Valencia MotoGP bijwonen

misirlou

MF veteraan
19 mrt 2007
2.121
9
kortrijk
Facebook
Waarschijnlijk ga ik dit jaar (als de vakantiedagen lukken op mijn vrouw haar werk) naar de laatste MotoGP in Valencia.
Geraak je gemakkelijk van uit het centrum van Valencia aan het circuit op raceday? Bussen, shuttle of taxi...?
Tickets het beste via de MotoGP site of site van het circuit kopen?

Tips of ervaringen meer dan welkom *O*
 
Waarschijnlijk ga ik dit jaar (als de vakantiedagen lukken op mijn vrouw haar werk) naar de laatste MotoGP in Valencia.
Geraak je gemakkelijk van uit het centrum van Valencia aan het circuit op raceday? Bussen, shuttle of taxi...?
Tickets het beste via de MotoGP site of site van het circuit kopen?

Tips of ervaringen meer dan welkom *O*

De weg naar circuit en verbinding vanuit Valencia stad is goed geregeld.
Tickets zou ik maar snel bij zijn want tribuneplaatsen zijn heel vaak uitverkocht op Ricardo Tormo ( tip ga zorgen dat je de blauwe zone kan reserveren overzicht over het gehele circuit) kaarte zijn alleen dan nog te verkrijgen voor de grote berg en dan zie je alleen inimini motoren.

Goed geregeld bij deze ..... http://www.sporttravel.nl/motogp-reizen-1/motogp-tickets-2014/motogp-valencia-tickets.html#form
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips.
Prijzen op sporttravel.nl zijn deftig pak duurder dan op de site van het circuit.
Ik ging voor de rode zone gaan maar ik zal je raad volgen en voor de blauwe zone gaan.

Wordt Valencia in dat weekend dan over genomen door fans en motards?


De weg naar circuit en verbinding vanuit Valencia stad is goed geregeld.
Tickets zou ik maar snel bij zijn want tribuneplaatsen zijn heel vaak uitverkocht op Ricardo Tormo ( tip ga zorgen dat je de blauwe zone kan reserveren overzicht over het gehele circuit) kaarte zijn alleen dan nog te verkrijgen voor de grote berg en dan zie je alleen inimini motoren.

Goed geregeld bij deze ..... http://www.sporttravel.nl/motogp-reizen-1/motogp-tickets-2014/motogp-valencia-tickets.html#form
 
Zijn er eigenlijk ook staanplaatsen of enkel zitplaatsen?
Niet helemaal duidelijk of zijn die general admission staanplaatsen zijn?


motogp_valencia.jpg


blauwe tribune ziet er inderdaad interessant uit
Grandstand Blue Moto GP Valencia - Tickets MotoGP Spain

MotoGPSpain_1366.JPG

MotoGPSpain_1367.JPG

MotoGPSpain_1388.JPG
 
Zijn er eigenlijk ook staanplaatsen of enkel zitplaatsen?
Niet helemaal duidelijk of zijn die general admission staanplaatsen zijn?

Je moet de baan in Valencia een beetje zien als een voetbalstadion. Je kunt vanaf de meeste tribunes bijna heel het circuit zien. Maak niet de fout om alleen general admission kaarten te kopen, hadden wij wel gedaan. Moesten gelijk upgraden :) . General admission is eigenlijk een soort heuvel met een groot led scherm, maar je kunt vanaf daar de rijders op de baan haast niet volgen. Ik heb zelf uiteindelijk op red gezeten, en vondt het een prima tribune. Wij hadden een huur auto en stonden met een tent vlak naast het circuit, dit zou ik zeker afraden. Slechte voorzieningen en best duur voor een waardeloze camping. Van en naar het circuit ging prima vanuit Valencia. Valencia is trouwens ook een erg leuke stad. :)
[afbeelding]

blauwe tribune ziet er inderdaad interessant uit
Grandstand Blue Moto GP Valencia - Tickets MotoGP Spain

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
 
Gisteren vliegtickets en MotoGP tickets op de blauwe tribune gekocht.
Was bijna uitverkocht.

Pluspunt: met je ticket kan je de drie dagen binnen.

Iemand weet hoeveel de trein kost vanuit Valencia tot aan het circuit?
En is de trein ook propvol op de zaterdag?

Gisteren foto en info gelezen over de overvolle treinen van en naar het circuit. zag er niet aangenaam uit.
 
Gisteren vliegtickets en MotoGP tickets op de blauwe tribune gekocht.
Was bijna uitverkocht.

Pluspunt: met je ticket kan je de drie dagen binnen.

Iemand weet hoeveel de trein kost vanuit Valencia tot aan het circuit?
En is de trein ook propvol op de zaterdag?

Gisteren foto en info gelezen over de overvolle treinen van en naar het circuit. zag er niet aangenaam uit.


De eerste trein pakken die er zondag gaat.
Gaat allemaal niet zo snel als in nederland maar je komt er dan op tijd.
Ik weet niet wat het kost maar openbaar vervoer met metro en trein is goedkoop in valencia.
Trein op heen rit was niet propvol. Kon gewoon zitten.
Terug was stuk lastiger. Lang wachten en staan in de trein. Maar was net zoals de trein in NL als je naar de TT gaat. Niet propvol. Goed te doen in mijn ogen.
Volgens mij was ik voor ca €10 heen en weer.
Dat was allemaal op zondag. Zaterdag weet ik niet maar verwacht dan niet dat het druk is.

Have fun. Tof circuit
 
Mag je drank en eten meebrengen op het circuit terrein tijdens het race weekend?
Zelfde regels als Assen?
Geen zin om dagvoorraadje mee te brengen en dan alles in de vuilbak te moeten kieperen.
 
Op tijd vertrekken en tot op het laatst blijven dus. Rijden daar niet ook de rookies? Of het cev?
Nee. Rookies reden in Aragon hun laatste wedstrijden, de laatste wedstrijden van het CEV staan dit weekend op het programma dacht ik.
 
Mag je drank en eten meebrengen op het circuit terrein tijdens het race weekend?
Zelfde regels als Assen?
Geen zin om dagvoorraadje mee te brengen en dan alles in de vuilbak te moeten kieperen.
Eten drinken mag mee naar binnen , alleen blikjes worden weggegooid en van de flesjes worden de doppen afgedraaid .......één tip is wat ik altijd doet , zorg ervoor dat je de hoeveelheid aan dopjes elders los in je zak stopt :Y ;) ........eenmaal door het poortje heen en dan draai je je meegenomen doppen er gewoon weer op :Y _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
muy bien, gracias *O*

Eten drinken mag mee naar binnen , alleen blikjes worden weggegooid en van de flesjes worden de doppen afgedraaid .......één tip is wat ik altijd doet , zorg ervoor dat je de hoeveelheid aan dopjes elders los in je zak stopt :Y ;) ........eenmaal door het poortje heen en dan draai je je meegenomen doppen er gewoon weer op :Y _O- _O-
 
Rookies hebben het seizoen er allang op zitten, het CEV rijdt over 2 weken in Valencia hun laatste wedstrijden. Een beetje motorsport volger......
 
Mooiste plek die er is ..........mega overzichtelijk van A tot Z, ze hebben de bomen verwijderd bij de laatste twee bochten en nu kan je echt de hele baan volgen ,......zorg er dan wel voor dat je bovenaan gaat staan op de tribune.

ik ben er ooit eens geweest met testen van een team. het is een mooie baan maar ik houd er toch een enorm kartbaan gevoel bij. Zeker omdat het zo compact is opgebouwd en helemaal omgeven is door een wal.
 
ik ben er ooit eens geweest met testen van een team. het is een mooie baan maar ik houd er toch een enorm kartbaan gevoel bij. Zeker omdat het zo compact is opgebouwd en helemaal omgeven is door een wal.

Dat vind ik juist wel wat hebben , het geluid blijft ook mooi in zo'n soort stadion achtige baan dat hoor je nml goed als je achter de tribunes vandaan komt.
 
Heb t super naar mn zin hier in Valencia ik zit op groen en wel op rij b. Dit boeit helemaal niet laat mn zitje voor wat t is en doe hetzelfde als op op mn vaste stek ip de stekkenwal. Gewoon boven gaan staan geen probleem. Openbaar vervoer kost niks. Stukje met de metro en trein. Combikaarten zijn hiervoor te koop voor 5.20 pp retour. Zou wel makkelijk zijn als men op de stations Engels zou spreken.. hoop op een spannende wk finale in de moto3 gp en een klinkende Rossi overwinning. Tjonge Rossi heeft toch n schare fans niet normaal. Op Sepang waar ik vorig jaar was waren ze ook helemaal Rossi leip. :} Gerrit jij had gelijk super sfeer hier. Sepang was wel nog een stukje fraaier. Hopelijk een super en vooral droge raceday morgen.
 
En ik tomaat rood van hele dag in de zon te shinen.
Hopelijk morgen geen regen zoals aangegeven maar de poncho ligt klaar.

Nu slapen want morgen weer veel te vroeg.
Ik verblijf aan de Mercado Centrale ongeveer, gezellige boel hier.
Vanavond wel immens drukker dan woensdag
 
Heb t super naar mn zin hier in Valencia ik zit op groen en wel op rij b. Dit boeit helemaal niet laat mn zitje voor wat t is en doe hetzelfde als op op mn vaste stek ip de stekkenwal. Gewoon boven gaan staan geen probleem. Openbaar vervoer kost niks. Stukje met de metro en trein. Combikaarten zijn hiervoor te koop voor 5.20 pp retour. Zou wel makkelijk zijn als men op de stations Engels zou spreken.. hoop op een spannende wk finale in de moto3 gp en een klinkende Rossi overwinning. Tjonge Rossi heeft toch n schare fans niet normaal. Op Sepang waar ik vorig jaar was waren ze ook helemaal Rossi leip. :} Gerrit jij had gelijk super sfeer hier. Sepang was wel nog een stukje fraaier. Hopelijk een super en vooral droge raceday morgen.

ENJOY gozur ....ik ben er ook .
 
~
ENJOY gozur ....ik ben er ook .[/quote

Goh had ik dat geweten dan hadden we samen een biertje kunnen nuttigen. Trouwens ik zit al jaren op stekkenwal in assen. Daar loopt ook altijd een kerel rond met een repsol vest aan. De goeie man zat op scooter van het rw racing team het volk op te zwepen. Op het stuk waar normaal alleen de fotografen mogen komen. Was wel komisch om te zien. Over het rw team gesproken wie gaat volgend jaar rond op de Honda?
 
Terug
Bovenaan Onderaan