Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Alle fabrieksteams zitten met de handen in het haar. Ducati is niet structureel snel, Suzuki heeft uitschieters. Yamaha is bij lange na niet snel genoeg maar er staat wel bijna altijd iemand op het podium en ze staan er in de buurt. Ze hebben misschien wel het beste collectief aan rijders. De tweede seizoenshelft is het vaak dat 4 van de eerste 8 fietsen Yamaha’s zijn.
Het ongelofelijke talent van Marquez kan de problemen van Honda verbloemen, maar daar is het ook zeker geen koek en ei. Kijk hoe slecht die allemaal presteren.
Als Yamaha wat stapjes kan maken, hebben ze gewoon 2/3 titelkandidaten. Ik zie dat geen enkel ander merk doen, ookal maken ze technisch stappen.
 
Alle fabrieksteams zitten met de handen in het haar. Ducati is niet structureel snel, Suzuki heeft uitschieters. Yamaha is bij lange na niet snel genoeg maar er staat wel bijna altijd iemand op het podium en ze staan er in de buurt. Ze hebben misschien wel het beste collectief aan rijders. De tweede seizoenshelft is het vaak dat 4 van de eerste 8 fietsen Yamaha’s zijn.
Het ongelofelijke talent van Marquez kan de problemen van Honda verbloemen, maar daar is het ook zeker geen koek en ei. Kijk hoe slecht die allemaal presteren.
Als Yamaha wat stapjes kan maken, hebben ze gewoon 2/3 titelkandidaten. Ik zie dat geen enkel ander merk doen, ookal maken ze technisch stappen.
Door de ontwikkeling van de banden heeft Yamaha op dit moment wel de beste machine. Maar dan moet je de bochtensnelheid van de Yamaha wel optimaal benutten zoals Quartararo dat doet.
 
Door de ontwikkeling van de banden heeft Yamaha op dit moment wel de beste machine. Maar dan moet je de bochtensnelheid van de Yamaha wel optimaal benutten zoals Quartararo dat doet.
Yamah de beste machine?, hier komen wij nooit achter.
Een zeer uitgebreide vergelijkingstest door één toprijder kan dit vaststellen.
 
Yamah de beste machine?, hier komen wij nooit achter.
Een zeer uitgebreide vergelijkingstest door één toprijder kan dit vaststellen.
Dat ligt er maar net aan hoe je de 'beste' machine wil definiëren.

Wat voor Yamaha spreekt, is dat de machine het altijd goed genoeg doet voor top-zes resultaten, en elke coureur die op een Yamaha stapt kan er binnen korte tijd hard mee rijden. Wat tegen de Yamaha spreekt, is dat het drie jaar geleden is dat ook maar één Yamaha coureur regelmatig won en een rol speelde in de titelstrijd (2016, Lorenzo en Rossi).

Wat voor Ducati spreekt, is dat Dovizioso de afgelopen twee seizoenen titelkandidaat was, en zelfs dit seizoen als tweede lijkt te gaan eindigen achter Marquez. Wat tegen Ducati spreekt, is dat de motor door chronisch onderstuur niet overal competitief is, en tot nu toe heeft alleen Lorenzo zo nu en dan laten zien te kunnen doen wat Dovizioso ermee doet.

Wat voor Honda spreekt, zijn zes titels uit zeven jaar; wat steeds meer tegen de Honda spreekt is dat niemand ook maar in de buurt komt van Marquez.

Suzuki laat sporadisch dagsucces zien, Aprilia en KTM zitten nog niet op dat niveau. Honda wint alleen met Marc, Ducati wint soms maar verliest soms des te harder, en Yamaha wint altijd net niet. Ik denk niet dat er een helder antwoord beschikbaar is op de vraag welke motor (en dus niet welke combinatie van team + motor + fabriek + coureur + geluk) het beste werkt.
 
Uiteindelijk gaat het niet om de beste motor of de beste coureur, maar de beste combinatie van beide...
 
  • Leuk
Waarderingen: Also
MM is een man zonder vrees en dat heb je nodig om met de Honda hard te kunnen gaan,hij rijd altijd tegen de grens aan
en ook vaak genoeg er overheen,en stuitert hij er af gaat hij net zo hard weer door,waar andere coureurs het wat voorzichtiger aan
zouden doen,daar naast is hij de koning in het constant de hele wedstrijd rond de zelfde tijd neer te zetten,iets wat Q ook kan daarom
kan hij MM bijhouden.Vinales kan dat niet die zet in het begin snelle tijden neer zakt dan in en komt pas tegen het eind weer opzetten
en dan is hij te laat om de top voorbij te gaan.
 
Moest ik Rossi zijn zou ik er mee stoppen(wat ik wel jammer zou vinden)en zeggen hier Fabio,het is nu aan u.
Ik zie een waardige opvolger in u.

Rossi nog een jaar bij Yamaha ....helaas de ouderdom is er,dit zien we helaas allemaal dat het wat minder gaat.

En Fabio bij een fabrieksteam zou toch idiaal zijn voor zijn verdere carriere en de spanning met MM in 2020.
Anders blijft hij opnieuw bij een niet fabrieksteam rijden.
 
Moest ik Rossi zijn zou ik er mee stoppen(wat ik wel jammer zou vinden)en zeggen hier Fabio,het is nu aan u.
Ik zie een waardige opvolger in u.

Rossi nog een jaar bij Yamaha ....helaas de ouderdom is er,dit zien we helaas allemaal dat het wat minder gaat.

En Fabio bij een fabrieksteam zou toch idiaal zijn voor zijn verdere carriere en de spanning met MM in 2020.
Anders blijft hij opnieuw bij een niet fabrieksteam rijden.
Ik denk ook dat Rossi deze laatste 4 race s nog even aan wil zien. En mocht hij dan niet meer competitief zijn het stokje over geeft aan Fabio in 2021. En dat hij 2020 aankondigt als zijn afscheidsjaar bij Yamaha. Misschien dat hij dan wel rijders coach wordt voor FQ
 
Moest ik Rossi zijn zou ik er mee stoppen(wat ik wel jammer zou vinden)en zeggen hier Fabio,het is nu aan u.
Ik zie een waardige opvolger in u.

Rossi nog een jaar bij Yamaha ....helaas de ouderdom is er,dit zien we helaas allemaal dat het wat minder gaat.

En Fabio bij een fabrieksteam zou toch idiaal zijn voor zijn verdere carriere en de spanning met MM in 2020.
Anders blijft hij opnieuw bij een niet fabrieksteam rijden.
Mee eens het is over helaas. De drive is er nog steeds alleen als de aftakeling begint heb je het vaak eerst zelf niet door. (spreek uit ervaring)
 
Ik heb het idee dat iedereen Rossi al afgeschreven heeft,wat is dit nou mannen!!! Het is toch gewoon een vormdip en met een paar wedstrijden doet ie gewoon weer mee voor podium. Kijk is hoe die dit jaar begonnen is,dat ben je maar zo niet kwijt hoor😆
 
Ik heb het idee dat iedereen Rossi al afgeschreven heeft,wat is dit nou mannen!!! Het is toch gewoon een vormdip en met een paar wedstrijden doet ie gewoon weer mee voor podium. Kijk is hoe die dit jaar begonnen is,dat ben je maar zo niet kwijt hoor😆
We gaan het meemaken. :Y
 
Ik denk niet dat hij stopt. Hij heeft niet voor niets een andere chief engineer aangenomen, ik denk dat hij misschien denkt dat er nog wat in moet zitten.

En anders, naast MvdM furore maken in WSBK en a la Melandri een titel meeslepen op +40 :p
 
Ik denk niet dat hij stopt. Hij heeft niet voor niets een andere chief engineer aangenomen, ik denk dat hij misschien denkt dat er nog wat in moet zitten.

En anders, naast MvdM furore maken in WSBK en a la Melandri een titel meeslepen op +40 :p

Melandri heeft nooit een WSBK titel gehaald 🤔
 
Ik heb het idee dat iedereen Rossi al afgeschreven heeft,wat is dit nou mannen!!! Het is toch gewoon een vormdip en met een paar wedstrijden doet ie gewoon weer mee voor podium. Kijk is hoe die dit jaar begonnen is,dat ben je maar zo niet kwijt hoor😆

Je geeft zelf hierboven ook aan dat je verwacht dat hij na het komende seizoen stopt. Maar je hebt wel een punt hoor. We blijven hem gewoon supporten. En wie weet gaat hij komend seizoen als nog weer wat sneller. Go Rossi, Gooooo!
 
Ik denk niet dat hij stopt. Hij heeft niet voor niets een andere chief engineer aangenomen, ik denk dat hij misschien denkt dat er nog wat in moet zitten.

En anders, naast MvdM furore maken in WSBK en a la Melandri een titel meeslepen op +40 :p

Hij is gewoon verbonden met zijn fans, de jan met de pet en gaat daarom ook pas met pensioen op zijn 97ste! :Y
 
😝 :)

Ik scheel niet zo heel veel met Rossi qua leeftijd. Qua snelheid scheelt het iets meer. Maar lach maar, ook jij moet tot je 97ste werken! Alleen weet je het zelf nog niet.
Beantwoord de vraag ff. :+ :+

En het zou mooi zijn als ik tot mijn 97ste kan werken. *O*
Dan weet je al meer over mij dan het UWV.
 
Terug
Bovenaan Onderaan