Valentino Rossi is net als Troy Bayliss

turbojoop

Rookie
29 jun 2002
19
0
zwolle
ze domineren beide het kampioenschap waarmee de spanning tot nul gedaald is, zowel in de MotoGP als in de WSBK. Ik ding helemaal niets op hun kwaliteiten af, integendeel, het zijn fantastische rijders.

Er zou, net als bij de DTM een hoeveelheid extra gewicht aan de winnende coureur meegegeven moeten worden. of eigenloijk als de 2 races achterelkaar gewonnen hebben. Lijkt me beter voor de competitie

:?
 
Het is net als in de F1. Ferrari wint daar ook bijna alles omdat ze gewoon hun zaakjes zeer goed voor elkaar hebben. Het is aan de andere teams om dit te evenaren...
 
Het is net als in de F1. Ferrari wint daar ook bijna alles omdat ze gewoon hun zaakjes zeer goed voor elkaar hebben. Het is aan de andere teams om dit te evenaren...
Met als groot verschil dat Ferrari smerige streken uithaalt om Schumacher op de 1e plaats te houden. Heb ik echt geen goed woord voor over. :j
 
Misschien een interessante regel: waarom stellen ze geen minimum gewicht aan de motor+piloot. Ik heb het altijd erg vreemd gevonden dat op een motor die 2/3 tot 3/4 van het totaal gewicht uitmaakt, de gewichtslimiet alleen maar op de motor zit. Geef de zwaardere medemens ook een kans en doe een weging van het totaal.
 
Met als groot verschil dat Ferrari smerige streken uithaalt om Schumacher op de 1e plaats te houden. Heb ik echt geen goed woord voor over. :j

Wat een gelul zeg. Tjonge jonge jonge... Het is een TEAM-sport... Durf te wedden dat wanneer men bij Williams zoiets doet, dat er nauwelijks over geluld word.
 
Misschien een interessante regel: waarom stellen ze geen minimum gewicht aan de motor+piloot. Ik heb het altijd erg vreemd gevonden dat op een motor die 2/3 tot 3/4 van het totaal gewicht uitmaakt, de gewichtslimiet alleen maar op de motor zit. Geef de zwaardere medemens ook een kans en doe een weging van het totaal.
dieet?????van de rijder...
 
Nee, zeg een kilo of 220. Heb je een motor van 140 kg dan kun je daar tot 80kg rijders op zetten zonder dat er anorexia gevallen onstaan.
Dan heb je nog steeds een flink voordeel met een lichtere rijder, want dan kan je het benodigde extra gewicht laag op de motor aan brengen.
 
Hoe dan ook, ik vind het jammer dat kampioenschappen zo gedomineerd worden en het is slecht voor de sport. Ik zit te wachten op die bekende sbk strijd, waar is die?

Die walk-over van rossi op barros is ook niet leuk meer, je draait een beetje aan het gas en hoppa, je hebt de leiding. dsat is geen sport meer.

Ik blijf erbij dat als je 2 wedstreijden op rij wint er extra gewicht meegenomen moet worden
 
Dat extra gewicht meenemen alleen als je 2 keer wint lijkt me niet voldoende. Dan neemt iemand na 1 keer gewonnen te hebben wel genoegen met bijv. een 2e plaats als hij op die manier kan voorkomen dat hij met extra ballast moet gaan zeulen. Moet gewoon net als in de DTCC ed. Eerste zoveel plekken van de vorige race krijgen extra gewicht mee.
 
De motogp is de top van de wegracesport. De regels liggen vast en zijn gelijk voor iedereen. De beste rijder/team/motor combinatie wint!

(en Rossi lijkt mij ook niet een van de lichtsten)
 
De motogp is de top van de wegracesport. De regels liggen vast en zijn gelijk voor iedereen. De beste rijder/team/motor combinatie wint!

(en Rossi lijkt mij ook niet een van de lichtsten)

Ben ik mee eens maar het zou voor de kijker/ toeschouwer wel leuk zijn om meer strijd te zien.
Zo makkelijk als Rossi, 4 ronden voor de finish, met 2 vingers in zijn neus bij Barros wegrijd...

Rossi is licht. max 65 kg. Het is een dun, pezig mannetje.
Afgelopen weekend zijn pak proberen aan te trekken...no way dus.
Was zijn reservepak wat bij Dainese in de truck hing.
 
Op maandag 01 juli 2002 10:57 schreef Dennis Sol het volgende:Rossi is licht. max 65 kg. Het is een dun, pezig mannetje.
Afgelopen weekend zijn pak proberen aan te trekken...no way dus.
Was zijn reservepak wat bij Dainese in de truck hing.
ben jij ook niet wat langer dan rossi?

wat me opviel was hoe klein goorberghje is... naast die schaatsers....
 
er zitten 2 kanten aan het verhaal natuurlijk.

van de ene kant kun je stellen dat de andere merken hun huiswerk beter moeten doen, en daar zit een kern van waarheid in. Zowel Honda in de GP's als Ducati in het WSB zijn al 10 jaar oppermachtig, en het is aan de andere teams om dat niveau te evenaren cq te verbeteren.

van de andere kant zit niemand te wachten op suprematie zoals die nu ten toon wordt gesteld.
Rossi rijdt met 2 vingers in z'n neus, en 2 ronden voor het eind geeft ie ff gas, rijdt en passent nog het ronderecord aan flarden en wint met ruime voorsprong, net als Bayliss in het WSB.

Dit jaar was het drukker dan ooit op de TT, m.i. vanwege de nieuwe 4-takten, maar als het zo door gaat, kan het volgend jaar wel eens rustiger dan ooit worden, juist vanwege die 4-takten.
 
ben jij ook niet wat langer dan rossi?

wat me opviel was hoe klein goorberghje is... naast die schaatsers....

Beetje wel maar wilde het pak wel ff aan voor de foto...

Kreeg trouwens te horen dat de profi pakken van Dainese van Kangeroe-leer zijn gemaakt. :?
Laat Folkert vd G. het maar niet horen.
 
Beetje wel maar wilde het pak wel ff aan voor de foto...

Kreeg trouwens te horen dat de profi pakken van Dainese van Kangeroe-leer zijn gemaakt. :?
Laat Folkert vd G. het maar niet horen.
yep... kangeroeleer is het sterkst... zijn de betere handschoenen ook van gemaakt...

en voor Volkert maakt het niet uit of het nu een kangeroe of koe is....
 
Wat een gelul zeg. Tjonge jonge jonge... Het is een TEAM-sport... Durf te wedden dat wanneer men bij Williams zoiets doet, dat er nauwelijks over geluld word.
Het is GEEN teamsport, bij teamsporten staat het ganse team op het schavotje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan