Valentino Rossi deel 17 - Contare fino a dieci

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier nog niemand gehoord over VR46 the game (aka MotoGP16). De game komt donderdag officieel uit, maar als het goed is ligt 'ie thuis al op me te wachten.

Nog mensen met een XboxOne, PS4 of Steam spelers hier?

Ja maar ik heb lange tijd al besloten geen moto-games meer te kopen... vallen altijd tegen
 
Ik ben wel benieuwd. Ik was zelf ook altijd van mening dat MotoGP games niet zo denderend zijn, maar een poos geleden ben ik begonnen aan RIDE(PS4) (zelfde studio als ik mij niet vergis) en daar heb ik het nog altijd reuze mee naar mijn zin. Hoe dan ook, ik weet niet of er een limited edition komt ofzo? Maar die zou ik graag willen hebben. Omdat ’t van Rossi is.
 
Ik ben wel benieuwd. Ik was zelf ook altijd van mening dat MotoGP games niet zo denderend zijn, maar een poos geleden ben ik begonnen aan RIDE(PS4) (zelfde studio als ik mij niet vergis) en daar heb ik het nog altijd reuze mee naar mijn zin. Hoe dan ook, ik weet niet of er een limited edition komt ofzo? Maar die zou ik graag willen hebben. Omdat ’t van Rossi is.

grappig.. Ride heb ik me maximaal 30min mee kunnen vermaken.. :X

Terwijl ik wel echt van race-games hou :Y
 
Ik ben niet zo'n gamert. Vermaak me na 10 jaar nog steeds met Toca Racedriver2 :Y
En heb recentelijk ook de old school games GP500 en SBK Generations "gekocht". Volgens kenners schijnen dat nog steeds de mooiste motor gerelateerde games te zijn.

Edit: Voor degenen die het niet weten; er is een topic gewijd aan racegames.
 
Laatst bewerkt:
SBK was een realistischere game dan MotoGP, maar erg saai, sfeerloos en zonder de GP namen en mogelijkheid carrière te maken. Dat is in de MotoGP games weer leuker.
Ik weet niet of ik hem had gekocht, maar nu ik hem krijg ben ik er toch stiekem blij mee :)

51lynptn3dl_wdqd.jpg

vr46_misano_flat_track_02.jpg
 
SBK was een realistischere game dan MotoGP, maar erg saai, sfeerloos en zonder de GP namen en mogelijkheid carrière te maken. Dat is in de MotoGP games weer leuker.
Ik weet niet of ik hem had gekocht, maar nu ik hem krijg ben ik er toch stiekem blij mee :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Als fan zou ik hem wel willen misschien, maar als ik de gameplay bekijk... de rijders vallen nog wel mee maar de omgeving is om te huilen..

Als je dit
gewend bent... is dat wel echt een paar stappen terug.
 
Als fan zou ik hem wel willen misschien, maar als ik de gameplay bekijk... de rijders vallen nog wel mee maar de omgeving is om te huilen..

Als je dit
gewend bent... is dat wel echt een paar stappen terug.

:^

Of driveclub bikes

MotoGP is zo groot en er gaat zoveel geld in rond en jaar na jaar komen ze met troep.
 
Nee de graphics zijn idd niet echt next gen te noemen...
Maar goed

@Bazzaz: Wat is er nu leuk aan racen op 4 wielen ;)

@Scarrrr: Ziet er mooi uit, maar zie in 10 seconden al 20 aanrijdingen op hoge snelheid zonder gevolgen haha
 
Nee de graphics zijn idd niet echt next gen te noemen...
Maar goed

@Bazzaz: Wat is er nu leuk aan racen op 4 wielen ;)

@Scarrrr: Ziet er mooi uit, maar zie in 10 seconden al 20 aanrijdingen op hoge snelheid zonder gevolgen haha

Driveclub is een arcade racer. Maar neem deze graphics en zet er een simulatie engine onder en je hebt goud wat mij betreft :Y
Echter er is 0,0 concurrentie. MotoGP heeft de licenties dus alleenrecht op het gebruik. Er is geen alternatief als je met MotoGP machines wil rijden.
Net als de F1 franchise... het is leuk, maar haalt het niet bij een Forza of Gran Turismo.

Echter gaan we nu wel erg diep door op de games :P :P

Ik las dat Rossi en Lorenzo de mogelijkheid hebben om in Assen met nieuw chassis te rijden.
 
Driveclub is een arcade racer. Maar neem deze graphics en zet er een simulatie engine onder en je hebt goud wat mij betreft :Y
Echter er is 0,0 concurrentie. MotoGP heeft de licenties dus alleenrecht op het gebruik. Er is geen alternatief als je met MotoGP machines wil rijden.
Net als de F1 franchise... het is leuk, maar haalt het niet bij een Forza of Gran Turismo.

Echter gaan we nu wel erg diep door op de games :P :P

Ik las dat Rossi en Lorenzo de mogelijkheid hebben om in Assen met nieuw chassis te rijden.
Zouden ze dan eerst met het "oude" frame rijden om de data van vorig jaar te verifiëren?
Of heeft alleen het ouder en nieuwe frame met elkaar vergelijken zin? De motor is al anders dan vorig jaar natuurlijk.
 
Ik heb hier nog niemand gehoord over VR46 the game (aka MotoGP16). De game komt donderdag officieel uit, maar als het goed is ligt 'ie thuis al op me te wachten.

Nog mensen met een XboxOne, PS4 of Steam spelers hier?

Ik heb motoGP 2015 via steam gekocht, ik krijg niet eens mijn controller aan het werlen in het spel, dus 3 keer stuurloos de pits uit gereden en daarna nooit meer aangezet
 
Zouden ze dan eerst met het "oude" frame rijden om de data van vorig jaar te verifiëren?
Of heeft alleen het ouder en nieuwe frame met elkaar vergelijken zin? De motor is al anders dan vorig jaar natuurlijk.

Vandaag was een prive test om dat uit te vinden :9

heb ik verkeerd gelezen volgens mij
 
Laatst bewerkt:
MotoGP: Rossi, Lorenzo get new Yamaha frame for Assen
Yamaha has confirmed that its new chassis will be available for Valentino Rossi and Jorge Lorenzo at the forthcoming Assen MotoGP round.

After a positive first impression with the frame at the official Catalunya post-race test, the Movistar Yamaha riders returned for a further day of private testing on the Tuesday.

“The main task [for tomorrow] is to decide which chassis is better. If we conclude that the new frame is better, we might have it ready at the next round in Assen,” team director Massimo Meregalli had explained.

While no official information was provided following the private test, a team spokesman has told Crash.net: “Yes, the new chassis will be available for both riders at Assen.”

Lorenzo is now ten points behind Honda's Marc Marquez in the championship standings, with Catalunya winner Rossi closing to within 22-points of the top.

Read more at Rossi, Lorenzo get new frame for Assen
 
Valentino Rossi: ‘Ik hou van Assen’

bron: http://www.dvhn.nl/tt/Val...en’-21428669.html

Een crash in Texas en een opgeblazen motor in Mugello zetten Valentino Rossi dit seizoen op achterstand in het WK, maar de megapopulaire ‘Doctor’ is op zijn 37ste in de vorm van zijn leven. Tijdens de GP van Barcelona volgen we de publiekslieveling op de voet op weg naar de TT.

Hij reageert met dat aanstekelijke lachje van hem. Tja, wat moet je zeggen als je al twintig jaar meedraait in het wereldkampioenschap, negen mondiale titels op zak hebt en net de 114de Grand Prix-overwinning van je leven hebt geboekt, de 88ste in de koningsklasse. Dan is het antwoord op de vraag of je in de vorm van je leven richting TT gaat niet meer zo gemakkelijk te beantwoorden.

De feiten liegen er niet om. In Jerez wordt eind april de eerste seizoenszege van Valentino Rossi gevierd. Twee weken later volgt een tweede plaats in Le Mans. Op 22 mei blaast de Italiaan voor eigen fans in Mugello zijn motor op, maar heeft hij vanaf pole wel de snelheid om aartsrivaal Jorge Lorenzo te kloppen. ,,Daar ben ik echt een paar dagen ziek van geweest.’’ Maar weer twee weken later maakt hij alles goed met een glansrijke overwinning in Barcelona.

,,Of ik in de beste periode van mijn carrière zit?’’, herhaalt Rossi de vraag. De GP van Catalunya zit er net een uurtje op. De 37-jarige Italiaan wast zijn veertien jaar jongere rivaal Marc Marquez tijdens de laatste wedstrijd voor Assen de oren. Nek aan nek bestrijden ze elkaar tijdens de laatste kilometers in Barcelona. Waanzinnige inhaalacties, een meeslepend gevecht en een prachtige voorbode voor de TT. Nadat Rossi zich vanaf de achtste plaats naar voren werkt en lange tijd de dans leidt, lijkt Marquez voor duizenden uitzinnige Spanjaarden toch nog toe te slaan. In de laatste bochten stelt de oude, maar geslepen meester uit Tavullia alsnog orde op zaken.

,,Weet je wat het is’’, blikt Rossi terug op zijn tweede seizoenszege. ,,Het klinkt simpel, maar het is domweg zaak om zondags om 14 uur in optimale vorm aan de start te staan. Dat is iets waar ik mij mijn hele carrière al bewust van ben. In Barcelona hadden we tijdens de kwalificatie nog grote problemen, maar na nachtwerk en de nodige modificaties was ik tijdens de warming up voor de race de snelste en kon ik voor de overwinning gaan rijden. Vorig seizoen heb ik tot de laatste race voor de titel kunnen vechten, maar had ik vaak niet de snelheid die Marc Marquez en Jorge Lorenzo wel uit hun motors wisten te halen. Dit jaar lijkt het erop dat ik sterker, sneller ben dan toen, ondanks dat ik op dit moment minder punten heb. Het gaat goed, ik ben tevreden en dat komt ook zeker dankzij de Yamaha. Die rijdt waanzinnig goed.’’

Vertrouwd

Ook van de overgang van Bridgestone naar Michelin lijkt hij, in tegenstelling tot een aantal concurrenten, geen last te hebben. ,,Ik ben gecharmeerd van deze band. Als coureur ben ik met Michelin opgegroeid. Het voelt heel vertrouwd. Kijkend naar het kampioenschap lijkt het of de strijd met de week opener en interessanter wordt. Het is jammer dat ik dit seizoen twee keer de eindstreep niet heb gehaald, want Lorenzo, Marquez en ik zitten op nagenoeg hetzelfde niveau. Tegelijkertijd kan je Maverick Vinales, Dani Pedrosa en Andrea Iannone niet uitvlakken. Het hangt heel erg van de vorm van de dag en het type circuit af. Het enige dat je kan doen is elke race weer tot het gaatje gaan, tot het absolute maximum. Keer op keer.’’

Het is in meerdere opzichten een gedenkwaardig weekend in Barcelona. In de eerste plaats vanwege de dodelijke crash van Luis Salom tijdens de vrije training van de Moto2 op vrijdag. ,,Een keiharde confrontatie met de gevaren van de sport waar we allemaal zo van houden. Onze sport is onze passie, maar het gevaar ligt altijd op de loer. Mijn zege is een hommage aan Luis. Het is niet veel, we krijgen hem er niet mee terug, maar het is alles wat je als coureur kunt doen.’’

Vervolgens is er de historische handdruk met Marc Marquez in het ‘parc fermé’, de zone waar de top drie na de race de motor parkeert. Rossi heeft zijn helm nog op als hij twee stappen richting zijn Spaanse rivaal zet en met uitgestoken hand de vrede tekent van een oorlog die bijna een jaar heeft geduurd en tijdens de TT van 2015 is ontstaan. Op het Asser asfalt kussen de kuipen van het duo elkaar tijdens de laatste gang door de Geert Timmer-bocht. Beide kemphanen wijken noodgedwongen van hun lijn, waarop Rossi over het gras en door het grit met het voorwiel omhoog alsnog naar zijn negende zege in de Drentse hoofdstad rijdt.

Later beweert ‘de Doctor’ dat hem op dat moment de ogen open zijn gegaan. Dat Marquez als kind helemaal niet idolaat van hem is geweest, maar dat de Spanjaard een wolf in schaapskleren is die hem alleen maar zijn vriend noemt als hij wint. In Sepang volgt de beschuldiging van Rossi dat Marquez zijn landgenoot Lorenzo heimelijk aan de wereldtitel helpt door onder één hoedje te spelen. Het leidt tot de anticlimax tijdens het slotweekend in Valencia, waar Rossi achteraan moet starten nadat hij ervan wordt beschuldigd in Maleisië een poging te hebben gedaan Marquez van zijn motorfiets te trappen. Het kost de Italiaan definitief de wereldtitel, waarop hij aankondigt nooit meer wat voor relatie dan ook met Marquez of Lorenzo aan te gaan. ,,Deze schade is niet meer te repareren.’’

Barcelona verandert alles. ,,Als er zoiets verschrikkelijks gebeurt als het overlijden van Luis Salom wordt al het andere opeens heel erg klein’’, verklaart Rossi, die Marquez die zondag voor het eerst weer bij zijn voornaam noemt. ,,Dit plaatst alles in perspectief. Het is goed om de strijdbijl te begraven.’’

Vete

De vete met Yamaha-teamgenoot en regerend wereldkampioen Lorenzo is wat Rossi betreft van een andere orde. ,,Die situatie ligt anders dan die met Marc. Wat ik erover kan zeggen is dat ik aan het begin van het seizoen dacht dat ik nooit meer een woord zou wisselen of een fatsoenlijke relatie zou kunnen onderhouden met Lorenzo, hoewel ik het inmiddels als een eer beschouw dat ze samen moesten werken om mij van mijn tiende wereldtitel af te houden. Maar sinds het moment dat ik van Ducati terugkeerde bij Yamaha ben ik steeds degene geweest die zei: ‘Goeiemorgen Jorge’, ‘hoe gaat het met je Jorge’. Voor dit jaar besloot ik te wachten tot hij eens de stap zou zetten. Dat is tot op heden nooit gebeurd. Het is aan hem.’’

Wat opvalt is dat Rossi zelfs op Spaans grondgebied ongekend populair is. Daar waar Lorenzo en Marquez twee weken eerder nog persoonlijke bewaking toegewezen krijgen op de paddock van Mugello in Italië, kleuren de tribunes in Catalonië bijna net zo geel als in Assen. Overal duikt het legendarische nummer 46 van Rossi op: op capjes, op T-shirts, op vlaggen. Zelfs een VR46-tattoo laten zetten behoort in de merchandisestraat tot de mogelijkheden.

De onvoorwaardelijke liefde voor het Italiaanse mirakel is wel te verklaren. Allereerst is er natuurlijk het succes van de negen wereldtitels, maar het is ook zijn hele voorkomen. De lange bakkebaarden, de vrolijke krullen, de grote ring in zijn linkeroor, het grappige accent als hij Engels spreekt. De eeuwige Pietje Bell-achtige uitstraling.

Het mooie levensverhaal van het wonderkind uit Tavullia draagt ook bij aan zijn populariteit . Een geschiedenis die begint met vader Graziano, zelf ook racend met nummer 46, die zijn kleine Valentino op tweejarige leeftijd al op een motorfiets zet. Moeder Stefania steekt er een stokje voor, waarna er een kart wordt gekocht. ‘Vale’ blijkt talent te hebben en een loopbaan in de Formule 1 ligt in het verschiet, een sport die hij nog steeds op de voet volgt. Hij weet alles van Max Verstappen. ,,Wat een talent. Ongelooflijk knap wat hij op zo’n jonge leeftijd al laat zien. Alsof hij al een heel ervaren coureur is.’’ Maar vanwege het hoge prijskaartje van het karten worden het voor Rossi toch de minibikes, met alle gevolgen van dien.

Waardering

De belangrijkste basis voor de grenzeloze liefde die hij ervaart op circuits over de hele wereld is misschien wel zijn omgang met de fans. Immer staan ze in drommen voor zijn motorhome, bij de Yamaha-trucks, voor de dranghekken bij de pitboxen, vol verwachting om een glimp van hem op te vangen. Nooit stelt Rossi ze teleur. In tegenstelling tot de meer in zichzelf gekeerde Lorenzo zwaait de Italiaan altijd even, is hij in voor een paar handtekeningen of een gekkigheidje. Ook met de manier waarop hij zijn overwinningen viert oogst hij waardering. Voor de Catalaanse hoofdtribune schroomt hij niet om even op zijn machine te klimmen en zich staand op zijn zadel door de uitzinnige menigte te laten bejubelen.

De MotoGP kan niet zonder Rossi. Een groot percentage van de kaarten gaat over de toonbank vanwege zijn aanwezigheid. De Italiaan geeft letterlijk en figuurlijk kleur aan het geheel. ,,Ik ga door tot ik grijs word’’, heeft de Yamaha-coureur zich bij het verlengen van zijn contract tot 2018 al laten ontvallen. De tiende wereldtitel is een diep gekoesterde wens. ,,Zolang ik voor het podium kan strijden ga ik door.’’

En de TT? Wacht Assen net zo’n episch gevecht als vorig jaar? Grijpt Rossi zijn tiende zege op het Drentse asfalt? ,,In de eerste plaats zou het me al verheugen als ik weer voor de overwinning kan rijden en tot de finish het gevecht aan kan gaan. Ik hou van Assen, dat is bekend. Het is een van mijn lievelingscircuits, maar de races zijn dit seizoen open en de concurrentie is moordend. Je kunt nergens vanuit gaan, alles is onzeker tot je over de streep bent. Het belangrijkste is om onder die druk geconcentreerd te blijven en alles uit de kast te halen. Dan kijken we wel wat er gebeurt.’’

Privéleven

Over het privéleven van Valentino Rossi wordt verhoudingsgewijs niet veel geschreven. Zelfs de Italiaanse paparazzi houden zich doorgaans redelijk aan een soort van erecode dat ze zich in zijn dorp Tavullia niet laten zien. ‘De Doctor’ zelf spreekt van twee werelden: de motorcoureur Valentino Rossi, die onafgebroken in de schijnwerpers staat en bekende zangers, acteurs en topsporters tot zijn vriendenkring mag rekenen. En de gewone man Valentino Rossi, die zich laat omringen door zijn echte vrienden, met wie hij opgroeide en voor wie hij niets bijzonders is. ,,In mijn kleine dorpje kan ik mezelf zijn.’’

Rossi heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat zijn grootste ambitie na zijn carrière is om vader te worden, het liefst van een zoon. Dat wilde de ‘nummer 46’ graag nastreven met zijn grote liefde, het knappe Italiaanse fotomodel Linda Morselli. Ze was ooit zijn gridgirl op het circuit van Misano. Aan hun ruim vier jaar durende relatie kwam rond de start van dit MotoGP-seizoen een eind.
 
Laatst bewerkt:
Valentino Rossi deel 17 - Contare fino a dieci

[afbeelding]

Welkom in deel 17 van het topic gewijd aan Valentino Rossi! De grote kampioen heeft niet meer inleiding nodig dan de titel "GOAT" (Greatest of All Time) die hij van Colin Edwards ooit kreeg. Het topic zelf heeft misschien iets meer inleiding nodig: de titel is Italiaans voor "tel tot tien". Een dubbele betekenis die de meesten van jullie best snel zullen begrijpen: de tiende titel voor Valentino, en tel tot tien voordat je je mengt in een eventuele discussie. ;)

Seizoen 2015 in een notendop
Ongeveer een jaar geleden - vlak voor de race op Valencia - werd het Rossi-topic deel 16 geopend. Nu zijn we twaalf maanden verder, en wat een rollercoaster is het geweest! Marc Marquez en Jorge Lorenzo hadden zo hun problemen in de eerste helft van seizoen 2015, terwijl Valentino Rossi een flitsende start beleefde. De titelstrijd is op dit moment nog niet beslist, maar de grootste nachtmerrie lijkt waarheid te worden: Valentino heeft het hele seizoen bovenaan gestaan in de puntentelling, maar kan het kampioenschap in Valencia zomaar verliezen.

Er gaat natuurlijk het verhaal aan vooraf van de fly-away races, en dan met name Phillip Island, Sepang, en de aanvaring met Marc Marquez. Om de lieve vrede te bewaren, zou ik persoonlijk graag zien dat wij MF'ers niet hier wéér de messen slijpen en dezelfde discussies voortzetten. Laten we in plaats daarvan genieten van de stukken tekst die de betere schrijvers voor ons opmaakten, en enkel vooruitkijken naar Valencia:
Heroes who have feet of clay, David Emmett (Engels)
Welcome to the jungle, Pieter Ryckaert (Nederlands)

De fans van Valentino hopen op een klein wonder in Valencia, de mensen bij wie hij nu (of eerder al) heeft afgedaan zullen zich 2006 nog goed herinneren. Fans van de sport zullen hopen op een eerlijke en spannende strijd. Wat er ook gebeurt op Valencia, het is een heel bijzonder seizoen geweest.

[afbeelding]

De wintertests!
Ná Valencia staat er natuurlijk iets heel anders te gebeuren! Van zodra de laatste ronde gereden is en één van de twee Yamaha-mannen gekroond wordt, gaat al het Bridgestone rubber de prullenbak in. De electronica wordt onder handen genomen door de komst van een unified spec ECU (zie hier voor een uitgebreid verhaal) en de puntentelling in het kampioenschap staat weer terug op nul voor alle rijders. Wat dat allemaal voor gevolgen gaat hebben voor de coureurs, daarvan gaan we een voorproefje krijgen tijdens de wintertests.

MotoGP™:
  • 11-13 november 2015 – Valencia
  • 1-3 februari 2016 – Sepang
  • 17-19 februari 2016 – Phillip Island
  • 3-5 maart 2016 – Qatar
Social media
In februari 2016 wordt Rossi 37 jaar oud. Desondanks weet hij de weg naar Facebook, Twitter en noem het maar op redelijk te vinden. Als hij weer eens een rondje op de Ranch gereden heeft met wat toffe maten, prijkt daar een foto en als zijn vriendin een grapje maakt volgt er wel eens een tweet. Meelezen? Daar kunnen we voor zorgen!
Officiële Facebookpagina
Vale's Twitteraccount
VR Riders Academy Twitteraccount

Oh, die vriendin? Linda Morselli? Nieuwsgierig? Nou vooruit dan:
[afbeelding]

Op naar Valencia, op naar de wintertests, op naar 2016! *O*


Die vriendin kan uit de OP volgende editie :+
 
Ja maar ik heb lange tijd al besloten geen moto-games meer te kopen... vallen altijd tegen

Na wat uren in de game gestopt te hebben ben ik positief verrast door de game. Ook de reacties of bijvoorbeeld Facebook, waar het bij de vorige Milestone games alleen maar geklaag was, zijn een stuk positiever.

Ook de Rossipedia (jaja, origineel) en de gebeurtenissen die je kunt naspelen zijn leuk gedaan. alleen het Rally gedeelte op Monza is niet helemaal mijn ding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan