Vakantiebestemming en Coronavirus

Het was de bedoeling om aanstaande woensdag te vertrekken naar Zweden en Noorwegen. Maar nu besloten om het eerst maar uit te stellen. We zouden op de bonnefooi dus we hoeven niks te annuleren ofzo.
 
Inderdaad... Zuid Frankrijk is wel open maar noord frankrijk is nog een rode zone... De Belgen zijn ook nog niet open dus in feite zou je via Duitsland en Zwitserland Frankrijk in kunnen waar het weer een groene zone is. Dat gaat dan maar effe autobahn worden :(
Kamperen in Duitsland gaat 'm echt niet worden met die kampbewakers daar.
 

Dit staat op de facebook van moto dordogne

PRESS ALERT FNHPA – FOREIGN TOURISTS
Press alert: foreign tourists will be welcome in French campsites in July and August 2020
The Fédération Nationale de l'Hôtellerie de Plein Air (FNHPA) would like to remind foreign press correspondents in France that foreign tourists will be welcome in France during the summer of 2020, subject to the opening of French borders as well as those of other European countries and to favourable health conditions. Contrary to misinterpretations that have already appeared in some European countries, the Interministerial Committee on Tourism convened by Prime Minister Edouard Philippe on 14 May 2020 was very clear on this point.
Likely reopening of intra-European borders at the end of June
The French Minister of the Interior, Christophe Castaner, announced on 7 May that restrictions on France's borders with countries in the European area (European Union, Schengen area, United Kingdom) will be "extended until at least 15 June". In addition, the fourteen measures "for any French or foreign person entering France," permitted by the bill extending the state of health emergency, "at this stage, given the evolution of the epidemic in Europe and in view of the alignment of health measures between European countries," will not be applied within the European area, "except overseas and, if we decide to do so, in Corsica.”
Foreign tourists welcome in France if health conditions allow it
The press kit of the Interministerial Committee for Tourism of 14 May but states (extract from page 10): "France welcomes the proposals made by the European Commission in its communications of 13 May on tourism and transport, to restore mobility and allow a gradual reopening of tourist destinations in Europe. France will play its full role in facilitating the harmonization of health measures for the reception of tourists and professionals, particularly in the hotel, café and restaurant sector and transport, as well as close cooperation in the evaluation of epidemiological situations. These measures, proposed by the committee, will play a key role in reopening certain regions of Europe to tourism as soon as the health situation permits. France will ensure that the health protocols validated today feed into this necessary European harmonisation effort. France reiterates its commitment to ensuring that no discrimination on the basis of nationality can take place when European tourist destinations are reopened. »
Under these conditions, French campsites are looking forward to welcoming their European clients, sanitary conditions permitting.
 

Vanmiddag bekend gemaakt, mits de situatie niet verslechterd zijn toeristen vanaf 16 juni welkom in Frankrijk *O*

Vanaf 20 juni heb ik een weekje vrij, dus ik denk dat ik een vermoeden heb waar ik dan heen ga
 

Vanmiddag bekend gemaakt, mits de situatie niet verslechterd zijn toeristen vanaf 16 juni welkom in Frankrijk *O*

Vanaf 20 juni heb ik een weekje vrij, dus ik denk dat ik een vermoeden heb waar ik dan heen ga
Goed nieuws, nog even afwachten en dan vrij plannen.
 
Je kan zelf best wat doen om het veilig te houden. Ik ga 15 juni naar de Dolomieten. Normaal ga ik van hotel naar hotel, maar dit jaar verblijf ik een week in een appartement buitenaf bij een boer met eigen ingang. Eén of twee keer naar de supermarkt en zelf koken. Tijdens passen rijden ben ik alleen, dus nauwelijks kans op besmetting.
 
Je kan zelf best wat doen om het veilig te houden. Ik ga 15 juni naar de Dolomieten. Normaal ga ik van hotel naar hotel, maar dit jaar verblijf ik een week in een appartement buitenaf bij een boer met eigen ingang. Eén of twee keer naar de supermarkt en zelf koken. Tijdens passen rijden ben ik alleen, dus nauwelijks kans op besmetting.
Jaloers modus staat aan ;)
 
Je kan zelf best wat doen om het veilig te houden. Ik ga 15 juni naar de Dolomieten. Normaal ga ik van hotel naar hotel, maar dit jaar verblijf ik een week in een appartement buitenaf bij een boer met eigen ingang. Eén of twee keer naar de supermarkt en zelf koken. Tijdens passen rijden ben ik alleen, dus nauwelijks kans op besmetting.

Ik ga sowieso pas in september, maar waar ik normaal met de tent achterop op de bonnefooi rondtrek denk ik nu ook aan iets soortgelijks. Op een paar plekken een appartementje huren voor een week. Niet zozeer omdat ik bang ben voor besmetting op een camping, maar omdat ik betwijfel of campings er dit jaar op zitten te wachten dat er zomaar mensen aan komen waaien en of vooraf reserveren niet verplicht gaat zijn.
 
Ik ga sowieso pas in september, maar waar ik normaal met de tent achterop op de bonnefooi rondtrek denk ik nu ook aan iets soortgelijks. Op een paar plekken een appartementje huren voor een week. Niet zozeer omdat ik bang ben voor besmetting op een camping, maar omdat ik betwijfel of campings er dit jaar op zitten te wachten dat er zomaar mensen aan komen waaien en of vooraf reserveren niet verplicht gaat zijn.

Dat is inderdaad wel een dingetje om rekening mee te houden. Dat toeristen weer welkom zijn wil niet zeggen dat alle campings ook allemaal, en met dezelfde capaciteit als voorheen open zijn. Zolang de situatie eind juni niet in negatieve zin veranderd is probeer ik het gewoon. Ik hou het bij een weekje richting Franse Alpen, daar ken ik genoeg wildkampeerplekjes voor als ik op een camping niet terecht kan. Zomervakantie is dan nog net niet begonnen, dus met de drukte verwacht ik dat het dan nog wel meevalt. Afgelopen jaren ook steeds in die periode geweest, en dan waren de campings ook altijd nog grotendeels leeg dus ik verwacht niet dat dit nu opeens anders is. Beetje slim wat houdbare dingen inkopen en met een keer of twee tot drie boodschappen doen moet ik het wel redden. Verder rij ik toch alleen en kom ik nauwelijks mensen tegen, dus daar zie ik niet zo'n gevaar in.
 
Afgelopen jaren ook steeds in die periode geweest, en dan waren de campings ook altijd nog grotendeels leeg dus ik verwacht niet dat dit nu opeens anders is.

Nee qua drukte zie ik buiten de vakantieperiodes ook geen problemen. Maar ik begrijp dat in Luxemburg campings dit hele jaar alleen gasten met een reservering mogen ontvangen.

Aan de andere kant zie ik zoveel dingen nu in rap tempo los worden gelaten dus de situatie kan over een maand zomaar weer heel anders zijn.
 
Laatste stand van zaken op 29 mei, althans volgens de volkskrant.

Grenzen gaan dus wel her en der open maar nog niet zomaar voor Nederlanders.
Italië wel maar daar kun je dus niet zomaar over de weg komen omdat Frankrijk en Zwitserland dus nog gesloten zijn.
 
@Frazer helaas nog niet, denk dat dat ook nog wel even gaat duren.

Zoals het er nu uit ziet heb ik half juli tijd voor een weekje verlof.
Begin juli nog samen met mijn vriendin een weekendje met ons caravanetje weg en eind juli heb ik weer een week storingsdienst.
Dus midden juli zou voor mij wel passen.
Dat is gelukkig nog even weg, misschien dat er dan wat meer duidelijk is.

Ik heb een route klaar liggen voor en door Frankrijk, kamperen.
Als het moet kan ik nog wel uitwijken naar Italië, die laten zoals het er nu uitziet wel NL toeristen toe.
Maar ja zoals ik al schreef dan moet je er wel kunnen komen over de weg natuurlijk.
 
Ben ik nou de enige die zich afvraagt waarom je in vredesnaam gelijk zodra de reisbeperkingen uit winstoogmerk opgeheven wordt naar het buitenland zou willen reizen?
 
Waarom zou je dat niet willen?

Omdat corona niet verdwenen is en ik liever een jaartje vakantie oversla dan dat ik risico's neem. Want niemand die weet of er een tweede golf komt, of er evt verplichte quarantaines volgen en als het goed is weet iedereen nog hoe snel de grenzen dicht waren toen de omvang van de pandemie duidelijk werd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan