Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
volgens mij is er cornercontrole ze kunnen nl per bocht de hoeveelheid TC instellen als ik het goed heb.
Ik heb wel eens een filmpje van het Yamaha Patta Superbike team gezien waarin ze vertelde hoe de motor wist waar hij was op de baan op basis van gps. Aan de hand van de sector, of zelfs bocht meen ik, kunnen alle controllers en vering etc ingesteld worden. Echt top.

Bij de F1 gebeurt dit ook in de hybride driveline; op basis van de locatie op de track wordt het maximale optimale vermogen bepaald (bovengrens) en dan wordt op de gasinput van de bestuurder beslist hoeveel elektromotor en hoeveel verbrandingsmotor koppel wordt gebruikt.
 
Dat was op de Duuc bij Stoner .....met gashendel.
Wat was er toen met het gashendel? Dacht dat er zo een probleem was dat de motor dacht dat hij vooraan zat maar in werkelijkheid achteraan reed waardoor de instellingen van de tc per bocht eigenlijk niet juist waren. Zal met andere hulpmiddelen ook zo geweest zijn.
 
Bestaat toch al langer, heeft Nicky eens met dat systeem geen problemen gehad dat het systeem dacht dat hij op een andere plaats was op het circuit. Dacht dat het in zijn ducati tijd was.
Ongetwijfeld. Maar je krijgt niet vaak uitleg of inzichten over de techniek in de motogp. Fascinerend altijd dat soort items. Die techtalks van Simon Crafar zijn ook altijd heel boeiend.
 
Precies
volgens mij nu niet meer met de unified soft/hardware
vroeger wel toen de fabrikanten hun eigen soft/hardware hadden.

precies, toen nog niet iedereen op die magnetti marelli (typo) ontsteking zat, was volgens mij Honda verreweg superieur op dat gebied. Maarja de tijd achterhaald zichzelf natuurlijk retesnel in deze branch.

Er was ooit iemand die op Muggelo de korte afsteek had genomen en daardoor alles in de war raakte, hoe en wat weet ik niet precies meer.
 
Precies


precies, toen nog niet iedereen op die magnetti marelli (typo) ontsteking zat, was volgens mij Honda verreweg superieur op dat gebied. Maarja de tijd achterhaald zichzelf natuurlijk retesnel in deze branch.

Er was ooit iemand die op Muggelo de korte afsteek had genomen en daardoor alles in de war raakte, hoe en wat weet ik niet precies meer.
Het was Ducati die voor de eenheidselectronica superieur was. Honda heeft destijds een aantal electronica specialisten bij Ducati weggesnoept om op hetzelfde niveau te komen.
 
volgens mij is er cornercontrole ze kunnen nl per bocht de hoeveelheid TC instellen als ik het goed heb.
Jaren geleden al.. en de motor maakte na een uitstapje nog wel eens een fout.. en soms spontaan.. traction control waar je het wel of niet wilde. Vooral wel, dus niet vooruit te branden. De laatste jaren niet meer gehoord, meen dat de regels veranderd zijn. :?
Door de standaard ECU is dit niet meer inderdaad. Het kwam net binnen en de reacties op deze pagina zag ik nog niet. _O-
 
10e plek valt dan toch weer tegen.

We gaan het zien morgen. Volgens mij heeft hij dit weekend wel een prima gevoel.
 
Wedstrijddier, komt vast goed morgen!
Dat hoop ik ook! Hij is in ieder geval een stuk beter af dan vorig jaar, dit jaar lijkt ie weer lekker op dreef, in samenwerking met Yamaha, die zijn motorafstelling weer goed heeft. Had ergens gelezen dat Vale er iets over gezegd had, en ze het naar zijn zin hebben veranderd, maar kan het nergens meer vinden..
 
Dat hoop ik ook! Hij is in ieder geval een stuk beter af dan vorig jaar, dit jaar lijkt ie weer lekker op dreef, in samenwerking met Yamaha, die zijn motorafstelling weer goed heeft. Had ergens gelezen dat Vale er iets over gezegd had, en ze het naar zijn zin hebben veranderd, maar kan het nergens meer vinden..

Deze denk ik :)?

 
Terug
Bovenaan Onderaan