Vakantiebestemming wel/niet

K@W@

MF veteraan
8 okt 2004
21.433
13.086
nijmegen
Mijn zoon en ik zoeken elk jaar een bestemming uit om een weekje te rijden in ( bijna zeker) goed weer, en elk jaar willen we ook iets nieuws proberen... Soms valt het mee, soms is het goed, soms een briljante keuze....
Misschien is het een goed idee dat we een sticky topic maken waar mede forummers hun ervaring delen, niet de hele vakantie, maar gewoon zakelijk...
Zal starten met onze ervaringen...
2010
La Specia hotel Nella
Hotel 595 euro voor een week, super schoon, goed ontbijt, personeel vriendelijk, 's avonds niets te beleven, wordt voornamelijk als "doorreis" hotel gebruikt....
Ligging aan de rand van La Spezia, hoek om en direct al 9 km bochten totaan de doorgaande weg, of 5 km naar het centrum met alleen zigzag afdaling
Omgeving
De kustroute richting genova is een echte aanrader, 45 Km bochten bochten bochten..
Dan kun je vanuit Sestri of iet verder Chiavari de bergen in , en beide routes zijn een regelrechte aanrader, geen 100 mtr rechtuit, wegen van superkwaliteit, en weinig verkeer, dus goed voor 2 dagen vermaak van de bovenste plank
Dan kun je vanuit La Specia richting Aulla, en van daaruit kun je 3-4 wegen pakken voor hetzelfde vermaak, alleen maar bochten en allemaal in prachtige omgevingen, bergen bossen, idyllische dorpen enz enz...

Mogelijke bezienswaardigheden...
Pisa op rijdafstand, kan via de autostrada, of binnendoor via dezelfde stuur-tour routes..
Cinque Terra..... 5 van de meest mooie kustdorpjes, die allemaal het aanzien waard zijn, maar is een nationaal park, dus voor de dorpen parkeren, geen auto/motor de dorpen in.

Strand... Is er maar hebben we niet gezien

Stad... Groot, alles aanwezig, maar 's avonds niet veel te beleven

Conclusie ...
Als je net als wij alleen om te sturen gaat, dan is dit zeker de beste die we tot nu toe hebben gehad dikke 9,5...
Vermaak 's avonds matig, 6
Omgeving 9
kwaliteit wegen 9
 
Leuk, zo'n combi motorvakantie op een wat luxere basis.
Gesjouw met bagage is dan wat minder; je hoeft tenslotte geen kampeerspullen mee te nemen.
Ga ik onthouden voor als mijn zoon binnenkort zijn motor heeft.
 
Ben daar ook in de buurt geweest een paar jaar terug. Hadden via Vacance Soleil een compleet ingerichtte tent gehuurd voor niet al teveel geld. De kustweg van Genua naar Andorra / San Remo / Monaco is ook een aanraden. Ook de passen die ten noorden liggen zijn leuk om te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan