Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

Rossi staat na Valencia '17...

  • 1e

    Stemmen: 17 31,5%
  • 2e

    Stemmen: 9 16,7%
  • 3e

    Stemmen: 12 22,2%
  • Anders

    Stemmen: 16 29,6%

  • Totaal aantal stemmers
    54
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.104
2.541
Nijmegen
Valentino Rossi deel 19 - Vanuit de schaduw

tumblr_oqa9asCuBq1sncaa3o6_400.gif

Valentino en de nieuwe teamgenoot

Precies een jaar geleden, op de vooravond van de Dutch TT, beloofde ik op min of meer deze plaats dat Rossi een gooi zou doen naar zijn tiende titel. Hij zou afrekenen met Lorenzo, met Marquez, en met de demonen van seizoen 2015. Immers, na regen komt zonneschijn. Dat geldt altijd en overal. Behalve... Ja, behalve op Assen natuurlijk. Hadden we aan kunnen zien komen. Want daar komt na regen gewoon nog meer regen. Jack Miller wist dat om te buigen in een feestje (waar hij vandaan komt is alles immers ondersteboven), maar Rossi moest en zou die gooi doen naar zijn tiende titel.

Die gooi kwam er: linea recta de grindbak in. Het wierp een onoverkomelijke schaduw over zijn seizoen.

Nu zijn we een jaar verder, een jaar wijzer. Met Jorge Lorenzo is, zo lijkt, inmiddels afgerekend. Lorenzo was het zat om, ondanks drie titels voor Yamaha, in de schaduw te moeten staan van zijn Italiaanse teamgenoot. Hoewel, zijn huidige situatie vertoont scheurtjes in die redenatie. Voor Lorenzo kwam Viñales in de plaats, een jongeman die sneller is dan zijn eigen schaduw. Kan Rossi's ervaring en snelheid op tegen zo'n machtsvertoon op de chronometer? En er is nog altijd af te rekenen met Marquez, inmiddels vaste kracht van de podiumkandidaten. Met Dovizioso, die zomaar twee overwinningen op rij pakte. En met Pedrosa, de angel in de zij op Misano.

Rossi's tiende zou legendarisch zijn. Maar of hij die gaat halen? 'As we speak' wordt de recalcitrante Yamaha aangepast aan zijn verzoeken. De enthousiaste teamgenoot is nog allesbehalve zeker van zijn titelkandidatuur. De wonden van een motocrossongeluk zijn gelikt. Rossi weet als geen ander dat de MotoGP-seizoenen lang zijn. De sluwe vos houdt zich momenteel uit het directe zonlicht. Hij loert. Hij loert vanuit de schaduw. Wendt uw blik één moment af, en ik sta niet voor de gevolgen.

Na regen komt... Assen.

tumblr_oqa9asCuBq1sncaa3o3_400.gif


Even tussendoor
Een kleine persoonlijke noot om mee af te ronden: afgelopen week werd Tristan geboren.
De Dutch TT van aankomend weekend wordt zijn eerste, thuis met papa op de bank voor de televisie. :)

RxLnDkt.jpg


Meer over Rossi:
http://www.motogp.com/en/riders/Valentino+Rossi (MotoGP.com statistieken)
Officiële Facebookpagina
Vale's Twitteraccount
 
gefeliciteerd!

Mooie OP.

Puur vanwege het spektakel mag Zarco ook nog even genoemd worden :-)
 
Mooie topictitel :t
Volgens mij is Rossi fitter en scherper dan ooit. Als het nieuwe chassis inderdaad een succes is, zie ik hem dit jaar echt wel die tiende titel pakken! :Y *O*
 
Rossi was met nog 4 minuten op de klok onderweg naar een hele snelle ronde waarmee hij wss top 3 had gehaald. Liep alleen zo snel in op Barbara en Rab (geloof ik) dat ie veel tijd verloor.
 
Rossi wordt 3e in de eindstand.

En Mark, gefeliciteerd kerel! Vergeet alles pre-baby, je gaat een heel nieuw en ander leven tegemoet (maar wel heel gaaf) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan