valdoppen werken dus echt...!!

Hey Gears..

even uit belangstelling hoor, maar met wat voor een snelheid is die onderuit gegaa...


want eerlijk gezegd heb op het blok zelf niet gelet.... B|
 
die doppen kunnen in je voordeel en in je nadeel werken,

* als je de motor laat vallen (stilstaand) MET doppen, dan zal er hooguit een knipper beschadigen en heb je een boel geld verdient *D *D

* als je de motor laat schuiven en het gewicht valt flink op de doppen, dan kan de schade aardig in de euro's lopen, denk hieraan o.a. frame / motorblok zie foto's eerder deze topic :( :(

mijn conclusie...........denk dat ze beter staan op een motor van een ander dan op die van mij.........(op die van mijn vriendin bijvoorbeeld, heeft ze gister laten vallen bij het tanken :( :( :( )
 
Hey Gears..

even uit belangstelling hoor, maar met wat voor een snelheid is die onderuit gegaa...


want eerlijk gezegd heb op het blok zelf niet gelet.... B|
is met een gangetje van 50 gebeurd (hij was net aan het optrekken). En als je blok beschadigd was zoals op de foto lag er wel olie op de weg ;) . Was een aardige plas toen. Is de vorige fiets van SP1KE.
 
Laatst bewerkt:
>waarschijnlijk kan ik die schade gewoon buiten de verzekering om laten repareren omdat mijn kappen nu nog helemaal gaaf zijn dus m'n no claim blijft behouden...

Dat kan altijd...
 
Tsja......dit is weer zoiets. Valdoppen op een brommert...hhmmmmmm :?

Lijkt me handiger dat je gewoon niet naast je brommer gaat liggen maar erop blijft zitten. |( Rijdt ook veel beter enzo...... ;)

Gewoon je spul goed verzekeren en erop blijven zitten en je verstand gebruiken.

ps: Rijdt nu 9 jaar supersport met ongeveer 8000 km per jaar gemiddeld. 1 keer onderuit op een Harley en verder geen problemen :] ....goed uitkijken en verstand gebruiken dus.
 
Tsja......dit is weer zoiets. Valdoppen op een brommert...hhmmmmmm :?

Lijkt me handiger dat je gewoon niet naast je brommer gaat liggen maar erop blijft zitten. |( Rijdt ook veel beter enzo...... ;)

Gewoon je spul goed verzekeren en erop blijven zitten en je verstand gebruiken.

ps: Rijdt nu 9 jaar supersport met ongeveer 8000 km per jaar gemiddeld. 1 keer onderuit op een Harley en verder geen problemen :] ....goed uitkijken en verstand gebruiken dus.

hebbie zeker 4kante banden met mega schaamranden en rij je zeker alleen op de oprit *D *D *D

Ook al kijk je nog zo goed uit en ben je nog zo voorzichtig, je blijft afhankelijk van je mede weggebruiker, en als je geen voorang krijgt of over het hoofd wordt gezien of/of/of..........dus een crash hoef je niet zelf te veroorzaken
 
hebbie zeker 4kante banden met mega schaamranden en rij je zeker alleen op de oprit *D *D *D

Ook al kijk je nog zo goed uit en ben je nog zo voorzichtig, je blijft afhankelijk van je mede weggebruiker, en als je geen voorang krijgt of over het hoofd wordt gezien of/of/of..........dus een crash hoef je niet zelf te veroorzaken

:^
 
hebbie zeker 4kante banden met mega schaamranden en rij je zeker alleen op de oprit *D *D *D

Ook al kijk je nog zo goed uit en ben je nog zo voorzichtig, je blijft afhankelijk van je mede weggebruiker, en als je geen voorang krijgt of over het hoofd wordt gezien of/of/of..........dus een crash hoef je niet zelf te veroorzaken

hihihi,

had ik al verwacht ;) dit soort reacties

Ik reed vorig jaar op Assen 1 minuut 40 seconden rond.

Kom maar eens achter mij aan. ( en dan op steeds groter wordende afstand :} )
 
hebbie zeker 4kante banden met mega schaamranden en rij je zeker alleen op de oprit *D *D *D

Ook al kijk je nog zo goed uit en ben je nog zo voorzichtig, je blijft afhankelijk van je mede weggebruiker, en als je geen voorang krijgt of over het hoofd wordt gezien of/of/of..........dus een crash hoef je niet zelf te veroorzaken

En toch blijf ik erbij........het is handiger om op de motor te blijven zitten dan er naast te gaan liggen.......... stuurt ook veel beter trouwens!! :]
 
is met een gangetje van 50 gebeurd (hij was net aan het optrekken). En als je blok beschadigd was zoals op de foto lag er wel olie op de weg ;) . Was een aardige plas toen. Is de vorige fiets van SP1KE.
is met 65 per uur gebeurt,midden op een kruising,overkant van de kruising was oprit naar de snelweg,80 per uur weg.
eerst is de motor op zn kont geland,daarna op de rechterkant en daarna op de linkerkant,flinke stuiter dus.de kont zag er daarna ook zo uit
full
 
Jazeker!

Heb bij 50 km/u ook een schuiver gemaakt (onderuit geremd, droog wegdek |( ), had LSL-valdoppen op mijn Bandit 650N. De doppen hebben mijn blok bespaard!! Nu hoefde ik alleen het kunststof inzetdeel te vervangen.

Anders weet ik zeker dat mijn carterdeksel eraan was gegaan.

Als het echt hard gaat, dan breekt er toch wel iets. En in het geval van de Bandit 650, waar het blok nogal breed is, gaat ook dan deze eraan. Veroorzaakt door de valdoppen of niet......

Deze LSL-doppen zitten trouwens aan het blok gemonteerd met 3 bouten en een adapterplaat.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de "sliders" op de foto laten installeren, vlak nadat ik de motor had gekocht.

Enkele weken later de motor (zachtjes) laten omvallen in de garage; resultaat: geen enkele schade buiten krasje op de spiegel en een licht verbogen rempedaal *O*

Ook geen schade aan knippers (want geïntegreerd in de kuip) of aan de uitlaat (want onder het blok)..

Conclusie; investering van 200 EUR bij een nieuwe motor meer dan waard, want ik vermoed dat kuipschade (en nog wat prulletjes zoals spiegels, stuurgewichtjes, ...) duurder zou zijn uitgevallen




full
 
het ligt er HELEMAAL aan hoe de blokken op je motor gemonteerd zitten!! op welke plek, en welke krachten kunnen gaan werken, waarheen?? dat zijn de belangrijkste vragen. dat is per model motor anders EN per merk valdoppen! dus niet zomaar bestellen maar eerst bekijken..
 
En daarbij heb je natuurlijk verschillende merken zoals Bike design en R-G racing. Bij de een moet je gaten in je kuip maken, bij de ander niet.
Zit er zelf ook aan te denken hoor, maar ben er nog niet aan uit. Dat plastic van Suzuki zal niet goedkoop zijn bij domweg omvallen of een lichte schuiver. Een kapot motorblok is alleen nog erger.
Hoe zou je het moeten bekijken DaLiks?
 
je moet kijken naar op welke plaats de valdop bevestigd is: aan de kop of op een koppelingsdeksel (ja serieus die bestaan) is dom..

ook de vorm is belangrijk: paddestoelen kunnen veel makkelijker omklappen en je ophangpunten verrot trekken dan dikke cilindervormige doppen.

om maar wat te noemen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan