valbeugel probleempje (suzuki bandit)

Rockel83

MF veteraan
14 apr 2008
3.419
39
Onlangs heb ik een setje valbeugels aangeschaft voor mijn suzuki banditje uit '97 :Y
Maar bij het monteren hiervan loop ik helaas tegen een probleempje aan.

Namelijk: Voor bij het moterblok zitten 2 imbusbouten die vervangen worden door meegeleverde bouten van de beugels. Hiervoor moeten die 2 imbusbouten dus verwijderd worden. Nu heb ik eigenlijk gewoon een simpel setje imbussleutels maar hiermee valt er geen mm beweging in te krijgen.
Neem aan dat ik dus een andere methode moet gebruiken |( . Iemand misschien een goeie tip? Of moet ik er pneumatisch gereedschap voor gaan zoeken?
 
Onlangs heb ik een setje valbeugels aangeschaft voor mijn suzuki banditje uit '97 :Y
Maar bij het monteren hiervan loop ik helaas tegen een probleempje aan.

Namelijk: Voor bij het moterblok zitten 2 imbusbouten die vervangen worden door meegeleverde bouten van de beugels. Hiervoor moeten die 2 imbusbouten dus verwijderd worden. Nu heb ik eigenlijk gewoon een simpel setje imbussleutels maar hiermee valt er geen mm beweging in te krijgen.
Neem aan dat ik dus een andere methode moet gebruiken |( . Iemand misschien een goeie tip? Of moet ik er pneumatisch gereedschap voor gaan zoeken?
mmm 10w40
of langer inbussleutels (hefboom)
 
meer spek eten :P

of inbussleutel met de ratel oid. moet toch niet te moeilijk zijn lijkt mij.

edit: zie dat je uit eindhoven komt. (30km van mij) Als je niemand kent/weet die je kan helpen dan kun je wel een keer savonds aan komen dan wil en kan ik je wel helpen.
Sleutel voor de hobby aan motoren en denk dat ik die bouten wel los krijg :)

mail me anders maar naar adres in profiel
 
Laatst bewerkt:
Aan het spek zal het vast niet liggen, Bijna vaste kost :9
En kon zowat op de imbussleutel gaan staan zonder dat deze meegaf. :N
Maar bedankt voor het aanbod in ieder geval!

Ik heb zojuist maar eens de bouten ingespoten met WD40. Eens laten intrekken en kijken of ze morgen wel willen losschrikken als ik der een hamer bij pak :9 En anders meteen even het hefboomprincipe eens uitproberen inderdaad.
 
Kijk je wel uit dat je met al die krachten niet de kop van de inbusbout afbreekt.
Als dat gebeurd ben je nog verder van huis :X

Kleine tikjes met de hamer op bout om de bout te laat schrikken wil ook nog wel eens lukken. Anders inbussleutel erin en met de hamer kleine ferme tikjes geven op de sleutel. Zowel de kant op van bout vast en daarna kant op van bout los.
 
Pfoeh...Heb ze vanavond eindelijk los weten te krijgen.
Gisteravond aan de kop-kant en aan de achterkant wat druppeltjes WD40 in laten lopen en een nachtje laten trekken. Vandaag met een imbus-sleutel en een hamer proberen los te schrikken.
Zaten goed vast die krengen...zelfs een imbussleutel half op rond getwist. Nja zal dan vast geen hoogwaardig gereedschapsstaal zijn geweest maar toch B|

Maar ze zijn los! *O*

Bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan