Valentino Rossi Deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mjah, zo'n ding genereerd absoluut geen downforce :P
True, maar het is wel anders, geen deel van de wielophanging. Appels en peren. :+
(weet je dat enkele cm's inveren al ene kracht van >600 kilogram genereert?)
Lengte, breedte en hoogte, dus de bouwwijze verschillen ook nogal.
Maar carbon ansich kan goed flexen. Goedkope carbon fietsframes zijn er zelfs berucht om.
(gevaar van breken lijkt me niet fijn, zoals Eddy Lawson Freddy Spencer eens had bij zijn carbon wiel) :)
 
Laatst bewerkt:
En een achtervleugel van een F1 hoeft geen achterwiel en aandrijfkrachten te ondersteunen. O-)
Je hebt flexibel en flexibel. Met dat voorbeeld wilde ik alleen maar illustreren dat carbonfiber weldegelijk flexibel te maken is en niet perse stijver hoeft te zijn dan een metalen constructie. Op basis hiervan zou je zo'n carbonfiber frame en swingarm toch ook net iets minder stijf kunnen maken, maar nog stijf genoeg om de krachten van de aandrijving aan te kunnen.

Furusawa doet het overkomen dat een aluminium of titanium swingarm minder stijf is dan eentje van carbonfiber en dat hieraan niets te doen is. Maar is het niet zo dat je carbonfiber op specifieke plaatsen (horizontale/laterale krachten voor lean angles groter dan 45 graden) even flexibel zou kunnen maken als aluminium en op andere plaatsen (verticale krachten voor minimaal vermogensverlies in aandrijving) juist die extra stijfheid kunt benutten?
 
Laatst bewerkt:
True, maar het is wel anders, geen deel van de wielophanging. Appels en peren. :+
(weet je dat enkele cm's inveren al ene kracht van >600 kilogram genereert?)
Lengte, breedte en hoogte, dus de bouwwijze verschillen ook nogal.
Maar carbon ansich kan goed flexen. Goedkope carbon fietsframes zijn er zelfs berucht om.
(gevaar van breken lijkt me niet fijn, zoals Eddy Lawson Freddy Spencer eens had bij zijn carbon wiel) :)
quote]Steffie schreef op 10 februari 2011 @ 00:04:Je hebt flexibel en flexibel. Met dat voorbeeld wilde ik alleen maar illustreren dat carbonfiber weldegelijk flexibel te maken is en niet perse stijver hoeft te zijn dan een metalen constructie. Op basis hiervan zou je zo'n carbonfiber frame en swingarm toch ook net iets minder stijf kunnen maken, maar nog stijf genoeg om de krachten van de aandrijving aan te kunnen.

Furusawa doet het overkomen dat een aluminium of titanium swingarm minder stijf is dan eentje van carbonfiber en dat hieraan niets te doen is. Maar is het niet zo dat je carbonfiber op specifieke plaatsen (horizontale krachten voor lean angles groter dan 45 graden) even flexibel zou kunnen maken als aluminium en op andere plaatsen (verticale krachten voor minimaal vermogensverlies in aandrijving) juist die extra stijfheid kunt benutten?~[/quote]
Jullie winnen ;)
 
Dat met dat brekende wiel was toch Freddie Spencer ,hij trok het hele hart uit de velg.
Ik dacht toen Lawson eraf sprong voordat hij de muur inreed.
Een heeeeel lang recht stuk. Waar wat en hoe weet ik niet meer. WB was nog erg klein. :+
Iets Italiaans. :?
Je hebt flexibel en flexibel. Met dat voorbeeld wilde ik alleen maar illustreren dat carbonfiber weldegelijk flexibel te maken is en niet perse stijver hoeft te zijn dan een metalen constructie. Op basis hiervan zou je zo'n carbonfiber frame en swingarm toch ook net iets minder stijf kunnen maken, maar nog stijf genoeg om de krachten van de aandrijving aan te kunnen.

Furusawa doet het overkomen dat een aluminium of titanium swingarm minder stijf is dan eentje van carbonfiber en dat hieraan niets te doen is. Maar is het niet zo dat je carbonfiber op specifieke plaatsen (horizontale krachten voor lean angles groter dan 45 graden) even flexibel zou kunnen maken als aluminium en op andere plaatsen (verticale krachten voor minimaal vermogensverlies in aandrijving) juist die extra stijfheid kunt benutten?
Ik ben het met je eens. Al twee jaar krijgen ze geen gevoel met die carbon achtervork, maar dat heeft ook te maken met een andere instelling van de vering.
(verschil in onafgeveerd gewicht)

Voor de rest begeef ik mij op glad ijs, ik denk aan veiligheid en de bewerkelijkheid.
Ze deden geloof ik nu al een maand over het maken van een swingarm van carbon.
Behoorlijk ingewikkeld dus. :)

Maar interessante discussie. ;)
 
Jullie winnen ;)
Het is geen wedstrijd, maar ik meen mij te herinneren dat het zelfs zo idioot is dat rijden over een hobbeltje van 1 cm al 600 kilogram kracht aan de achterveer doorgeeft. :?
Durfde het net nog niet in het openbaar te zeggen. :+
 
Het is geen wedstrijd, maar ik meen mij te herinneren dat het zelfs zo idioot is dat rijden over een hobbeltje van 1 cm al 600 kilogram kracht aan de achterveer doorgeeft. :?
Durfde het net nog niet in het openbaar te zeggen. :+
He die post deed het :?


Maar downforce is interessant, zoals de Ducati vleugels, maar ook F1, neem bijv de Tyrrel Towers, zag er niet uit, maar scheelde behoorlijk, net als alle kleine vleugeltjes die door de jaren heen erbij kwamen
 
He die post deed het :?

Maar downforce is interessant, zoals de Ducati vleugels, maar ook F1, neem bijv de Tyrrel Towers, zag er niet uit, maar scheelde behoorlijk, net als alle kleine vleugeltjes die door de jaren heen erbij kwamen
De Duc vleugels trek ik in twijfel, maar die op de verder kansloze auto van Jos Verstappen werden inderdaad snel verboden. ;) Downforce geeft idd mooie bochtensnelheden. :9
 
Laatst bewerkt:
Wat een klinklare onzin. _O- Nog afgezien van de zinsopbouw.
Het hele verhaal heeft niets met weten of rekenen te maken, het is namelijk niet te meten.
Geen wetenschap dus of logica. :N
(behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst)
En dan ook nog mensen in een hoekje drukken van 'hoe dom ze zijn'.
(MF zou moeten verbroederen)

Niks mis met Rossi fan zijn, maar enig realisme zou op zijn (haar) plaats zijn.
Ik zie ook niet hoe en waarom dit geschreven is, behalve een dikke vorm van cognitieve dissonantie en rationalisering. In Yip en Yanneke taal: gewoon een fan met oogkleppen.
En daar heb ik niets op tegen. Maar noem het geen wijsheid. O-)

WB, logica wordt niet alleen tot de wiskunde berekend.

Yip en Yanneke met een "Y" ?

Ai...

In Jip en Janneke taal: zou ik volgens jouw cognitieve dissonantie diagnose iets proberen recht te praten wat krom is ;)
 
WB, logica wordt niet alleen tot de wiskunde berekend.

Yip en Yanneke met een "Y" ?

Ai...

In Jip en Janneke taal: zou ik volgens jouw cognitieve dissonantie diagnose iets proberen recht te praten wat krom is ;)
Dat vind Yip wel de verkeerde uitleg van Google. :+ ;) :j
Maar punt gemaakt, respect. ;) :}
 
He die post deed het :?


Maar downforce is interessant, zoals de Ducati vleugels, maar ook F1, neem bijv de Tyrrel Towers, zag er niet uit, maar scheelde behoorlijk, net als alle kleine vleugeltjes die door de jaren heen erbij kwamen
Ducati vleugels voor downforce? Zoals ik het begrepen (of beter gezegd: gelezen) heb, dienen die vleugels enkel voor de koeling. :?
 
Zo, deeltje bijna vol, iemand nieuwe in de maak?
full
 
:^

Alleen wordt het verhaal nergens bevestigd, blijven dus aannames... :)


Klopt.
Na het lezen ben ik er wel van overtuigt dat het invloed heeft op de koeling.
Maar hoe dan ook....het is en blijft een spoiler...dus een deel aerodynamica zit er ook wel in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan