Vakantiebestemming en Coronavirus

Gisteren in Oostenrijk aangekomen bij de grens steekproef controle konden door rijden. Bij het hotel ook geen vragen naar papieren. Morgen Stilfersjoch op eens kijken hoe het daar gaat.
 

Bijlagen

  • IMG_20210613_145340206.jpg
    IMG_20210613_145340206.jpg
    288,7 KB · Weergaven: 40
Ik ben van plan om dit weekeinde naar Spanje te rijden, met een negatieve pcr test op zak, hopen dan dat ik niet a-synmptomish ben, wordt er in Frankrijk nog naar die verklaring op geweten gevraagd? en is er al iemand Spanje binnengereden?
 
Afgelopen weekend in één ruk richting Costa Brava gereden, met de auto weliswaar. Vanwege onze kleine rond 17.30 uur vertrokken en aankomst 08.30 uur. Veelal dus in de nacht gereden, maar nergens dan ook geen enkele controle tegen gekomen. Zelf gevaccineerd en me vriendin met een sneltest (€35). Ik zou zelfs zeggen, laat die test voor wat het is, me vriendin wou dat liever wel, maar goed... Allemaal bangmakerij voor niks... Niemand die jou tegen gaat houden. Wij gaan nog een heerlijke 9 daagjes vertoeven hier.
Have fun!!
4619ECC3-95C5-45DC-856C-03F9922169CA.jpeg
 
Jonge, het is gewoon één grote bullshit.
Volgens internet heb je een extra koffer vol nodig met papieren en testen voor je reis door Europa , en geen hond die er naar vraagt in de praktijk.
Alleen maar welkom welkom...
 
Zit nu in Zuid Frankrijk,ook hier niets aan de hand.
Alleen nog wat mondkapjes,maar ook die verdwijnen hier volgende week heb ik begrepen.
Allemaal zorgen om niets.
 
 
Ik ben van plan om dit weekeinde naar Spanje te rijden, met een negatieve pcr test op zak, hopen dan dat ik niet a-synmptomish ben, wordt er in Frankrijk nog naar die verklaring op geweten gevraagd? en is er al iemand Spanje binnengereden?
Klant van mij zit nu al 10 dagen in Spanje.
En ja, hij heeft er wel e.e.a. van gemerkt. Ook een afgesloten grensovergang omdat er geen controle beschikbaar was. Ze moesten omrijden naar een grenspost waar wel controle was. Dat hebben ze niet gedaan. Met de motor konden ze langs de slagboom...... :+
 
Klant van mij zit nu al 10 dagen in Spanje.
En ja, hij heeft er wel e.e.a. van gemerkt. Ook een afgesloten grensovergang omdat er geen controle beschikbaar was. Ze moesten omrijden naar een grenspost waar wel controle was. Dat hebben ze niet gedaan. Met de motor konden ze langs de slagboom...... :+
Inmiddels ook in Spanje, Costa Blanca, t'is hier wel lekker, veel rustiger dan anders, en de mensen zijn ook wat rustiger, zeer prettig hier, en niet zo achterlijk duur als in Nederland, bij binnenkomst waren ze ook zeer vriendelijk, m'n negatieve test laten zien, en ze verteld dat ik m'n hele leven al een negatieveling was en ben god god, ze kunnen hier nog domme humor op prijs stellen, blij om hier te zijn:}
 
Morgen of overmorgen naar Zwarte Woud, daarna Oostenrijk en Italië. Zal ik me nog testen of niet? Als je nergens gecontroleerd word is het zonde van het geld. :9
 
Morgen of overmorgen naar Zwarte Woud, daarna Oostenrijk en Italië. Zal ik me nog testen of niet? Als je nergens gecontroleerd word is het zonde van het geld. :9
Net in een ander topic vergelijkbaar bericht gedaan: Testen kan gratis via Chayns op veel locaties. Er is ergens op het forum iemand die het aanraadde, ga het zelf volgende week ook doen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: JBi
Net in een ander topic vergelijkbaar bericht gedaan: Testen kan gratis via Chayns op veel locaties. Er is ergens op het forum iemand die het aanraadde, ga het zelf volgende week ook doen.
Top tip :t zou ik dan ook net over de grens bij Nordhorn kunnen laten testen. Zit ik iig voor de eerste 48u goed
 
Top tip :t zou ik dan ook net over de grens bij Nordhorn kunnen laten testen. Zit ik iig voor de eerste 48u goed
Kom zelf vanuit Groningen, als ik mij daar zou moeten testen moet ik er tegen rijden. Nu doe ik het ook onderweg, lekker relaxed die kant op.

Je kan soms nog een half uur voor tijd een afspraak inplannen. Dus als je vertrekt kan je nog kijken waar en hoe laat:)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Ja, ik ben al compleet 14 dagen geleden gevaccineerd maar heb wel een bewijs nodig in het Engels of Duits ter controle om op de buitenlandse lokatie te verblijven. Volgens hotel hoef ik geen test meer te doen. Ik ga maandag 28 juni al heen.

Vandaag in gaan loggen bij RIVM en doe maar Engelse versie:
Zie wel dat ik 2x gevaccineerd bent. maar krijgt het niet geprint.

Hoe doen jullie dat eigenlijk.
 
Ik ben 10 dagen geleden voor 2e keer ingeënt.
Zowel bij mijn 1e als mijn 2e prik heb ik mijn 'gele boekje' in laten vullen.

Bij mijn 1e enting deden ze (nog) niet moeilijk over invullen gele boekje.
Vrij kort daarna zou de GGD niet meer gaan meewerken om boekje in te vullen. <heel veel erg boze mensen>
Na vele protesten zijn ze toch de boekjes weer gaan invullen. Dus 2e enting werd ook in boekje bijgeschreven.
Bij enting krijg je een 'registratiekaart coronavaccinatie'. Deze beide heb ik uitgeknipt en in mijn gele boekje geplakt.
Helaas, meer kan ik nu niet doen en doe ik ook niet!

De corona vaccinatie-app is voorlopig nog niet in de lucht. Wanneer dat wel zal zijn................................????
Ik ben inmiddels al weer enkele keren de grens over geweest. Heb het gele boekje dan wel bij me.
Ik heb begrepen dat het op vele plaatsen wel geaccepteerd gaat worden. Tsja, verder ga ik het wel zien!
 
Ja, ik ben al compleet 14 dagen geleden gevaccineerd maar heb wel een bewijs nodig in het Engels of Duits ter controle om op de buitenlandse lokatie te verblijven. Volgens hotel hoef ik geen test meer te doen. Ik ga maandag 28 juni al heen.

Vandaag in gaan loggen bij RIVM en doe maar Engelse versie:
Zie wel dat ik 2x gevaccineerd bent. maar krijgt het niet geprint.

Hoe doen jullie dat eigenlijk.
Je moet eerst de Corona check app installeren. Daarna kan je je vaccinatie downloaden. Alleen werkt ie nu nog niet maar pas eind juni
 
Ja, ik ben al compleet 14 dagen geleden gevaccineerd maar heb wel een bewijs nodig in het Engels of Duits ter controle om op de buitenlandse lokatie te verblijven. Volgens hotel hoef ik geen test meer te doen. Ik ga maandag 28 juni al heen.

Vandaag in gaan loggen bij RIVM en doe maar Engelse versie:
Zie wel dat ik 2x gevaccineerd bent. maar krijgt het niet geprint.

Hoe doen jullie dat eigenlijk.
Ik heb op CTRL P gedrukt en toen kwam hij uit de printer.
 
Inderdaad gewoon CTRL P indrukken en je krijgt hard copy van de pagina.

Ik ga bovenste deel uit knippen en laten zien als bewijs van vaccinatie.
Onderste deel met opmerking dat het geen geldig bewijs is knip ik er gewoon van af.
 
Kom zelf vanuit Groningen, als ik mij daar zou moeten testen moet ik er tegen rijden. Nu doe ik het ook onderweg, lekker relaxed die kant op.

Je kan soms nog een half uur voor tijd een afspraak inplannen. Dus als je vertrekt kan je nog kijken waar en hoe laat:)
Vandaag zonder afspraak laten testen. Kwam de tent tegen toen ik wat verdwaald was en regende, was geen probleem en helemaal gratis :)

Controle door hotels is er niet echt. Gisteren in de Eifel vroegen ze er wel na maar toen ik zei dat ik het ff moest opzoeken op de telefoon vonden ze het al prima (had me nog niet laten testen omdat ik helemaal nat geregend was..). Vandaag in Zwarte Woud is er helemaal niet naar gevraagd :p

20210623_182242.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan