Valentino Rossi deel 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Euhm het hele verhaal is als volgt.
In Duitsland heeft Loris Capirossi aan de Italiaanse pers laten weten dat Ducati bezig is met een nieuw traditioneel frame.
Afgelopen weekend heeft een vooraanstaand blad het verhaal opgepikt en aan Loris Capirossi gevraagd hoe de vork in de steel zat en daar heeft Loris het andermaal bevestigd.
Daarnaast heeft een monteur in het AMA SBK klasse van iemand rechtstreeks bij Ducati hetzelfde verhaal gehoord.
Gezien de reputatie van Loris om uit de school te klappen bij een overstap naar een ander team of anderzijds wordt er zeer binnenkort verwacht dat Loris zijn aankondiging maakt om te stoppen met racen.
Het frame daarvan wordt verwacht dat deze "binnenkort" getest gaat worden het voordeel welke de combinatie in 2007 bloedsnel maakte waren de banden......
intressant verhaal.. Juist de laatste verwijzing naar de banden snap ik niet zo goed..
 
Voor wat dat frame betreft kijk even op www.ducatiblog.net en dan naar het gedeelte over de superbike 2012 dan zie je daar het eerder genoemde frame staan.
 
Voor wat dat frame betreft kijk even op www.ducatiblog.net en dan naar het gedeelte over de superbike 2012 dan zie je daar het eerder genoemde frame staan.

op die site word er alleen maar gezegd dat er op de GP11 geen ander frame komt omdat er geen tijd voor is..
 
Oke gevonden .
Had die tekeningen een paar maanden geleden al gezien zodoende mijn eerdere opmerking over dat frame.
 
Oke gevonden .
Had die tekeningen een paar maanden geleden al gezien zodoende mijn eerdere opmerking over dat frame.

wel jammer dat ducati meent er geen tijd voor te hebben... denk dat een traditioneel buizenframe de duc wel beter bestuurbaar maakt..
 
intressant verhaal.. Juist de laatste verwijzing naar de banden snap ik niet zo goed..

Ik kan er niet te veel over vertellen, maar het seizoen waarin Stoner oppermachtig was reed hij als een van de weinigen met Bridgestone.
Sinds Bridgestone de leverancier is voor het complete veld en gelijke banden moet leveren aan elk team ( zelfde compound keuze ) kun je geen voordeel meer doen tegenover andere rijders zoals in het verleden bij een concurrent merk wel eens het geval was.
Zoals bijna elke Ducati rijder klaagde over te weinig feeling in de voorkant en het pompen van de achter schokbreker en de verliezen bij het ingaan van de bochten spelen zowel de banden en het frame een grote rol.
Enkele jaren terug is dit openlijk verklaard door een "oud coureur" die op een Duc reed heeft gereden en dit meldde aan iedereen die het weten wilde.
Voor de rest verwacht ik dat binnenkort ( of beter gezegd zeer binnenkort ) dit verhaal wordt op gepakt en er concreet meer verteld gaat worden ook over het frame ;)
De problemen zijn niet enkel te wijten aan het frame/rijder.
 
ik kan het gewoon moeilijk geloven dat een team dat op zo een niveau meedraait, niet eens de moeite of tijd wil nemen om een traditioneel frame uit te proberen. Door alle feedback (niet enkel van rossi) zouden ze hier nu toch al mee bezig moeten zijn. zoals hier al eens gezegd, als je al met vleugels begint ben je echt wel wanhopig.
 
Ik kan er niet te veel over vertellen, maar het seizoen waarin Stoner oppermachtig was reed hij als een van de weinigen met Bridgestone.
Sinds Bridgestone de leverancier is voor het complete veld en gelijke banden moet leveren aan elk team ( zelfde compound keuze ) kun je geen voordeel meer doen tegenover andere rijders zoals in het verleden bij een concurrent merk wel eens het geval was.
Zoals bijna elke Ducati rijder klaagde over te weinig feeling in de voorkant en het pompen van de achter schokbreker en de verliezen bij het ingaan van de bochten spelen zowel de banden en het frame een grote rol.
Enkele jaren terug is dit openlijk verklaard door een "oud coureur" die op een Duc reed heeft gereden en dit meldde aan iedereen die het weten wilde.
Voor de rest verwacht ik dat binnenkort ( of beter gezegd zeer binnenkort ) dit verhaal wordt op gepakt en er concreet meer verteld gaat worden ook over het frame ;)
De problemen zijn niet enkel te wijten aan het frame/rijder.
Er was inderdaad een speciale Bridgestone specificatie voor Ducati in het verleden. :Y
(net zoals sommige andere coureurs speciale wensen hadden..)
 
Laatst bewerkt:
Ik kan er niet te veel over vertellen, maar het seizoen waarin Stoner oppermachtig was reed hij als een van de weinigen met Bridgestone.
Sinds Bridgestone de leverancier is voor het complete veld en gelijke banden moet leveren aan elk team ( zelfde compound keuze ) kun je geen voordeel meer doen tegenover andere rijders zoals in het verleden bij een concurrent merk wel eens het geval was.
Zoals bijna elke Ducati rijder klaagde over te weinig feeling in de voorkant en het pompen van de achter schokbreker en de verliezen bij het ingaan van de bochten spelen zowel de banden en het frame een grote rol.
Enkele jaren terug is dit openlijk verklaard door een "oud coureur" die op een Duc reed heeft gereden en dit meldde aan iedereen die het weten wilde.
Voor de rest verwacht ik dat binnenkort ( of beter gezegd zeer binnenkort ) dit verhaal wordt op gepakt en er concreet meer verteld gaat worden ook over het frame ;)
De problemen zijn niet enkel te wijten aan het frame/rijder.
weet jij iets meer? ;) :+
 
ja dat is het frame van de nieuwe superbike dus niet van de GP11

Die gasten van ducatiblog kunnen neerzetten wat ze willen.
Die tekening is van de Gp-7 of GP-8. De GP11 heeft een veel dikkere achterbrug en de nieuwe superbike heeft volgens mij ( afgaand op de spyfoto`s ) een single-sided swingarm.

Just my 2ct. :)
 
Die gasten van ducatiblog kunnen neerzetten wat ze willen.
Die tekening is van de Gp-7 of GP-8. De GP11 heeft een veel dikkere achterbrug en de nieuwe superbike heeft volgens mij ( afgaand op de spyfoto`s ) een single-sided swingarm.

Just my 2ct. :)

Even ter aanvulling... Met de GP9 begon ducati met het carbon frame. Dus de tekening is hoogstwaarschijnlijk dan de GP9. En Ducati heeft in 2008/2009 al getest met een aluminium versie van dat frame. Verder ben ik het wel eens met de stelling dat het Airbox/balhoofdframe wel erg "los" lijkt van het achterframe. Maar aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat ducati nog geen andere soorten frame heeft getest.

Interessante discussie btw :)
 
Even ter aanvulling... Met de GP9 begon ducati met het carbon frame. Dus de tekening is hoogstwaarschijnlijk dan de GP9. En Ducati heeft in 2008/2009 al getest met een aluminium versie van dat frame. Verder ben ik het wel eens met de stelling dat het Airbox/balhoofdframe wel erg "los" lijkt van het achterframe. Maar aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat ducati nog geen andere soorten frame heeft getest.

Interessante discussie btw :)
Om het iets duidelijk te maken. Die tekeningen komen uit een patentaanvraag van 29-05-09. Ze zijn dan ook bedoeld om het idee van het idee van het subframe/airbox weer te geven en niet zo zeer een specifiek model, maar zeker de achterbrug doet mij erg denken aan een GP09.
 
Laatst bewerkt:
Rossi wil dat Ducati meer progressie gaat maken

Het eerste seizoen van Valentino Rossi bij Ducati verloopt nog niet zoals de Italiaanse droomcombinatie gedacht had, Rossi begint de druk dan ook een beetje op de ketel te zetten bij Ducati. Teammanager Vito Guareschi is van mening dat het aan de banden ligt.


sachsenring_sob_dop_motogp%20280_800.jpg

Valentino Rossi

Toen Valentino Rossi in Le Mans als derde over de finish kwam werd er al snel gedacht dat het wel goed zou komen met de Italiaan en de Ducati’s maar niets bleek minder waar. Sindsdien is het lange tijd alleen maar bergafwaarts gegaan. Vooral het experiment met de Desmosedici GP11.1 pakte, mede door de wisselvallige omstandigheden, niet goed uit met de 16e startplaats in Duitsland als dieptepunt.

Ondanks de problemen besloot Rossi in Laguna Seca toch door te gaan met de GP11.1 maar de Italiaan hoopt wel dat er snel verbetering komt want vechten voor een zesde plaats op 30 seconden achter de racewinnaar past niet in het plaatje van de wereldster.
‘We hebben problemen met de voorkant, vooral als je zeer schuin hangt, en er zijn flinke veranderingen nodig om deze op te lossen, we zullen gaan zien hoe lang het zal duren,” vertelde Rossi aan Gazetta dello Sport. “Als je achter de Honda’s en de Yamaha’s rijdt is het verschil zeer groot; in elke bocht kunnen zij eerder op het gas en aan het einde van een ronde wordt dat gat best groot. We hadden op Laguna Seca een goede afstelling gevonden maar er zal meer moeten gebeuren, we moeten sneller worden en de Desmosedici voor iedereen makkelijker maken. We hebben gedaan wat we konden maar we hadden gehoopt wat sneller te zijn.”

Volgens Ducati teammanager Vittorio Guareschi is het gedrag van de Bridgestone banden een van de oorzaken.

“Onze motor is net een paling, je pakt deze vanaf de ene kant maar glijd aan de andere kant uit je hand. De Desmosedici stuurt niet goed en als het sturen wel goed gaat dan gaat dat niet op de normale manier. De Bridgestone voorbanden werken op onze motor heel anders dan bij de andere motoren en onze rijders hebben daar last van. Ik weet niet wat ze hebben gedaan of wat er veranderd is maar de banden van dit jaar zijn beduidend anders dan in 2010: ze zijn nog harder en dat is moeilijk voor onze motor,” verteld Guareschi. “We kunnen maar niet begrijpen wat er nu anders is. De rijders missen grip en glijden weg bij het insturen en dat is vreemd, zeker gezien het feit dat Nicky met dezelfde afstelling als vorig jaar reed. De realiteit is dat onze motor zonder waarschuwing weg glijd. Al onze rijders crashen op deze manier, de band geeft geen waarschuwing. Met de GP11.1 is het probleem nog groter, je hebt nog meer problemen met het vinden van de goede balans. We hebben Jeremy nu echter weer terug en we werken op de manier waarmee Valentino zo succesvol is geweest. We hebben hem erg gemist in die twee races en we gaan nu proberen om het in de tweede helft van het seizoen beter te doen.”
 
Dus als de eendje's niet kunnen zwemmen ligt het aan het water.daar komt het op neer .
Klopt toch ook? De Ducati is al jaren een van de mindere motoren. 2007 was het beste jaar, mede doordat ze een veel hogere topsnelheid hadden. Daarna ging het hard bergafwaarts.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Valentino Rossi played down the prospect of Ducati switching from its carbon fibre monocoque frame to an aluminium frame as a solution to the bike’s front end problems.

When approached by MCN last weekend at Laguna Seca, the 32-year-old said: “Sincerely I don’t know because I’m a rider and I don’t have the answer. I hope in Ducati somebody has one answer.” Though fellow Italian Capirossi reports that Rossi has pressured Ducati to make the switch.
 
Rossi wil dat Ducati meer progressie gaat maken

Het eerste seizoen van Valentino Rossi bij Ducati verloopt nog niet zoals de Italiaanse droomcombinatie gedacht had, Rossi begint de druk dan ook een beetje op de ketel te zetten bij Ducati. Teammanager Vito Guareschi is van mening dat het aan de banden ligt.


[afbeelding]
Valentino Rossi

Toen Valentino Rossi in Le Mans als derde over de finish kwam werd er al snel gedacht dat het wel goed zou komen met de Italiaan en de Ducati’s maar niets bleek minder waar. Sindsdien is het lange tijd alleen maar bergafwaarts gegaan. Vooral het experiment met de Desmosedici GP11.1 pakte, mede door de wisselvallige omstandigheden, niet goed uit met de 16e startplaats in Duitsland als dieptepunt.

Ondanks de problemen besloot Rossi in Laguna Seca toch door te gaan met de GP11.1 maar de Italiaan hoopt wel dat er snel verbetering komt want vechten voor een zesde plaats op 30 seconden achter de racewinnaar past niet in het plaatje van de wereldster.
‘We hebben problemen met de voorkant, vooral als je zeer schuin hangt, en er zijn flinke veranderingen nodig om deze op te lossen, we zullen gaan zien hoe lang het zal duren,” vertelde Rossi aan Gazetta dello Sport. “Als je achter de Honda’s en de Yamaha’s rijdt is het verschil zeer groot; in elke bocht kunnen zij eerder op het gas en aan het einde van een ronde wordt dat gat best groot. We hadden op Laguna Seca een goede afstelling gevonden maar er zal meer moeten gebeuren, we moeten sneller worden en de Desmosedici voor iedereen makkelijker maken. We hebben gedaan wat we konden maar we hadden gehoopt wat sneller te zijn.”

Volgens Ducati teammanager Vittorio Guareschi is het gedrag van de Bridgestone banden een van de oorzaken.

“Onze motor is net een paling, je pakt deze vanaf de ene kant maar glijd aan de andere kant uit je hand. De Desmosedici stuurt niet goed en als het sturen wel goed gaat dan gaat dat niet op de normale manier. De Bridgestone voorbanden werken op onze motor heel anders dan bij de andere motoren en onze rijders hebben daar last van. Ik weet niet wat ze hebben gedaan of wat er veranderd is maar de banden van dit jaar zijn beduidend anders dan in 2010: ze zijn nog harder en dat is moeilijk voor onze motor,” verteld Guareschi. “We kunnen maar niet begrijpen wat er nu anders is. De rijders missen grip en glijden weg bij het insturen en dat is vreemd, zeker gezien het feit dat Nicky met dezelfde afstelling als vorig jaar reed. De realiteit is dat onze motor zonder waarschuwing weg glijd. Al onze rijders crashen op deze manier, de band geeft geen waarschuwing. Met de GP11.1 is het probleem nog groter, je hebt nog meer problemen met het vinden van de goede balans. We hebben Jeremy nu echter weer terug en we werken op de manier waarmee Valentino zo succesvol is geweest. We hebben hem erg gemist in die twee races en we gaan nu proberen om het in de tweede helft van het seizoen beter te doen.”

Bullshit!! De Ducati GP machine heeft een probleem, zo simpel is het en als ze niet snel afstappen van dat Carbon "frame" zal dit probleem blijven aanslepen...

Ze zouden beter wat luisteren naar de input die Burgess wil brengen!! Ik denk dat Rossi redelijk gefrustreerd begint te geraken, want aan zijn talent zal het zeker niet liggen!!
 
Mooie foto's, ben bij dezelfde expo geweest tijdens de TT dit jaar. Ben alleen nog druk met het uitzoeken/sorteren van de foto's die ik dat weekend heb gemaakt (1000+).

Thanks. Ik ken het, ik heb verder alle foto's van de Bikers' Classics ook ongesorteerd op mijn photobucket account gezet. En dat waren er lang geen 1000. Dan ben je wel even aan het sorteren. Maar je maakt ons wel nieuwschierig :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan