Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmen
    90

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.315
1.213
Alle Yamaha''s zijn op dit moment te langzaam, ze missen topsnelheid.
Honda en Ducati zijn daardoor moeilijk bij te houden.
Tijd dat er weer eens flink opgevoerd word bij Yamaha,ff de vijl door de poorten raggen. :Y
De vraag is dan weer hoe betrouwbaar ze dan blijven,aan de andere kant als Honda het wel kan waarom Yamaha dan niet.
 

Robert Itr

MF veteraan
22 mei 2013
1.397
49
40
V4 blok erin,al die V4 blokken hebben meer vermogen. Honda Ducati zelfs de KTM loopt harder allemaal V4. Aprilia (ook V4)weet ik zo niet maar die krijgen m helemaal niet aan de praat. Suzuki loopt ook achter op topvermogen dit zijn ook de enige 2 4 in lijn blokken
 

Appiers

Die hard MF'er
12 jun 2013
493
79
Aalten
Tijd dat er weer eens flink opgevoerd word bij Yamaha,ff de vijl door de poorten raggen. :Y
De vraag is dan weer hoe betrouwbaar ze dan blijven,aan de andere kant als Honda het wel kan waarom Yamaha dan niet.
de Yamaha's hebben ook meer vermogen maar ze krijgen het niet op het asfalt zonder de banden te overbelasten (elektronica) , dit was het grootste probleem van 2018 dacht ik.
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.315
1.213
de Yamaha's hebben ook meer vermogen maar ze krijgen het niet op het asfalt zonder de banden te overbelasten (elektronica) , dit was het grootste probleem van 2018 dacht ik.
Tja Duc en Honda kunnen het wel dus misschien beter hun huiswerk doen.
 

Mit46

MF veteraan
Donateur
12 mei 2008
10.551
316
Leuk artikel.

Interessant om te lezen hoe belangrijk bepaalde keuzes mbt het blok zijn aan het begin van het seizoen voor onder andere Yamaha.
Verkeerde keuze? Hele seizoen kut.

De regels mbt upgrades moeten ze aanpassen als ik het zo lees.
 

JPi

MF veteraan
13 mrt 2003
1.915
48
Hoorn
Suzuki doet het anders ook niet zo slecht met die gsxrrrrrrrrrrrr
Bij de duc zal de desmoklepbediening ook een voordeel zijn mbt vermogensontwikkeling.
Honda heeft een ongelimiteerd budget?
 

fixiepowerr

Die hard MF'er
18 mei 2009
316
10
Vermogen is het punt helemaal niet. V4 of 4 in lijn maakt niet uit. Produceren niet alle Motogp machines 260 plus pk? Degene die het vermogen het best aan de grond krijgt, heeft het hoogste rendement in acceleratie en dus een hogere eindsnelheid op een lang stuk bijvoorbeeld. Met die cijfers maakt 10 pk extra niet veel meer uit. Daarmee win je geen 10 extra kilometers op top.
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.315
1.213
Suzuki doet het anders ook niet zo slecht met die gsxrrrrrrrrrrrr
Bij de duc zal de desmoklepbediening ook een voordeel zijn mbt vermogensontwikkeling.
Honda heeft een ongelimiteerd budget?
En het mooie is dat Suzuki het eerst met een V4 heeft geprobeerd ,en dat was geen succes.
Kijk ook maar eens naar de superbike waar Kawasaki met hun motor iedereen het nakijken geeft,
al ligt dat ook voor een groot gedeelte aan de man die er op zit.
 

Robert Itr

MF veteraan
22 mei 2013
1.397
49
40
Staat ook dat een 4 in lijn beter de bochten door te krijgen is en de V4 wat lastiger. Hoe dan ook,ze lopen achter op Ducati en Honda.
 

Robert Itr

MF veteraan
22 mei 2013
1.397
49
40
Toen die tijd met de Bridgestone banden kwam het helemaal niet ter sprake. Lorenzo won er nog een WK mee en Rossi bijna. En over al die jaren daarvoor de kampioenschappen van Rossi en Lorenzo. Yamaha en Michelin en de nieuwe elektronica deed het merk ook geen goeds
 

Robert Itr

MF veteraan
22 mei 2013
1.397
49
40
Dus waar is het nou echt mis gegaan? Rossi attendeerde er ook nog op dat Honda en Ducati veel meer mensen lopen hadden in de pitbox en de fabriek etcetera en dat Yamaha daar misschien ook wel naar toe moest. Denk niet dat Suzuki nu verder dan Yamaha is. Zal ongeveer gelijk liggen.
 

Appiers

Die hard MF'er
12 jun 2013
493
79
Aalten
Dus waar is het nou echt mis gegaan? Rossi attendeerde er ook nog op dat Honda en Ducati veel meer mensen lopen hadden in de pitbox en de fabriek etcetera en dat Yamaha daar misschien ook wel naar toe moest. Denk niet dat Suzuki nu verder dan Yamaha is. Zal ongeveer gelijk liggen.
met de komst van spec ECU hebben honda en ducati mensen ingehuurd om dit te regelen/afstellen.
Yamaha vond het onnodig en daardoor lopen ze eigenlijk een jaar achter dan de andere top teams.
 
Laatst bewerkt: