Valentino Rossi deel 18 - Na regen komt zonneschijn

Rossi wordt in 2016 kampioen

  • Ja

    Stemmen: 47 63,5%
  • Nee

    Stemmen: 27 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zullen ze een verkeerde weg in zijn geslagen met het nieuwe frame? Waar Marquez terug kan grijpen naar een ouder frame,zijn ze daar bij Yamaha heel strikt op om dat niet te doen. Ik denk dat Vinales het op het oude frame nog beter gedaan in dit seizoen.
Daar lijkt het idd wel op.

"Rossi 30 seconds slower than last year, but Zarco 13 seconds quicker than Pol Espargaró on the Tech 3 Yamaha last year..."
 
Daar lijkt het idd wel op.

"Rossi 30 seconds slower than last year, but Zarco 13 seconds quicker than Pol Espargaró on the Tech 3 Yamaha last year..."
Die koppigheid van die Japanners blijft me verbazen.
Na zo'n weekend lijkt het me een vrij simpele eerste testsessie... factoryriders op satelliet spul en omgekeerd. Ga maar eens een paar rondjes raggen.
 
Daar lijkt het idd wel op.

"Rossi 30 seconds slower than last year, but Zarco 13 seconds quicker than Pol Espargaró on the Tech 3 Yamaha last year..."


Rossi had geloof ik ook voorkeur voor het 2016 frame.
Laatst interview met Zeelenberg gezien, die gaf ook aan dat het 2016 frame op sommige aspecten beter werkte.

Volgens mij vandaag testdag toch (met frame updates als ik goed gelezen heb)
 
Veel/alle rijders reden dit jaar delen van de race bewust met hogere rondetijden om te zorgen dat de banden het vol zouden houden, kun je dan zo'n vergelijk nog maken?
DCG-V_7XgAAtwUj.jpg:large
 
Hmm hmm..

hoe zijn de omstandigheden?

Want een 1.45.811 is heulemaal niet zo snel..
In FP3 deed Rossi 1.45 laag en de top 14 zat daar onder.
 
Ze zijn aan het testen he, niet aan het kwalificeren.

I know. Kwalificatie-tijd liggen nog lager ;)

Ik geef alleen maar aan dat, alhoewel Rossi en Vinales de lijst aanvoeren, deze tijden totaal niet representatief zijn en dus we dus ook niet kunnen opmaken of er vooruitging is ja/nee.

Zou natuurlijk mooi zijn als ze met een nieuw frame beduidend sneller waren dan afgelopen weekend.
 
Update


1. Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 44.989s
2. Aleix Espargaro SPA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 45.046s +0.057s
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 45.257s +0.268s
4. Tito Rabat GBR Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 45.582s +0.593s
5. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 45.633s +0.644s
6. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 45.811s +0.822s
7. Maverick Vinales SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 45.826s +0.837s
8. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 46.076s +1.087s
9. Pol Espargaro SPA KTM MotoGP Factory Racing (RC16) 1m 46.107s +1.118s
10. Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 46.158s +1.169s
11. Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 46.369s +1.380s
12. Jack Miller AUS Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 46.473s +1.484s
13. Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 46.494s +1.505s
14. Sylvain Guintoli FRA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 47.055s +2.066s
15. Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 47.162s +2.173s
16. Alex Rins SPA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 47.820s +2.831s
17. Mika Kallio FIN KTM Test Rider (RC16) 1m 48.340s +3.351s
Read more at Catalunya MotoGP test times - Monday (12pm)
 
Hoop dat ze de problemen oplossen in ieder geval, drie teams die strijden voor de podiumplekken is toch het mooiste (liefst nog meer maar dat zie ik niet snel gebeuren)
 
Het begint weer een beetje te lijken op de situatie door voor Rossi aanleiding was om af/op te stappen bij Yamaha.
 
Laatst bewerkt:
Het begint weer een beetje te lijken op de situatie door voor Rossi aanleiding was om af/op te stappen bij Yamaha.
Dat was niet de reden om over te stappen naar Duc :N
De Yamaha's waren toen goed,reden ....99 en hernieuwde uitdagingen ;)
 
Naar mijn weten lost het 2017 frame een aantal problemen op, waaronder hoe het reageert op bandenslijtage... echter hadden ze niet voorzien dat het blijkbaar een ramp is in 'low grip' situations...

Maar is een versleten band ook niet een low-grip situation?
 
Mag je niet elke race met een frame wisselen? Veel grip 2017 frame,geen grip 2016 frame...is toch niet zo moeilijk...
 
Zo veel is er ook niet aan de hand. Jerez en Catalunya zijn nu geweest en verder staan er vrijwel geen banen meer op de kalender met een dergelijk slecht asfalt.
 
Dit jaar is wel erg duidelijk waar de merken hun sterke en zwakke punten liggen tov de concurrentie.
Ook diverse satelliet teams die regelmatig een erg goede race rijden.

Kan me niet herinneren wanneer het voor het laatst zo spannend was in de top met zo veel coureurs.
 
https://www.yamahamotogp.com/news/12-06-2017-movistar-yamaha-test-new-chassis-in-catalunya

VALENTINO ROSSI
MOVISTAR YAMAHA MOTOGP RIDER


It was a good day of testing because we had a lot of interesting items to try from the Yamaha side and I think it was a positive day because we have learnt a lot about the bike and where we can improve. At the end, the feeling was better even if we have not yet solved all the problems. Tomorrow we will have another day, with some further test items so we will try to continue the work.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan