Vakantiebestemming en Coronavirus

Ik ben wel eens echt erg lang onderweg geweest, en dan ook echt by al means, toen ik 19 was een ticket gekocht naar de states, daar een auto gekocht, grote Mercury Colony Park wagon, , ben 4 jaar weg gebleven, en heb dingen beleefd die ik nooit zou hebben beleefd was ik in mijn dorp gebleven, ik was toen jong, nu ga ik graag weg maar kom ook graag weer thuis, ik ga ook gewoon zoals de rest op vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Voor dit jaar was het plan om voor onbepaalde tijd te vertrekken. De overtocht van de motoren was al geboekt naar Santiago de Chili en dan 3500 km zuidwaarts naar Tierra de Fuego en dan omkeren richting het noorden, Patagonie, Chili, Argentinie, Bolivia, Equador, Peru, Colombia en dan via Panama Midden-Amerika door naar Mexico en dan de USA, Canada en eindigen in Alaska. De terugreis is niet geboekt.... Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en hoef ik niet (meer) aan het werk. Veertig jaar gewerkt, het is mooi geweest. Volgens mijn vrouw zijn we nomaden. Zij reisde zelf overigens de hele wereld al een keer rond- ofwel een toer van het noordelijk halfrond per trein, bus, lopend en liftend.Maar nu allebei dus op de motor...
 
Voor dit jaar was het plan om voor onbepaalde tijd te vertrekken. De overtocht van de motoren was al geboekt naar Santiago de Chili en dan 3500 km zuidwaarts naar Tierra de Fuego en dan omkeren richting het noorden, Patagonie, Chili, Argentinie, Bolivia, Equador, Peru, Colombia en dan via Panama Midden-Amerika door naar Mexico en dan de USA, Canada en eindigen in Alaska. De terugreis is niet geboekt.... Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en hoef ik niet (meer) aan het werk. Veertig jaar gewerkt, het is mooi geweest. Volgens mijn vrouw zijn we nomaden. Zij reisde zelf overigens de hele wereld al een keer rond- ofwel een toer van het noordelijk halfrond per trein, bus, lopend en liftend.Maar nu allebei dus op de motor...

Wat balen dat net uitgerekend nu Covid19 kwam. Volg je de Nederlandse vrouw Itchy Boots op YouTube? Die was met exact dezelfde reis bezig op een motor en moest ook afbreken.
 
De hele ADV rider wereld staat op dit ogenblik stil, en er zijn er nog velen die gestrand zijn in landen ver weg van huis, ik kwam juist een gast tegen uit de Seychellen, 5 maanden vast gezeten hier in Thailand, en overmorgen kan hij gelukkig weer naar huis, ik was erg blij voor hem.
Kreeg vanochtend dan eindelijk ook mijn foto doorgeapt van een rijder uit Bangkok, geheel onverwacht, was er ook wel erg blij mee, dus eindelijk bewijs van het rijden met mijn 250 off roadje op een Thais wegrace circuit, en ook nog de leuke boodschap super moto style....nice, leuk.
1596422251329.jpg
 
Wat balen dat net uitgerekend nu Covid19 kwam. Volg je de Nederlandse vrouw Itchy Boots op YouTube? Die was met exact dezelfde reis bezig op een motor en moest ook afbreken.
Ja dat is wel jammer inderdaad. Ik volg haar zeker, vooral ook om te zien welke stukken ik wel en juist niet wil doen. Zoals haar begin traject van Buenos Aeros naar Ushuaia. Dat vond ik een waardeloos stuk. Daarom wilden wij in Santiago starten en ook niet helemaal naar Ushuaia maar tot Tierra del Fuego en dan via een lus weer terug naar het noorden. Ik hoop dat het volgend jaar gaat lukken...
 
In feite geniet ik meer van het onderweg zijn dan het ergens anders verblijven. We hebben het voor deze zomer gehad om naar Griekenland te gaan.

Maar dat heb ik ook. Langer dan een paar dagen op dezelfde plek gaat echt beklemmend voelen, en dan pak ik mijn spullen weer op en ga ergens anders heen. 's Morgens bepaal ik dan de richting op basis van het weerbericht en eind van de middag zoek ik een camping.
 
De hele ADV rider wereld staat op dit ogenblik stil, en er zijn er nog velen die gestrand zijn in landen ver weg van huis, ik kwam juist een gast tegen uit de Seychellen, 5 maanden vast gezeten hier in Thailand, en overmorgen kan hij gelukkig weer naar huis, ik was erg blij voor hem.
Kreeg vanochtend dan eindelijk ook mijn foto doorgeapt van een rijder uit Bangkok, geheel onverwacht, was er ook wel erg blij mee, dus eindelijk bewijs van het rijden met mijn 250 off roadje op een Thais wegrace circuit, en ook nog de leuke boodschap super moto style....nice, leuk.Bekijk bijlage 1529864

Waarom steek je eigenlijk je been aan de binnenkant uit? Je rijdt toch niet op een scooter of op een speedwaybaan?
 
Maar dat heb ik ook. Langer dan een paar dagen op dezelfde plek gaat echt beklemmend voelen, en dan pak ik mijn spullen weer op en ga ergens anders heen. 's Morgens bepaal ik dan de richting op basis van het weerbericht en eind van de middag zoek ik een camping.

Heb ooit een 21-daagse rondreis door Scandinavië gedaan met de bus, dat was heerlijk. Zo weinig gezien, zoveel in de bus geslapen en ik werd wakker gemaakt als we bij een bezienswaardigheid waren. En het heerlijke ervan; vanaf de 7e/8e dag alweer met een hele grote omweg naar huis *O*
 
Heb ooit een 21-daagse rondreis door Scandinavië gedaan met de bus, dat was heerlijk. Zo weinig gezien, zoveel in de bus geslapen en ik werd wakker gemaakt als we bij een bezienswaardigheid waren. En het heerlijke ervan; vanaf de 7e/8e dag alweer met een hele grote omweg naar huis *O*
Mij krijg je dus voor geen goud in een bus of een cruiseschip. Zelfs toen ik als vrijwilliger jongerenkampen begeleidde, ging ik met mijn eigen auto en reed voor de bus uit...
 
Ja dat is wel jammer inderdaad. Ik volg haar zeker, vooral ook om te zien welke stukken ik wel en juist niet wil doen. Zoals haar begin traject van Buenos Aeros naar Ushuaia. Dat vond ik een waardeloos stuk. Daarom wilden wij in Santiago starten en ook niet helemaal naar Ushuaia maar tot Tierra del Fuego en dan via een lus weer terug naar het noorden. Ik hoop dat het volgend jaar gaat lukken...

Ik heb begrepen dat Buenos Aires ook ongeveer de moeilijkste stad van heel Zuid-Amerika is om je motor naar te laten verschepen, enorme papierwinkel om alles in orde te krijgen, terwijl andere landen veel makkelijker zijn

Ik had zelf het plan om volgend jaar 4/5 maanden door Canada en Alaska te gaan trekken, maar als ik kijk hoe de situatie nu is durf ik dat volgend jaar nog niet aan denk ik. In Canada hebben ze het wel goed onder controle, maar de regels zijn daar ook onwijs streng. Stel dat je daar zit en alles gaat weer op slot, je kan niet weg, moet je hele hebben en houden ergens achterlaten, of je kan er niet eens heen. Het staat al jaren op mijn lijstje, dus dat jaartje extra wacht ik ook nog wel, hopen dat er dan iets meer zekerheid is. Op dit moment is het me gewoon nog te onzeker allemaal.

Amerika is natuurlijk al helemaal drama, de eerste golf is daar nog niet eens onder controle, laat staan evt een tweede.
 
Laatst bewerkt:
@Frazer Als je nog info nodig hebt hoe je je motor naar Canada kan verschepen, voel je vrij me een pb daarover te sturen. En ook hoe de verzekering te regelen is. We reden er vorig jaar 26000 km...
 
@Frazer Als je nog info nodig hebt hoe je je motor naar Canada kan verschepen, voel je vrij me een pb daarover te sturen. En ook hoe de verzekering te regelen is. We reden er vorig jaar 26000 km...
Huib Maaskant heeft daarover een boek geschreven, is de moeite van het aanschaffen waard, er staat veel informatie in.
 
Voor dit jaar was het plan om voor onbepaalde tijd te vertrekken. De overtocht van de motoren was al geboekt naar Santiago de Chili en dan 3500 km zuidwaarts naar Tierra de Fuego en dan omkeren richting het noorden, Patagonie, Chili, Argentinie, Bolivia, Equador, Peru, Colombia en dan via Panama Midden-Amerika door naar Mexico en dan de USA, Canada en eindigen in Alaska. De terugreis is niet geboekt.... Gelukkig ben ik financieel onafhankelijk en hoef ik niet (meer) aan het werk. Veertig jaar gewerkt, het is mooi geweest. Volgens mijn vrouw zijn we nomaden. Zij reisde zelf overigens de hele wereld al een keer rond- ofwel een toer van het noordelijk halfrond per trein, bus, lopend en liftend.Maar nu allebei dus op de motor...
Oeh wat heerlijk!
Vorig jaar in Santiago een KLR650 gekocht en met mijn vriendin achterop naar Ecuador gereden. Vooral de 3S highway in Peru mag je niet overslaan. Mega mooie asfaltweg (waar je tegen die tijd naar snakt) met waanzinnige uitzichten. Eindelijk weer een keer sturen ipv offroad crossen ;)
 
Ik heb begrepen dat Buenos Aires ook ongeveer de moeilijkste stad van heel Zuid-Amerika is om je motor naar te laten verschepen, enorme papierwinkel om alles in orde te krijgen, terwijl andere landen veel makkelijker zijn

Ik had zelf het plan om volgend jaar 4/5 maanden door Canada en Alaska te gaan trekken, maar als ik kijk hoe de situatie nu is durf ik dat volgend jaar nog niet aan denk ik. In Canada hebben ze het wel goed onder controle, maar de regels zijn daar ook onwijs streng. Stel dat je daar zit en alles gaat weer op slot, je kan niet weg, moet je hele hebben en houden ergens achterlaten, of je kan er niet eens heen. Het staat al jaren op mijn lijstje, dus dat jaartje extra wacht ik ook nog wel, hopen dat er dan iets meer zekerheid is. Op dit moment is het me gewoon nog te onzeker allemaal.

Amerika is natuurlijk al helemaal drama, de eerste golf is daar nog niet eens onder controle, laat staan evt een tweede.

Canada moet je echt doen, en al helemaal op je T7, en dan met name de oostkust, New Brunswick, New foundland en Labrador, daar komen weinig toeristen, ik heb er gewoond, en heb er ook de nodige kilometers op mijn Tenere gereden, het doet iets met je, een immens land, met immense natuur, kan het iedereen zeer aanbevelen, de Canadese overheid heeft zeer nauwe banden met de Nederlandse, dus je hoeft niet bang te zijn dat je niet terug kunt.
 
Canada moet je echt doen, en al helemaal op je T7, en dan met name de oostkust, New Brunswick, New foundland en Labrador, daar komen weinig toeristen, ik heb er gewoond, en heb er ook de nodige kilometers op mijn Tenere gereden, het doet iets met je, een immens land, met immense natuur, kan het iedereen zeer aanbevelen, de Canadese overheid heeft zeer nauwe banden met de Nederlandse, dus je hoeft niet bang te zijn dat je niet terug kunt.

Ben ook niet direct bang dat ik niet terug kan hoor, maar de hele situatie is me nu nog te onvoorspelbaar. Jaartje wachten is ook geen ramp, en misschien is het over een paar maanden dusdanig teruggedrongen dat het wel kan, we zullen zien
 
Ik ook niet, het lijkt alsof alle landen hun hoop op een werkend vaccin hebben gezet en dat gaat er volgend jaar echt niet zijn (voorzover dat ooit kan voor een coronavirus). De situatie zal pas veranderen als een aantal landen collectief hun aanpak veranderen van "doden voorkomen" naar "doden accepteren maar zorgen dat het systeem niet omvalt".
 
Daar zou ik niet op durven vertrouwen. Corona is nog lang niet onder controle en Canada heeft strenge regels.

Zo denk ik er ook over, dus daarom ga ik nog geen hoge kosten voor tickets en verschepen van mijn motor maken, met het risico dat je straks je centen misschien kwijt bent. Ik wacht nog wel een jaartje.
 
Ik wil over ca. 2 weken ook weer eens weg maar heb geen idee hoe het om ons heen covid-technisch gaat.. wordt het zuid(België/Frankrijk) of oost CZ/SLO)? Of misschien zelfs niet eens?
 
wordt het zuid(België/Frankrijk) of oost CZ/SLO)?

Ik heb hetzelfde dilemma. België ga ik sowieso overslaan, teveel onduidelijke regels. Duitsland begint maatregelen te nemen met reizigers uit risicolanden en die komen vooral uit het zuidoosten, dus ik verwacht daar grensproblemen. Met mogelijk een verplichte COVID test en in quarantaine terwijl je op de uitslag wacht.

Dus ik begin steeds meer te neigen gewoon Frankrijk te gaan doen. Eventueel voorafgegaan met een paar dagen Duitsland (Zwarte Woud ofzo). De sites van Duitse campings die ik heb bekeken geven aan dat reservering verplicht is, waarschijnlijk omdat zij lijsten moeten bijhouden wie er geweest is en dat dit voor hen zo makkelijker is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan