Vakantieplannen 2019?

Yep 100% mee eens. Ik bedoelde dat die contreien gewoon erg dunbevolkt zijn. Niet alleen campings voelen eenzaam, ook de wegen, de dorpjes, alles eigenlijk.

Ik ben zelf van mening dat de mens van nature contact nodig heeft, en dat dit automatisch naar boven komt zodra hij/zij een tijdje alleen is/niemand om zich heen heeft. Zodra je met een groepje op vakantie gaat / de kroeg in gaat maak je al snel een cirkeltje (je sluit je af) en is die behoefte er niet, maar ga maar alleen reizen en iedereen die je aankijkt is automatisch een gesprekspartner... van pompbediende, tot receptioniste tot andere reizigers die alleen reizen :)

Ik vind het alleen reizen fantastisch, je ontmoet ontzettend veel mensen op zo'n rit en het mooie van scandinavie is dat iedereen er engels spreekt :)

Met een groepje bikers heb je nog het nadeel dat je een groepje bikers bent en soms op een bepaalde manier bekeken wordt of mensen gaan je liever uit de weg omdat ze het allemaal een pietsje bedreigend vinden. Als je dat merkt wordt het tijd om een rondje te geven.*D
 
Natuurlijk ligt het veel aan jezelf om onderweg contact te maken.
Ik kan me voorstellen dat als je langs de Noorse fjorden rijdt dat je dezelfde auto's :/ motoren :t campers '( meerdere keren tegenkomt.
Veel andere weg is daar nauwelijks te rijden.......................??
Voor een gezinnetje kan een groep bikers best als rauw ervaren worden.

Dat onderling bij elkaar klitten zal je snel gaan doen als je met een groepje bent of in een camper zit.

Ik herinner me nog ooit kamperen aan de Rivièra. Advies was reserveren want hoogseizoen.
Komen we op de 'camping' krijgen we een plek tussen de verhuurde sta-caravans.B|
Absoluut geen contact te maken want dat waren huisjes-huurders maar geen kampeerders. Die bleven ook vooral IN het huisje.
De ontmoetingen die je altijd op een camping hebt, was daar in het geheel niet. Na 2 dagen verkast naar ECHTE camping-gedeelte. Gelijk veel leuker!!
 
On Topic!
Ik heb het weekend van 25 mei gepland om samen met een vriend met de motor naar Oostenrijk te gaan. Nauders, het 3-landenpunt Oostenrijk, Zwitserland, Italië.
De planning is om donderdag heen te rijden (motoren in een busje) vrijdag, zaterdag, zondag daar rijden, en maandag weer richting huis.
Hebben jullie nog tips, do's en dont's? Ik sta open voor alles.
 
On Topic!
Ik heb het weekend van 25 mei gepland om samen met een vriend met de motor naar Oostenrijk te gaan. Nauders, het 3-landenpunt Oostenrijk, Zwitserland, Italië.
De planning is om donderdag heen te rijden (motoren in een busje) vrijdag, zaterdag, zondag daar rijden, en maandag weer richting huis.
Hebben jullie nog tips, do's en dont's? Ik sta open voor alles.

Ik heb een don't voor je; motoren in een busje.
 
Ik krijg bij het woord "bikers" altijd visioenen van John Travolta en zijn maten in
. Zal wel aan mij liggen, just my two cents.

MMMMM...motorrijdersz zucht, ja, gelijk heb je: There's bikers and there's posers and then there's de enige echte motorrijders8)7excuse my french:r
 
On Topic!
Ik heb het weekend van 25 mei gepland om samen met een vriend met de motor naar Oostenrijk te gaan. Nauders, het 3-landenpunt Oostenrijk, Zwitserland, Italië.
De planning is om donderdag heen te rijden (motoren in een busje) vrijdag, zaterdag, zondag daar rijden, en maandag weer richting huis.
Hebben jullie nog tips, do's en dont's? Ik sta open voor alles.

Vooral genieten 8-)
 
En waarom niet in een busje?
Niet moeilijk over doen.........
Afgelopen weekend mijn Blackbird opgehaald achter een Opel Agila. (oma koets/ maar je zit wel droog, ook met airco!)
Bijna 3x zoveel power op de aanhanger als in het trekkende hondenhok!
 
Een definitief plan heb ik nog niet, ik heb eind afgelopen seizoen ook pas mijn motorrijbewijs gehaald en een Yamaha R6 gekocht

Ik zit te denken om ergens in mei richting de Eifel te vertrekken en dan maar te zien waar ik eindig, niet kamperen aangezien ik zo min mogelijk spullen mee wil nemen ivm supersport maar in hostels/hotel overnachten.

Leuk om in dit topic de plannen van iedereen te lezen! :Y
 
@PBOD Wat wil je rijden vanuit Nauders ik vind het zelf gaan handige plaats om een startpunt te hebben 2xkeer heen er terug vooral als je in Italie wilt rijden kijk eens naar de passen .
Letop de afstanden om door de bergen te rijden duren veel langer dan je gewent bent dus als je 300 350 km rijd is al een aardige afstand.


IK heb jaren op den kleine camping gezeten in Glurns stadscamping erg netjes en schoon. vandaar uit rij je zo naar de stelvio en vandaaruit weer naar livgno .
Je kan vandaaruit alle kanten uit en je hoeft dat stuk vanuit Nauders niet steeds te rijden.
 
@PBOD Wat wil je rijden vanuit Nauders ik vind het zelf gaan handige plaats om een startpunt te hebben 2xkeer heen er terug vooral als je in Italie wilt rijden kijk eens naar de passen .
Letop de afstanden om door de bergen te rijden duren veel langer dan je gewent bent dus als je 300 350 km rijd is al een aardige afstand.


IK heb jaren op den kleine camping gezeten in Glurns stadscamping erg netjes en schoon. vandaar uit rij je zo naar de stelvio en vandaaruit weer naar livgno .
Je kan vandaaruit alle kanten uit en je hoeft dat stuk vanuit Nauders niet steeds te rijden.
We zijn van plan om enkele routes te rijden zoals die te vinden zijn op www.kurveneldorado.com . Daarvan gaan bijna de helft door Nauders, dus vandaar dat we voor Nauders hebben gekozen.
 
Mijn plannen voor mijn weekje motortrip in mei en beetje bijgesteld.
In eerste instantie wilde ik weer de hoge Alpen in schieten maar mei is daar ben ik bang voor nog iets te vroeg.
Ergens reageerde iemand met de vraag of ik de Balcony roads al gereden had in Frankrijk, wat Google werk verder, 7 browser schermen te gelijk open en de myroute site heb ik al de eerste 3/4 dagen globaal in elkaar zitten.
Misschien het een de wat te optimistisch met de dag afstanden maar ik gemerkt dat ik erg weinig strip onderweg, en daarmee behoorlijk wat kilometers onder de wieltjes door gaan op een dag.

Ik zal straks mijn routes eens openbaar zetten en de link er naar toe hier delen.

Mijn V-strom staat nu bij Spierings in Oss/Heesch voor de 60 duizend beurt, nieuwe voorband en een afstel/tuning rondje op de rollenbank om de backfires er uit te krijgen. Gaat een duur rondje onderhoud worden maar dan is het ding weer klaar voor een nieuw seizoen.
 
Met een gehuurd koekblik naar Ligurië (Italië) en Storm mag niet mee van mevr Miglowie. Mevr jr zou het prima vinden daarentegen, maar ja. Met de motor op een aanhanger 1200km in 1 dag kachelen gaat hem niet worden ben ik bang.

We hebben via Homeaway een huis gehuurd in de buurt van Imperia voor net geen 2 weken en willen daar in de buurt, maar ook in Nice, Monaco en San Remo geocaches zoeken. Buiten dat nog met een boot de Middellandse Zee op om walvissen, dolfijnen en weet ik wat voor zwemmend ongedierte te bekijken.
 
Met een gehuurd koekblik naar Ligurië (Italië) en Storm mag niet mee van mevr Miglowie. Mevr jr zou het prima vinden daarentegen, maar ja. Met de motor op een aanhanger 1200km in 1 dag kachelen gaat hem niet worden ben ik bang.

We hebben via Homeaway een huis gehuurd in de buurt van Imperia voor net geen 2 weken en willen daar in de buurt, maar ook in Nice, Monaco en San Remo geocaches zoeken. Buiten dat nog met een boot de Middellandse Zee op om walvissen, dolfijnen en weet ik wat voor zwemmend ongedierte te bekijken.
Maar het is toch ook vakantie voor jou?
 
Met de motor op een aanhanger 1200km in 1 dag kachelen gaat hem niet worden ben ik bang.

Kan wel, je moet er alleen effe voor gaan zitten. Afgelopen zomer kwam ik met motor op de aanhanger uit de Dolomieten, 1150km naar huis aan een stuk doorgereden. Ik geef toe, het was niet de planning, maar het was zo'n chaos op de weg vanwege slecht weer, ongelukken en baustellen dat ik bijna 10 uur heb gedaan over de eerste 400km. Pas na 20:00 uur werd het rustiger op de weg en stopte het met regenen. Omdat ik weinig zin had om de volgende dag weer in dezelfde ellende terecht te komen besloot ik maar daar te rijden. 10 uur in de ochtend vertrokken, 03:00 thuis. Bijna 1200km, was op zich best te doen.
 
Kogel is door de kerk!
Wij, mijn vrouw en ik, gaan begin juni naar Hotel Lory in Molveno.
Onze eerste echte motorvakantie samen, wel de nodige weekenden samen en ikzelf ga jaarlijks een weekje de bergen in maar nu dus samen op de Explorer.
In 2 dagen heen, daar 4 dagen toeren en in een dag of 3 weer terug.
Zin in, ook aan het Hotel want dat scoort erg goed op de verschillende vergelijkingssites en ook op MF veel positiefs gelezen.
 
Kan wel, je moet er alleen effe voor gaan zitten. Afgelopen zomer kwam ik met motor op de aanhanger uit de Dolomieten, 1150km naar huis aan een stuk doorgereden. Ik geef toe, het was niet de planning, maar het was zo'n chaos op de weg vanwege slecht weer, ongelukken en baustellen dat ik bijna 10 uur heb gedaan over de eerste 400km. Pas na 20:00 uur werd het rustiger op de weg en stopte het met regenen. Omdat ik weinig zin had om de volgende dag weer in dezelfde ellende terecht te komen besloot ik maar daar te rijden. 10 uur in de ochtend vertrokken, 03:00 thuis. Bijna 1200km, was op zich best te doen.
Met een aanhangwagen rijd je natuurlijk wat minder snel. Ik vind 1000 km wel de max met een trailer op 1 dag, en dan doen wij er 12 a 13 uur over. We rijden dan met z’n tweetjes om en om, en stoppen erg kort. Niet iets wat ik met een gezin zou doen.
 
ik zou graag NL - Valencia - NL willen doen. Ik weet alleen nog niet precies wanneer, maar ergens in april/mei oid.
tent mee, en voor de rest zie ik wel.

En ja, het gaat gebeuren...
NL - Valencia, vertrek eind april. Ik heb 4-en-een-halve dag om er te komen, dus geen haast. Na het weekend weer terug op mijn dooie gemak.
eten hebben ze onderweg wel geloof ik, en tent etc heb ik bij me....

Eens kijken of die ouwe veldwachterfiets dat ook leuk vindt... :)
 
eerste weekend mei weekendje Eifel
In september op de motor met tentje achterop alleen naar Zuid-Frankrijk en weer terug.
Wordt de eerste keer kamperen met de motor (wel andere kampeerervaringen opgedaan al). En dan ook alleen. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan