Vakantieplannen 2019?

Ik zit al de hele tijd het weer in de gaten te houden met het plan om de eerste 3 weken van juni naar de UK te gaan. Want dat vind ik het nadeel van de UK, je zit toch vast op dat eiland en een periode slecht weer is slecht te ontlopen.
 
Gave Route...ik ga je hier volgen Mario!!!!... tis dat voor dit jaar mn verlofdagen al op zijn..anders had ik je achter-na gereden.....
( Tzal dan ook meer iets voor volgend jaar worden vrees ik )
 
Ik zit nu zelf in zuid frankrijk, en ondanks wat ze altijd over frankrijk zeggen is het een heel motor-minded land....
Dus ook voor de motorrijder doen ze daar veel..
Rond Montpellier een hele route uitgezet met officiele routeborden met Herault Moto er op , wit met oranje, en wil je meer...
hier een hele site waar de meest mooie routes op staan, lange meerdaagse of korte eendaagse
 
oh ja en nog belangrijker, zuid frankrijk heeft 300 dagen per jaar zon, dus de kans op regen is klein, ( ik heb er de laatste 3 weken al 3 regendagen gehad, dus voor dit jaar is het nog gunstiger)
 
Ik zit nu zelf in zuid frankrijk, en ondanks wat ze altijd over frankrijk zeggen is het een heel motor-minded land....
Dus ook voor de motorrijder doen ze daar veel..

En dat terwijl onze oosterburen keer op keer wegen afsluiten, strenge controles uitvoeren etc.... Doe mij Frankrijk maar hoor.
 
En dat terwijl onze oosterburen keer op keer wegen afsluiten, strenge controles uitvoeren etc.... Doe mij Frankrijk maar hoor.

Strenge controles doen ze in Frankrijk tegenwoordig ook en de boetes zijn ook niet goedkoop meer. Vorig jaar geflitst met 51km/h in de bebouwde kom van Nice en dat geintje kost 95 euro.

Neemt niet weg dat ik er nog steeds graag kom.
 
In F werkt dat anders...............
De eerste 10km/h te snel alle dezelfde boete. Ja, dan is het voor 1 km/h teveel wel duur.
In NL heb je correctie dus met 51 ga je nooit meer iets van horen.

Aan de andere kant in zuid Frankrijk (bijv dep. Ariège) staan op heel veel plaatsen flitskasten.
Dat lijkt erg eng, maar zo ver mijn ervaring (vrijwel?) allemaal leeg. Ja, je kan een keer pech hebben dat ze er wel een radar in hebben geplaatst.
Zeker weten dat ik (te veel) kasten snel voorbij ben gereden. Nooit meer iets van vernomen.
Als ik voor alle te snel gepasseerde kasten een boete zou hebben, dan was ik nu in de schuldsanering!
 
Strenge controles doen ze in Frankrijk tegenwoordig ook en de boetes zijn ook niet goedkoop meer. Vorig jaar geflitst met 51km/h in de bebouwde kom van Nice en dat geintje kost 95 euro.

Neemt niet weg dat ik er nog steeds graag kom.
dat heb je te danken aan de EU, in frankrijk moesten ze ook het aantal verkeersdoden terugbrengen, dus streng flitsen en de wegen buiten de bebouwde kom naar 80 Kmh...
In dorpen en steden houd je je aan de snelheid, daarbuiten staat het 2 km van te voren aangegeven met grote borden...
Nog nooit problemen gehad in Fr...gewoon lekker knallen
 
Ik was pas terug in Andalusië.
Daar was het ook zo. Langs de weg ineens een bord die aangeeft "radar-controle".
Zeker weten dat je dan binnen enkele km's een flitser langs de weg ziet staan. Ga je te snel dan "Eigen schuld"

Trouwens wel jammer voor Frankrijk.
Vroeger ging ik altijd 's nachts over de Route-National. (ook om tol uit te sparen)
In die tijd had je ook nog geen rotondes. Eigenlijk was je dan op de RN net zo snel als op de auto-route.
Dorpjes herkende je aan grotere dichtheid van huizen. Voor de snelheid maakte het NIETS uit.
Ook vrachtwagens denderden met 80-90 door de dorpjes. Een omaatje die wilde oversteken.....Succes verzekerd!!
 
Strenge controles doen ze in Frankrijk tegenwoordig ook en de boetes zijn ook niet goedkoop meer. Vorig jaar geflitst met 51km/h in de bebouwde kom van Nice en dat geintje kost 95 euro.

Neemt niet weg dat ik er nog steeds graag kom.
voorig jaar in frankrijk 2 maal geflitst een keer 3 km te hard ,een keer 19 km te hard beide waren 48 euro
 
Ik zit al de hele tijd het weer in de gaten te houden met het plan om de eerste 3 weken van juni naar de UK te gaan. Want dat vind ik het nadeel van de UK, je zit toch vast op dat eiland en een periode slecht weer is slecht te ontlopen.

Ik heb vorig jaar de UK en Ierland gedaan, had 2 weken minder weer en 1 week mooi weer.

Je moet gewoon een beetje mazzel hebben.
 
Strenge controles doen ze in Frankrijk tegenwoordig ook en de boetes zijn ook niet goedkoop meer. Vorig jaar geflitst met 51km/h in de bebouwde kom van Nice en dat geintje kost 95 euro.

Neemt niet weg dat ik er nog steeds graag kom.

95 euro veel voor 51 per uur te hard? Vond je 20,- dan redelijk voor die overtreding?

In Nederland kost je dat minimaal het 5 voudige + een streepje achter je naam....
 
Ik vermoed dat hij 1 km uur te hard reed. En inderdaad, de kasten worden ruimschoots van te voren aangegeven. Als de Franse politie je ziet rijden zijn ze wel heel erg motorminded. Zo'n kast staat gewoon afgesteld en maakt geen onderscheid tussen auto of motor... te hard is te hard.
Bij de keren dat ik staande ben gehouden of politie op de weg tegen kwam alleen maar positiviteit... ook al gingen we meer dan het dubbele van de toegestane snelheid... ooit eruit gereden door 2 Gendarmes op BMW's...pantalon, overhemd met korte mouwen, pothelm, zonnebril, handschoentjes... Ik dacht laat ik maar achter ze blijven met mijn zwaar bepakte ZZR op deze 80 km weg... (tussen Crest en Die). Bij de 180 ben ik afgehaakt.
 
Ik zit al de hele tijd het weer in de gaten te houden met het plan om de eerste 3 weken van juni naar de UK te gaan.
Want dat vind ik het nadeel van de UK, je zit toch vast op dat eiland en een periode slecht weer is slecht te ontlopen.
Een paar jaar terug ben ik naar Devon en Cornwall geweest. Prachtig daar, niks mis mee! Maar regen staat daar vast op het menu!
Dat is ook de enige motor-vakantie dat ik er niet op de motor ben heen gereden maar met de auto met aanhanger.
Enkele dagen was het zo slecht, dat ik heel blij was dat ik de auto bij me had. Met de auto toen enkele stadjes en musea bezocht.
Nee, dat had ik op zo'n plensdag niet met de motor willen doen.
Wat ook wel fijn was, dat is dat ik al mijn spullen in de auto goed droog kon houden. Mijn kledingtas bleek na een paar dagen in de tent helemaal klam!

De enkele dagen dat het te doen was, ben ik natuurlijk wel op de motor gegaan. Maar dan NOOIT zonder regenpak mee!
 
Zo ..drie weken zitten er weer op. volgende 4 weken staan al weer vast eind augustus....
nu naar huis,ff stemmen tegen europa
 
1 midweek in mei met collega's trip langs de moezel. En 1 lang weekend of midweek alleen naar een bosrijk gebied, waar weet ik nog niet.
Dan met hangmat en tarp, wat bushcraft kookgerei mee en dan lkkr beetje primitief vakantie vieren (omdat ik t leuk vind).
Helaas geen naasten met motorrijbewijs die dat ook leuk vinden.

Doe t al elk jaar met mn broertje, zoals kanotocht Zweden maar hij heeft geen rijbewijs.
Hallo Lucifer1987, Ik heb ook een paar keer de Moezel gedaan op de GSX R1000 van mijn zoon. 2 jaar geleden, na overlijden van m'n vrouw, zelf een GSX R1000 2006 gekocht en ben gaan toeren. Ik vind het heerlijk. Ik houd ook van het primitief vakantie vieren, tentje - zelf maaltijd in elkaar knutselen, basic maar gezond.
Wil nu weer weg richting zuid Duitsland - Oostenrijk - Italie, wanneer : als ik zin heb of de drang voel op avontuur te gaan.
 
Dat is de ware spirit!!! :t
Ondanks niet meer piepjong toch gewoon op pad met een klein tentje onderweg naar verre oorden.
Zelf je eten in elkaar prutsen op een simpel brandertje. Hoe leuk is dat?
Als het heel slecht weer wordt kan je alsnog naar een resto en/of een Hotel/ B+B.
(primitief is leuk, maar nat geregend worden is dan weer minder)

Geen gemekker van "Ik ben al ouder en kan niet meer in een tentje en wil daarom naar een 'oude-lullen-pension'.
Ik denk er net zo over. Gaan met die banaan.
Voor OUD-doen krijg je straks nog tijd genoeg in het verzorgingshuis. DAN krijg je spijt dat je NU niet bent gegaan!!

Niet zeiken maar gassen!!! :]
(Zelf motorrijder/ kampeerder en niet meer piep)
 
Terug
Bovenaan Onderaan