Vakantiebestemming en Coronavirus

Classic cars week; dragracen maar er is vanalles te doen ook autocross en, sort of, hillclimb. Althans toen wij er waren in 2013.
Maar vooral heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel gerestaureerde amerikaanse bakken en de inzittenden ook gekleed in gelijkjarige outfits.
Leuke sfeer daar en mooie koopje qua kleding e.d.
Canada vanuit Toronto via greyhound naar Alberta en vandaar uit met vrienden verder in auto's.
Zoals naar Banff national park e.d.
Jaaaaa heerlijk, v8 sound, en burnouts, zie het zo voor me, je hebt zo te horen ook mooie avonturen beleefd bij de canucks, dan heb je de Trans Canada higway ook in al z'n pracht en praal en bizarre landschappen mogen beleven, dat zijn mooie herrineringen en belevenissen, prachtig:}
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Classic cars week; dragracen maar er is vanalles te doen ook autocross en, sort of, hillclimb. Althans toen wij er waren in 2013.
Maar vooral heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel gerestaureerde amerikaanse bakken en de inzittenden ook gekleed in gelijkjarige outfits.
Leuke sfeer daar en mooie koopje qua kleding e.d.
Canada vanuit Toronto via greyhound naar Alberta en vandaar uit met vrienden verder in auto's.
Zoals naar Banff national park e.d.
Ik ben zo rond die tijd een week in Helsingborg geweest voor mijn werk, bij een groenteoverslag.
Daar was in het centrum ook een treffen met die Amerikaanse bakken.
Was gezellig en we hebben dufig afgetankt tot in de laatste uurtjes, op kosten van de baas 👍
 
We zitten nu bij Kopenhagen en er verandert niks helaas

We zitten nu bij Kopenhagen en er verandert niks helaas.
Ja, dat zijn lange rechte einden daar, boven Kopenhagen zal het toch wel mooi worden, althans van wat ik me ervan kan herinneren dan he , maar dat was in de winter door dikke sneeuw en onder een volle maan, prachtvol.
Maar denk misschien beter wel even wat beter iets saais dan op de route du soleil in de zomermaanden toch?
 
Ik ben zo rond die tijd een week in Helsingborg geweest voor mijn werk, bij een groenteoverslag.
Daar was in het centrum ook een treffen met die Amerikaanse bakken.
Was gezellig en we hebben dufig afgetankt tot in de laatste uurtjes, op kosten van de baas 👍
Als de locale Zweden ook mee getankt hebben dan zal dat de baas dat een flinke duit gekost hebben....
Groenteoverslag? ook wel op de ferry meegeweest dan?
 
De groenteoverslag leverde oa aan de MC Donald.
Ze kregen een grotere sla-droogtunnel met driedubbele capaciteit.
De big boss kwam kijken toen het monteren ten einde liep en we aan het proefdraaien waren, en die was zo blij als een klein kind met zijn nieuwe speeltje 👍
 
Dank je, ben al uitgebreid google maps aan het raadplegen, maar mezelf kennende volg ik toch gewoon m'n neus_O- en val meestal van het ene avontuur in het andere...

Sprintcars....(mijn liefde) moet ik dan denken aan oval track, of drag racen?
Classic Car Week is altijd in week 31. Voor die week en de voorgaande is vrijwel alles volgeboekt, misschien een plaatsje bij MC Mora voor een tentje.
 
Wij hebben destijds 11 uur gereden vanuit Ankersund om een camping te vinden...
Eind van het verhaal.. terug naar Ankersund.
 
Ik kon toendertijd in Zweden 2013/2014 trouwens niet betalen met de pin, in het hotel. Ik ben naar een bank pinnen geweest.
in andere gelegenheden volgens mij ook niet. Ze deden daar niet aan euro's, alleen in zweedse kronen. Hoe het nu is weet ik niet.
 
Ik kon toendertijd in Zweden 2013/2014 trouwens niet betalen met de pin, in het hotel. Ik ben naar een bank pinnen geweest.
in andere gelegenheden volgens mij ook niet. Ze deden daar niet aan euro's, alleen in zweedse kronen. Hoe het nu is weet ik niet.
Ik laat weten hoe het nu is in Zweden.
In Denemarken is het geen enkel probleem. Nu 5 dagen hier en nog geen een keer contact betaald. Vrijwel alles kan ook via WiFi. Zelfs een ijsje op de camping betalen we met de bankpas.
 
Denemarken zal het nooit druk worden. alleen om er door te rijden naar Noorwegen
Een paar jaar geleden door (heel) DK rond gereden.
Het is niet zo saai als dat wel eens wordt beweerd, maar super is 't ook niet.
Ik kan niet zeggen dat dit land veel indruk op mij heeft gemaakt.

In DK ben ik nu geweest. Daar kan een vinkje achter worden gezet. Ik hoef er ook niet meer terug.
Bij de meeste bestemmingen waar ik ooit ben geweest wil ik juist weer WEL eens terug!
 
Ik kon toendertijd in Zweden 2013/2014 trouwens niet betalen met de pin, in het hotel. Ik ben naar een bank pinnen geweest.
in andere gelegenheden volgens mij ook niet. Ze deden daar niet aan euro's, alleen in zweedse kronen. Hoe het nu is weet ik niet.
Ze hebben nog steeds kronen.
Betalen met je bankpas kan bijna overal (ook dankzij corona), maar......mijn bank (ING) rekende € 0,50 per transactie, dat liep dus op^een bepaald moment aardig op. Heeft blijkbaar te maken met het omrekenen van kronen naar euro's. Zelfde verhaal in Noorwegen overigens. Ik ben dan maar met mijn creditcard beginnen betalen, dan heb je die omrekenkosten niet. Wel op voorhand wat geld op overgeschreven, want van die interest word je ook niet gelukkig.
 
Ze hebben nog steeds kronen.
Betalen met je bankpas kan bijna overal (ook dankzij corona), maar......mijn bank (ING) rekende € 0,50 per transactie, dat liep dus op^een bepaald moment aardig op. Heeft blijkbaar te maken met het omrekenen van kronen naar euro's. Zelfde verhaal in Noorwegen overigens. Ik ben dan maar met mijn creditcard beginnen betalen, dan heb je die omrekenkosten niet. Wel op voorhand wat geld op overgeschreven, want van die interest word je ook niet gelukkig.
:t Deze ga ik onthouden.
 
Net terug van een bliksembezoekje aan het noorden van Italië (tweede huis van schoonouders, zij zaten er al samen met vriendin en zwager, en ik had toch nog vakantiedagen over...), zowel heen als terug geen enkel probleem. Van tevoren antigeentest gedaan, binnen 20 minuten de uitslag. Tot het moment van vertrek geprobeerd om hem in de app te krijgen, maar continu een 'technische error (500)' bij het genereren van de QR-code, dus uiteindelijk maar de papieren versie geprint die hierboven al beschreven is. Zaterdagmiddag vertrokken, doorgetrapt naar Irschenberg, even de oogjes dicht en met het eerste licht Oostenrijk in. Nergens controle, alleen had het noodweer ook in Oostenrijk flink huisgehouden. Na meermaals op afgesloten routes uitgekomen te zijn een doorgaande route gevonden, reed ik ineens over de Grossglockner. Dure tol wel, maar het uitzicht zou veel goed moeten maken. Ehh...
WhatsApp Image 2021-07-21 at 12.13.25.jpeg

Was er rond 09:00 in de ochtend, en ik ben alleen 1 clubje doorweekte GS'en tegengekomen die heeeeel voorzichtig de bochten namen. Begrijpelijk wel, de Focus leent zich prima voor snel bochtenwerk, maar na 2x met piepende banden doorgeschoten te zijn heb ik me ook maar even aangepast.

Normaal zou ik over de Plöckenpass Italië ingereden zijn, maar ook die bleek wel/niet/wel/niet afgesloten, dus uiteindelijk maar een digitaal vignet gepakt en over Villach gegaan. Ook Oostenrijk-Italië geen controle te bekennen.

Terugweg eigenlijk idem, Italië-Oostenrijk werd al het verkeer over een naast de snelweg gelegen parkeerplaats gelegen met een heel groot KONTROLLE-bord, maar we werden gewoon doorgezwaaid. Nederlandse nummerplaat gaf geen extra reden voor controle gelukkig. :+ Bij de grensovergang Oostenrijk-Duitsland ook weer KONTROLLE, maar ook hier gewoon doorrijden en klaar. Maar goed ook, want ik was er nog steeds niet wijs uit of ik nou weer een test nodig had gehad voor doorreis, ik was in de 10 dagen daarvoor in Nederland geweest, en ik tart niet graag Duitse controleurs. Er leken op beide punten vooral vrachtwagens uit de rij geplukt te zijn, dus wie weet was het eerder een douane-controle. Duitsland-Nederland zonder een centje pijn doorgereden.

In september staat de 'echte' vakantie op de planning, planning was Corsica, maar we gaan maar eens zien hoe Europa er dan uitziet. Gelukkig tegen die tijd wel de 2e spuit gehad, dat zou het iets makkelijker moeten maken.
 
Wij hebben in zweden altijd kunnen betalen met euro's maar deden dat liever met kronen, cash dus.
 
Wij hebben in zweden altijd kunnen betalen met euro's maar deden dat liever met kronen, cash dus.
Bij sommige banken was het lastig zo niet onmogelijk om kronen om te wisselen in Euro's. Dus niet teveel kronen aanschaffen , omdat je ze dan of moet opmaken of kunt meenemen voor een volgenden keer.
 
Ik kon toendertijd in Zweden 2013/2014 trouwens niet betalen met de pin, in het hotel. Ik ben naar een bank pinnen geweest.
in andere gelegenheden volgens mij ook niet. Ze deden daar niet aan euro's, alleen in zweedse kronen. Hoe het nu is weet ik niet.
Hoe zat met de muggen daar hoor ik altijd synoniem met zweden.
 
Hoe zat met de muggen daar hoor ik altijd synoniem met zweden.
Net als overal waar stilstaand water is heb je muggen. Als je kampeert is het wijs naast een rivier te staan en niet naast een klein meer. Verder de lokale middeltjes kopen, die werken het beste. ( goede adresjes voor dat spul : Jyla, Overskotsbolaget , maar ook ICA ) . En in het noorden de tankstations
 
Terug
Bovenaan Onderaan