Vakantiebestemming en Coronavirus

Familie, vrienden en collega’s verklaarden ons nog net niet voor gek dat we naar PT gaan (zijn er nu), met de auto ipv vliegtuig.

Dit is momenteel hét stadje in de Algarve waar je in deze tijd van het jaar over de, voornamelijk roodverbrande Engelse, hoofden kan lopen:

A16E73E6-B9F9-442B-9209-CB986CED40CA.jpeg


En dan zou ik naar Schubbekutterveen moeten om Corona te ontlopen? Nee bedankt.
 
Familie, vrienden en collega’s verklaarden ons nog net niet voor gek dat we naar PT gaan (zijn er nu), met de auto ipv vliegtuig.

Dit is momenteel hét stadje in de Algarve waar je in deze tijd van het jaar over de, voornamelijk roodverbrande Engelse, hoofden kan lopen:

Bekijk bijlage 1528611

En dan zou ik naar Schubbekutterveen moeten om Corona te ontlopen? Nee bedankt.

Das niet om de hoek met de auto zeg pfffff wat een afstand maar goed vroeger gingen ze met oude fordjes naar Marokko en dat is nog verder . toch.
Ik vind het heel verstandig met de auto had ik ook gedaan
 
Denk dat de files naar het strand daar ook wel korter zijn, en de treinen minder vol, nee de thuisblijvers zijn overduidelijk de slimsten
Het is rustig, overal. Verder overal zeer fanatiek mondkapjes (verplicht in o.a. winkels) en erg veel mogelijkheden om je handen te ontsmetten. Ze willen hier echt geen toestanden zoals bv. in Barcelona, ze hebben de bezoekers keihard nodig. Ze doen hier niet aan pamperen: geen werk = terug naar waar je vandaan kwam. En ze moeten het hier hebben van 5 maanden, de rest van het jaar is er geen knaak te verdienen.

@orangektm Klopt, voor ons 2400 km. Drie dagen over gedaan met een stop in Z-FR en in Spanje, er lijkt soms geen einde aan te komen. Wel weer lekker om je eigen auto hier te hebben. En je neemt veel meer mee dan als je met het vliegtuig zou gaan. O.a. 2 eigen motorhelmen om te karten. Beter dan zo’n natte zweetspons van een ander op je knar 😅
En door de helmintercom met elkaar babbelen en zo de andere toeristen strategisch eruit rijden...
 
Het is rustig, overal. Verder overal zeer fanatiek mondkapjes (verplicht in o.a. winkels) en erg veel mogelijkheden om je handen te ontsmetten. Ze willen hier echt geen toestanden zoals bv. in Barcelona, ze hebben de bezoekers keihard nodig. Ze doen hier niet aan pamperen: geen werk = terug naar waar je vandaan kwam. En ze moeten het hier hebben van 5 maanden, de rest van het jaar is er geen knaak te verdienen.

@orangektm Klopt, voor ons 2400 km. Drie dagen over gedaan met een stop in Z-FR en in Spanje, er lijkt soms geen einde aan te komen. Wel weer lekker om je eigen auto hier te hebben. En je neemt veel meer mee dan als je met het vliegtuig zou gaan. O.a. 2 eigen motorhelmen om te karten. Beter dan zo’n natte zweetspons van een ander op je knar 😅
En door de helmintercom met elkaar babbelen en zo de andere toeristen strategisch eruit rijden...

Respect!
Wij hebben hier makkelijk kletsen, onze vakantieparken en hotels zitten allemaal vol. Die lege toeristische gebieden hebben ons ook nodig. En zoals jij reist kan je gemakkelijk afstand houden.
Toen ik na de lockdown in Italië kwam werd ik met open armen ontvangen. Geld naar Zuid-Europa brengen is prima op deze manier. Krijgen we er ook nog wat voor terug.
 
@Gerdien Mijn buurman is net terug van een motorvakantie naar Italië en het viel hem inderdaad ook op dat ze overal welkom waren, maar toen ze de NL kentekens zagen, waren ze extra blij met ze. Voor hen was het een teken dat Italië weer op de kaart komt van de toeristen.
 
Ik vraag me wel eens af wat al die landen deden voordat het massatoerisme ontstond. En waarom iedereen toch zo nodig "eruit "moet . Ik heb het ongedocumenteerde gevoel dat we een soort van vakantiedoctrine hebben , als je niet weg kunt , kun je niet gelukkig zijn. Ik heb al nooit kunnen begrijpen waarom "men "zich de blaren op de rug wil bezorgen door in een verzengende zon te gaan liggen op een van hitte onbeloopbaar stuk zand nadat "men "zich eerst als sardines in een aluminium buis ter plaatse heeft laten afleveren, terwijl de lokale bevolking de schaduw opzoekt en hult in zwarte kledij ( vrouwen in Griekse dorpen bijvoorbeeld) . Het zo nodig "iets moeten " is eigenlijk grote armoede ! Voor wie het nog weet : Simon Vinkenoog zei al lang geleden dat begeren de bron van het ongeluk is. Ik denk dan maar : kijk eens in je hersenpan en ga eens na of op reis gaan echt een levensnoodzaak is.
 
Ik vraag me wel eens af wat al die landen deden voordat het massatoerisme ontstond. En waarom iedereen toch zo nodig "eruit "moet . Ik heb het ongedocumenteerde gevoel dat we een soort van vakantiedoctrine hebben , als je niet weg kunt , kun je niet gelukkig zijn. Ik heb al nooit kunnen begrijpen waarom "men "zich de blaren op de rug wil bezorgen door in een verzengende zon te gaan liggen op een van hitte onbeloopbaar stuk zand nadat "men "zich eerst als sardines in een aluminium buis ter plaatse heeft laten afleveren, terwijl de lokale bevolking de schaduw opzoekt en hult in zwarte kledij ( vrouwen in Griekse dorpen bijvoorbeeld) . Het zo nodig "iets moeten " is eigenlijk grote armoede ! Voor wie het nog weet : Simon Vinkenoog zei al lang geleden dat begeren de bron van het ongeluk is. Ik denk dan maar : kijk eens in je hersenpan en ga eens na of op reis gaan echt een levensnoodzaak is.
Ik heb het ongedocumenteerde vermoeden dat massatoerisme ontstaan is nadat de massa het (ook) kon betalen waar de elite al langer graag op vakantie ging. Verder is het wel een interessante gedachte öf op reis gaan echt een levensnoodzaak is
 
Ik vraag me wel eens af wat al die landen deden voordat het massatoerisme ontstond. En waarom iedereen toch zo nodig "eruit "moet . Ik heb het ongedocumenteerde gevoel dat we een soort van vakantiedoctrine hebben , als je niet weg kunt , kun je niet gelukkig zijn. Ik heb al nooit kunnen begrijpen waarom "men "zich de blaren op de rug wil bezorgen door in een verzengende zon te gaan liggen op een van hitte onbeloopbaar stuk zand nadat "men "zich eerst als sardines in een aluminium buis ter plaatse heeft laten afleveren, terwijl de lokale bevolking de schaduw opzoekt en hult in zwarte kledij ( vrouwen in Griekse dorpen bijvoorbeeld) . Het zo nodig "iets moeten " is eigenlijk grote armoede ! Voor wie het nog weet : Simon Vinkenoog zei al lang geleden dat begeren de bron van het ongeluk is. Ik denk dan maar : kijk eens in je hersenpan en ga eens na of op reis gaan echt een levensnoodzaak is.
Ik ben in Portugal geweest toen hier nog bijna geen toeristen kwamen. Mensen hadden ezels, werkten zich de t*ring in de brandende hitte en waren zeer dankbaar met een gegeven pakje sigaretten. Gezondheidszorg was minimaal. Was je ziek, dan had je geen inkomen + pech.
Zelfde verhaal geldt bv. voor Kreta.Beantwoord dat je vraag voldoende?

En ik ga op vakantie omdat ik graag eens wat anders zie, doe en eet. Leuk om andere mensen te ontmoeten die anders leven en denken.
Zomers zoek ik de verzengende warmte op, in de winter de sneeuw.

Geen eerste levensbehoefte en ik kan prima zonder. Ik vind het gewoon leuk en niemand dwingt me hiertoe. Ik geef wat geld hieraan uit, jij waarschijnlijk aan benzine voor je motor. Prima zo toch?
 
Ik ben in Portugal geweest toen hier nog bijna geen toeristen kwamen. Mensen hadden ezels, werkten zich de t*ring in de brandende hitte en waren zeer dankbaar met een gegeven pakje sigaretten. Gezondheidszorg was minimaal. Was je ziek, dan had je geen inkomen + pech.
Zelfde verhaal geldt bv. voor Kreta.Beantwoord dat je vraag voldoende?

En ik ga op vakantie omdat ik graag eens wat anders zie, doe en eet. Leuk om andere mensen te ontmoeten die anders leven en denken.
Zomers zoek ik de verzengende warmte op, in de winter de sneeuw.

Geen eerste levensbehoefte en ik kan prima zonder. Ik vind het gewoon leuk en niemand dwingt me hiertoe. Ik geef wat geld hieraan uit, jij waarschijnlijk aan benzine voor je motor. Prima zo toch?
Nederland is vol, dus zoek ik elders de stilte en ruimte. Dat daar dan toevallig ook bergen en bochten zijn is dat mooi meegenomen.
 

Bijlagen

  • P9250470.JPG
    P9250470.JPG
    2,4 MB · Weergaven: 6
Verder is het wel een interessante gedachte öf op reis gaan echt een levensnoodzaak is

Dat op reis gaan voor mij een levensnoodzaak is, is misschien wat te zwaar gesteld. Maar een week of drie op de bonnefooi rondtrekken met de tent achterop de motor is wel iets waar ik slecht zonder kan. Als dat eens een jaartje niet lukt, dan merk ik dat de (werk)stress de maanden daarna bij mij hoger is dan de jaren dat ik dat wel heb gedaan. En dan bij voorkeur in september, wanneer het overal al weer wat rustiger is en Zuid-Europa naar mijn mening op zijn mooist is.
 
Nou, ik zeg ook niet dat op reis gaan niet leuk is. Het is wel leuk. Een biertje drinken is ook leuk, net als ergens lekker uit eten gaan. BrambO bedrijft een soort van ontwikkelingshulp, prima hoor. Maar als je nu de verhalen hoort dat de economie van de zuidelijke landen gewoon op zijn kont ligt zonder toeristen, en dat Italie bijvoorbeeld nog steeds geen plan heeft om de EU hulp goed te besteden, dan zet dat aan het denken. Er zijn heel veel redenen , zo je wilt drogredenen, om op vakantie te gaan, er zijn er net zoveel om dat even uit te stellen . Voor mij persoonlijk heb ik geen behoefte om het zuiden van Europa te steunen net zo min als Hongarije, Polen, Bulgarije en nog een paar landen waar de corruptie nogal standaard is. Dus voor mij is het argument van daar geld uitgeven niet aan de orde. En belangrijker vind ik zelf dat je beter een jaartje de disco's en strandtenten en soortgelijke op slot kunt doen. Jammer dan voor de exploitanten, het zijn er maar een paar terwijl de schade die het openhouden voor persoonlijk en maatschappelijk leed dit nogal overstijgt.
 
En belangrijker vind ik zelf dat je beter een jaartje de disco's en strandtenten en soortgelijke op slot kunt doen. Jammer dan voor de exploitanten, het zijn er maar een paar terwijl de schade die het openhouden voor persoonlijk en maatschappelijk leed dit nogal overstijgt.

Wat is er dan over een jaartje veranderd zodat die disco's en strandtenten dan weer open kunnen?
 
Dat op reis gaan voor mij een levensnoodzaak is, is misschien wat te zwaar gesteld. Maar een week of drie op de bonnefooi rondtrekken met de tent achterop de motor is wel iets waar ik slecht zonder kan. Als dat eens een jaartje niet lukt, dan merk ik dat de (werk)stress de maanden daarna bij mij hoger is dan de jaren dat ik dat wel heb gedaan. En dan bij voorkeur in september, wanneer het overal al weer wat rustiger is en Zuid-Europa naar mijn mening op zijn mooist is.
Ik voel met je mee. Vorig jaar ben ik niet met de motor op zomervakantie geweest (dom ongeluk met de mtb in het bos, sleutelbeen gebroken..). En bouwt bij mij het gevoel op dat ik iets speciaals gemist heb. Iets wat ik dacht recht op te hebben/opgebouwd tegoed op had.
Dit jaar wel weer met de motor naar ZFR. Ik geniet dan van het lang onderweg zijn (dit jaar max 940 km/14.5 uur) op een dag. Kan dat dan niet in NL, vraag je je af. In NL wordt ik zenuwachtig en opgefokt van al die drempels, bebouwde kommen, en volgebouwde omgevingen. En dat alles vind ik (je mag het met me oneens zijn) wel/meer in FR, DLD. en BE (nou vooruit, ook in LUX). Met als geweldige bonus dat in FR/DLD/BE er BERGEN zijn. Kinderlijk blij wordt ik van in berg(achtig) gebied rijden.
 
En de ontdekkingen van belachelijk goede wegen, zonder verkeer, helemaal voor jezelf. De N901 tussen Mende en Les Vans in FR bijvoorbeeld. Wat een genot is die weg geweest voor me. Lang, bochtig, bergen, goed asfalt, uitgestorven qua verkeer en bebouwing... douze point pour cette trace!
 
Nou, ik zeg ook niet dat op reis gaan niet leuk is. Het is wel leuk. Een biertje drinken is ook leuk, net als ergens lekker uit eten gaan. BrambO bedrijft een soort van ontwikkelingshulp, prima hoor. Maar als je nu de verhalen hoort dat de economie van de zuidelijke landen gewoon op zijn kont ligt zonder toeristen, en dat Italie bijvoorbeeld nog steeds geen plan heeft om de EU hulp goed te besteden, dan zet dat aan het denken. Er zijn heel veel redenen , zo je wilt drogredenen, om op vakantie te gaan, er zijn er net zoveel om dat even uit te stellen . Voor mij persoonlijk heb ik geen behoefte om het zuiden van Europa te steunen net zo min als Hongarije, Polen, Bulgarije en nog een paar landen waar de corruptie nogal standaard is. Dus voor mij is het argument van daar geld uitgeven niet aan de orde. En belangrijker vind ik zelf dat je beter een jaartje de disco's en strandtenten en soortgelijke op slot kunt doen. Jammer dan voor de exploitanten, het zijn er maar een paar terwijl de schade die het openhouden voor persoonlijk en maatschappelijk leed dit nogal overstijgt.
Je hebt denk ik niet helemaal mijn post begrepen. Iets gaat zoals het gaat. Een paar toeristen komen erachter dat het ergens leuk is. Dan komen er wat voorzieningen, meer toeristen, enz. De ezels verdwijnen, jetski’s komen ervoor terug, met betere wegen, gezondheidszorg. Ik snap ze en wij zouden het vast ook zo doen.

Die mensen hebben zich gewoon aangepast. Nu zitten ze zonder inkomsten. Dan kan jij wel roepen dat ze een jaartje zonder moeten, maar dan zou ik je vragen om eens een jaar zonder inkomsten te zitten. WW zoals bij ons is hier ietsje anders geregeld. Minimum loon, wat het merendeel hier heeft, bedraagt 650 euro. Da’s niet genoeg, zelfs niet met de lage prijzen hier. Velen hebben dan ook een 2e of zelfs een 3e baan. Een jaartje zonder is gewoon geen optie.
 
In plaats van deze zomer op vakantie te gaan heb ik wat anders gevonden...... 35 meter nieuwe hardhouten beschoeiing, het huis en 2 schuren verven in grondverf, daarna RAL9001 en/of 5011 (inmiddels 6 liter), een vlonder bouwen van composiet en wat straatwerk.

En ik kan je vertellen alles ziet er picobello uit, maar ik mis de vakantie als nooit tevoren. Hopelijk in september alsnog 2 weken weg met de BMW. Vandaag 2 nieuwe sloffen erop, Michelin PR5.

O ja, en een nieuw motorpak Alpinestars Valparaiso V3. Als gevolg van Corona ruim 25 kilo lichter en van XXL naar XL gegaan.
 
Ik vraag me wel eens af wat al die landen deden voordat het massatoerisme ontstond. En waarom iedereen toch zo nodig "eruit "moet . Ik heb het ongedocumenteerde gevoel dat we een soort van vakantiedoctrine hebben , als je niet weg kunt , kun je niet gelukkig zijn. Ik heb al nooit kunnen begrijpen waarom "men "zich de blaren op de rug wil bezorgen door in een verzengende zon te gaan liggen op een van hitte onbeloopbaar stuk zand nadat "men "zich eerst als sardines in een aluminium buis ter plaatse heeft laten afleveren, terwijl de lokale bevolking de schaduw opzoekt en hult in zwarte kledij ( vrouwen in Griekse dorpen bijvoorbeeld) . Het zo nodig "iets moeten " is eigenlijk grote armoede ! Voor wie het nog weet : Simon Vinkenoog zei al lang geleden dat begeren de bron van het ongeluk is. Ik denk dan maar : kijk eens in je hersenpan en ga eens na of op reis gaan echt een levensnoodzaak is.
Ik denk dat de drang om weg te zijn/gaan van alle tijden is en denk dat iedereen het nodig heeft om even helemaal weg te zijn van het alledaagse. Alleen was de bestemming vroeger meer de eigen achtertuin, de camping een dorp verderop of Center Parcs. En tegenwoordig zit je voor dezelfde moeite of geld in een warm land. Ik moet er ook niet aan denken om naar een all-in resort te gaan, maar sommige mensen vinden dat kennelijk leuk. En anderen gaan hiken, fietsen of motorrijden. Of nog steeds naar de camping een dorp verderop.

Ik kan me erg vinden in het verhaal van Mike. Vakantie is voor mij echt even helemaal weg van mensen, werk en stress. Ik kan er altijd erg naar uitkijken en ga in principe in april-mei en september-oktober een weekje of 2-3 weg. Begin dit jaar kon het niet doorgaan en ik denk dat ik dat wel merk in m'n stressniveau en zin in werk. Ik was vorige week een weekje naar Duitsland en dat was lekker, maar niet genoeg om echt even weg te zijn. Ik heb over vijf weken nog drie weken Italië gepland en daar kijk ik ook erg naar uit. En als Italië om wat voor reden niet kan (een vaag virus of zo) dan een ander land, maar weg wil ik :)

In plaats van deze zomer op vakantie te gaan heb ik wat anders gevonden...... 35 meter nieuwe hardhouten beschoeiing, het huis en 2 schuren verven in grondverf, daarna RAL9001 en/of 5011 (inmiddels 6 liter), een vlonder bouwen van composiet en wat straatwerk.

En ik kan je vertellen alles ziet er picobello uit, maar ik mis de vakantie als nooit tevoren. Hopelijk in september alsnog 2 weken weg met de BMW. Vandaag 2 nieuwe sloffen erop, Michelin PR5.

O ja, en een nieuw motorpak Alpinestars Valparaiso V3. Als gevolg van Corona ruim 25 kilo lichter en van XXL naar XL gegaan.

Jeetje, heftig man. Dat is ook een vorm van coronakilo's, zullen we maar zeggen. Ik hoop dat het nu goed met je gaat en dat je in september ook lekker weg kunt :t
 
Ik blijf nog maar eventjes tegen de stroom in zwemmen, gisteren een trackday gereden, op het offroadje tussen hypersports, en fabrieks Ducati's, het kan hier allemaal en lol gehad....de avond ervoor alvast naar het circuit getogen en stiekum wat rondjes kunnen rijden..het uitzicht was geweldig.
IMG_20200731_185211.jpg
 
En waarom zouden we niet op vakantie gaan? Het virus is al verspreid, het is overal.
Ik ga alleen naar landen waar we welkom zijn en waarvan onze regering zegt dat het kan. Ik houd me strikt aan de regels: afstand houden en de drukte niet opzoeken. Ik doe niks tegen de adviezen in. Ik laat me door niemand een schuldgevoel aanpraten.

Vakantie is voor mij ook essentieel. Ik leef ervoor en ik kan slecht zonder. Ik heb altijd een geplande vakantie in het vooruitzicht. Ik kan me wel aanpassen, zoals een andere bestemming dichtbij huis. Maar thuisblijven is voor mij geen optie.
Ik houd me keurig aan alle regels en ga lekker op vakantie.
 
Laatst bewerkt:
En waarom zouden we niet op vakantie gaan? Het virus is al verspreid, het is overal.
Ik ga alleen naar landen waar we welkom zijn en waarvan onze regering zegt dat het kan. Ik houd me strict aan de regels: afstand houden en de drukte niet opzoeken. Ik doe niks tegen de adviezen in. Ik laat me door niemand een schuldgevoel aanpraten.

Vakantie is voor mij ook essentieel. Ik leef ervoor en ik kan slecht zonder. Ik heb altijd een geplande vakantie in het vooruitzicht. Ik kan me wel aanpassen, zoals een andere bestemming dichtbij huis. Maar thuisblijven is voor mij geen optie.
Ik houd me keurig aan alle regels en ga lekker op vakantie.
jij bekijkt dit als een Einzelgänger
heb je gisteren het nieuws gezien, zwarte zaterdag, 6 uur file in oostenrijk :X gewoon waanzin
en ze zullen niet allemaal zo verstandig zijn als Gerdien 🤔
 
Op het gevaar af mensen in de gordijnen te jagen : zorg dat je gelukkig bent in je dagelijkse dingen, en zo niet, probeer dan wat anders. Voor de meesten is reizen geen ontspanning, de eerste dagen zijn de top in hartproblemen. En jammer genoeg is vakantie voor velen een therapie om het dagelijkse leven vol te houden. Dat mag natuurlijk, maar als je 330 dagen verlangt naar wegwezen, dan lijkt me dat je iets niet helemaal optimaal doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan