Valentino Rossi ontloopt straf

bokkie

MF'er
30 apr 2004
230
0
opheusden
Het werd aan het einde van de race al aangegeven. Repsol Honda had een protest ingediend tegen Valentino Rossi voor het inhalen onder geel. Niet veel; later bleek uit het persbericht van Repsol Honda dat er geen verdere actie zou worden ondernomen door de race directie.

Klassementsleider Nicky Hayden zat achter Rossi toen deze onder het zwaaien van de gele vlag Casey Stoner passeerde. Dit werd echter gemist door de race directie maar ook door de aanwezige baancommissarissen en omdat dit pas na de race bekend werd kon er geen straf meer worden opgelegd nadat na eerdere gele vlag incidenten, waar Valentino Rossi toevalligerwijs ook bij betrokken was, de reglementen zodanig waren aangepast dat als iets dergelijks zich voordeed dat de coureur in kwestie dan tijdens de race hiervan via de pitborden verwittigd moet worden en zijn eerdere positie weer moet innemen als hij dat niet al zelf uit eigen beweging had gedaan. Als dit niet gedaan wordt volgt een ride through straf.

De race directie kreeg na de race pas beelden te zien waaruit duidelijk werd dat Rossi bestraft had moeten worden. Paul Butler stak zijn hand in eigen boezem en gaf toe dat het gezien had moeten worden maar het was nu te laat.

Of het echt veel invloed op de race zou hebben gehad is overigens nog maar de vraag.

gaat dit niet lijken op F1 ???? heel erg raar |(
 
volgens mijn wel hoor ,is zoiets toen ook niet met tamada gebeurd naar de wedstrijd ? sta me iets van bij
 
Ik vrees dat ze hem dit jaar kampioen willen maken haha! Zeker bang dat ze al het sponsorgeld mis gaan lopen als hij naar de f1 vertrekt!
 
Ik vrees dat ze hem dit jaar kampioen willen maken haha! Zeker bang dat ze al het sponsorgeld mis gaan lopen als hij naar de f1 vertrekt!
 
Als ik me niet vergis.. Phillip Island 2003
Bayliss ging als een zak aardappellen van zn motor
En uiteraard gele vlag, toen rossi net iemand inhaalde..
Toen krijg hij 10 sec tijd straf, toen hij dat op zn pit bord zag begon hij ff aan te zetten, en reed capirossi, de nummer 2 op 16 sec..
waar er dus 6 van overbleven.. Tis rossi dus ook wel vaker gebeurt.. maar je moet die vlag dus ook maar net zien als rijder, rossi had em toen ook niet gezien.. en die vlaggen staan ook lang niet altijd even zichtbaar. zouden ze best wat anders mogen verzinnen wat duidelijker is.
 
Rossi zit vol concentratie in de race en ziet onder race-omstandigheden een vlaggetje over het hoofd.
Een hele baandirectie van god weet hoeveel mensen mist vervolgens dit voorval.
Wie blijft hier nou het meest in gebreke :?
 
volgens mijn wel hoor ,is zoiets toen ook niet met tamada gebeurd naar de wedstrijd ? sta me iets van bij

Dat van Tamada gebeurde in Motegi in 2004 dacht ik. Hij kreeg daar 10 seconden vanwege gevaarlijk rijgedrag. Hij duwde namelijk Gibernau de grindbak in. In dezelfde bocht gingen het jaar erna Rossi en Melandri onderuit door eenzelfde fout ( iets te gretig ) van Rossi.

Ach het is en blijft allemaal discutabel. Racen moet wel racen blijven, al is een gele vlag uiteraard overduidelijk en moet ook achteraf kunnen worden bestraft als het aan mij ligt. Biaggi kreeg er ooit een gele ( en daarna door weigering een zwarte ) vlag voor omdat ie Barros inhaalde onder een gele vlag. Dit grapje kostte hem uiteindelijk ( waarschijnlijk ) de wereldtitel in 98.

En of Rossi wordt voorgetrokken ................. zullen wij NOOIT weten ;) Het WK is en blijft iedergeval vooralsnog open :9
 
Die vlaggen zijn er toch niet voor niets? Het hoort gewoon bij de race.. en als een coureur zich daar niet aan kan houden moet ie daar gewoon voor gestraft worden.

Ik vind dit heel vreemd dat ie gewoon z'n straf ontloopt
 
Rossi zit vol concentratie in de race en ziet onder race-omstandigheden een vlaggetje over het hoofd.
Een hele baandirectie van god weet hoeveel mensen mist vervolgens dit voorval.
Wie blijft hier nou het meest in gebreke :?
:^ Hoofdzaak is dat de titelstrijd open is. Go Rossi!! *O*
 
Als ik me niet vergis.. Phillip Island 2003
Bayliss ging als een zak aardappellen van zn motor
En uiteraard gele vlag, toen rossi net iemand inhaalde..
Toen krijg hij 10 sec tijd straf, toen hij dat op zn pit bord zag begon hij ff aan te zetten, en reed capirossi, de nummer 2 op 16 sec..
waar er dus 6 van overbleven.. Tis rossi dus ook wel vaker gebeurt.. maar je moet die vlag dus ook maar net zien als rijder, rossi had em toen ook niet gezien.. en die vlaggen staan ook lang niet altijd even zichtbaar. zouden ze best wat anders mogen verzinnen wat duidelijker is.
Donington 2003 ook
 
Zegt wel iets over de mood waarin ie op de motor zit......blik op oneindig.....winnen en niks anders telt bij die gozer en dan krijg je nog wel eens straf. Alleen dit keer had ie in zijn pechseizoen een keer geluk *D
 
:^ Hoofdzaak is dat de titelstrijd open is. Go Rossi!! *O*

:^ Lastig dat als je constant met inhalen bezig bent er net iemand een gele vlag opsteekt. Kan me idd. voorstellen dat je daar dan even geen tijd voor hebt :P

Zou leuk zijn als de laatste wedstrijd een nek aan nek race gaat worden a-la SBK Edwards - Bayliss :9~
 
Die vlaggen zijn er toch niet voor niets? Het hoort gewoon bij de race.. en als een coureur zich daar niet aan kan houden moet ie daar gewoon voor gestraft worden.

Ik vind dit heel vreemd dat ie gewoon z'n straf ontloopt

De regel is dat de coureur hierop geattendeerd moet worden, dit is niet gebeurd, dus valt Rossi niets te verwijten. Wat ik persoonlijk erg onsportief vond is dat Hayden zo ging zitten dat hij direct Rossi kon counteren zodra die zich zou laten afzakken achter Stoner, vanwege die gele vlag situatie.


[Hayden lag op dat moment achter het tweetal toen Rossi Stoner passeerde. Hayden zag de gele vlag en verwachtte dat Rossi zijn ingenomen positie weer terug zou geven aan Stoner en ging alvast vlak achter Stoner zitten zodat hij direct kon profiteren als Rossi een plaats terug ging maar dit gebeurde dus niet. Stoner had de gele vlag overigens ook niet gezien. --- Bron: Racesport.nl, stewards bieden Hayden verontschuldigingen aan.]

 
Laatst bewerkt:
:^ Lastig dat als je constant met inhalen bezig bent er net iemand een gele vlag opsteekt. Kan me idd. voorstellen dat je daar dan even geen tijd voor hebt :P

Zou leuk zijn als de laatste wedstrijd een nek aan nek race gaat worden a-la SBK Edwards - Bayliss :9~

ja idd, lijkt mij ook leuk en dat de uitkomst dan hetzelfde is. Dus dat Rossi kampioen wordt :P
 
als Rossi zo moet winnen |( nee niet eerlijk zo op deze manier , maja het is niet terug te draaien ,we zien wel wie er kampioen word alles staat open en dat is in jaren nog niet zo geweest ,en dat breng weer eens spanning in de motorsport
Rossi moet nu ook een keer knokken tot aan het einde van de gp :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan