valdoppen werken dus echt...!!

Joey Dunlop

MF'er
14 feb 2005
47
0
Assen
toen ik vanmiddag terug reed naar huis vanaf goedhart motoren (in bodegraven) vergat ik even bij de 2e rotonde die ik tegen kwam dat die witte strepen op de weg echt heel glad kunnen zijn als t regent... B|

het enigste wat ik nog weet is dat me voorwiel weggleed en ik lag te rollebollen over t asfalt en zo de rotonde opschoot.. ( nog geluk gehad dat er geen auto aankwam anders had t wat ernstiger afgelopen als een gekneusde heup maar goed)

m'n motor lag 10 meter verder op die verhoging zullen we maar zeggen, maar is toch echt zo'n 25 meter doorgeschoven..

nu had ik toevallig een maand geleden van die valdoppen van bike design gemonteerd op m'n fiets en die dingen werken dus echt waanzinnig, het enige wat beschadigd is, is m'n spiegel, m'n carterdop en m'n "versnellingspook"..

waarschijnlijk kan ik die schade gewoon buiten de verzekering om laten repareren omdat mijn kappen nu nog helemaal gaaf zijn dus m'n no claim blijft behouden...

toch nog iets positiefs dan vandaag....

zijn er nog meer MF-ers die deze ervaring al hebben..?

en mijn vraag daaraan is moet ik nu een nieuwe set erop zetten ( hij is aan 1 kant voor de helft gesleten ) of is dat voor een volgende keer wel genoeg ( hoop dat t bij 1 keer blijft )

BVD...

ps. t is een suzuki gsxr 600 uit 2003 :)
 
Goed om te horen, ik heb die dingen van bike-design er ook op gemonteerd :)
 
ik dacht dat iedereen alleen zei dat het werkte tegen omvallen?? Maar het werkt dus ook als je rustig op je bek gaat?

Hmm... ook maar us een setje bestellen :P
 
nee sorry, ik heb hem gelijk terug gebracht naar goedhart omdat die pook zeg maar was afgebroken dus ik kon niet meer schakelen, henb m met de hand in zn 2 gezet en ben zo terug gereden dus hij staat daar nog.. en aangezien ie r vrijdag had moeten zijn voor zn grote beurt heb ik m laten staan en ben bij me vader achterop gegaan naar huis....
 
das nou een geluk bij een ongeluk *D
Hopelijk is de heup ook weer snel de oude!
 
Als die dingen voor de helft zijn weggesleten, zou ik nieuwe erop zetten. Zou leuk zijn als ze de volgende keer ook hun werk doen...

Wel mooi dat de kapjes nog heel zijn... :)
 
En inderdaad: de een zegt dat het werkt, de ander niet.. :S Verschilt misschien per type motor? :? Mss toch ook maar een setje aanschaffen. Als ze er niet op zitten weet je zeker dat ze niet werken :X
 
je blokophanging is nu niet ontwricht?

had ooit ergens gelezen dat ze bij een hardere val zelfs meer schade veroorzaken, mede door de (naar mijn mening) hoge prijs van zo'n doppie heb ik er nog geen aangeschaft.

Kan je die dingen niet zelf draaien van rvs ofzo ... ?!
 
je blokophanging is nu niet ontwricht?

had ooit ergens gelezen dat ze bij een hardere val zelfs meer schade veroorzaken, mede door de (naar mijn mening) hoge prijs van zo'n doppie heb ik er nog geen aangeschaft.

Kan je die dingen niet zelf draaien van rvs ofzo ... ?!

Gewoon flinke bout halen bij de [spam]Formido[/spam] en zorgen dat je iets hebt om er omheen te draaien, dat blokkie dus.. Of zeg ik nu iets heel raars? :?
 
En inderdaad: de een zegt dat het werkt, de ander niet.. :S Verschilt misschien per type motor? :? Mss toch ook maar een setje aanschaffen. Als ze er niet op zitten weet je zeker dat ze niet werken :X

Wel eens ergens gelezen dat het op mijn motor (VFR800Fi uit 1999) meer schade zou opleveren omdat de eerder de radiateurs zouden beschadigen...

Ik heb ze er dus ook niet opzitten (hoewel ik nog steeds wel het nut er van inzie O-) )
 
Die dingen worden toch direct op je frame gemonteerd? Dus met vallen wordt alle kracht geabsorbeerd door dat blokje wat direct op je frame zit, verdeeld over een heel klein oppervlak.

Ik heb geen idee of dat slecht is of niet, maar ik heb er geen goed gevoel bij iig. Zal wel aan mij liggen hoor.
 
[late modus on]
je kan ipv valdoppen beter zijwieltjes nemen *D *D *D

of misschien zo'n setje wielen incl beugels kopen zoals ze dat bij de vro cursus hebben
[late modus off]
 
ik heb meteen vanaf t begin valbeugels gemonteerd...ok de schade blijft binnen de perken,maar toch vind ik dat je bike nog steeds TEVEEL beschadigd en dat die dingen de klap toch niet helemaal goed opvangen.

me topkuip is alsnog beschadigd...niet stuk das wel mazzel hebben,amar hij is wel geschuurd.

met andere woorden...ik had die valbeugels toch net iets breder laten uitvallen zodat je motor gewoon hoger komt te liggen en dus niet met dure delen over t asfalt gaat schrapen :X


als je t mij vraagt is t gewoon doorgestoken kaart...die dingen helpen wel tegen ernstige beschadiging, maar ze zijn zo gemaakt dat je eigenlijk die delen wel wil vervangen....en dat je dus weer geld moet uit gaan geven B|
 
als je t mij vraagt is t gewoon doorgestoken kaart...die dingen helpen wel tegen ernstige beschadiging, maar ze zijn zo gemaakt dat je eigenlijk die delen wel wil vervangen....en dat je dus weer geld moet uit gaan geven B|


Whooooo... "The Conspiracy Theory"....

imho helpen ze wel degelijk tegen ernstige schade... die doppen zijn met name bedoeld om je (dure) motorblok te beschermen tegen ernstige schade... en dat doen ze prima... Dus valdoppen :} ...
 
ik heb meteen vanaf t begin valbeugels gemonteerd...ok de schade blijft binnen de perken,maar toch vind ik dat je bike nog steeds TEVEEL beschadigd en dat die dingen de klap toch niet helemaal goed opvangen.

me topkuip is alsnog beschadigd...niet stuk das wel mazzel hebben,amar hij is wel geschuurd.

met andere woorden...ik had die valbeugels toch net iets breder laten uitvallen zodat je motor gewoon hoger komt te liggen en dus niet met dure delen over t asfalt gaat schrapen :X


als je t mij vraagt is t gewoon doorgestoken kaart...die dingen helpen wel tegen ernstige beschadiging, maar ze zijn zo gemaakt dat je eigenlijk die delen wel wil vervangen....en dat je dus weer geld moet uit gaan geven B|

Ik dacht dat valbeugels de motor juist wel helemaal beschermden :? Zo'n valdop blijkt het dus beter te doen? Ik wilde ook zo'n valdop monteren, maar was helaas al iets te laat. ;( Misschien had het toch niets uitgemaakt. De schade is gelukkig niet groot, maar er is één plek waar de lak behoorlijk weg is en daar is ook een piepklein gaatje in de kuip. Het zou best kunnen dat zo'n valdop dit ook niet had kunnen voorkomen. Echt super zonde!! |(
 
Whooooo... "The Conspiracy Theory"....

imho helpen ze wel degelijk tegen ernstige schade... die doppen zijn met name bedoeld om je (dure) motorblok te beschermen tegen ernstige schade... en dat doen ze prima... Dus valdoppen :} ...

Bij the xjr werken ze in ieder geval goed,...

Zelf uitgeprobeerd |( ;)
 
Die dingen worden toch direct op je frame gemonteerd? Dus met vallen wordt alle kracht geabsorbeerd door dat blokje wat direct op je frame zit, verdeeld over een heel klein oppervlak.

Ik heb geen idee of dat slecht is of niet, maar ik heb er geen goed gevoel bij iig. Zal wel aan mij liggen hoor.
ik snap wel een beetje wat je bedoelt, kan zijn dat in sommige gevallen die dop juist nadeling werkt (deuk in t frame of whatever)
Maar volgens mij is het net zoals met een boel dingen, vaak voordelig, soms nadelig...tis een afweging ;)
 
Ze kunnen goed werken idd.

Maar heb met eigen ogen gezien dat ze ook veel schade kunnen aanrichten B|

Zat een scheur in de kop... Foto's zeggen genoeg.

full
 
Quote:is je frame niet verneukt nu?


nee gelukkig niet... en ik heb ook zo'n paddockstandaard waarbij je van die doppen moet monteren en daardoor is me achterbrug ook bespaard gebleven van schade...

dus eigenlijk is de hele motor door gaan glijden op die valdoppen en die doppen op me achterbrug..
 
Terug
Bovenaan Onderaan