Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Dat heeft hij dan heel netjes voor elkaar :t Ben vast in de war met iets anders. Misschien een of ander formule 1 ding dan ofzo....
Dacht ik ook hoor!! Van bijvoorbeeld de SP1 en SP2 heb ik ook nooit weer een fiets van Edwards gezien. En Ducati heeft meer ex Foggy fietsen verkocht dan waar hij ooit op gereden heeft lijkt wel!! Ik dacht dat Honda idd de fabrieksfietsen niet in de handen van particulieren wilde hebben.
Nou is Doohan natuurlijk ook niet de eerste de beste particulier voor Honda, dus wellicht dat daar een uitzondering wel op zn plek is.
 
Tja.. honda was zwaar beledigd door hem.. vonden ze.
De motor zorgde immers voor het winnen niet de coureur, was hun standpunt..
Denk dat ze nu beter weten.
Dat zei Gerrit Kate ooit eens tegen mij , toen Thoseland de 1e race won in Engeland , en 4e werd in race 2 , als hij won was het de Honda en als niet won had ten Kate gefaald en dat lieten ze merken ook .
 
Spencer had een NS500 thuis staan die vele jaren later te koop stond.
Ah! Daarom kreeg hij geen deal meer voor zijn circuitfietsen voor zijn race school..... dat zal Honda niet echt leuk hebben gevonden. :N

Honda's in een privé collectie zie idd heel weinig. Ze drukken ze liever plat dan dat ze hun geheimen prijs geven.
 
Dacht ik ook hoor!! Van bijvoorbeeld de SP1 en SP2 heb ik ook nooit weer een fiets van Edwards gezien. En Ducati heeft meer ex Foggy fietsen verkocht dan waar hij ooit op gereden heeft lijkt wel!! Ik dacht dat Honda idd de fabrieksfietsen niet in de handen van particulieren wilde hebben.
Nou is Doohan natuurlijk ook niet de eerste de beste particulier voor Honda, dus wellicht dat daar een uitzondering wel op zn plek is.
_O-_O- Dat is ook echt zo. Grappige is dat ze bij Ducati daar ook niet echt moeilijk over doen. Het waren dan reserve fietsen van de coureur.... Jaja 1 coureur en 10 reserve fietsen......
Maar wat maakt het uit, het zijn vaak wel echt fietsen volgehangen met magnesium en andere dure exclusieve spullen.
 
_O-_O- Dat is ook echt zo. Grappige is dat ze bij Ducati daar ook niet echt moeilijk over doen. Het waren dan reserve fietsen van de coureur.... Jaja 1 coureur en 10 reserve fietsen......
Maar wat maakt het uit, het zijn vaak wel echt fietsen volgehangen met magnesium en andere dure exclusieve spullen.
Magnesium geloof ik niet zo , eerder veel titanium , dat kost een paar stuivers , ik heb nog paar lengtes pijp en inbus bouten en moeren weegt een drol maar kost een berg.
 
Al dat gegoten, beetje lichtbruine spul op die fietsen is magnesium. Nog lichter dan aluminium :t Wel tricky spul om goed te houden.... Eigenlijk willen al die MotoGP uitvinders berilium gebruiken, maar dat mag niet omdat het te duur is_O-
 
Al dat gegoten, beetje lichtbruine spul op die fietsen is magnesium. Nog lichter dan aluminium :t Wel tricky spul om goed te houden.... Eigenlijk willen al die MotoGP uitvinders berilium gebruiken, maar dat mag niet omdat het te duur is_O-
Lichtbruin, lichtgroen (ducati carters) en licht/mat zwart van de oude Norton Manx carters. Het spul werd al vanaf vlak voor de 2e wereldoorlog gebruikt.
 
Balhoofdplaten zijn naar mijn weten van aluminium en swingarm ook of van carbon
Oude Ducati WSBK zijn carters van magnesium net zoals de achterbrug en inderdaad balhoofdplaat,denk dat bij de Honda RCV de balhoofdplaat ook van magnesium is.
Ik heb zelf een setje PVM magnesium wielen in mijn fiets.
 
Balhoofdplaten zijn naar mijn weten van aluminium en swingarm ook of van carbon
Tuurlijk is het grootste deel balhoofdplaten van aluminium, maar we hebben dan over echte racers, als je er op let en je kunt foto's goed bekijken dan kan je het zien aan de ruwe structuur. Je kunt zien dat het gegoten is. En zoals @supervet al aangaf bij Ducati zie duidelijk dat de balhoofdplaten lichtbruin zijn en de gietstructuur dan zijn ze echt van magnesium.
Maar dat is niet heel bijzonder hoor voor echte race motoren. Norton Manx, Matchless G50/G45 en AJS 7R (350 Boyracers) hadden vlak na de 2 wereldoorlog al magnesium balhoofdplaten en carters.
En Ducati heeft daar vanaf het begin van de Superbikes (eind jaren 80 dus) goed naar gekeken. En Honda was de eerste die een magnesium achterbrug gebruikte, en dat voorbeeld volgde Ducati ook vrij snel.
 
ADM heeft ergens nog een NSR500 blok gevonden en er zelf eentje gebouwd.
En het eindresultaat

En wat hij nog meer heeft gebouwd o.a. 500triple 2takt, 500cc zijspanblokken
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk is het grootste deel balhoofdplaten van aluminium, maar we hebben dan over echte racers, als je er op let en je kunt foto's goed bekijken dan kan je het zien aan de ruwe structuur. Je kunt zien dat het gegoten is. En zoals @supervet al aangaf bij Ducati zie duidelijk dat de balhoofdplaten lichtbruin zijn en de gietstructuur dan zijn ze echt van magnesium.
Maar dat is niet heel bijzonder hoor voor echte race motoren. Norton Manx, Matchless G50/G45 en AJS 7R (350 Boyracers) hadden vlak na de 2 wereldoorlog al magnesium balhoofdplaten en carters.
En Ducati heeft daar vanaf het begin van de Superbikes (eind jaren 80 dus) goed naar gekeken. En Honda was de eerste die een magnesium achterbrug gebruikte, en dat voorbeeld volgde Ducati ook vrij snel.
Kennis van mij had de eerste 916 met magnesium wielen erin,moest ze opnieuw laten coaten om ze luchtdicht te krijgen,zandgegoten en zo lek als een mand.
 
Kennis van mij had de eerste 916 met magnesium wielen erin,moest ze opnieuw laten coaten om ze luchtdicht te krijgen,zandgegoten en zo lek als een mand.
Wel lekkere lichte wielen met zware dikke coating erop. _O-

Misschien maar beter dat sinds een paar jaar alleen nog maar Aluminium gesmede wielen gebruikt mogen worden in de meeste competities.
 
Wel lekkere lichte wielen met zware dikke coating erop. _O-

Misschien maar beter dat sinds een paar jaar alleen nog maar Aluminium gesmede wielen gebruikt mogen worden in de meeste competities.
Is met magnesium allang geen probleem meer,worden nu net als alu gefabriceerd,maar inderdaad in competitie
nog alleen maar alu.
Heb wel een keer alu velgen uit het WSBK in mijn handen gehad maar dan begrijp je niet dat ze van magnesium afgestapt zijn,wielen zijn vederlicht maar niet zo raar,velg is zo dik als een vloeitje.
 
Is met magnesium allang geen probleem meer,worden nu net als alu gefabriceerd,maar inderdaad in competitie
nog alleen maar alu.
Heb wel een keer alu velgen uit het WSBK in mijn handen gehad maar dan begrijp je niet dat ze van magnesium afgestapt zijn,wielen zijn vederlicht maar niet zo raar,velg is zo dik als een vloeitje.
Suzuki RGB500 magnesium carter bij mij op de kast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan