Valt je motor op die valdop, frame krom... doe mij dan maar kapotte kappen.
Het is bijna 23:00 uur dus misschien dat je zometeen een klok kunt horen luiden en ook kunt gaan kijken waar dat geluid vandaan komt én daarmee dus ook de klepel in die klok kunt gaan zoeken.....
Onderstaande foto's zijn van een originele Yamaha YEC crashprotector (óf valdop) voor een R6 welke een behoorlijke schuiver heeft meegemaakt.
Dat stukje aluminium hoort eigenlijk 100% "haaks" te zijn en dat kunststof deel hoort er ook niet zo uit te zien (geloof ik
).....
Frame van de motor was nog heel, motor/dynamo carter was nog heel, Clip-On was nog recht, schakelset deed 't nog, bout was nog heel....En 't belangrijkste schijnbaar: 't Kuipdeel was nog heel
. Enige wat écht stuque was was de protector ansich (het kunststof deel) én het framepje van de protector was een béétje krom (understatement).
Als dat frame van de protector de crash niet op kan vangen dan breekt de blokbout, wat niet voor niets een zogenaamde "breek-bout" is, én welke daar ook op ontworpen is door.....
Je moet uiteraard géén crashprotectors voor de sier direct op je frame schroeven met de standaard (blok)bouten, da's gewoon vragen om.....