Valencia 2015: Nog één keer

Wie wordt de kampioen?

  • Miguel Oliviera

    Stemmen: 9 36,0%
  • Danny Kent

    Stemmen: 16 64,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.113
2.551
Nijmegen
Als de rode lichten doven...
Nog één keer staan de coureurs op de grid, voor de laatste race van seizoen 2015. Donderdag spreken Dorna en de FIM alle MotoGP-coureurs toe, om ze te vertellen dat ze het netjes moeten houden tijdens het raceweekend. Vrijdag vinden de vrije trainingen plaats en laat het CAS weten wat zij gaan doen met Rossi's hoger beroep. Zaterdag wordt er gekwalificeerd - en misschien dus ook door Rossi - en zondag wordt de race verreden.

163036.middle.jpg


Twee kampioenen
In de Moto2 hield Johann Zarco het simpel door de titel een paar weken van tevoren veilig te stellen. In de MotoGP gaat het nog tussen Rossi en Lorenzo. In de Moto3 is het ook nog spannend. Miguel Oliviera heeft een goed seizoen omgetoverd in een denderend seizoen, en zich hiermee weer in de titelstrijd gewrongen. Danny Kent heeft een fantastisch seizoen zien veranderen in een moeilijke eindspurt: crashes en matige resultaten hebben de titel nauwelijks verder binnen handbereik gebracht. Eén crash voor Danny Kent en de Brit zou zomaar "zijn" trofee moeten ruilen voor plek twee. Een Brit en een Portugees die strijden om de titel, en geen Spanjaarden of Italianen: wie had dat gedacht, een paar jaar terug!? Beide heren zijn teamgenoten in de Moto2 volgend jaar. Nog één keer maken ze kans om Moto3 kampioen te worden.

MotoGP
Ongeacht waar Rossi start, wordt de titelstrijd spannend in de koningsklasse. Nog één keer heeft Lorenzo kans om in punten Rossi te ontstijgen en de titel toe te eigenen. Het zou zijn derde MotoGP-titel zijn. Rossi's carrière duurt nu al zo'n 20 Grand Prix-seizoenen, en de verwachting is dat zijn rivalen vanaf volgend jaar toch echt definitief het stokje overnemen. Rossi misschien toch nog één keer MotoGP wereldkampioen: het sprookje zou completer dan ooit zijn.

Als Lorenzo de race wint - en daar is hij altijd toe in staat - dan moet Rossi de tweede plaats veiligstellen op de baan wil hij kampioen worden. Een mooi overzicht om er te allen tijde bij te houden zondagmiddag:

AU1383205.jpg


Verstevig de punten van uw stoel. Zorg voor een geschraapte keel en genoeg vocht om hem soepel te houden. Tissues bij de hand voor tranen van geluk danwel blijdschap. Zeg je afspraken af voor zondag, stuur partner en kinderen naar de Intratuin of zet ze (liefst gemuilkorfd) naast je voor de televisie. Rolluiken omlaag, deur op slot, telefoon in vliegtuigstand. De grootste ontknoping in het MotoGP tijdperk: aanstaande zondag, vanaf 14:00u.

Nog één keer.
 
We gaan het meemaken, ik hoop dat er iets geks gebeurd en dat die ouwe kampioen wordt *O* *O*
 
Mooie OP! :Y

Vrijdagavond vliegen naar Valencia, zin in!

#iostoconvale
 
Mooie O.P. :Y
Ik hoop ook dat er ook iets geks gebeurt en J Lo kampioen wordt :} . Het sprookje hoeft niet completer ...mooi geweest *O*
 
Laat ze nog maar even wachten met de uitspraak op Rossi zijn beroep. Volgend jaar start 'ie maar een keer achteraan. Ik wil rechtstreeks gevecht tot de streep zien, waar de complete top 5 in de WK tussenstand stuivertje wisselt. Waar niks bekend is tot de laatste bocht, laatste ronde. Laat het zo maar beslist worden. Kappen met dat gezeik, helm op, vizier dicht en wissel maar wat verf uit over en weer.
 
Laatst bewerkt:
Laat ze nog maar even wachten met de uitspraak op Rossi zijn beroep. Volgend jaar start 'ie maar een keer achteraan. Ik wil rechtstreeks gevecht tot de streep zien, waar de complete top 5 in de WK tussenstand stuivertje wisselt. Waar niks bekend is tot de laatste bocht, laatste ronde. Laat het zo maar beslist worden. Kappen met dat gezeik, helm op, vizier dicht en wissel maar wat verf uit over en weer.


Mooi gezegd! :Y
Niks aan toe te voegen. ;)
 
Voor de mannen die zondag niet alleen op de bank willen zitten of de vrouw en kinderen erbij willen hebben :P

Er schijnen al wat groepjes motorrijders te zijn die zich formeren en ergens in een kroeg op een groot scherm gaan kijken.....

Wellicht kunnen we dat hier centraliseren. Dan weet je waar je terecht kan.
 
Voor de mannen die zondag niet alleen op de bank willen zitten of de vrouw en kinderen erbij willen hebben :P

Er schijnen al wat groepjes motorrijders te zijn die zich formeren en ergens in een kroeg op een groot scherm gaan kijken.....

Wellicht kunnen we dat hier centraliseren. Dan weet je waar je terecht kan.
CS5D6LrUkAA-KFt.jpg:large
 
Da's wel een eindje rijden..

Rossi gestemd! })

full


Kent krijgt het moeilijk maar die gaat het redden. Of Rossi de titel binnen hengelt daar ben ik minder zeker van. Hangt zeker af van z'n startpositie. Als hij achteraan moet starten dan zie ik hem wel de top 10 bereiken maar denk ik dat de titel hem ontglipt. Aan de andere kant, dit alles is bedacht en geregeld dus Rossi wint de titel toch, volgen Jan Thiel :+
 
Laatst bewerkt:
Laat ze nog maar even wachten met de uitspraak op Rossi zijn beroep. Volgend jaar start 'ie maar een keer achteraan. Ik wil rechtstreeks gevecht tot de streep zien, waar de complete top 5 in de WK tussenstand stuivertje wisselt. Waar niks bekend is tot de laatste bocht, laatste ronde. Laat het zo maar beslist worden. Kappen met dat gezeik, helm op, vizier dicht en wissel maar wat verf uit over en weer.

:^
 
Laat ze nog maar even wachten met de uitspraak op Rossi zijn beroep. Volgend jaar start 'ie maar een keer achteraan. Ik wil rechtstreeks gevecht tot de streep zien, waar de complete top 5 in de WK tussenstand stuivertje wisselt. Waar niks bekend is tot de laatste bocht, laatste ronde. Laat het zo maar beslist worden. Kappen met dat gezeik, helm op, vizier dicht en wissel maar wat verf uit over en weer.

:N

Gaat Lorenzo weer huilen dat de binnenkant beslaat O-) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan