hookeniggy maar anecdotes zijn geen bewijs dat mondkapjes werken. Het probleem is juist dat je zelf aangeeft dat je emoties je ingeven dat ze werk
Sorry @hookeniggy maar anecdotes zijn geen bewijs dat mondkapjes werken. Het probleem is juist dat je zelf aangeeft dat je emoties je ingeven dat ze werken. Dat is niet wetenschappelijk...

Ja sorry, Sphyrnidus maar ga eens in een spuitcabine vol met aerosollen een kwartiertje rond lopen zonder en met mondkapje op , ik kan je garanderen dat je zonder gegarandeert s'avonds met koppijn op de bank zit, de wetenschapper die wetenschappelijk bewijs zoekt ook trouwens, wedden dat ie voor jou een mondkapje opdoet...
 
@hookeniggy Daar gaat het nu precies om. Het ene mondkapje is het andere niet. Een ffp3 masker houdt virussen tegen, kost rond de €15-25 en is voor eenmalig gebruik. Na drie uur is het filter vol. Daarnaast gaat het dan nog over hoe je er mee omgaat-handen wassen voor je het opzet, tussendoor niet aankomen, handenwassen voor je het afzet, goed weggooien (medisch afval) en daarna weer je handen wassen. Dan doe je wat aan een virusaerosol. De rest helpt geen flikker...
 
Wacht even, jij pleit voor harde maatregelen, zelfs alle vliegverkeer platleggen en verplichte quarantaine instellen..... Maar vervolgens zeg je dat je wel met je gezin naar een pretpark bent geweest? En daar zie je zelf niets geks aan?
Ik zei alleen dat als je het virus wil bestrijden,je dus hardere maatregelen moet treffen. Meer staat er niet. In dat pretpark waren genoeg maatregelen genomen om het veilig te houden. Maar zoals ik al schreef, het zijn de mensen die dus corona moe zijn. Daar valt niets tegen te doen. Zelfs de handhaving helpt niet genoeg. Over die 1,5 meter nog maar te zwijgen. Overal vakken in de wachtrij waar je in moet staan maar geen mens gebruikt die vakken. |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
@hookeniggy Daar gaat het nu precies om. Het ene mondkapje is het andere niet. Een ffp3 masker houdt virussen tegen, kost rond de €15-25 en is voor eenmalig gebruik. Na drie uur is het filter vol. Daarnaast gaat het dan nog over hoe je er mee omgaat-handen wassen voor je het opzet, tussendoor niet aankomen, handenwassen voor je het afzet, goed weggooien (medisch afval) en daarna weer je handen wassen. Dan doe je wat aan een virusaerosol. De rest helpt geen flikker...

Dat zal allemaal wel in theorie, Sphyrnidus, maar waar ik mij bevindt, Thailand, is een succses storie in de strijd tegen corona, samen met Nieuw Zeeland, hier hebben de mondkapjes samen met andere maatregelen dus kennelijk wel gewerkt, er is ook een documentaire in de maak over hoe de aanpak hier geweest is, ik heb de maatregelen in verschillende landen, continenten, kunnen vergelijken tijdens het beginstadium van verspreiding van het virus, en ik vindt het jammer dat er in de Europese unie zo lax gehandeld is, men had dit al achter de rug kunnen hebben, en deze discussie had niet meer nodig geweest, er zal zeker een parlementair onderzoek komen, vroeg of laat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan