Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zarco’s manager Fellon: ‘Valentino Rossi is de boosdoener’

Dit zou ik raar vinden dat Rossi hier zeggenschap over heeft.

Ik vertrouw het Racesport.nl artikel en de vertaling voor geen meter.

Kijk even van een afstandje: Rossi kan snelle teamgenoten niet blokkeren. Zie Maverick Vinales of Jorge Lorenzo. Rossi heeft ook weinig te zeggen over wie er bij Tech3 rijdt.

Waar heeft Rossi wél invloed op? De eerste is makkelijk: hij neemt zelf een zitje in gebruik in het fabrieksteam. Daar was voor Zarco geen plek, dus die route is geblokkeerd. De tweede is wat lastiger: de satelliet Yamaha's blijven niet bij Tech3, en gaan komend jaar naar een team dat min of meer als voorloper zal functioneren van het VR46 Academy team. In dat team zal Rossi zijn eigen jongens willen gaan plaatsen. Daar heeft Zarco dus eigenlijk ook niks te zoeken.

Dat Rossi Zarco blokkeert bij Yamaha is daarmee technisch gezien correct. Maar de indruk wordt gewekt dat Rossi als een of andere maffiabaas in Japan zegt dat-ie zo'n snelle jongen niet in zijn stal wil. En dat lijkt mij onzin.
 
Ik vertrouw het Racesport.nl artikel en de vertaling voor geen meter.

Kijk even van een afstandje: Rossi kan snelle teamgenoten niet blokkeren. Zie Maverick Vinales of Jorge Lorenzo. Rossi heeft ook weinig te zeggen over wie er bij Tech3 rijdt.

Waar heeft Rossi wél invloed op? De eerste is makkelijk: hij neemt zelf een zitje in gebruik in het fabrieksteam. Daar was voor Zarco geen plek, dus die route is geblokkeerd. De tweede is wat lastiger: de satelliet Yamaha's blijven niet bij Tech3, en gaan komend jaar naar een team dat min of meer als voorloper zal functioneren van het VR46 Academy team. In dat team zal Rossi zijn eigen jongens willen gaan plaatsen. Daar heeft Zarco dus eigenlijk ook niks te zoeken.

Dat Rossi Zarco blokkeert bij Yamaha is daarmee technisch gezien correct. Maar de indruk wordt gewekt dat Rossi als een of andere maffiabaas in Japan zegt dat-ie zo'n snelle jongen niet in zijn stal wil. En dat lijkt mij onzin.
:^
 
ik vind dat geen raar artikel. Rossi heeft al vaker aangegeven geen concurrentie te dulden. Ik denk dat hij achter de schermen echt niet die goedlachse grappenmaker is die iedereen hier ziet..
 
ik vind dat geen raar artikel. Rossi heeft al vaker aangegeven geen concurrentie te dulden. Ik denk dat hij achter de schermen echt niet die goedlachse grappenmaker is die iedereen hier ziet..
Nou
Het is ook gewoon een keiharde zaken man.
Dus nee hij zal niet altijd lachen.
 
Het lijkt mijn bijzonder sterk dat Rossi de dienst uitmaakt bij Yamaha zoals er beweerd wordt. Dan is er toch iets bijzonder goed mis in die organisatie en die indruk maakt Yamaha helemaal niet op mij.

Ik kan mij wel voorstellen dat wanneer Yamaha deals heeft gemaakt met Rossi (dan wel zijn VR46 team) hij daar wat over te zeggen heeft (en terecht).
Dat geldt dan voor zijn team en niet voor het Yamaha fabrieksteam. Rossi is volgens mij ook helemaal niet meer in de positie dat alles en iedereen hem maar wilt hebben gezien de prestaties te laatste jaren (niet slecht, maar toch steeds niet de beste).

Ik vind de keuze van Zarco opmerkelijker om niet voor Honda te kiezen vanwege Marquez. Schijnbaar laat hij zich nogal beinvloeden en dat vind ik jammer. Ik had hem graag op een Repsol Honda gezien. Dan wel met 3 Honda's want Pedrosa hoeft van mij echt geen plaats te maken (Marquez eerder).

Ik denk dat hij daarmee een directe concurrent van Marquez had kunnen zijn (mits de motor hem zou liggen natuurlijk).

Die KTM heeft nog veel stappen te maken dus dat is jammer.
 
Laatst bewerkt:
Ik vertrouw het Racesport.nl artikel en de vertaling voor geen meter.

Kijk even van een afstandje: Rossi kan snelle teamgenoten niet blokkeren. Zie Maverick Vinales of Jorge Lorenzo. Rossi heeft ook weinig te zeggen over wie er bij Tech3 rijdt.

Waar heeft Rossi wél invloed op? De eerste is makkelijk: hij neemt zelf een zitje in gebruik in het fabrieksteam. Daar was voor Zarco geen plek, dus die route is geblokkeerd. De tweede is wat lastiger: de satelliet Yamaha's blijven niet bij Tech3, en gaan komend jaar naar een team dat min of meer als voorloper zal functioneren van het VR46 Academy team. In dat team zal Rossi zijn eigen jongens willen gaan plaatsen. Daar heeft Zarco dus eigenlijk ook niks te zoeken.

Dat Rossi Zarco blokkeert bij Yamaha is daarmee technisch gezien correct. Maar de indruk wordt gewekt dat Rossi als een of andere maffiabaas in Japan zegt dat-ie zo'n snelle jongen niet in zijn stal wil. En dat lijkt mij onzin.


Om ff terug te komen op jou eerste deel ; Racesport begint steeds vaker aan te geven dat zij dingen heel goed weten omdat ze al zo lang mee draaien etc etc.. toch zitten ze er net zo vaak naast als dat ze wel goed zijn en mag je bijvoorbeeld op hun FB pagina geen commentaar leveren of het oneens zijn met hun uitspraken, ook als je vraagt naar eventuele bronnen dan word er heel geheimzinnig gedaan waardoor ik twijfel aan de "oprechtheid" ( als dat het goede woord is )

Wat betreft het Rossi - Zarco verhaal ; ik denk dat het intepretatie is.. Rossi "blokt" Zarco door bij te tekenen, misschien heeft Yamaha een 3de fiets geboden maar dat zal dan wel niet naar de wens van Zarco geweest zijn. ( geld ?!)
Rossi heeft niets met Zarco en dat is begrijpelijk vanuit zijn oogpunt, mannetje zou op "minder" materiaal moeten rijden maar doet het overall gezien beter dan de fabrieks jongens dus dat steekt. ( de vraag is ook echt of de fiets van Zarco minder is )


Als Rossi in staat was om te blokken en of beslissingen te nemen dan had MV nu ook niet op een M1 gezeten en had hij JL ook nooit als teamgenoot willen hebben/houden
 
Precies. Ik ben blij met Racesport hoor, don't get me wrong, maar dat maakt ze niet per se betrouwbaarder, zeker niet als het om geruchten en interpretaties gaat. Het Nederlands is vaak al niet van hoog niveau, laat staan het vertaalwerk uit Engels/Spaans/Frans/Italiaans.

Ik betwijfel trouwens dat Valentino echt de pik op Zarco zou hebben. Dat Zarco de fabrieksjongens soms te kakken zet, zegt niet zoveel omdat ze allebei achter hem finishen. Het is niet alsof Viñales eerste staat, dan Zarco op p5 en Rossi daar nog achteraan. De motor zit niet goed, dat laten Vinales en Rossi allebei wel zien. Het enige wat Zarco eigenlijk doet, is ook aan Yamaha laten zien dat het echt niet goed zit met de combinatie nieuw frame/nieuw blok/nieuwe elektronica.
 
Om ff terug te komen op jou eerste deel ; Racesport begint steeds vaker aan te geven dat zij dingen heel goed weten omdat ze al zo lang mee draaien etc etc.. toch zitten ze er net zo vaak naast als dat ze wel goed zijn en mag je bijvoorbeeld op hun FB pagina geen commentaar leveren of het oneens zijn met hun uitspraken, ook als je vraagt naar eventuele bronnen dan word er heel geheimzinnig gedaan waardoor ik twijfel aan de "oprechtheid" ( als dat het goede woord is )

Ik zie nooit ergens bronnen staan op (motor)sport sites.
En als je wilt dat je bronnen je wat blijven vertellen, zou ik er ook niet te koop mee lopen.

Precies. Ik ben blij met Racesport hoor, don't get me wrong, maar dat maakt ze niet per se betrouwbaarder, zeker niet als het om geruchten en interpretaties gaat. Het Nederlands is vaak al niet van hoog niveau, laat staan het vertaalwerk uit Engels/Spaans/Frans/Italiaans.

Je leest inderdaad andere stukken vertaald naar het Nederlands, maar wel een dag tot paar dagen later.
De vertaalde stukken zijn wel van een beter niveau dan Google Translate, wat wel weer prettig is.

Het is ook lastig om iets te melden, omdat er dingen gewoon wijzigen of niet haalbaar zijn.
Neem als voorbeeld MarcVDS die overstapt naar Suzuki of toch Yamaha of blijven ze nou toch bij Honda?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nooit ergens bronnen staan op (motor)sport sites.
En als je wilt dat je bronnen je wat blijven vertellen, zou ik er ook niet te koop mee lopen.Je leest inderdaad andere stukken vertaald naar het Nederlands, maar wel een dag tot paar dagen later.
De vertaalde stukken zijn wel van een beter niveau dan Google Translate, wat wel weer prettig is.

Het is ook lastig om iets te melden, omdat er dingen gewoon wijzigen of niet haalbaar zijn.
Neem als voorbeeld MarcVDS die overstapt naar Suzuki of toch Yamaha of blijven ze nou toch bij Honda?

Ik heb het ook niet over bronvermelding he ;) Als ze zeggen dat ze iets zeker weten dan kunnen ze ook aangeven uit welke richting de bron kwam toch ? Als je geen bron hebt word dat natuurlijk moeilijk.. zo wisten ze bijvoorbeeld al zeker wie er op de Tech 3 Yamaha kwam en was dat een bron die ze opgebouwd hadden uit hun jaren lange ervaring etc etc etc.. uiteindelijk zitten ze mis en zeggen ze letterlijk ; Dit werd op de paddock door velen gedacht.
Dan val je bij mij dus door de mand ! Wil niet zeggen dat ze geen goed werk doen maar ze hebben nog al eens last van rare trekjes
 
Tijdens de debrief op zondag na de race werd Rossi vanzelfsprekend ook gevraagd een reactie te geven op de aantijgingen die Zarco’s manager Laurent Fellon een dag eerder deed voor de camera van Eurosport France, een interview waarin hij het verwijt kreeg de oorzaak te zijn van de breuk tussen Zarco en Yamaha en het tegenhouden van het beschikbaar stellen van een fabrieks M1 voor de Fransman in 2019. (een beetje vreemd was dat Rossi wel reageerde in het Italiaans tegenover de Italiaanse media maar er niet op in wilde gaan in het Engels tegenover de internationale media).

“Onzin volgens de Italiaan, ik heb het niet voor het zeggen bij Yamaha. Ik hoop dat er in 2019, naast de twee machines binnen ons team, nog twee snelle Yamaha’s aan de start zullen staan en dat ze bemand zullen gaan worden door twee snelle jongens. De situatie is op dit moment niet duidelijk, maar ik ben niet degene die dit kan beantwoorden.”

Bron:
Racesport.nl

:+
 
Ik vertrouw het Racesport.nl artikel en de vertaling voor geen meter.

Kijk even van een afstandje: Rossi kan snelle teamgenoten niet blokkeren. Zie Maverick Vinales of Jorge Lorenzo. Rossi heeft ook weinig te zeggen over wie er bij Tech3 rijdt.

Waar heeft Rossi wél invloed op? De eerste is makkelijk: hij neemt zelf een zitje in gebruik in het fabrieksteam. Daar was voor Zarco geen plek, dus die route is geblokkeerd. De tweede is wat lastiger: de satelliet Yamaha's blijven niet bij Tech3, en gaan komend jaar naar een team dat min of meer als voorloper zal functioneren van het VR46 Academy team. In dat team zal Rossi zijn eigen jongens willen gaan plaatsen. Daar heeft Zarco dus eigenlijk ook niks te zoeken.

Dat Rossi Zarco blokkeert bij Yamaha is daarmee technisch gezien correct. Maar de indruk wordt gewekt dat Rossi als een of andere maffiabaas in Japan zegt dat-ie zo'n snelle jongen niet in zijn stal wil. En dat lijkt mij onzin.

Racesport heeft de tegenwoordig de gewoonte de boel een beetje op te ruien. Pas geleden stond er ook een stuk over Ucio en de laatste waarschuwing anders kon hij de pitbox uit. Ik lees heel veel maar bij racesport geven ze vaak hun eigen mening in plaats van de waarheid.
 
Racesport heeft de tegenwoordig de gewoonte de boel een beetje op te ruien. Pas geleden stond er ook een stuk over Ucio en de laatste waarschuwing anders kon hij de pitbox uit. Ik lees heel veel maar bij racesport geven ze vaak hun eigen mening in plaats van de waarheid.

:^
 
Racesport is naar mijn mening een clubje van zuren mensen geworden zonder enige schrijftalent.
Laat Twonha of Joris of Jonny Hernandez stukjes schrijven daar...

Poosje geleden hadden ze een vraag/stelling dingetje op fb. Iemand had er terecht kritiek op dat het een vraag noch stelling was. Die beste man werd even gefileerd en afgemaakt :X
Hoe er op de “aanhangers” van de man werd gereageerd moge duidelijk zijn.
 
Laat Twonha of Joris of Jonny Hernandez stukjes schrijven daar...
Veel schrijfwerk voor Racesport.nl gebeurt, voor zover ik weet, op vrijwillige basis. Da's één van de redenen waarom ik blij ben dat Racesport.nl er is: er valt niet of nauwelijks op te verdienen, en toch is een groepje mensen hard aan het werk om dagelijks een grote hoeveelheid nieuws te bieden. Je gaat niet heel veel Nederlandse websites vinden die echt beter werk doen.
 
Veel schrijfwerk voor Racesport.nl gebeurt, voor zover ik weet, op vrijwillige basis. Da's één van de redenen waarom ik blij ben dat Racesport.nl er is: er valt niet of nauwelijks op te verdienen, en toch is een groepje mensen hard aan het werk om dagelijks een grote hoeveelheid nieuws te bieden. Je gaat niet heel veel Nederlandse websites vinden die echt beter werk doen.
Klopt.
Maar ze vallen als goedwillende amateurs regelmatig in de valkuil van zelfoverschatting en lange tenen....
 
Veel schrijfwerk voor Racesport.nl gebeurt, voor zover ik weet, op vrijwillige basis. Da's één van de redenen waarom ik blij ben dat Racesport.nl er is: er valt niet of nauwelijks op te verdienen, en toch is een groepje mensen hard aan het werk om dagelijks een grote hoeveelheid nieuws te bieden. Je gaat niet heel veel Nederlandse websites vinden die echt beter werk doen.

Ben ik helemaal met je eens vind de mensen maar , maar als men ergens kritiek op heb zoals the DanMan dat omschrijf en je wordt afgebekt op een niet bepaald nette manier dan heb ik op één of andere manier ook totaal geen respect meer voor die mensen , ik heb het namelijk zelf ook meegemaakt , ze zien je aan als een sukkel die het gewoon niet snapt , terwijl ik toch wel degelijk gelijk had ,....wat het was weet ik niet meer , maar het mooie was dat ze even later het bericht wel corrigeerde , moest er wel om lachen eigenlijk en gaf me eigenlijk gelijk een beeld van hun.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan