Valentino Rossi deel 20 - 40 jaar feest

Rossi wint tijdens de komende 100 pagina's...


  • Totaal aantal stemmers
    169
Al dat gegoten, beetje lichtbruine spul op die fietsen is magnesium. Nog lichter dan aluminium :t Wel tricky spul om goed te houden.... Eigenlijk willen al die MotoGP uitvinders berilium gebruiken, maar dat mag niet omdat het te duur is_O-

Het is een combinatie van proces en benodigde sterkte voor de toepassing.
Magnesium kan een lichter alternatief zijn voor aluminium gietdelen en smeedelen. Titanium wordt doorgaans ingezet als lichter alternatief voor delen die grotendeels uit vol materiaal of basismateriaal, plaat, staf, pijp etc... bewerkt worden.
 
Laatst bewerkt:
Kennis van mij had de eerste 916 met magnesium wielen erin,moest ze opnieuw laten coaten om ze luchtdicht te krijgen,zandgegoten en zo lek als een mand.

Zandgieten (alu, staal, of magnesium) is in de industrie een proces dat veel wordt ingezet voor lucht- en vloeistof voerende delen. Dan heeft ie gewoon pech gehad met die wielen.
 
Ik dacht dat die Honda fietsen "nooit" in prive collecties terecht kwamen. Andere merken doen daar duidelijk minder moeilijk over. Die dingen lijken me nogal wat op te leveren als je ze verkoopt. Maar in verhouding tot de kosten van zo'n heel MotoGP project is de verkoopprijs van die gare fietsen natuurlijk een schijntje ;)
Veel van die fietsen verdwijnen bij Honda in de pers.
Bijzondere modellen bewaren ze wel in het museum.
Al typende vraag ik mij af of MM wel een RCV in huis heeft?
 
E3iiBH-XwAMuv5v
 
Dus als ik het goed begrijp.
Yahama levert bij de coureur thuis een van de fietsen af waar ze kampioen mee zijn geworden
Honda levert bij de coureur thuis een goedkoop Alibaba 1 op 12 schaammodelletje af.
:+
 
En bij het zien van een dergelijke foto besef je pas hoe lang Vale al mee rijdt. Dit lijkt al een eeuwigheid geleden op het oude circuit met de mooie Noordlus nog in takt :t
Ik heb nog op het veel oudere Assen gereden:],dat was in 83😱,hoezo Vale lang meerijden,dat is nog een snotneus,👶nu besef ik pas hoe oud ik ben🤪:+
 
  • Haha
Waarderingen: NR34
Terug
Bovenaan Onderaan