Vakantiebestemming en Coronavirus

wij hebben nog steeds de planning om 7 juni in Italie aan te komen. Gokken er tot nu toe op dat we van 6 op 7juni met test wel in Oostenrijk mogen overnachten... Anders wordt het met de trailer naar Italie (Molveno) in 1 ruk.

Evt. testen voor de terugweg ,dat ga ik vragen aan het hotel.. denk dat hun volgende week daar wel meer over weten

Grootste gok is nu Oostenrijk.. ( en eigenlijk Duitsland voor de terug weg., anders op de terugweg via Luxemburg O-) )
 
De eerder verstrekte 'stickers' voor in het gele boekje zijn op bij de GGD en worden ook niet meer aangeleverd. Dat 'in het boekje bewaren' zal indruk maken op douaniers in Frankrijk, België, Portugal, Spanje, etc.etc. Maar niet heus.

Wat ik nu niet snap: Vanaf het begin had alles goed geregeld kunnen worden m.b.t. registratie van vaccinatie. Is dit nu gewoon domme pech, onkunde of opzet?

Schermafbeelding 2021-05-16 om 12.47.02.png
 
Je blijft lachen:

Schermafbeelding 2021-05-16 om 12.57.27.png



Zijn ze nou alweer de weg kwijt? Er zijn toch landen waar je moet bewijzen gevaccineerd te zijn anders ben je persona non grata?

Rijksoverheid.nl:

Schermafbeelding 2021-05-16 om 13.02.17.png
 
Laatst bewerkt:
In het hele gedoe gaat zo ontzettend veel mis!!!
Lees net de eerste paar posts van dit topic, bizar om te lezen dat we toen nog allemaal dachten dan het met een paar weekjes wel over zou zijn. En zie ons nu '(

zo dachten wij ook over de bruiloft. Zou op 6-6-20 zijn. Verzet naar 22-8-20. Want hé dan zijn we alweer 2hele maanden verder!!!
Nu voor de 3e keer onze bruiloft gecanceld (5-6-21).

iedereen is toe aan lucht, wereldwijd. Maar op de een of andere manier lukt het nl niet om met eenduidige regels en afspraken een Corona/vaccinatie beleid op te zetten. Heb het idee dat hierin op het moment ook nauwelijks op EU vlak gewerkt wordt.

Hoop in ieder geval dat wij in september misschien een weekje naar Luxemburg kunnen. Maar het blijft afwachten...
 
Tjongejongejonge, SDU maakt het helemaal bont:

Aan het begin van het jaar was dit ook officieel beleid van Ministerie van VWS. Waarom ze daar van afgeweken zijn geen idee. Als ik ga doemdenken kom ik tot de conclusie dat er wel wat vriendjes van VWS ambtenaren zijn die flink gaan verdienen aan dat social credit systeem met die corona app. Maar nu begin ik als een wappie te klinken.
 
In het hele gedoe gaat zo ontzettend veel mis!!!
Lees net de eerste paar posts van dit topic, bizar om te lezen dat we toen nog allemaal dachten dan het met een paar weekjes wel over zou zijn. En zie ons nu '(

zo dachten wij ook over de bruiloft. Zou op 6-6-20 zijn. Verzet naar 22-8-20. Want hé dan zijn we alweer 2hele maanden verder!!!
Nu voor de 3e keer onze bruiloft gecanceld (5-6-21).

iedereen is toe aan lucht, wereldwijd. Maar op de een of andere manier lukt het nl niet om met eenduidige regels en afspraken een Corona/vaccinatie beleid op te zetten. Heb het idee dat hierin op het moment ook nauwelijks op EU vlak gewerkt wordt.

Hoop in ieder geval dat wij in september misschien een weekje naar Luxemburg kunnen. Maar het blijft afwachten...
Ze doen het express om je te weerhouden van trouwen. Ze proberen je een hoop ellende te besparen. :+
 
Ik heb zelf het idee dat als het gehele logistieke deel bij Defensie en (Private) partners was neergelegd e.e.a. veel beter, traceerbaar en reproduceerbaar zou zijn georganiseerd. Ik heb Defensie diverse malen op dit onderwerp (Logistiek) meegemaakt en was positief verrast. Brandweer Nederland kan er ook wat van overigens.
 
Het grote probleem is dat de uitvoering nu in handen ligt van beleidsorganisaties als het RIVM en MinVWS. Beleid en uitvoering zijn twee verschillende takken van sport. Je zet het bestuur van de KNVB toch ook niet op het voetbalveld tijdens een WK?
 
Ik heb zelf het idee dat als het gehele logistieke deel bij Defensie en (Private) partners was neergelegd e.e.a. veel beter, traceerbaar en reproduceerbaar zou zijn georganiseerd. Ik heb Defensie diverse malen op dit onderwerp (Logistiek) meegemaakt en was positief verrast. Brandweer Nederland kan er ook wat van overigens.
We hebben een hele evenementen branche in Nederland die niets kunnen en mogen doen.
Als er nou mensen die snappen hoe je grote groepen ,mensen moet begeleiden, logistieke uitdagingen kunnen oplossen, priklocaties kunnen opzetten, enz enz.
Maar nee we laten het de GGD doen, een te ziele na dode organisatie die van toeten nog blazen blijkt te weten.
Onder leiding van onze basisschool leraar him self.

Komt goed jongens komt goed..
 
hoi mf'ers hierbij zou ik een vraag willen stellen. over het doorrijden van nederland richting duitsland komende vanuit belgie. moet ik iets van covid tests laten doen? of iets in vullen bij de grens? ben binnen de 24 uur terug in belgie. mvg
 
Wat een hoop negatieve reacties mbt. Het vaccinatie proces. Ik vind juist dat het voor het grootste deel prima loopt.

Er zijn inmiddels 7 miljoen prikken gezet, eigenlijk alles wat beschikbaar is wordt vlot weg geprikt. De vaccinatie locaties zijn erg netjes opgezet en ingericht, ook weinig mis mee. Proces loopt soepel volgens mij. Kleine schoonheids foutjes her en der maar gezien de omvang van het geheel vind ik het eigenlijk prima lopen.

Wat betreft dat niet meer bijschrijven in dat gele boekje lijkt me ook een kwestie van betrouwbare vastlegging. Die bijschrijving is veel te eenvoudig na te maken, en dus gaat hij nergens geaccepteerd worden. Dat het even duurt voor er binnen de gehele EU daar een goede oplossing voor is ... Tja hoe snel krijg je de neuzen van alle landen dezelfde kant op, inclusief alle lobby clubs met andere belangen.....
 
Overzichtje van 'wat kleine schoonheidsfoutjes':
- te laat besteld, te laat ontvangen
- batches afgekeurd ivm transport door snackbarbusjes
- afspraken lopen niet, of lopen verkeerd
- complete vaccinatiestraten staan vrijwel leeg: Schiphol 4 van de 26 (!) straten open
- documentatie is een bende. Men weet niet wanneer wie met welk vaccin is ingeënt
- in Alphen aan den Rijn zijn tientallen mensen ingeënt met een dubbele dosis
- er is veel 'spil': o.a. van mensen die niet op komen dagen
- officieel verboten, maar huisartsen vaccineren anderen buiten de doelgroepen met de 'spill'
- op 29 april stelt het RIVM het aantal gevaccineerden met 222.000 naar beneden bij DPG Media Privacy Gate . Softwarefoutje.
- datalek bij de GGD met gegevens van gevaccineerden
- GGD fout-op-fout bij vaccinatieafspraken DPG Media Privacy Gate
- vaccinatietempo is een drama. Hugo Schoen liegt alles bij elkaar.
- Nederlandse bedrijven hebben bij de overheid vanaf januari productiecapaciteit aangeboden. Is nooit reactie op ontvangen.

Zo maar een paar puntjes. Het is gewoon een grote schandalige bende. Zo, dit moest ik even kwijt.
 
Ze doen hier nie moeilijk, covid de kop indrukken, zo doe je dat enorme veldhospitaals (5000) bedden, 500 onderdruk kamers, gelijk behandeling met Fah Talai kruid, binnen twee dagen nieuwe positieven van 4700 naar 2100, daar kunnen de prutsers van Dissel en z'n EU collega prutsers misschien nog eens stage komen lopen...
Field hospital.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat hadden we dus ook o.a. in Rotterdam (Ahoy) gebouwd. Kostte miljoenen maar daarmee werden honderden Corona-verpleegplekken gecreëerd. Zijn nooit gebruikt maar Aboutaleb/Veiligheidsregio VRR durfden dit wel aan terwijl verzekeraars nog zaten te mekkeren wie wat zou moeten gaan betalen (polderen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan