Valentino Rossi

Zal valentino de !!!2006!!! kampioen zijn

  • ja

    Stemmen: 68 48,2%
  • tussen de 2

    Stemmen: 8 5,7%
  • nee

    Stemmen: 65 46,1%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Status
Niet open voor verdere reacties.
Melandri, rossi en stoner op ducati!! :D Nee, maar als je zijn biographie leest dan heeft hij juist niet voor ducati gekozen en al helemaal niet honda daar heeft hij niet echt goede verhalen over... dus ik denk gewoon yammie... maar denk dat ze wel hun best doen dit jaar.... ze moeten wel!
 
maar denk dat ze wel hun best doen dit jaar.... ze moeten wel!
ow, dus afgelopen en vorig jaar deden ze maar wat?
ze moeten toch altijd?
maar als ze niet beter kunnen, dan....

en niets zo veranderlijk als de mens, waarom geen ducati, omdat ie ooit wat geroepen heeft? net zoals hij ooit wat riep over sigaretten reclame?
 
ow, dus afgelopen en vorig jaar deden ze maar wat?
ze moeten toch altijd?
maar als ze niet beter kunnen, dan....

en niets zo veranderlijk als de mens, waarom geen ducati, omdat ie ooit wat geroepen heeft? net zoals hij ooit wat riep over sigaretten reclame?

Ik denk omdat yammie 2x achter elkaar kampioen was dat ze dachten dat hun machine wel goed was en denk dat ze misschien niet heel erg hun best deden. Did jaar liep de yammie op techniek ook al achter... volgend jaar staat Yammie onder druk.. Rossi dreigt er toch mee dus ik denk dat dat hun weer wakker schudt en extra hun best doen... dat bedoel ik er mee ;)

Over Ducati, zou leuk zijn om hem erop te zien zitten... maar ja omdat hij wat geroepen heeft idd denk ik daarom dat hij dat niet zo snel zal doen.. is dat gek? ...
 
Ik denk omdat yammie 2x achter elkaar kampioen was dat ze dachten dat hun machine wel goed was en denk dat ze misschien niet heel erg hun best deden. Did jaar liep de yammie op techniek ook al achter... volgend jaar staat Yammie onder druk.. Rossi dreigt er toch mee dus ik denk dat dat hun weer wakker schudt en extra hun best doen... dat bedoel ik er mee ;)

Over Ducati, zou leuk zijn om hem erop te zien zitten... maar ja omdat hij wat geroepen heeft idd denk ik daarom dat hij dat niet zo snel zal doen.. is dat gek? ...

Die bio is ook maar een momentopname. Hij schrijft dat hij op dat moment (2003 geloof ik) niet echt een goed gevoel kreeg bij Ducati. We zijn inmiddels vier jaar verder dus het kan er nu heeeel anders voor staan.
 
Ja dat zou zomaar kunnen, maarja Ducati moet Rossi ook willen hebben en plaats hebben voor hem. Rossi heeft natuurlijk zijn eisen pakket. Daarom denk ik dat Honda toch realistischer is omdat Haydens contract in 2008 afloopt...
 
Laatst bewerkt:
als je de biografie van Rossi hebt gelezen, kun je bijna niet voorstellen dat ie teruggaat naar honda, terwijl hij vooraf bij yamaha ook al bij ducati was gevraagd, maar destijds na een bezoek en gesprek, toch heeft bedankt voor ducati vanwege hun strategie van ontwikkeling van de motor.
 
Ja dat zou zomaar kunnen, maarja Ducati moet Rossi ook willen hebben en plaats hebben voor hem. Rossi heeft natuurlijk zijn eisen pakket. Daarom denk ik dat Honda toch realistischer is omdat Haydens contract in 2008 afloopt...

Dat lijkt me uitzonderlijk sterk. Hij heeft bij Honda niks meer te bewijzen.
 
Waarom zou ducati Rossi willen hebben ze hebben al een wereldkampioen in dienst... ;)

uiteraard zal yamaha niet blij zijn met dat gedreig van Rossi, voor het zelfde geld is het volgend jaar exit Rossi en stapt er daar een nieuwe talent volle coureur op dat ding en jakkert hem naar het WK!

Uiteraard wil yamaha graag met Rossi verder maar het is niet dat hij compleet onmisbaar is zeker niet als het zo gaat zoals nu. misschien is er een andere coureur die de package beter kan handelen/vormen dan Rossi op dit moment kan met de yamaha!

zou het niet zo kunnen zijn dat de 800 configuratie Rossi parten speelt net zoals dit bij Capirossi het geval was bij Ducati?
 
Laatst bewerkt:
honda dacht destijds ook, dat ie echt niet onmisbaar was. maar zijn daar behoorlijk voor afgestraft.

hoezo? hayden werd toch mooi kampioen verleden jaar? En ook Pedrosa deed het best goed. Ok mischien direct nadat Rossi weg was ging het wat minder maar ze zijn toch aardig terug vind ik.
 
Waarom zou ducati Rossi willen hebben ze hebben al een wereldkampioen in dienst... ;)

uiteraard zal yamaha niet blij zijn met dat gedreig van Rossi, voor het zelfde geld is het volgend jaar exit Rossi en stapt er daar een nieuwe talent volle coureur op dat ding en jakkert hem naar het WK!

Uiteraard wil yamaha graag met Rossi verder maar het is niet dat hij compleet onmisbaar is zeker niet als het zo gaat zoals nu. misschien is er een andere coureur die de package beter kan handelen/vormen dan Rossi op dit moment kan met de yamaha!

zou het niet zo kunnen zijn dat de 800 configuratie Rossi parten speelt net zoals dit bij Capirossi het geval was bij Ducati?

noem mij nog eens 2 rijders naast Rossi die met de M1 een overwinning gehaald hebben...
En hoeveel Yamaha's heb jij afgelopen jaren op het podium gezien?

Denk eerder dat nu meer de motor is die het verschil maakt ipv de rijder zoals met de 990´s het geval was...
 
noem mij nog eens 2 rijders naast Rossi die met de M1 een overwinning gehaald hebben...
En hoeveel Yamaha's heb jij afgelopen jaren op het podium gezien?

Denk eerder dat nu meer de motor is die het verschil maakt ipv de rijder zoals met de 990´s het geval was...

Yep. In Moto73 rijdt Jurgen een paar rondjes op Hayden motor. Een lieveheersbeestje, noemt hij het, oa door alle electronica. De 990 was veel meer een stoere mannen motor (ook niet zo gek natuurlijk, met die extra pk's).

Ik wil de 990's terug!

Enne...ik vind eigenlijk dat Rossi moet ophouden met zeiken en aan het werk moet voor 2008. Op deze manier zet hij zichzelf in mijn ogen aardig voor schut. Tijdens de eerste IRTA testen dit seizoen was er een aardige halleluja stemming in het Yamaha kamp, en een 1-2tje in het WK werd zeker niet uitgesloten. Waarom nog aan je fiets werken als beide rijders tevreden zijn? Overstap naar Bridgestone heb ik ook gemengde gevoelens over, hij rijdt al zo lang met succes met Michelin, enige loyaliteit is dan ook wel op z'n plaats lijkt me. Ook Burgess vindt het een risico, die wil veel liever samen de problemen oplossen.
 
Laatst bewerkt:
opzich ben ik het wel met je eens, maar ik denk ook dat Yamaha wel een beetje onder druk gezet mag worden. Vind niet dat ze nou echt zoveel vooruitgang geboekt hebben ten opzichte van het begin van het seizoen. Wat dat betreft zijn Honda en Kawasaki veel beter door ontwikkeld.
En wat ik al zei, de Yamaha is nooit echt een kampioensfiets geweest, noem mij nog eens 2 rijders naast Rossi die gewonnen hebben ;)
 
opzich ben ik het wel met je eens, maar ik denk ook dat Yamaha wel een beetje onder druk gezet mag worden. Vind niet dat ze nou echt zoveel vooruitgang geboekt hebben ten opzichte van het begin van het seizoen. Wat dat betreft zijn Honda en Kawasaki veel beter door ontwikkeld.
En wat ik al zei, de Yamaha is nooit echt een kampioensfiets geweest, noem mij nog eens 2 rijders naast Rossi die gewonnen hebben ;)



1.kenny roberts senior(yamaha 1978)

2.kenny roberts senior(yamaha 1979)

3.kenny robert senior(yamaha 1980)

4.eddy lawson (yamaha 1984)

5.eddy lawson(yamaha 1986)

6.eddy lawson(yamaha 1988)

7wayne rainey(yamaha 1990)

8.wayne rainey(yamaha 1991)

9.<wayne rainey(yamaha 1992)

niet echt een kampioenen fiets?laat me niet lachen _O- _O-
 
1.kenny roberts senior(yamaha 1978)

2.kenny roberts senior(yamaha 1979)

3.kenny robert senior(yamaha 1980)

4.eddy lawson (yamaha 1984)

5.eddy lawson(yamaha 1986)

6.eddy lawson(yamaha 1988)

7wayne rainey(yamaha 1990)

8.wayne rainey(yamaha 1991)

9.<wayne rainey(yamaha 1992)

niet echt een kampioenen fiets?laat me niet lachen _O- _O-

Nou, een echte kampioensfiets vind ik 'm ook niet. Sinds Wayne Rainey is Rossi 2X kampioen geworden... Na 12 jaar pas! Dus ze hebben toch een behoorlijke tijd met de vingers in de neus oid gezeten. En nu zijn ze 2X kampioen geworden... en lopen ze wéér achter...
Maarja, dat zal wel bij een kampioensfiets horen ;)
 
_O-

Wayne kon in 1993 en misschien 1994 ook nog wel kampioen worden, maar het werd de rolstoel. '(

Misschien wel, helaas (en dat meen ik!) is Rainey in een rolstoel gekomen. Feit is dat Yamaha géén kampioen werd, en dus geen kampioensfiets had.
Min of meer vergelijkbaar met de Formule1 in 1994 toen op Imola Ayrton Senna het leven liet... Toen hed Williams ook niet het WK, maar was het Schumacher in de Benneton... Tis wel een beetje wrang, maar de feiten liggen nou eenmaal op tafel...
 
Misschien wel, helaas (en dat meen ik!) is Rainey in een rolstoel gekomen. Feit is dat Yamaha géén kampioen werd, en dus geen kampioensfiets had.
Onzin. De motorfiets was capabel genoeg om de titel te kunnen pakken, destijds.
Echter, belande Wayne Rainey in een rolstoel en kwam de titel er niet meer van.
Een kampioensfiets was het zéker. Het verliep alleen anders dan gepland, dat moet ik je wel nageven.
 
Onzin. De motorfiets was capabel genoeg om de titel te kunnen pakken, destijds.
Echter, belande Wayne Rainey in een rolstoel en kwam de titel er niet meer van.
Een kampioensfiets was het zéker. Het verliep alleen anders dan gepland, dat moet ik je wel nageven.

Nou, ik ben die mening niet toebedeeld... Smaken verschillen maar weer is. Maar feit is dat ze geen kampioen meer werden, nadat Rossi in 2004 naar Yamaha toekwam. Ze hebben daar dus wel degelijk zitten slapen nadat Rainey voor de laatste keer (12 jaar!) kampioen was geworden. Al die tijd is het dus géén kampioensfiets geweest... En nu is ie het weer niet...
(En jij kan het weten hè, want je was al 1 jaar toen ;) :+ :X )

We zullen zien wat 2008 gaat brengen... Ben benieuwd wat het wordt met Bridgestone :Y
En als het niet gelijk lukt, dat men van Yamaha niet gelijk de schuld geeft aan de banden, dan had je lekker bij Michelin moeten blijven...
 
Laatst bewerkt:
Een motor waarop het niemand meer dan een decennium lang lukte om kampioen te worden is geen kampioensfiets. Simpel. En de tweetakt motor uit de jaren 90 is al helemaal niet te vergelijken met de viertakts van tegenwoordig.
 
_O-

Wayne kon in 1993 en misschien 1994 ook nog wel kampioen worden, maar het werd de rolstoel. '(

Nou toevallig de Schwantz docu zitten kijken van 93, maar het gehele jaar was de Suzuki beter, Schwantz werd er o.a. op Donington afgekegeld door Doohan en
kwam het e.a. weer naar elkaar toe. De 2e Suz met Barros was ook best goed.

Dus vlak Schwantz dat jaar niet uit als Rainey wel was blijven rijden.
 
opzich ben ik het wel met je eens, maar ik denk ook dat Yamaha wel een beetje onder druk gezet mag worden. Vind niet dat ze nou echt zoveel vooruitgang geboekt hebben ten opzichte van het begin van het seizoen. Wat dat betreft zijn Honda en Kawasaki veel beter door ontwikkeld.
En wat ik al zei, de Yamaha is nooit echt een kampioensfiets geweest, noem mij nog eens 2 rijders naast Rossi die gewonnen hebben ;)

Ik neem aan dat je op de viertakt uit de MotoGp bedoeld...Inderdaad dat zegt genoeg!
Volgens mij alleen Biaggi en Rossi, en daarmee heb je twee rijders die een stukje beter zijn dan gemiddeld. Durf het wel zo stellen dat de Yamaha de minste fiets is van het hele veld (op de KR na) dit jaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan