Vakantiebestemming en Coronavirus

Overtocht naar Zweden net geboekt *O*
De enige regio die nog oranje was (Göteborg) is sinds 1 september ook afgeschaald, dus voor heel Zweden zijn alle beperkingen er momenteel vanaf.
Alleen de heenreis geboekt, voor de terugweg zie ik het wel. Of alsnog met de boot, of toch over de brug.

Top, man. Veel plezier! :]
 
Gisteren besloten om onze reis naar Spanje uit te stellen naar (hopelijk) 2021.-O-

België heeft al code rood voor heel Spanje uitgevaardigd en het is te verwachten dat Nederland hetzelfde gaat doen.
Afgelopen weekend zijn er 26.560 nieuwe besmettingen bij gekomen en de vooruitzichten zijn niet al te best.

Transavia had al 3 vluchten ineen gesmolten naar een voor ons klote tijdstip (s`avonds om 19 uur landen in Malaga)
TB travel houden we tegoed in 2021.
Tb kon de motoren wel vervoeren als wij daarvoor zouden kiezen maar het risico dat wij de motoren niet achterna kunnen is te groot.
Want stel dat zij net met de motoren die kant uitrijden en het land gaat op code rood?
Dan mogen wij niet meer naar Spanje afreizen terwijl onze motoren er al staan.

Daarbij vroegen wij ons ook af of Spanje zelf weer in een lock down gaat, want dat hangt ook een beetje in de lucht.

Kortom, het is zoals het is.
 
Ik heb dezelfde ervaring. En zeker met de tent is er altijd plaats. Wel mondkapje meenemen.
Het is inderdaad goed te doen in duitsland ondanks de mondkapjes.. nu in het Harz gebergte.lekker rustig overal.
20200908_165431.jpg
 
Gisteren besloten om onze reis naar Spanje uit te stellen naar (hopelijk) 2021.-O-

België heeft al code rood voor heel Spanje uitgevaardigd en het is te verwachten dat Nederland hetzelfde gaat doen.
Afgelopen weekend zijn er 26.560 nieuwe besmettingen bij gekomen en de vooruitzichten zijn niet al te best.

Transavia had al 3 vluchten ineen gesmolten naar een voor ons klote tijdstip (s`avonds om 19 uur landen in Malaga)
TB travel houden we tegoed in 2021.
Tb kon de motoren wel vervoeren als wij daarvoor zouden kiezen maar het risico dat wij de motoren niet achterna kunnen is te groot.
Want stel dat zij net met de motoren die kant uitrijden en het land gaat op code rood?
Dan mogen wij niet meer naar Spanje afreizen terwijl onze motoren er al staan.

Daarbij vroegen wij ons ook af of Spanje zelf weer in een lock down gaat, want dat hangt ook een beetje in de lucht.

Kortom, het is zoals het is.

Jammer Raymond, misschien beter naar Zweden?
 
Ik blijf er toch naar maar even hier, Spanje gaat niet lekker, en kan me beter concentreren op het nu en hier, boedisten....dus ga volgende weak paar daagjes de binnenlanden in op de Rally, alvast voorproefje van een collega, het is er toch wel erg mooi.
 
Lijkt me heerlijk rijden zonder al die campers en sleurhutten voor je.............................
Ja, dat moet wel heel prettig zijn!:t
Soms haal je een rijtje auto's in, aangevoerd door een camper :X waarna je vrij baan denkt te hebben.
Helaas een paar bochten daarna weer zelfde probleem voor je neus. :(
Soms geef ik 't daarna maar op. Dan gewoon schikken in je lot en mee-sukkelen naar boven.;(

Laatste keer dat ik de RDGA reed was 1 cilinder uitgevallen. Bleek later een gecorrodeerde bougie-kabel te zijn.
Dan worden die rijtjes auto's voor je nog vervelender, want om in te halen heb je simpelweg geen power.:X
 
Ja, dat moet wel heel prettig zijn!:t
Soms haal je een rijtje auto's in, aangevoerd door een camper :X waarna je vrij baan denkt te hebben.
Helaas een paar bochten daarna weer zelfde probleem voor je neus. :(
Soms geef ik 't daarna maar op. Dan gewoon schikken in je lot en mee-sukkelen naar boven.;(

Laatste keer dat ik de RDGA reed was 1 cilinder uitgevallen. Bleek later een gecorrodeerde bougie-kabel te zijn.
Dan worden die rijtjes auto's voor je nog vervelender, want om in te halen heb je simpelweg geen power.:X
Ik had toen een 3-cilinder, XS750 dus vermogen genoeg toen de Vars/bonette etc namen.... _O-
 
Ja, dat moet wel heel prettig zijn!:t
Soms haal je een rijtje auto's in, aangevoerd door een camper :X waarna je vrij baan denkt te hebben.
Helaas een paar bochten daarna weer zelfde probleem voor je neus. :(
Soms geef ik 't daarna maar op. Dan gewoon schikken in je lot en mee-sukkelen naar boven.;(

Laatste keer dat ik de RDGA reed was 1 cilinder uitgevallen. Bleek later een gecorrodeerde bougie-kabel te zijn.
Dan worden die rijtjes auto's voor je nog vervelender, want om in te halen heb je simpelweg geen power.:X
Vandaag in het Groene Hart een rondje gedaan. Gelukkig geen campers maar wel hordes fietsers. Ik ben er helemaal klaar mee,🤮. Helaas vanwege medische issues en Corona niet weggeweest maar Nederland is wmb geen motor land meer.
 
Vandaag in het Groene Hart een rondje gedaan. Gelukkig geen campers maar wel hordes fietsers. Ik ben er helemaal klaar mee,🤮. Helaas vanwege medische issues en Corona niet weggeweest maar Nederland is wmb geen motor land meer.
Ik neem tegenwoordig een vrije dag om fatsoenlijk een route te rijden. Dan ben ik van de hordes wielrenners af.:]:]
 
Vandaag laatste dag in de bergen gehad wederom ondanks het zondag is... toch aardig leeg... stelvio--umbrail-svizzer-fluela-silvretta 😍 *O* :]

Morgen helaas weer naar huis na 6 dagen alpen...
Bovenop de Silvretta kwamen wij dus precies een week geleden met panne stil te staan. Gelukkig is er daar ook een hotel waar je kan eten en overnachten.....
 
@ Silvretta

Ja, de Silvretta-Alpenstrasse is prachtige natuur, waar verder niet veel is te doen. Slechte plek om panne te krijgen. :X
Jullie hadden iig nog een hotel, en ook wordt deze weg toch nog wel regelmatig bereden.

Op Sicilië ben ik wel eens een weg ingegaan die was afgesloten. Het was deze weg of een flink stuk omrijden.
Bleek iets later dat er een stuk van de weg het ravijn was ingegleden.
Halverwege het afgesloten stuk realiseerde ik me ineens dat als ik daar panne zou krijgen dat ik nog niet zo snel geholpen zou gaan zijn.
In ca 30km NIEMAND gezien. Gelukkig toen zonder mankementen de ander kant 'gehaald'.
 
Amai das mooi balen hopelijk niet te erg en daarna gewoon weer door...
We hebben de ANWB moeten bellen omdat we het moertje van een van de accupolen waren verloren. Zonder kom je niet ver.....
Na een ruime 2 uur kwam er hulp, maar toen was het zo laat, donker en koud dat we toen al hotelkamers genomen hadden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan