Valbescherming van R&G

Workaholic

MF'er
25 jun 2011
80
0
Apeldoorn
Weet iemand waar ik in Nederland valbescherming van R&G voor mijn nieuwe CBR600F 2011 Abs kan krijgen?

Zie dit filmpje:

Ik ben een absolute motor leek, maar wil wel graag net zoals op dit filmpje wat valbescherming monteren. Wat ik me echter afvraag is of je hiervoor in het kuipwerk moet gaan boren? Als ik de motor wil verkopen in de toekomst dan heb ik liever geen aanpassingen aan het kuipwerk.

Heeft iemand enige idee? Ik kan dit niet echt opmaken uit het filmpje (even doorspoelen en dan zie je het).

Als je kijkt naar de foto's van de motor zie ik op die plek geen montage mogelijkheden namelijk :

2011-cbr600f-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is jammer. Gaan boren in een nieuwe kuip lijkt me alles behalve goed voor de verkoopwaarde straks..

Mogelijk dat ik het toch moet overwegen, een keer om laten vallen zal een stuk duurder zijn dan dat ik hem hier op laat vallen :)

Kan me ook voorstellen dat een volgende eigenaar er ook niet wakker van ligt en er juist blij mee is, zo lelijk zien ze er niet uit.

Ga er nog is over nadenken.. en kijken of ik alvast een dealer kan vinden die dit verkoopt en er netjes op kan zetten.

edit : pdf gevonden met instructies..

http://www.rg-racing.com/Images/Products/ProductFields/pdf1222_60.pdf
 
Laatst bewerkt:
Dat is jammer. Gaan boren in een nieuwe kuip lijkt me alles behalve goed voor de verkoopwaarde straks..

Mogelijk dat ik het toch moet overwegen, een keer om laten vallen zal een stuk duurder zijn dan dat ik hem hier op laat vallen :)

Als je de motor ooit verkoopt laat je die protectoren er toch op zitten? Valt het gat ook niet op.

Mooie motor trouwens :Y
 
Dat is jammer. Gaan boren in een nieuwe kuip lijkt me alles behalve goed voor de verkoopwaarde straks..

Mogelijk dat ik het toch moet overwegen, een keer om laten vallen zal een stuk duurder zijn dan dat ik hem hier op laat vallen :)

Kan me ook voorstellen dat een volgende eigenaar er ook niet wakker van ligt en er juist blij mee is, zo lelijk zien ze er niet uit.

Ga er nog is over nadenken.. en kijken of ik alvast een dealer kan vinden die dit verkoopt en er netjes op kan zetten.

edit : pdf gevonden met instructies..

http://www.rg-racing.com/Images/Products/ProductFields/pdf1222_60.pdf


Tenzij de doppen vast komen te zitten op het frame, dan gebeurd het wel eens dat de frame krom wordt door de impact van de crash. Maar dat zal denk ik niet bij het "simpelweg" omvallen van de fiets gebeuren. :]
 
Als je motor zo hard "valt" dat je frame daardoor krom wordt, zullen die 2 mm plastic van de kappen je ook niet helpen als je die doppen niet gebruikt.

Tja dan hopen dat hij zijn motor allrisk heeft verzekerd, motor TL = nieuwe motor :Y

Die doppen zijn er ook meer als je een keer de motor verkeerd neerzet of uit je handen laat vallen terwijl je stilstaat.
 
Ik heb de motor inderdaad all risk verzekerd.

Ik wil de valdoppen inderdaad gebruiken als ik hem een keer om laat vallen (niet tijdens het rijden), dan hoef ik niet meteen een schade te claimen ondanks dat ik dit 1x per jaar mag doen (no claim beschermer).

Probleem (en de afweging) is alleen dat er op mijn CBR600F geen valdoppen kunnen zonder de kappen hiervoor aan te passen. Ik vraag me hierbij af of dit verstandig is bij een nieuwe motor en de eventuele verkoop over 2-3 jaar.

Bovendien ben ik dan ook nog opzoek naar een dealer die R&G kan leveren... Staat maar één NL dealer op de site van R&G en daar krijg ik geen reactie van :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de motor inderdaad all risk verzekerd.

Ik wil de valdoppen inderdaad gebruiken als ik hem een keer om laat vallen (niet tijdens het rijden), dan hoef ik niet meteen een schade te claimen ondanks dat ik dit 1x per jaar mag doen (no claim beschermer).

Probleem (en de afweging) is alleen dat er op mijn CBR600F geen valdoppen kunnen zonder de kappen hiervoor aan te passen. Ik vraag me hierbij af of dit verstandig is bij een nieuwe motor en de eventuele verkoop over 2-3 jaar.

Bovendien ben ik dan ook nog opzoek naar een dealer die R&G kan leveren... Staat maar één NL dealer op de site van R&G en daar krijg ik geen reactie van :(

Hoe ga je dat doen, doppen er op als je thuis aankomt en de motor wegzet, en weer er af als je wegrijd?
:P
 
Haha je begrijpt me bericht verkeerd, of ik hap nu...

Ik bedoel uiteraard dat ik de doppen preventief wil monteren voor "domme" momenten waarbij ik hem een keer laat omvallen of iets in die trend. Niet als bescherming voor als ik hem een keer rijdend laat schuiven want dan is de kans al klein dat die dingen helpen..
 
Dit soort valdoppen zijn ideaal!. Ja er moet een gat geboord worden, maar in tegenstelling tot die andere waarbij dat niet hoeft (framesliders ?) helpen deze echt een val overleven. Dit jaar in de Eifel een schuiver gemaakt waarna de motor ook nog eens naar 3 meter beneden donderde in het gras. Tja het kuipwerk had natuurlijk flink schade maar dit was allemaal nog prima rijdbaar en te reaperen. Maakt met mijn bouwjaar niet zo uit, als het er niet 100% uit ziet (deed het toch al niet)...

Was nog een andere persoon mee met een GSXR nou die 'framesliders' die daarop zaten hielden niets, braken zelf af en het schakelpookje ook.

Ik vond/vind ze de moeite waard. Alleen klote met olie wissel want de kuip is wat lastiger los te halen.
 
Oppervlakte wat op de grond komt is veul kleiner dan een hele motor en als die kleine oppervlakte nou ook nog eens een vast punt is op/aan je frame... ;)

vandaar dat zij nooit van de k*tbeugels gebruiken die je bij heel veel merken wel ziet... gewoon gaatje maken, en door n bestaande bevestiging heen, niet ER OP.. kan je ook je frame niet deuken dus.. ;)
 
Done! Hopen dat de betreffende dealer weet hoe ze dit dan kunnen bevestigen (op de juiste plaats) en dat het niet te veel kost..

Tuurlijk weten ze dat, echt kapot simpel. Maar let op desondanks dat het simpel is kan het nog wel wat tijd kosten. Mijn dealer was er toch nog wel ruim een uur bezig, gelukkig had ik het bij de koop bij onderhandeld.

Als ik jou was zou ik het lekker zelf doen en eventueel alleen het kuipdeel naar de dealer brengen met al voorgetekend waar het gat moet. Dan ben je een stuk minder kwijt.
 
Dit soort valdoppen zijn ideaal!. Ja er moet een gat geboord worden, maar in tegenstelling tot die andere waarbij dat niet hoeft (framesliders ?) helpen deze echt een val overleven. Dit jaar in de Eifel een schuiver gemaakt waarna de motor ook nog eens naar 3 meter beneden donderde in het gras. Tja het kuipwerk had natuurlijk flink schade maar dit was allemaal nog prima rijdbaar en te reaperen. Maakt met mijn bouwjaar niet zo uit, als het er niet 100% uit ziet (deed het toch al niet)...

Was nog een andere persoon mee met een GSXR nou die 'framesliders' die daarop zaten hielden niets, braken zelf af en het schakelpookje ook.

Ik vond/vind ze de moeite waard. Alleen klote met olie wissel want de kuip is wat lastiger los te halen.

Valdoppen komen 9 van de 10 keer op een motorbout, waarbij sommige direct in het verlengde van die bout komen en sommige d.m.v. een beugel erboven zodat de klap niet op de kop van het blok komt (voor mijn GSXR600 k5 iig). Wat versta je hier precies on die framesliders die afbraken? Als ik op RG kijk voor de CBR600F dan komt die ook gewoon op een motorbout te zitten.
 
Done! Hopen dat de betreffende dealer weet hoe ze dit dan kunnen bevestigen (op de juiste plaats)
Een dealer die dat niet kan is geen goede dealer. :+
Als ik jou was zou ik het lekker zelf doen en eventueel alleen het kuipdeel naar de dealer brengen met al voorgetekend waar het gat moet. Dan ben je een stuk minder kwijt.
Er zit een draadeindje bij met een punt.
Kuipdeel eraf, bout verwijderen, draadeind erin, kuipdeel erop, klopje op deel waar draadeind zit, kleine markering achter op kuipdeel, [naar motorzaak brengen] gatenboor pakken en gat boren. :+
 
Laatst bewerkt:
Maarreh..... waarom neem je aan dat R&G de enigen zijn die zoiets leveren? Misschien levert Honda zelf ook zoiets, maar dat is dan mogelijk zonder allerlei toestanden te monteren.
Ook andere fabrikanten leveren vrijwel zeker dat soort spullen, vaak is er nogal wat variatie.

Kies in ieder geval een valdop die op meerdere punten wordt vastgezet, dat spreidt de belasting en maakt de kans een stuk kleiner dat je motor TL is na een val bij lage snelheid....
 
Terug
Bovenaan Onderaan