Vakantiebestemming en Coronavirus

Rubboo

Die hard MF'er
26 mrt 2012
506
225
Krimpen aan den IJssel
Medereizigers,

Ik heb een reisje op stapel staan, vanaf 1 mei zijn een maat en ik van plan om via Duitsland, de Balkan door te crossen om vervolgens in Albanië de veerboot naar Italië (Brindisi) te nemen. Daarna via de Apennijnen en Route des Grand Alpes weer terug naar huis.
De afgelopen maand had ik nog de hoop de het allemaal niet zo'n vaart zou lopen, maar inmiddels begint de Corona paniek toch wel ernstige vormen aan te nemen. Zelf vind ik het nogal overdreven, maar goed als je straks tijdens je reis een groot deel van de gebieden waar je doorheen wilt niet meer in mag, baal ik toch wel stevig.

Ik heb inmiddels al gekeken naar een plan B, maar dat kan volgende week alweer zijn achterhaald.8)7
Uitstellen is natuurlijk ook een optie maar zit zo 123 ook niet op wachten.
Ik ben benieuwd wat hoe jullie hier in staan.

Groet Rob
 
Ik vraag me sowieso af of we straks tijdens het hoogseizoen nog ergens mogen komen.
 
Aangezien de deskundigen ook niet weten hoe het zich gaat ontwikkelen zal de situatie over 2 maanden ook alleen maar gissen zijn. Als de situatie tegen die tijd nog ongeveer gelijk is met dit moment zou ik persoonlijk gewoon gaan. Hooguit Italië vermijden, want het hele noorden zit zo goed als op slot dus als het niet nodig is zou ik het ook niet opzoeken. Zeker veerboten die kant op, voor je het weet zit je 2 weken vast op zo'n ding. Maar zoals gezegd, geen pijl op te trekken hoe het tegen die tijd is, dus het antwoord zal je hier ook niet vinden.
 
Gezond verstand gebruiken, handen wassen en in je elleboog niezen/hoesten. Niet te dicht bij andere niezers/hoesters komen. Zelfs een blondje zoals ik kan dat bedenken!
Corona zal volgens mij binnenkort, als het warmer wordt, vanzelf verdwijnen. Het is een virus waar ik mij als verpleegkundige nou niet meteen zorgen om maak. Zeker niet als je in goede gezondheid op reis gaat. Officieel mag ik dat waarschijnlijk niet zeggen maar... waarom zou je je reis uitstellen om een simpele verkoudheid?
Bovendien is 1 mei nog (relatief) ver.

Brindisi is overigens geen zak aan. Het Italiaanse Scheveningen met heel veel luidruchtige Italianen, dus snel doorrijden!
 
Ik zou het niet opzoeken en je vakantie erop aanpassen, Italie vakantie kan volgend jaar ook denk ik dan.....

Ondertussen heb ik tijdens de jaarvergadering afgelopen zaterdag een ‘extra’ genomen...... _O-
 
Laatst bewerkt:
Bovendien is 1 mei nog (relatief) ver
O wacht, ik zei 3, maar dat is nog 7 weken.
Hmm...
Neh, denk nog steeds dat het wat langer gaat duren.
In Wuhan, waar ze in een paar dagen ziekenhuizen uit de grond stampen, en waar niemand durft niet te luisteren naar de richtlijnen duurde het 10 weken.
 
O wacht, ik zei 3, maar dat is nog 7 weken.
Hmm...
Neh, denk nog steeds dat het wat langer gaat duren.
In Wuhan, waar ze in een paar dagen ziekenhuizen uit de grond stampen, en waar niemand durft niet te luisteren naar de richtlijnen duurde het 10 weken.
Zodra de temperatuur verandert zal Covid19 uitdoven als een nachtkaars.
 
Het probleem voor de reiziger is niet zozeer het virus of de verkoudheid, maar de maatregelen die er tegen genomen worden. Je kan je wel niet druk maken om het virus, maar als je overal wordt tegengehouden dan heb je toch wel een uitdaging. Maar goed inderdaad hopen op een warme, vroege zomer.
 
Het probleem voor de reiziger is niet zozeer het virus of de verkoudheid, maar de maatregelen die er tegen genomen worden. Je kan je wel niet druk maken om het virus, maar als je overal wordt tegengehouden dan heb je toch wel een uitdaging. Maar goed inderdaad hopen op een warme, vroege zomer.
Precies dat. Vanwege deze reden vraag ik mij dus ook af hoe dat straks met de meivakantie en de zomervakantie gaat.
 
Het is een virus waar ik mij als verpleegkundige nou niet meteen zorgen om maak. Zeker niet als je in goede gezondheid op reis gaat. Officieel mag ik dat waarschijnlijk niet zeggen maar... waarom zou je je reis uitstellen om een simpele verkoudheid?


Van een simpele verkoudheid ga je toch niet dood? :?

Nu, ik doe ook niet mee met die paniekzaaierij, maar ben er me toch wel van bewust dat er toch wel wat sterfgevallen voorkomen? En blijkbaar niet enkel bij de ouderen en de zwakkeren... In Italië toch ook een vrouw van 47 las ik van de week..

Wat ik me wel afvraag... als het zo simpel is om je handen wat extra te wassen, te hoesten in je ellebogen en amper een metertje of anderhalf afstand te houden van de hoesters.... HOE komt het dan dat het virus zich zo snel verspreidt?





Maar goed, wij gaan ook op reis. Ik ga mijn sociale leven ook niet on hold zetten voor dit virus. Eind maart gaan we naar Spanje, ik voorzie voor deze reis nog geen problemen maar je weet nooit...

...het is niet echt het virus dat me zorgen maakt, maar de maatregelen die het met zich mee brengt. Zit maar eens in een hotel dat ze in quarantaine plaatsen voor een aantal weken.


Mijn vrouw echter heeft een reisje naar Italië geboekt in april... daar vrees ik toch voor dat het zal doorgaan...

Laat ons hopen dat het virus met de stijgende temperaturen zal verdwijnen, voorlopig zie ik reizen naar Italië als een hele uitdaging.
 
Ik verbaas me over de reacties. Ik woon in Vietnam en hier zijn alle (!!!) scholen al 6 weken gesloten. 24 miljoen kids zitten thuis (waaronder die van mij). Wij hadden hier 20 dagen geleden 16 besmettingen en dat is teruggevoerd naar 0. Vorige week ineens weer een piek met oorsprong Europa, nu 19 positieve gevallen en het land zit weer op Defqon 1.

In Italië 10150 besmettingen en 631 doden. Sommige mensen die hersteld zijn hebben permanente longschade. Het is maar een griepje??

15% van de mensen die het oploopt boven de 80 jaar oud komt te overlijden, tegenover 0,9% bij de griep. Het zal je oma maar zijn.

Het allerergst vind ik dat Europa 6 weken de tijd heeft gehad om zich voor te bereiden...

En dan hoor ik ook nog dat we ermee moeten leren leven? Dus straks hebben we het TBC, griep en Covid-19 seizoen? We kunnen dit virus uitroeien! Het kan zelfs zonder Chinese lockdowns (kijk maar naar Zuid Korea). Bijt nou gewoon ff door die 4 á 5 weken ongemak heen. gewoon iedereen testen (drive trough) en positieve gevallen direct in quarantaine. Zodra de R0 onder de 1 komt heb je al gewonnen.
 
RDGA op 1 mei... ik weet niet of je dan meer last hebt van corona of van passen die nog gesloten zijn...
Ach tegen de tijd dat we bij de RDGA zijn loopt het naar eind mei, dus dat zal wel loslopen denk ik zo. Echter wilden we ook de Transalpina en Transfagarasan doen maar die gaan pas in juni/juli open. :?
 
Medereizigers,

Ik heb een reisje op stapel staan, vanaf 1 mei zijn een maat en ik van plan om via Duitsland, de Balkan door te crossen om vervolgens in Albanië de veerboot naar Italië (Brindisi) te nemen. Daarna via de Apennijnen en Route des Grand Alpes weer terug naar huis.
De afgelopen maand had ik nog de hoop de het allemaal niet zo'n vaart zou lopen, maar inmiddels begint de Corona paniek toch wel ernstige vormen aan te nemen. Zelf vind ik het nogal overdreven, maar goed als je straks tijdens je reis een groot deel van de gebieden waar je doorheen wilt niet meer in mag, baal ik toch wel stevig.

Ik heb inmiddels al gekeken naar een plan B, maar dat kan volgende week alweer zijn achterhaald.8)7
Uitstellen is natuurlijk ook een optie maar zit zo 123 ook niet op wachten.
Ik ben benieuwd wat hoe jullie hier in staan.

Groet Rob
Zo min mogelijk boeken/vastleggen en last-minute je reis plannen. Zijn voldoende andere leuke routes om te rijden. Of juist de risicogebieden opzoeken en nog 2 weken thuis in quarantaine na je vakantie (=nog langer niet werken).
 
TS spreekt over plan A en plan B.................... ik ben inmidddels al bij plan C: Ik zie 't wel tegen die tijd!

Mijn plan was eerst naar Rusland en de Noordkaap voor 6 weken.
Ik heb nog wel diverse andere bestemmingen waar ik ook heen zou willen/ kunnen.
Verder zijn er dit jaar Olympische spelen en EK voetbal waar ik wel interesse voor heb. (vraag is ook òf en hoe dat het door zal gaan?)

Ik ga niks boeken. Dan heb ik ook geen onnodige kosten.
Als bepaalde delen van Europa niet toegankelijk zijn, dan ga ik wel ergens waar het wel mogelijk is.
En in het aller-ergste geval wordt het een motorrondje Veluwe en de Costa del Achtertuin................... B|
 
Laatst bewerkt:
Ach tegen de tijd dat we bij de RDGA zijn loopt het naar eind mei, dus dat zal wel loslopen denk ik zo.
Echter wilden we ook de Transalpina en Transfagarasan doen maar die gaan pas in juni/juli open. :?
David_ZZR reist iets meer dan de gemiddelde MF-er. Zijn opmerking is niet voor niets. (ik heb dezelfde ervaring)

Maar je geeft bijna zelf al het antwoord!
In Roemenië zijn de genoemde paswegen nog gesloten.
Denk je dat de Izoard, Iséran en de Bonette op de RDGA dan wel open zullen zijn??? Dacht 't NIET!!!
 
Die kan je sowieso wel vergeten in mei. Ook in Albanië zijn de hogergelegen gebieden tegen die tijd nog niet open.
Ach 2 jaar geleden via Oostenrijk, Bosnie, Montenegro naar Albanië (Teth) geweest en op een enkele pas na in Montenegro was alles prima bereikbaar. Was ook begin mei trouwens. Maar de sites in de gaten houden is sowieso handig
 
Terug
Bovenaan Onderaan