Vakantiebestemming en Coronavirus

Goed nieuws!

Franse krant van vandaag: Grenzen binnen EU 15 juni open met uitzondering van Spanje en VK.


15 juni voor binnengrenzen
Wat de Europese binnengrenzen betreft, bevestigen de ministers dat Frankrijk op 15 juni om middernacht alle verkeersbeperkingen opheft die zijn ingesteld om de pandemie van Covid-19 te bestrijden.
Mensen uit Europese landen (lidstaten van de Europese Unie en ook Andorra, IJsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Zwitserland en Vaticaan) kunnen daardoor zonder beperkingen het Franse grondgebied betreden, met uitzondering van Spanje en het Verenigd Koninkrijk.
Aangezien deze twee landen beperkingen toepassen, zal Frankrijk wederkerigheid blijven toepassen.

Mooi, dan mag de paus er ook op zijn Harley naartoe. :t
 
Goede keuze Bourg St. Maurice.
Ik vond Huttopia wel een fijne camping daar.
Goed modern sanitair, veel ook, ruime plekken.
Ben er met de camper ooit een paar dagen geweest.
En met de Vespa ook maar, dat was 1 nachtje.
Leuke ontbijt bar ook op de camping, broodjes, verse koffie.

Grote supermarkt tegen over de ingang van de camping, + een bouwmarkt en een Intersport..
Mocht je wat moeten fixen of te kort komen.
 
Het is inderdaad Huttopia. Paar jaar terug ook al eens gestaan. Ik kom vaker in die buurt, alleen dan meestal op een camping in Aime, dat is een kilometer of 10 verderop. Mooiere camping dan Huttopia, alleen redelijk in de middle of nowhere. Kost je iedere keer een kwartier om in de bewoonde wereld te komen. Huttopia is wel prettig omdat je alles om de hoek hebt en je zit meteen op de route richting de passen in de omgeving
 
Alles berichten ten spijt mbt toiletten op de camping : ik ben sowieso al vies van zitten op een bril waarop een onbekende zijn darmen heeft geleegd, en al helemaal als die bril ook warm is , gatver ! Dus ik neem altijd een extra stuk papier mee, meestal mijn eigen rolletje, en een flesje ontsmettingsgel. Zo raak ik ook nooit de kraan aan bij een publiek toilet, je weet nooit welke smerigheid er op zit van de vorige toerist en een ding weet ik vrij zeker : van de bacteriën en virussen die ik al bij me heb wordt ik niet ziek ! Ook in restaurants leg ik eerst een laagje papier op de bril. Ik heb overigens geen smetvrees en ben ook niet gauw vies ergens van, maar ik heb bizar weinig vertrouwen in de reinheid van mensen.

Bij de wastafels van de toiletten langs de snelweg bij de Meern zag ik een keer een tand naast de kraan liggen.
Verder zijn een groot deel van jullie hier viespeuken, hoe vaak ik geen urinoir heb gezien dat niet is doorgetrokken ....
Zijn die vol automatische dingen zo standaard dat men er niet aan denkt door te trekken ofzo ?
Is dat een of ander wazig alpha male dingetje om de volgende tegen je pis aan laten kijken ofzo. ik snap dat echt niet.
 
Ook al soort van route gemaakt. Vooral door Zwitserland dit keer, stukje Italië en Frankrijk.
Zwitserland niet meest budget vriendelijk, maar wel heerlijke wegen volgens mij (waar ik nog niet ben geweest). Slaapplekken regel ik wel ter plekke of onderweg via booking en fork. Nu nog mooi weer bestellen en weekje kan niet meer stuk
 
Contact gehad met een camping in de Franse Alpen (Bourg St. Maurice), en daar zijn we gewoon welkom. Sanitair is geopend, wel mondkapje verplicht maar daar is wel mee te leven. Kiezen er dit keer maar voor om een dag of 4/5 op dezelfde plek te blijven en vanuit daar routes te rijden. Zijn toch mooie rondjes genoeg te rijden daar.
En anders skies mee achterop, ga je in val d’isère nog even op de latten😀
 
Zwitserland is schitterend om door te rijden. Schandalig duur qua eten en drinken, Soepje met een stukje stokbrood voor 12 euro. In de supermarkt vallen de prijzen wel mee.
 
hele week kaasfondue denk ik😉 zal ook aantal slaap en eetplekken maar net over de grens in Italie en frankrijk zoeken en anders maar wat extra in de zwitserse economie pompen
 
Aangepaste versie is ook klaar! Nog 15 daagjes werken... aftellen is begonnen.

lP7rsT2.png
 
Tandjes, die routes zien er geweldig uit! Veel plezier en veilige kilometers met deze reis!

Nog 3 maanden, dan 15 dagen Pyreneeën en Picos de Europe. Ook gewoon alles met de motor.
 
Nu veel landen weer 'open' gaan lijkt 't vaak nodig te gaan zijn om via een app je plek op een terras of andere festiviteit te moeten reserveren. :X
Heb ik eigenlijk weinig zin in, om vooraf al een plek te moeten bespreken.

Voor mij is vakantie helemaal NIX plannen/ reserveren/ vastleggen. Ik weet alleen globaal waar ik ongeveer heen zal gaan.
Vooral vrijheid, 'op de bonnefooi' en 'we zien wel' is het devies.
Moet je al een dag eerder een plaats bespreken in een resto om te kunnen eten. Mss zit ik morgen wel in een heel andere stad.
Is ook prima. Ik kreeg een mooie aanbieding, een week die tent voor 100 euro. Geen gesleep met zooi, alles is er al. Als uitvalsbasis heel geschikt voor uitgebreide dagtrips
 
Ik heb ook een blauwe, een CBF1000 , en ik heb als basis Sankt Peter am Kammersberg , van daaruit rondjes, o.a. naar Vrasic in Slowenie. Rest ? Geen idee
Slovenië is ook super, helaas met de motor nog niet geweest; misschien volgende tripje. Wil dan ook verder door de Balkan in. De Vrasic ziet er ook goed uit👍 veel plezier daar
 
Is ook prima. Ik kreeg een mooie aanbieding, een week die tent voor 100 euro. Geen gesleep met zooi, alles is er al. Als uitvalsbasis heel geschikt voor uitgebreide dagtrips

Mooie deal!

Ben nu in Mannheim. Die mondkapjes is wennen, dat moet overal waar je naar binnen gaat. Maar een hoge motorkol/Buff mag ook.
 
Ook al soort van route gemaakt. Vooral door Zwitserland dit keer, stukje Italië en Frankrijk.
Zwitserland niet meest budget vriendelijk, maar wel heerlijke wegen volgens mij (waar ik nog niet ben geweest). Slaapplekken regel ik wel ter plekke of onderweg via booking en fork. Nu nog mooi weer bestellen en weekje kan niet meer stuk
Ik wil de feestvreugde niet verstoren maar: Zwitserland is nog dicht lees ik net op Nederland wereldwijd Zwitserland. Quote: "Na 15 juni verwacht Zwitserland de grenzen te openen voor Duitse, Oostenrijkse en zeer waarschijnlijk Franse burgers." Unquote Of snap ik het nou niet? ik word er gek van al die verschillende regels voor elk land.... Ik zou ook graag die kan op gaan maar weet het nu niet meer :?:?:?
 
Ik wil de feestvreugde niet verstoren maar: Zwitserland is nog dicht lees ik net op Nederland wereldwijd Zwitserland. Quote: "Na 15 juni verwacht Zwitserland de grenzen te openen voor Duitse, Oostenrijkse en zeer waarschijnlijk Franse burgers." Unquote Of snap ik het nou niet? ik word er gek van al die verschillende regels voor elk land.... Ik zou ook graag die kan op gaan maar weet het nu niet meer :?:?:?

Site blijft verwarrend idd, maar ik verwacht van 15 juni open voor alle Schengen landen. En ach, doorrijden mag dan in elk geval wel, slaapplekken zoek ik toch meest in Italie en Frankrijk vanwege de prijs, dus komt vast goed 😊.
als ik dit lees lijkt het sowieso geen probleem:
Zwitserland: ‘Vanaf 15 juni weer open voor toeristen’ - TravMagazine

Update: mag toch echt officieel:
State Secretariat for Migration
 
Laatst bewerkt:
Site blijft verwarrend idd, maar ik verwacht van 15 juni open voor alle Schengen landen. En ach, doorrijden mag dan in elk geval wel, slaapplekken zoek ik toch meest in Italie en Frankrijk vanwege de prijs, dus komt vast goed 😊.
als ik dit lees lijkt het sowieso geen probleem:
Zwitserland: ‘Vanaf 15 juni weer open voor toeristen’ - TravMagazine

Update: mag toch echt officieel:
State Secretariat for Migration
Thanks TweeWielen! ik heb gelijk gekeken en inderdaad, we mogen er heen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan