Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Rossi/vr46 heeft iig keuzes !
Duc, aprilia of yamaha lijken voor de hand liggend
In de Italiaanse pers gonst al rond dat het Ducati's worden.

Er staan daarmee plots wel veel dominosteentjes op elkaar gericht, met als vragen o.a.:
- Wie rijden er op de factory Aprilia motoren volgend jaar? Dat zal vast gaan tussen Savadori, Aleix, Dovizioso, Bastianini en opkomend Moto2 talent.
- Wie rijden komend jaar bij Gresini, en op welke motoren? Waarschijnlijk Aprilia's met in elk geval DiGiannantonio.
- Wie rijden er komend jaar bij Tech3 KTM? Het talent in de Moto2 wil doorstromen, terwijl Lecuona en Petrucci nog niet heel goed uit de startblokken zijn gekomen.
- Wie rijdt er naast Marini bij VR46? Wordt dat Valentino zelf, of Bezzecchi, of blijft Bastianini?
- Wie rijdt er naast Morbidelli bij SRT? Grote kans dat dat een '21 Yamaha wordt, met Valentino of opkomend Moto2 talent.
 
In de Italiaanse pers gonst al rond dat het Ducati's worden.

Er staan daarmee plots wel veel dominosteentjes op elkaar gericht, met als vragen o.a.:
- Wie rijden er op de factory Aprilia motoren volgend jaar? Dat zal vast gaan tussen Savadori, Aleix, Dovizioso, Bastianini en opkomend Moto2 talent.
- Wie rijden komend jaar bij Gresini, en op welke motoren? Waarschijnlijk Aprilia's met in elk geval DiGiannantonio.
- Wie rijden er komend jaar bij Tech3 KTM? Het talent in de Moto2 wil doorstromen, terwijl Lecuona en Petrucci nog niet heel goed uit de startblokken zijn gekomen.
- Wie rijdt er naast Marini bij VR46? Wordt dat Valentino zelf, of Bezzecchi, of blijft Bastianini?
- Wie rijdt er naast Morbidelli bij SRT? Grote kans dat dat een '21 Yamaha wordt, met Valentino of opkomend Moto2 talent.
Bo in 2022 als hij de stijgende lijn aantikt ;) ....Vierge is een dure jongen met zijn vele crashes.
 
Het zou zo maar kunnen dat het nieuws dat in Mugello bekend gemaakt wordt inhoudt dat hij stopt met racen...
Hangt van de komende races af
Het zou zo maar kunnen dat het nieuws dat in Mugello bekend gemaakt wordt inhoudt dat hij stopt met racen...
In de vakantie gaat hij een beslissing maken. Denk dat hij gewoon door gaat,maar dan moet er wel een stijgende lijn in zitten. LeMans was al wat beter dan de vorige wedstrijden.
 
Hangt van de komende races af

In de vakantie gaat hij een beslissing maken. Denk dat hij gewoon door gaat,maar dan moet er wel een stijgende lijn in zitten. LeMans was al wat beter dan de vorige wedstrijden.

Die rijdt volgend jaar niet meer hoor, tenzij er nog een wonder gebeurt. Hij rijdt alleen nog zolang hij competitief is, toch? We hrbben nu 4 races gehad, met p10 als beste resultaat. En twee buiten de punten. Met deze resultaten hoeft hij in elk geval niet te rekenen op een verlenging bij SRT, lijkt me.
 
Die rijdt volgend jaar niet meer hoor, tenzij er nog een wonder gebeurt. Hij rijdt alleen nog zolang hij competitief is, toch? We hrbben nu 4 races gehad, met p10 als beste resultaat. En twee buiten de punten. Met deze resultaten hoeft hij in elk geval niet te rekenen op een verlenging bij SRT, lijkt me.
Als de geruchten kloppen heeft ie straks een bloedsnelle Duc onder z’n Italiaanse kont, zou ik ook geen nee tegen zeggen :9~

En daarbij als de geruchten dus kloppen dat VR46 met Ducati in zee gaat vanaf 2022, dan zit een Yamaha zitje er natuurlijk ook niet meer in.
 
Wat een leven heeft die man toch, op je 42e zich druk moeten maken of hij al met pensioen wil. Lijkt me ook niet niks om op te geven, is toch de beste baan ter wereld? Lekker betaald rondjes rijden op de mooiste circuits van de hele wereld?
Wat ga je dan doen he, met je veel jongere en aantrekkelijke vriendin op je jacht rond dobberen? Of toch maar lekker op je eigen ranch rondjes rijden met vrienden? :+
 
Laatst bewerkt:
Wat een leven heeft die man toch, op je 42e zich druk moeten maken of hij al met pensioen wil. Lijkt me ook niet niks om op te geven, is toch de beste baan ter wereld? Lekker betaald rondjes rijden op de mooiste circuits van de hele wereld?
Wat ga je dan doen he, met je veel jongere en aantrekkelijke vriendin op je jacht rond dobberen? Of toch maar lekker op je eigen ranch rondjes rijden met vrienden? :+
Tsja lastig. Heb eigenlijk wel een beetje medelijden met hem al die keuze s😄
 
Ik vind zijn herfstcarrière top om te zien. Het ienteresseert mij geen biet waar hij rijdt. Als hij maar plezier heeft.
Racen op het allerhoogste niveau is toch vele malen spannender dan teammanager, niet?
ook al rij je top 5 achteraan.
Dat uw "poulins" vechten voor het kampioenschap is leuk, maar er zelf tussencrossen is toch veel leuker.
Achter de muur met een chronometer en een half dozijn schermpjes? Ik zou snel kiezen. Doe mij het racepak maar.
Noem mij een gepensioneerde piloot die na zijn racecarrière een spannender leven heeft gehad dan tijdens zijn actieve race-leven op de gesloten omloop??
Ik denk maar aan 1 persoon : Niki Lauda. Lees zijn boek over het leven na zijn F1 carrière. Ongelooflijk. Maar ook met een triest dieptepunt met die vliegtuigcrash uit zijn vloot.
Voor de rest kan ik niemand voor de geest halen.
Nee, race is "da shit" al de rest zit in de schaduw. Van mij mag hij rijden tot zijn 52ste. Al houdt hij nog 1 concurrent achter.
Beter nog, al kan hij de laatste nog net volgen....als dat niet meer lukt, dan is het uit. (in de hoogste klasse)

Dan kun je nog gaan drag racen tot je 62ste *O*
Dan rest enkel nog de demolition derby's op een treurige zondag namiddag met een aftandse ford fiesta...:Y
 
Rossi is sneller, die motor gaat niet vanzelf harder lijkt me.... die heeft alleen maar de potentie om harder rondgestuurd te worden. Maar zoals terecht vermeld heeft de rest een groter stapje gemaakt. Het lijkt er langzaam op dat je de oude aap niet meer kan leren springen. Volgend jaar lekker de manager uithangen zou ik zeggen :t En zelf uiteraard de testcoureur van het team, af en toe op een van je lievelingscircuits nog een wild-card meepakken. Kan niet mooier lijkt me.
Hij kan beter als test/wild-card rijder af en toe voor een verrassing proberen te zorgen dan zo het hele seizoen wel/niet in de puntjes te rijden.... Is een beetje jammer einde als je het mij vraagt.
 
Dat mag duidelijk zijn. Wat ik bedoelde is: Is Rossi sneller omdat hij zelf beter is? Of omdat de motor waar hij op zit harder gaat?
Even snelle steekproef:
Le Mans 2019 - 2020 - 2021
Topsnelheid snelste motor: 310,9 - 311,6 - 322,7
Topsnelheid Rossi: 300,1 - 210,3 (302,1)* - 314,5

* Rossi gecrasht? (Als vervangende snelheid de snelste Yamaha)

Dus is Rossi (en andere coureurs) zelf beter geworden? Of gaan ze sneller rond omdat de motors een behoorlijke stap hebben gemaakt in topsnelheid?
 
Dat mag duidelijk zijn. Wat ik bedoelde is: Is Rossi sneller omdat hij zelf beter is? Of omdat de motor waar hij op zit harder gaat?
Even snelle steekproef:
Le Mans 2019 - 2020 - 2021
Topsnelheid snelste motor: 310,9 - 311,6 - 322,7
Topsnelheid Rossi: 300,1 - 210,3 (302,1)* - 314,5

* Rossi gecrasht? (Als vervangende snelheid de snelste Yamaha)

Dus is Rossi (en andere coureurs) zelf beter geworden? Of gaan ze sneller rond omdat de motors een behoorlijke stap hebben gemaakt in topsnelheid?
Ronderecords worden verbroken, races zijn korter/sneller.
Als het alleen om top snelheid zou gaan won Yamaha geen wedstrijd weer.

Rossi gaat misschien 1% sneller dan vorig jaar en sommige anderen ook wel 3%.
Ktm daarintegen gaat wel 3% minder dan vorig jaar
 
Rossi is sneller dan de jaren ervoor, alleen de rest heeft ook niet stil gezeten...

Rossi is sneller dan de jaren ervoor, alleen de rest heeft ook niet stil gezeten...
O ja? Kijk eens naar jerez? 22 seconden langzamer dan hij vorig jaar was. Rest is wat lastig vergelijken omdat Le mans wat drassig was, Quatar in 2020 nietvgerden werd, en Portimao vorig jaar nieuw was. En hij crasht tegenwoordig vaker dan vroegah.
 
O ja? Kijk eens naar jerez? 22 seconden langzamer dan hij vorig jaar was. Rest is wat lastig vergelijken omdat Le mans wat drassig was, Quatar in 2020 nietvgerden werd, en Portimao vorig jaar nieuw was. En hij crasht tegenwoordig vaker dan vroegah.
Kan je moeilijk vergelijken. Jerez 2020 was half juli en nu reden ze er begin mei. Teveel temperatuur verschil tussen de 2 evenementen.
De winnaar was dit jaar 18 sec sneller.
 
Kan je moeilijk vergelijken. Jerez 2020 was half juli en nu reden ze er begin mei. Teveel temperatuur verschil tussen de 2 evenementen.
De winnaar was dit jaar 18 sec sneller.

Dan is het toch dubbel ruk?
Gebruikte Jerez omdat hij daar de weg aardig kent, en de andere races helemaal niet te vergelijken zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan