Valblokken

Valblokken

  • Zijn nuttig

    Stemmen: 11 91,7%
  • Veroorzaken meer schade dan je lief is

    Stemmen: 1 8,3%
  • Zijn niet nuttig maar ook niet schadelijk

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12

~Vincent~

MF veteraan
31 mrt 2003
3.204
0
Hoe zit dat nou met valblokken. Is het nou goed of juist slecht?

Ik weet mensen waarbij het wat schuifschade heeft voorkomen.

Maar ik heb op dit forum van alvast twee mensen gelezen dat ze door de valblokken schade hadden aan kader en motoronderdelen.

Dus?
En waarom geen valbars (zoals op een lesfiets) die wel helpen? Of is dat toch te lelijk?
 
tis een keuze :P

Bij de simpele omvalongelukjes B| scheelt het je een hoop kuipschade. Bij de wat zwaardere schuivers kan het idd extra schade veroorzaken aan frame etc.
 
tis een keuze :P

Bij de simpele omvalongelukjes B| scheelt het je een hoop kuipschade. Bij de wat zwaardere schuivers kan het idd extra schade veroorzaken aan frame etc.

Precies... Het is net wat Viccie schrijft. Maar mijn mening is dat als je een echte grote schuiver maakt, je motor toch wel goed beschadigt is. Op mijn motor heb ik nu ook valblokken geplaatst, en dit is gedaan omdat ik mijn vorige motor een keertje "gecontroleerd" neer moest leggen :? . Bijna geen schade hoor, alleen aan de onderkant van de kuip een paar kleine krassen. Dit had voorkomen kunnen worden als ik dus valblokken had geplaatst.. (of de motor niet laten omvallen natuurlijk)

Groetjes Willi

** Die dus vanaf die tijd altijd met valblokken rijdt **
 
valblokken helpen! heb zelf witte framesliders steken... Nooit gedacht dat ze iets zouden uitmaken. Mijn vriendin heeft tijdens het maneuvreren m'n motor laten vallen, tegen lage snelheid weliswaar. Op een piepklein krasje in de uitlaat na is er noppes aan de kuip te zien. Zelfs de valblok op zich heeft niets!

Als je er tegen 120 mee op je snufferd gaat helpt het uiteraard niet
 
persoonlijk vind ik het geen porem, maar ja, als je bang bent om je fiets te beschadigen bij het vallen of schuiven moet je ze er op zetten.

greetz Tom

(die net de fiets weer klaar heeft zonder valblokken)
ligt er maar aan welke of ze lelijk zijn of niet , ik vindt mijn "home made" alu en zwart kunstof der niet echt verkeerd uitzien

01727.jpg


01728.jpg
 
heb er 3 paar op mn mille, en 2 paar op de r6
het ergste wat je kan voorhebben denk is dat er een stuk van de motor wordt geraakt, want dan heb je direkt veel schade(lees veel kosten)
dus ik vind ze zeker nuttig
kan altijd eens voorkomen dat net door de valblokken je stuurafkraakt ofzoiet, maar dan mag je niet denken wat er gebeurd zou zijn zonder die valblokken!!

:]
 
Bij deze een fototje van mijn motor nader deze zo'n 3x in de rondte is getold over het grove asvalt van de norssleife .....

need i say more ??? :} :} :}

schade-switch.jpg


en neej het was niet de andere kant waar die op getold heeft :P
 
Ik vind de mijne niet lelijk da's reden 1 dat ik ze heb .. ze doen goed hun werk reden 2 .. en de belangrijkste reden .. ik ken mezelf :X :X
 
ligt er maar aan welke of ze lelijk zijn of niet , ik vindt mijn "home made" alu en zwart kunstof der niet echt verkeerd uitzien

(Afbeelding)

(Afbeelding)
Die zien er idd beter uit dan die grote kunststof prullebakken die je er standaard op kan schroeven!! :} (mooi huiswerk!)

en je hebt er de ruimte voor in je kuip, bij mijn VFR moet je er gaten in boren en die heb ik net weer dicht laten maken door de dealert. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan