Valbescherming van R&G

Workaholic

MF'er
25 jun 2011
80
0
Apeldoorn
Weet iemand waar ik in Nederland valbescherming van R&G voor mijn nieuwe CBR600F 2011 Abs kan krijgen?

Zie dit filmpje:

Ik ben een absolute motor leek, maar wil wel graag net zoals op dit filmpje wat valbescherming monteren. Wat ik me echter afvraag is of je hiervoor in het kuipwerk moet gaan boren? Als ik de motor wil verkopen in de toekomst dan heb ik liever geen aanpassingen aan het kuipwerk.

Heeft iemand enige idee? Ik kan dit niet echt opmaken uit het filmpje (even doorspoelen en dan zie je het).

Als je kijkt naar de foto's van de motor zie ik op die plek geen montage mogelijkheden namelijk :

2011-cbr600f-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Valdoppen komen 9 van de 10 keer op een motorbout, waarbij sommige direct in het verlengde van die bout komen en sommige d.m.v. een beugel erboven zodat de klap niet op de kop van het blok komt (voor mijn GSXR600 k5 iig). Wat versta je hier precies on die framesliders die afbraken? Als ik op RG kijk voor de CBR600F dan komt die ook gewoon op een motorbout te zitten.

Wat ik bedoel is van die slider die op een mount worden gemonteerd zodat het kuipdeel onveranderd blijft. Dus dan heb je de motorbout en een soort houder na je kuip waarop je de slider monteerd. Die dingen zijn toch vaak iets minder sterk, zullen nog wel voldoende helpen bij omvallen maar zoals ik onderuit ben gegaan zou zo'n ding niet geholpen hebben (denk ik)
 
Wat ik bedoel is van die slider die op een mount worden gemonteerd zodat het kuipdeel onveranderd blijft. Dus dan heb je de motorbout en een soort houder na je kuip waarop je de slider monteerd. Die dingen zijn toch vaak iets minder sterk, zullen nog wel voldoende helpen bij omvallen maar zoals ik onderuit ben gegaan zou zo'n ding niet geholpen hebben (denk ik)

Op m'n Fazer 1000 had ik GSG Moko sliders. Die werden met een dik alu driehoekig plaatje op drie punten vastgezet op het frame, op één punt boven een motorbout, zodat het plaatje niet naar binnen kon worden gebogen door een val.
Dat plaatje verdeelt de druk en voorkomt dat je frame een grote belasting op slechts één punt krijgt.

Maar uiteraard kan geen enkele slider de krachten aan die een klapper op hoge snelheid met zich brengt. Maar dat soort krachten zal ook je frame zelf niet aankunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan