Valentino Rossi

Zal valentino de !!!2006!!! kampioen zijn

  • ja

    Stemmen: 68 48,2%
  • tussen de 2

    Stemmen: 8 5,7%
  • nee

    Stemmen: 65 46,1%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Status
Niet open voor verdere reacties.
ga je motorsporters vergelijken met supporters Ajax? It's a bloody shame.

Rossi heeft z,n job uitstekend gedaan,al het mogelijke tot dat.....
 
respect voor rossi, ik denk dat het hem gewoon tegenzit door die klote yamaha van em.
Tijd voor andere banden en een betere motor! go rossi go!
 
stoner heeft 10 zege´s

Precies, en in meer verreden races dan welk seizoen ooit. Qua punten kan hij dan wel gelijk staan met het beste seizoen van Rossi maar zoals gezegd had hij er ook 18 races voor om zoveel punten te scoren. Hij moet het nog maar eerst eens presteren om in zijn carriere twee jaren te rijden met 11 zeges zoals Rossi, dat is hem zelfs dit superjaar met zoveel verreden races niet gelukt.

Hoe dan ook, als zowel Pedrosa als Rossi de spullen eindelijk eens voor elkaar hadden en het kwam op een confrontatie met Stoner aan, dan was het steeds Stoner die het onderspit moest delven. We wachten af wat volgend jaar brengt. Ben benieuwd of Stoner onder druk kan presteren wanneer de andere teams hun huiswerk eens eindelijk voor elkaar hebben, dit jaar is het niet vaak tot rechtstreekse duels gekomen.

Michelin had het vandaag dus wel eens goed voor elkaar gedurende de gehele race en de Honda kwam op top zelfs de Duc voorbij, beetje laat maar dat belooft wat voor volgend jaar.

Ben erg benieuwd of Rossi eindelijk eens goede eerste ronden kan rijden, dat is niet bepaald zijn sterkste punt samen met de start. Deels ligt dat aan de slechte opwarmtijd van de Michelins waardoor Stoner steeds een gat kan slaan in de eerste ronden. Kan interessant worden al is Rossi's Yamaha als ik me niet vergis de enige motor met Bridgestones, kan Rossi weer aardig aan de bak als hij die in zijn eentje de banden moet ontwikkelen voor het stijve Yamaha frame. 9 banden meer volgend jaar, zal wel meer qualifiers worden ben ik bang.
 
Ja ik ben ook bang dat hij te snel heeft besloten omdat een jaartje de bridgestones beter zijn gelijk over te stappen. Ik denk volgend jaar dat de Michelins wel weer terug zijn dus dat hij misschien wel een misstap heeft gezet... Hopen dat zijn fietje gewoon stuk beter zal doen volgend jaar
 
Ja ik ben ook bang dat hij te snel heeft besloten omdat een jaartje de bridgestones beter zijn gelijk over te stappen. Ik denk volgend jaar dat de Michelins wel weer terug zijn dus dat hij misschien wel een misstap heeft gezet... Hopen dat zijn fietje gewoon stuk beter zal doen volgend jaar
 
Precies, en in meer verreden races dan welk seizoen ooit. Qua punten kan hij dan wel gelijk staan met het beste seizoen van Rossi maar zoals gezegd had hij er ook 18 races voor om zoveel punten te scoren. Hij moet het nog maar eerst eens presteren om in zijn carriere twee jaren te rijden met 11 zeges zoals Rossi, dat is hem zelfs dit superjaar met zoveel verreden races niet gelukt.

Hoe dan ook, als zowel Pedrosa als Rossi de spullen eindelijk eens voor elkaar hadden en het kwam op een confrontatie met Stoner aan, dan was het steeds Stoner die het onderspit moest delven. We wachten af wat volgend jaar brengt. Ben benieuwd of Stoner onder druk kan presteren wanneer de andere teams hun huiswerk eens eindelijk voor elkaar hebben, dit jaar is het niet vaak tot rechtstreekse duels gekomen.

Michelin had het vandaag dus wel eens goed voor elkaar gedurende de gehele race en de Honda kwam op top zelfs de Duc voorbij, beetje laat maar dat belooft wat voor volgend jaar.

Ben erg benieuwd of Rossi eindelijk eens goede eerste ronden kan rijden, dat is niet bepaald zijn sterkste punt samen met de start. Deels ligt dat aan de slechte opwarmtijd van de Michelins waardoor Stoner steeds een gat kan slaan in de eerste ronden. Kan interessant worden al is Rossi's Yamaha als ik me niet vergis de enige motor met Bridgestones, kan Rossi weer aardig aan de bak als hij die in zijn eentje de banden moet ontwikkelen voor het stijve Yamaha frame. 9 banden meer volgend jaar, zal wel meer qualifiers worden ben ik bang.

Dat zal ook een van de redenen zijn dat hij op Bridgestone overstapt. Michelin was ook sterk afgelopen race omdat de weersomstandigheden nagenoeg perfect waren om te race. Zodra het kouder is of bloedheet dan gaat het gewoon een stuk mindergoed. En dat risico is gewoon te groot. De Yamaha zal in top de duc en honda misschien nooit overtreffen, maar dus de goede banden om snel weg te komen zodat bijv Stoner niet weg kan rijden is heel belangrijk. Ik vind het een begrijpelijk keuze van Rossi+team.

Ik vraag me ook af of Stoner die gevechten met Rossi en Pedrosa trekt. Maar dat weten we volgend seizoen. Ik heb er zin in!!
 
Laatst bewerkt:
Had Michelin het eigenlijk wel zo heel goed voor elkaar dan?? Voor Pedrosa wel ja, maar misschien hadden ze eindelijk de juiste band voor de juiste rijstijl of zoals tegenwoordig zo populair is om te zeggen: misschien had Honda dit keer het juiste 'pakket'...

Kijk eens naar de volledige uitslag: op nummer 1 Michelin, maar dan pas op plaats 8 de volgende Michelin rijder. En daarna pas op de 12e plaats... Ik vraag me dus af of Michelin 'het lek wel boven heeft'.

het lek... :+
 
Laatst bewerkt:
Erg verstandige keuze van Rossi om op Bridgestone te stappen, zoals de bovenbuurman zegt....Michelin is niet zo goed als Bridgestone op het moment en Rossi heeft dit seizoen teveel verloren door de Michelins dus ik begrijp zijn keuze helemaal.

Nu is Michelin een erg goede rijder kwijt die veel info kan geven dus zal het voor Michelin alleen maar moeilijker worden volgend jaar.

Heb nu al zin in 9 maart en een spannend seizoen met veel inhaalakties :+
 
Laatst bewerkt:
Vind het ook een logische keus van Rossi. Ik hoop ook dat het een goede keus is.... dat weten we pas volgend seizoen. Jeetje, wat duurt dat nog lang B|
 
als je kijkt wat Bridgestone gepresteerd heeft sinds 2002 en toen met mindere motoren en rijders en waar ze nu staan. Eigenlijk sinds halverwege 2005 zijn ze erg goed gegaan, vooral in combinatie met de Ducati's. Denk dat ze door de inbreng van Rossi nog verder kunnen komen. En ze kunnen misschien ook de ervaring uit de F1 gebruiken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan