Valblokken Yamaha R1 '99

Gum

Die hard MF'er
16 jul 2002
358
0
Susteren
Ik wil valblokken bestellen voor m'n R1. Kunnen deze er gewoon opgeschroefd worden of moeten er gaten in de kuip geboord worden?
 
Yamaha levert geen orginele voor een 99'er. Dit is pas vanaf 2002 (als ik de accessoiries catalogus van yamaha mag geloven). De meeste andere die ik gezien heb moet je aan de rechterzijde een gat in de kuip boren omdat deze dan op de plaats komt waar het blok in het frame vast zit.
Ik heb 1 keer bij iemand gezien dat de bevestiging anders zit, maar ik weet niet of dat zo geleverd was of dat ie dat zelf zo heeft gemaakt. Als ie dat zelf heeft gemaakt betwijfel ik de stevigheid, bij een crash komen er aardige krachten op deze blokken.

Op de foto zie je boven het blok nog net de orginele bout waarmee de kuip vast zit (deze blijft ook gebruikt worden). Aan de andere kant van de motor zit het grote gat in de kuip precies op de plek waar de blokbout zit. Daar hoef je dus geen gat in de kuip te maken.

full
 
Thx voor de foto!
Ik heb ze besteld bij Bikersbuyit en daar staat bij dat ze eenvoudig te monteren zijn zonder te boren:
• Sliders voor je motor. • Bespaar honderden euro's bij een ongeval of als je bijvoorbeeld de motor zomaar uit je hand laat glippen. • De Magic Mushrooms vangen het grootste gedeelte van de schade op. • Eenvoudig te monteren zonder te boren.

Ik had ook al eens gekeken waar ze bevestigd zouden moeten worden, maar aan de rechterkant zou ik echt niet weten waar ie zou moeten zitten zonder in de kuip te boren :?
Ik zie het wel als ze arriveren...
 
Ik heb de valdoppen erop zitten. Aan de linkerkant zit een normale dop, aan de rechterzijde ziet het d'r zo uit:

valdop2os.jpg


valdop27tw.jpg


De dop zit vast aan de bevestiging van de kuip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan