Valentino Rossi is net als Troy Bayliss

Volgend jaar zal de duc nog niet volledig competatief zijn. Dus volgend jaar geen heldendaden van Bayliss verwachten.
 
Volgend jaar zal de duc nog niet volledig competatief zijn. Dus volgend jaar geen heldendaden van Bayliss verwachten.
Wie zegt dit :? ,ben jij helderziend :? de honda zit er ook direct wel urrrrg goed bij in zijn 1ste jaar.

FF afwachten met dit soort uitspraken.
 
Wie zegt dit :? ,ben jij helderziend :? de honda zit er ook direct wel urrrrg goed bij in zijn 1ste jaar.

FF afwachten met dit soort uitspraken.

Tis ook meer voorgevoel. De Honda zit er dit jaar zeker goed bij, maar Ducati loopt nu dus een jaar ontwikkelingsachterstand op ten opzichte van Honda en de andere merken. Dus ze zullen minder praktijkervaring hebben op het gebied van de Motogp.
 
tsja ze hebben ook weinig 4 Takt ervaring hé... :j

maargoed ik denk dat ze het dus wel goed kunnen doen in hun debuut jaar... hopelijk :P
 
Over die Rossi hé... weet iemand hoe lang deze gozer is? ik geloof iets van 1,85 ofzo?
 
Ik zei ook op het gebied van de Motogp, je hoorde mij niks over 4-takt ervaring zeggen.
 
Men zegt dat honda die 4-takt al klaar had en toen bij de FIM aangedrongen heeft voor 4-takten toe te laten in de gp vandaar ook die voorsprong
 
klopt, maar ja dat heeft ook wel wat met de regelgeving te maken.
hoezo?
Toegegeven, in het begin toen in 1989 het WSB ontstond, toen hadden de 2-cilinders voordeel ten opzichte van de 4-cilinders. Naast 250cc meer hadden ze ook nog eens 15 kg minder mee te slepen. Maar namate de jaren vorderden, zijn de regels alleen maar ten voordele van de 4-cilinders aangepast. En daarbij waren het alle japanse fabrieken natuurlijk vrij om zelf ook met een 2-cilinder mee te gaan doen.
Het feit dat de laatste 2 jaar de 4-cilinders helemaal zijn uitgerangeerd in het WSB komt m.i. ook vanwege het feit dat je japanse fabrieken zich hebben teruggetrokken.
Kawasaki had zich al heel lang teruggetrokken. (volgens mij nadat Scott Russell ermee stopte)
Suzuki wilde zich ermee bemoeien toen ze met de nieuwe GSXR750 kwamen (1996 of zo), en dachten wel ff kampioen te worden. Toen na 2 jaar de successen uitvielen, hebben ze zich ook teruggetrokken.
Yamaha heeft het langste volgehouden en had ook de beste papieren met HAGA, maar vanwege het ons allerbekende dopingschandaal hebben ook zij de handoek in de ring gegooid.
Alleen Honda heeft ingezien dat om te winnen er behoorlijk veel geld geinvesteerd moet worden. En die zijn nu dan ook de enige die het Ducati enigszins lastig kunnen maken.
 
ok, maar als je als fabriek voornamelijk 4 in lijn super sports verkoopt dan vindt ik het logisch dat je met dat concept gaat racen (m.u.v. Honda) enne de circuits zijn meestal ook wat gunstiger voor v-twin motoren.
 
Gewicht van de rijder meetellen?? :?

Volgens mij is Rossi nog een van de zwaarste en langste jongens in het veld. Neem bijv. Biaggi of Katoh, als die de 55 kg halen is het veel. Rossi is geloof ik 1.80m lang in vergelijking met een geschatte 1.60m van Katoh...

Ga je een gewichtslimiet invoeren voor rijder + motor dan gaat Rossi er waarschijnlijk alleen maar op vooruit en kan ie het duel aangaan met achterblijvers...... ;)

Misschien kan het budget van een team aan banden worden gelegd. Is wel zo eerlijk, maar dat zal wel geen optie zijn (moeilijk te controleren bijv. en er zullen wel allerlei belangen meespelen).
 
ze domineren beide het kampioenschap waarmee de spanning tot nul gedaald is, zowel in de MotoGP als in de WSBK. Ik ding helemaal niets op hun kwaliteiten af, integendeel, het zijn fantastische rijders.

Er zou, net als bij de DTM een hoeveelheid extra gewicht aan de winnende coureur meegegeven moeten worden. of eigenloijk als de 2 races achterelkaar gewonnen hebben. Lijkt me beter voor de competitie

:?
Het ging toch aardig totdat die twee-tacten tegen de vlakte gingen...
 
Kan niet echt zeggen dat de GP1 zo mooi & spannend is...

Heb laatst op BBC de _Nationale_ kampioenschap SB UK gezien:
Kijk..DAT is racen. Iedereen rijdt dicht bij elkaar (netals de 125) en iedereen drift 5x meer dan dat Rossi zelfs doet. Dat is spectaculair racen.

Het enigste verschil tussen MSchumacher en VRossi is dat je Rossi zeer goed kunt hebben.
 
rossi doet op et podium altijd heel normaal enzo met de gedachte ach ik win altijd wel,en die uitloopronde(is er nu niet meer door de ozo bekende redenen)is wel leuk voor em met een mtor van meer dan 220PK(damnnn)effe wheelien en burnen,maar bayliss blijft altijd blij(of komt dat doordat ie edwards uitlacht)maar ja bayliss is gewoon kwa karakter beter,en volgend jaar zullen we zien wie kwa rijeigenschappen
 
Beetje wel maar wilde het pak wel ff aan voor de foto...

Kreeg trouwens te horen dat de profi pakken van Dainese van Kangeroe-leer zijn gemaakt. :?
Laat Folkert vd G. het maar niet horen.

Niet alleen de profi pakken, in Nijmegen hadden ze vorig jaar ook hangen in de rekken, welk type pak het was van Dainese weet ik niet, maar was niet veel duurder als het pak wat ik nu heb (Spyke) fl 2300.= dacht ik zo voor dainese pak :?

En het is veel soepeler....misschien volgende keer :) :)
 
Ik denk zeker dat Ducati dr vanaf het begin redelijk goed bij gaat zitten (naarmate het seizoen vordert zullen ze steeds meer vooraan te vinden zijn denk ik), Bayliss zal nog wat moeten wennen aan een 4 cilinder met nog wat meer pk's maar toch....
Ducati heeft erg veel ervaring met 4-takten (maar niet zoveel met 4-cilinders :P ) en ik geloof heilig in het desmodromische kleppensysteem.....

Ik denk dat Ducati en Honda de enige merken zijn die serieus gaan duelleren om de wereldtitel van 2004 (!!!) (geef onze italiaanse vrienden nog even om de motor helemaal door te ontwikkelen)

maar laten we niet teveel speculeren, GEEN WOORDEN MAAR DADEN :} :] :} en we gaan het zien en beleven in de IRTA testen die gaan volgen na het seizoen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan