Vakantiebestemming en Coronavirus

Nou, we gaan het eens proberen vandaag. Ik ben van bouwjaar 1963 en dan schrijft het Ministerie:

Bekijk bijlage 1633322

Mooi: Voor alle vier geboortejaren geldt: u kunt digitaal een afspraak maken. Zou Hugo dan toch wat goeds kunnen doen. Ik naar de website en wat vragen invullen. En wat denk je:


Bekijk bijlage 1633321

Hugoooooooooooo!
Daarnaast hebben verschillende mensen meerdere oproepen gekregen. Een vriendin zelfs drie! Belt ze de GGD om dit door te geven: U moet naar het RIVM bellen. Deze zegt: U moet naar uw eigen huisarts bellen en deze zegt: (je raadt het al😡) U moet naar de GGD bellen. Koste meer dan een uur omdat die kloothommels niet weten wie wat doet en schuiven dan ook maar alles naar elkaar. Raar dat er dan in het nieuws komt dat er veel mensen niet op komen dagen😴 Toen ik de huisarts belde met het verzoek om er een van die drie maar aan mij te geven; U krijgt zelf t.z.t. een oproep. Omdat ik echter van 1960 ben, was ik eigenlijk al aan de beurt🤬🤬🤬
 
Wat een hoop negatieve reacties mbt. Het vaccinatie proces. Ik vind juist dat het voor het grootste deel prima loopt.

Er zijn inmiddels 7 miljoen prikken gezet, eigenlijk alles wat beschikbaar is wordt vlot weg geprikt. De vaccinatie locaties zijn erg netjes opgezet en ingericht, ook weinig mis mee. Proces loopt soepel volgens mij. Kleine schoonheids foutjes her en der maar gezien de omvang van het geheel vind ik het eigenlijk prima lopen.

Wat betreft dat niet meer bijschrijven in dat gele boekje lijkt me ook een kwestie van betrouwbare vastlegging. Die bijschrijving is veel te eenvoudig na te maken, en dus gaat hij nergens geaccepteerd worden. Dat het even duurt voor er binnen de gehele EU daar een goede oplossing voor is ... Tja hoe snel krijg je de neuzen van alle landen dezelfde kant op, inclusief alle lobby clubs met andere belangen.....
Ik ben het hier mee eens: ga er maar aan staan: 15 miljoen prikken in België en 22 miljoen in NL organiseren in minder dan een jaar tijd. Ik vind het knap dat ze het georganiseerd krijgen. Zoals gewoonlijk is het weer de minder dan 1% van de gevallen die fout gaan, die de grootste aandacht krijgt. Wat mij betreft: Hulde aan al die mensen die ervoor zorgen dat we binnenkort weer kunnen reizen en knuffelen !

En dat gele boekje: buiten NL kent niemand dat, het is geen internationaal erkend document. Ik zie dat eerder als een geheugensteuntje dan als een paspoort waarmee je overal vrije doorgang krijgt. Meneer Shakespeare wist het al: Much ado about nothing, ofte: veel drukte om niets.
 
Much ado about nothing, ofte: veel drukte om niets.

Echt, zo'n opmerking na alles wat er fout kan gaan en is gegaan, mis-informatie, leugens etc. etc. Op deze wijze blijft Rutte nog wel een jaar of 10 aan de macht. Dank daarvoor ;(.

Daarnaast verschilt de SDU, de maker van het boekje, met je van mening:

Schermafbeelding 2021-05-17 om 10.36.40.png


Veel drukte om niets?
 
15 miljoen prikken in België en 22 miljoen in NL organiseren in minder dan een jaar tijd. Ik vind het knap dat ze het georganiseerd krijgen.

En dat gele boekje: buiten NL kent niemand dat, het is geen internationaal erkend document. Ik zie dat eerder als een geheugensteuntje dan als een paspoort waarmee je overal vrije doorgang krijgt. Meneer Shakespeare wist het al: Much ado about nothing, ofte: veel drukte om niets.
Grootste probleem in NL is/ was dat een club die geen ervaring mee heeft met grootschalige logistiek en organisatie zich deze klus heeft toe geëigend. Voorstellen om evt. het leger, of evenementen-organisaties erin te betrekken zijn steeds afgewezen.
Deze laatsten zijn gewend om grootschalig te organiseren. Maak daar dan ook gebruik van!
Dus niet lopen huilen van miljoenen prikken, maar soms ook je onkunde erkennen.

Dat gele boekje mag dan wel geen officiële status hebben.
Veel NL-ers hebben al zo'n boekje waar alle inentingen in zijn verzameld. Waarom dan niet de Covid-prik eraan toevoegen?
 
Ik ben het hier mee eens: ga er maar aan staan: 15 miljoen prikken in België en 22 miljoen in NL organiseren in minder dan een jaar tijd. Ik vind het knap dat ze het georganiseerd krijgen. Zoals gewoonlijk is het weer de minder dan 1% van de gevallen die fout gaan, die de grootste aandacht krijgt. Wat mij betreft: Hulde aan al die mensen die ervoor zorgen dat we binnenkort weer kunnen reizen en knuffelen !

En dat gele boekje: buiten NL kent niemand dat, het is geen internationaal erkend document. Ik zie dat eerder als een geheugensteuntje dan als een paspoort waarmee je overal vrije doorgang krijgt. Meneer Shakespeare wist het al: Much ado about nothing, ofte: veel drukte om niets.

-4, mijn vriendin en ik zelf hoeven geen prikken.
 
Dat is prima, moet voor elk zijn eigen keuze zijn, ik hoef het ook niet.

En toch he? Ik merk in mijn omgeving dat met name de ouderen er weinig respect voor hebben dat je die vaccinaties niet wil. Want bescherming van anderen, want niet ziek willen worden, want xyz. Ja, prima, maar met vaccin kan dat allemaal nog steeds he. Je doet gewoon mee aan een loterij met wat minder winkans dan de ongevaccineerden. Wil niet zeggen dat je de hoofdprijs niet kunt winnen of de straatprijs omdat je toevallig in de juiste omgeving woont.

Maar dan nog is er weinig begrip en al helemaal als ze aandragen dat ik net corona heb gehad en dat toch niet weer wil? Nou, liever nog een keer op dezelfde manier dan een spuit in mijn arm terwijl er nog niets bekend is over de lange-termijngevolgen.
 
In Luxemburg gaan de restaurants weer open tot 22:00 uur.
Mag je wel een sneltestje uit laten voeren ter plaatse, wordt door restaurant gefaciliteerd.
Al zie ik de prijs van een 4-gangen menu wel met 5 euro stijgen _O- (prima hoor)
Verder geen inreisbeperkingen van kracht voor reizigers uit de Schengen-zone.
Maar goed, het pinksterweekend kan ook weer in groepsverband plaatsvinden.
 
België zijn ze al bezig met inplannen 3de vaccinatie ronde? Maar afwachten of het weggaat? Multinationals en regeringen zijn niet te vertrouwen! Covid lijkt elke keer net iets slimmer! Nu komen ze binnenkort met de mededeling, cijfers zijn drastisch gezakt! Nou dat was vorig jaar ook..ZONDER vaccinaties! Oja ik neem hem ook niet..👋
 
In Luxemburg gaan de restaurants weer open tot 22:00 uur.
Mag je wel een sneltestje uit laten voeren ter plaatse, wordt door restaurant gefaciliteerd.
Al zie ik de prijs van een 4-gangen menu wel met 5 euro stijgen _O- (prima hoor)
Verder geen inreisbeperkingen van kracht voor reizigers uit de Schengen-zone.
Maar goed, het pinksterweekend kan ook weer in groepsverband plaatsvinden.
Eet wel pizza buiten...😁
 
België zijn ze al bezig met inplannen 3de vaccinatie ronde? Maar afwachten of het weggaat? Multinationals en regeringen zijn niet te vertrouwen! Covid lijkt elke keer net iets slimmer! Nu komen ze binnenkort met de mededeling, cijfers zijn drastisch gezakt! Nou dat was vorig jaar ook..ZONDER vaccinaties! Oja ik neem hem ook niet..👋

Schermafbeelding 2021-05-17 om 14.34.17.png
 
Was van plan om zonder prik of paspoort naar Portugal te gaan op 11 juni...maar krijg nu toch de 1e prik nog voor vertrek..zo'n Europese corona app paspoort weiger ik te installeren..(gelukkig komt ie er nooit, en is er enkel sprake van ter bevordering van de vaccinatiebereidheid).

Iemand nog een leuke camping nabij de Arouca 516 ?
 
Europese corona app paspoort weiger ik te installeren..(gelukkig komt ie er nooit, en is er enkel sprake van ter bevordering van de vaccinatiebereidheid).
Die app komt er gewoon. Wil je hem niet installeren? Wil je geen prik? Mooi. Kom je nergens meer in.

Ik heb om bovenstaande redenen zelf de keuze maar gemaakt om me tóch maar te laten vaccineren als het zo ver is. Idem dito voor de app.
 
Die app komt er gewoon. Wil je hem niet installeren? Wil je geen prik? Mooi. Kom je nergens meer in.

Ik heb om bovenstaande redenen zelf de keuze maar gemaakt om me tóch maar te laten vaccineren als het zo ver is. Idem dito voor de app.

Ik wacht eerst tot het zover gekomen is voor ik me laat vaccineren. Juist die groepsdruk maakt dat ik het niet ga doen.
 
Die app komt er gewoon. Wil je hem niet installeren? Wil je geen prik? Mooi. Kom je nergens meer in.

Ik heb om bovenstaande redenen zelf de keuze maar gemaakt om me tóch maar te laten vaccineren als het zo ver is. Idem dito voor de app.
Mensen die hun vrijheid zo gemakkelijk laten afpakken verdienen hem eigenlijk niet..
 
Wat zijn de bekeuringen/ straffen in de diverse landen wanneer je gaat reizen? Slet is ingeënt en ik ben reeds besmet geweest en heb antistoffen.
 
Jammer dat we zo'n koud voorjaar hebben, want daardoor waart het virus nog flink rond. Zodra het warmer wordt zullen de besmettingen meer afnemen.
We willen een warme zomer en op pad. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan