Mjah, zo'n ding genereerd absoluut geen downforceEn een achtervleugel van een F1 hoeft geen achterwiel en aandrijfkrachten te ondersteunen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mjah, zo'n ding genereerd absoluut geen downforceEn een achtervleugel van een F1 hoeft geen achterwiel en aandrijfkrachten te ondersteunen.
True, maar het is wel anders, geen deel van de wielophanging. Appels en peren.Mjah, zo'n ding genereerd absoluut geen downforce
Je hebt flexibel en flexibel. Met dat voorbeeld wilde ik alleen maar illustreren dat carbonfiber weldegelijk flexibel te maken is en niet perse stijver hoeft te zijn dan een metalen constructie. Op basis hiervan zou je zo'n carbonfiber frame en swingarm toch ook net iets minder stijf kunnen maken, maar nog stijf genoeg om de krachten van de aandrijving aan te kunnen.En een achtervleugel van een F1 hoeft geen achterwiel en aandrijfkrachten te ondersteunen.
quote]Steffie schreef op 10 februari 2011 @ 00:04:Je hebt flexibel en flexibel. Met dat voorbeeld wilde ik alleen maar illustreren dat carbonfiber weldegelijk flexibel te maken is en niet perse stijver hoeft te zijn dan een metalen constructie. Op basis hiervan zou je zo'n carbonfiber frame en swingarm toch ook net iets minder stijf kunnen maken, maar nog stijf genoeg om de krachten van de aandrijving aan te kunnen.True, maar het is wel anders, geen deel van de wielophanging. Appels en peren.
(weet je dat enkele cm's inveren al ene kracht van >600 kilogram genereert?)
Lengte, breedte en hoogte, dus de bouwwijze verschillen ook nogal.
Maar carbon ansich kan goed flexen. Goedkope carbon fietsframes zijn er zelfs berucht om.
(gevaar van breken lijkt me niet fijn, zoalsEddy LawsonFreddy Spencer eens had bij zijn carbon wiel)
Ik dacht toen Lawson eraf sprong voordat hij de muur inreed.Dat met dat brekende wiel was toch Freddie Spencer ,hij trok het hele hart uit de velg.
Ik ben het met je eens. Al twee jaar krijgen ze geen gevoel met die carbon achtervork, maar dat heeft ook te maken met een andere instelling van de vering.Je hebt flexibel en flexibel. Met dat voorbeeld wilde ik alleen maar illustreren dat carbonfiber weldegelijk flexibel te maken is en niet perse stijver hoeft te zijn dan een metalen constructie. Op basis hiervan zou je zo'n carbonfiber frame en swingarm toch ook net iets minder stijf kunnen maken, maar nog stijf genoeg om de krachten van de aandrijving aan te kunnen.
Furusawa doet het overkomen dat een aluminium of titanium swingarm minder stijf is dan eentje van carbonfiber en dat hieraan niets te doen is. Maar is het niet zo dat je carbonfiber op specifieke plaatsen (horizontale krachten voor lean angles groter dan 45 graden) even flexibel zou kunnen maken als aluminium en op andere plaatsen (verticale krachten voor minimaal vermogensverlies in aandrijving) juist die extra stijfheid kunt benutten?
Het is geen wedstrijd, maar ik meen mij te herinneren dat het zelfs zo idioot is dat rijden over een hobbeltje van 1 cm al 600 kilogram kracht aan de achterveer doorgeeft.Jullie winnen
He die post deed hetHet is geen wedstrijd, maar ik meen mij te herinneren dat het zelfs zo idioot is dat rijden over een hobbeltje van 1 cm al 600 kilogram kracht aan de achterveer doorgeeft.
Durfde het net nog niet in het openbaar te zeggen.
De Duc vleugels trek ik in twijfel, maar die op de verder kansloze auto van Jos Verstappen werden inderdaad snel verboden. Downforce geeft idd mooie bochtensnelheden.He die post deed het
Maar downforce is interessant, zoals de Ducati vleugels, maar ook F1, neem bijv de Tyrrel Towers, zag er niet uit, maar scheelde behoorlijk, net als alle kleine vleugeltjes die door de jaren heen erbij kwamen
Wat een klinklare onzin. Nog afgezien van de zinsopbouw.
Het hele verhaal heeft niets met weten of rekenen te maken, het is namelijk niet te meten.
Geen wetenschap dus of logica.
(behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst)
En dan ook nog mensen in een hoekje drukken van 'hoe dom ze zijn'.
(MF zou moeten verbroederen)
Niks mis met Rossi fan zijn, maar enig realisme zou op zijn (haar) plaats zijn.
Ik zie ook niet hoe en waarom dit geschreven is, behalve een dikke vorm van cognitieve dissonantie en rationalisering. In Yip en Yanneke taal: gewoon een fan met oogkleppen.
En daar heb ik niets op tegen. Maar noem het geen wijsheid.
Jurgen remde het hart uit zijn voorwiel van zijn MuZ met 285km/u in '99.Dat met dat brekende wiel was toch Freddie Spencer ,hij trok het hele hart uit de velg.
Dat vind Yip wel de verkeerde uitleg van Google.WB, logica wordt niet alleen tot de wiskunde berekend.
Yip en Yanneke met een "Y" ?
Ai...
In Jip en Janneke taal: zou ik volgens jouw cognitieve dissonantie diagnose iets proberen recht te praten wat krom is
Dat vind Yip wel de verkeerde uitleg van Google.
Maar punt gemaakt, respect.
Ducati vleugels voor downforce? Zoals ik het begrepen (of beter gezegd: gelezen) heb, dienen die vleugels enkel voor de koeling.He die post deed het
Maar downforce is interessant, zoals de Ducati vleugels, maar ook F1, neem bijv de Tyrrel Towers, zag er niet uit, maar scheelde behoorlijk, net als alle kleine vleugeltjes die door de jaren heen erbij kwamen
Ik had begrepen stabiliteit voor de voorkant.Ducati vleugels voor downforce? Zoals ik het begrepen (of beter gezegd: gelezen) heb, dienen die vleugels enkel voor de koeling.
Idd, omgekeerde vleugels, jeweetwel die dingen die vliegtuigen in de lucht houdenIk had begrepen stabiliteit voor de voorkant.
Ducati vleugels voor downforce? Zoals ik het begrepen (of beter gezegd: gelezen) heb, dienen die vleugels enkel voor de koeling.
Een béétje OpeningsPost had best gemogen! Waar is AppiePappie als je hem nodig hebt...
Dat heb je goed gelezen want dat had ik gezegd
Heeft ook met de koeling te maken.
Those Ducati Winglets: What Are They Really For?
Dat ik het niet uit mijn duim zuig
Erg interessant om te lezen
Zo, deeltje bijna vol, iemand nieuwe in de maak?[afbeelding]
Alleen wordt het verhaal nergens bevestigd, blijven dus aannames...