Valentino Rossi

Zal valentino de !!!2006!!! kampioen zijn

  • ja

    Stemmen: 68 48,2%
  • tussen de 2

    Stemmen: 8 5,7%
  • nee

    Stemmen: 65 46,1%

  • Totaal aantal stemmers
    141
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hopelijk is het geen software die door M$ geschreven is want dan komt het nooit meer goed...

Toch wéér pech, hij kan in zijn vroegere jaren wel mazzel hebben "afgedwongen", de laatste jaren heeft Valentino toch wel erg veel pech gehad, zowel met banden waar stukken afvlogen, motor gerelateerde problemen en nu software.

Krijgen we weer het ALS verhaal, Stoner is b.v. dit jaar twee keer zonder benzine komen staan net na de finishvlag. Nu kunnen ze aan het eind van de race het mengsel zuiniger zetten maar ALS de tegenstand van de concurrentie wat steviger was geweest dan had hij die truc niet kunnen uithalen en was hij die races lager gefinisht of uitgevallen.

Zo zie je maar hoe belangrijk de hele package is, Yamaha moet toch echt het huiswerk beter doen voor 2008!
 
Ik denk dat als rossi het goede pakket onder zich heeft dat hij onverslaanbaar is. Hiermee bedoel ik dat hij onverslaanbaar is als hij de goede setting heeft. Rossi kan denk ik alleen verweten worden dat hij de goede setting van zijn motor niet altijd kan vinden (wat hem vroeger wel bijna altijd lukte). Verder heeft de yamaha niet het vermogen wat een honda of ducatie heeft (dit is nu wel gedeeltelijk opgelost door de pneumatische kleppen).
Na rossi schat ik pedrosa als hoogste in, daarna stoner. Nu Honda ook pneumatische kleppen gaat toepassen denk ik dat qua vermogen Honda weer bovenaan staat en dat Rossi de grootste moeite zal krijgen met Pedrosa/Honda.
Ik denk dat als Rossi ooit terug gaat naar Honda dat hij net zoals 5 jaar geleden niet te stoppen is (ik denk overigens niet dat dit gaat gebeuren).
Conclusie: Rossi is nog steeds dezelfde, hij heeft nu wel meer tegenstand dan vroeger (van Stoner en Pedrosa) en hij moet die tegenstand zien te overwinnen met een technisch mindere moter dan de Honda.
 
Ik denk dat als rossi het goede pakket onder zich heeft dat hij onverslaanbaar is. Hiermee bedoel ik dat hij onverslaanbaar is als hij de goede setting heeft. Rossi kan denk ik alleen verweten worden dat hij de goede setting van zijn motor niet altijd kan vinden (wat hem vroeger wel bijna altijd lukte). Verder heeft de yamaha niet het vermogen wat een honda of ducatie heeft (dit is nu wel gedeeltelijk opgelost door de pneumatische kleppen).
Na rossi schat ik pedrosa als hoogste in, daarna stoner. Nu Honda ook pneumatische kleppen gaat toepassen denk ik dat qua vermogen Honda weer bovenaan staat en dat Rossi de grootste moeite zal krijgen met Pedrosa/Honda.
Ik denk dat als Rossi ooit terug gaat naar Honda dat hij net zoals 5 jaar geleden niet te stoppen is (ik denk overigens niet dat dit gaat gebeuren).
Conclusie: Rossi is nog steeds dezelfde, hij heeft nu wel meer tegenstand dan vroeger (van Stoner en Pedrosa) en hij moet die tegenstand zien te overwinnen met een technisch mindere moter dan de Honda.


ik vind dat jij nogal veel denkt _O- _O- _O-
 
Nog een leuk fototje van Vale :)

Foto-GWNCYO3N.jpg
 
Het komt uit een belgische krant en die quoten de Telegraaf, maar toch ...

full


Het Laatste Nieuws 9/11/2007:
Valentino Rossi, veelvoudig wereldkampioen in de MotoGP, dreigt zijn team Yamaha te verlaten en over te stappen naar Ducati. Dat meldt De Telegraaf. Rossi eist dat Yamaha de motor voor volgend seizoen sneller maakt. Als dit niet gebeurt, dreigt de Italiaan over te stappen naar Ducati. Afgelopen seizoen werd Rossi geklopt door Casey Stoner van Ducati, zelf eindigde hij derde in de stand. "Als Yamaha de motor sneller maakt, blijf ik nog een jaar, als dat niet gebeurt, heb ik niet veel keuze. Ducati en Honda zeggen me wel iets, maar als Italiaanse renstal heeft Ducati mijn voorkeur." (adv)

Link naar Telegraaf:
http://www.telesport.nl/2479087/Rossi_dreigt_met_overstap_Ducati.html
 
Laatst bewerkt:
Het komt uit een belgische krant en die quoten de Telegraaf, maar toch ...

[afbeelding]

Het Laatste Nieuws 9/11/2007:
Valentino Rossi, veelvoudig wereldkampioen in de MotoGP, dreigt zijn team Yamaha te verlaten en over te stappen naar Ducati. Dat meldt De Telegraaf. Rossi eist dat Yamaha de motor voor volgend seizoen sneller maakt. Als dit niet gebeurt, dreigt de Italiaan over te stappen naar Ducati. Afgelopen seizoen werd Rossi geklopt door Casey Stoner van Ducati, zelf eindigde hij derde in de stand. "Als Yamaha de motor sneller maakt, blijf ik nog een jaar, als dat niet gebeurt, heb ik niet veel keuze. Ducati en Honda zeggen me wel iets, maar als Italiaanse renstal heeft Ducati mijn voorkeur." (adv)

Link naar Telegraaf:
http://www.telesport.nl/2479087/Rossi_dreigt_met_overstap_Ducati.html
Je weet het niet, en het zou wel vet zijn, maar ik denk niet dat het volgend jaar al gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
kan ook helemaal niet ze hebben een contract met melandri voor 2 jaar en stoner komt nooit meer bij ducati weg....

misschien een 3e machine.
 
Rossi mag dan naar het d'Antin team...

Nee, denk niet dat Ducati echt op Rossi zit te wachten momenteel. Ze hebben al een wereldkampioen die t nog verder gaat schoppen dan 1 keer.
 
Ik vind het een gevaarlijke zet om in een keer naar Bridgestone over te stappen. Michelin is dit jaar vernederd, maar dat zal een bedrijf als Michelin toch niet twee keer gebeuren?? :?

Ach als er volgend seizoen maar close geracet wordt :]

Nou ik denk dat er andere redenen zijn om te denken dat het wel eens lastig kan worden: hij kan niet terugvallen op setting-informatie van andere Yamaha rijders en ik denk dat Bridgestone voornamelijk voor de Ducati's zal ontwikkelen, daarvoor zijn die banden de laatste jaren ontwikkeld. Het lijkt me een interessant jaar worden: als Lorenzo hem zoek rijdt dan is het zijn eigen schuld, rijdt hij super, dan is staat Michelin in zijn hemd.
 
Nou ik denk dat er andere redenen zijn om te denken dat het wel eens lastig kan worden: hij kan niet terugvallen op setting-informatie van andere Yamaha rijders en ik denk dat Bridgestone voornamelijk voor de Ducati's zal ontwikkelen, daarvoor zijn die banden de laatste jaren ontwikkeld. Het lijkt me een interessant jaar worden: als Lorenzo hem zoek rijdt dan is het zijn eigen schuld, rijdt hij super, dan is staat Michelin in zijn hemd.

Hij wil hetzelfde rubber als stoner... daarom wil hij bridgestone.
En als bridgestone volgend jaar bud is, is stoner dat ook.. En wie is nu meestal de beste michelin rijder? dus denk dat hij dat dan ook bij bridgestone zal zijn!
 
Al dat gespeculeer hier :P We zullen volgend seizoen wel zien of de keuze van valentino rossi om met bridgestone te gaan rijden goed is. Hij zal dr zo zun eigen ideen bij hebben en da zal die vast wel(samen met burgess) lang over nagedacht hebben ;) We zullen volgend jaar wel zien of Stoner het een 2e keer waarmaakt of dat hij dit jaar gewoon puur geluk had dat motor, banden en hijzelf het gewoon het beste deden. Wint rossi volgend jaar, ist een goeie keuze geweest, verliest ie volgend jaar en rijdt bijv lorenzo rossi er dik uit dan zal het idd aan hem zelf liggen ;) Maar dan nog, Rossi hoeft niks meer te bewijzen vind ik, dat heet ie al 7 keer gedaan *O*
 
Ik denk zelfs al heeft lorenzo beter pakket dat hij rossi niet ZOEKT rijdt... dit is het eerste jaar voor Lorenzo en je ziet een stoner en pedrosa eerste jaar waren ze ook niet super dus dat is gewoon wennen het eerste jaar met de nieuwe 800cc machine.... we zien het wel volgend jaar.. denk dat rossi lekker bij yamaha blijft.... alleen zijn bandekeuze... hmmm ... als michelin volgend jaar nou weer goe bezig is heeft ie een probleem... maar goed we zien wel
 
Ik denk zelfs al heeft lorenzo beter pakket dat hij rossi niet ZOEKT rijdt... dit is het eerste jaar voor Lorenzo en je ziet een stoner en pedrosa eerste jaar waren ze ook niet super dus dat is gewoon wennen het eerste jaar met de nieuwe 800cc machine.... we zien het wel volgend jaar.. denk dat rossi lekker bij yamaha blijft.... alleen zijn bandekeuze... hmmm ... als michelin volgend jaar nou weer goe bezig is heeft ie een probleem... maar goed we zien wel
Stoner en Pedrosa starten op de 990cc motoren in hun 1ste jaar. ;)
Die is weer anders dan de 800cc motor. :)
 
Nicky Hayden

Motivatie is een belangrijke drijfveer voor Nicky Hayden. Hij verwacht dat Michelin de capaciteit van Rossi als testrijder wel eens zou kunnen gaan missen en dat het er voor Michelin niet makkelijker is geworden om terug te slaan na een jaar waarin Bridgestone duidelijk de boventoon heeft gevoerd.

"Ik denk dat het duidelijk is dat Rossi veel problemen met Michelin heeft gehad het afgelopen jaar," zei Hayden. "Twee sterke ontwikkelingsrijders als Rossi en Stoner zullen het Michelin niet makkelijker maken, maar we zullen moeten terugslaan want een jaar zoals het afgelopen seizoen kunnen we ons niet veroorloven. Ergens had ik wel gehoopt dat Rossi bij Michelin zou blijven, hij is een hele goede testcoureur waardoor het zo mogelijk nog moeilijker word om Bridgestone te kunnen achterhalen."


Zoals ik al eerder zei gaat Michelin Rossi echt wel missen.

Ik denk dat Rossi de juiste stap heeft gemaakt maar de toekomst zal het ons gaan vertellen.
 
Laatst bewerkt:
ik denk toch dat Rossi eerder weer voor Honda zal gaan racen dan voor Ducati..

Waarom zou Ducati Rossi willen als zij Stoner hebben..die zit er de komende 3 jaar nog en Melandri nog de komende 2 jaar.

Haydens contract loopt eind 2008 af.....
 
nou, dat weet ik niet. Ik zie het nu echt niet gebeuren dat Rossi weer teruggaat naar het repsol honda team. helemaal niet naar honda eigenlijk. En ducati zou niet eens kunnen. Dan blijft suzuki of kawasaki nog over.
maar ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een soort dreigement is naar yamaha dat ze hun spul beter moeten hebben.
als Rossi in 2008 nog steeds geen goede motor heeft dan kijk ik niet raar op dat 2008 zijn laatste jaar is.

ik hoop het niet tenminste
 
nou, dat weet ik niet. Ik zie het nu echt niet gebeuren dat Rossi weer teruggaat naar het repsol honda team. helemaal niet naar honda eigenlijk. En ducati zou niet eens kunnen. Dan blijft suzuki of kawasaki nog over.
maar ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een soort dreigement is naar yamaha dat ze hun spul beter moeten hebben.
als Rossi in 2008 nog steeds geen goede motor heeft dan kijk ik niet raar op dat 2008 zijn laatste jaar is.

ik hoop het niet tenminste

ik denk capirossi,dat het zijn laatste jaar zal worden.komt er een plekie vrij bij suzuki wat ook een zeer gioed team aan het worden is.
conclusie:als ze het weer verkl''ten bij yamaha zie ik hem naar suzuki trekken.
 
kan ook helemaal niet ze hebben een contract met melandri voor 2 jaar en stoner komt nooit meer bij ducati weg....

misschien een 3e machine.

Stoner heeft een drie jarig contract getekend. :Y (En ze zijn bezig om stoner bij te laten tekenen bovenop die 3 jaar dacht ik.)
 
Stoner heeft een drie jarig contract getekend. :Y (En ze zijn bezig om stoner bij te laten tekenen bovenop die 3 jaar dacht ik.)


mmm, dan zou ie voor 6 jaar onder de pannen zijn,... lijkt mij alvast wat lang.. ventje is pas 21 en dan weet je al waar je zult rijden als je 27 bent.. das best vaag. Zover wil je toch niet vooruit kijken..
 
Ducati terughoudend over toekomst met Rossi

Valentino Rossi voerde de druk op Yamaha op door te speculeren over een overstap naar Ducati of Honda maar Ducati teammanager Livio Suppo is terughoudend over een eventuele samenwerking met de zevenvoudig wereldkampioen.
Valentino Rossi probeert zich al een beetje in te dekken voor het geval 2008 andermaal een oncompetitief seizoen gaat worden en liet weten nog op goede voet te staan met Honda en ook met Ducati. De twee fabrikanten waar hij in zijn autobiografie geen goed woord voor over had.Ducati teammanager Livio Suppo liet in een reactie op de speculaties van Rossi weten dat het in ieder geval nog te vroeg is en er nu nog geen ja of nee op kan zeggen.

"Het is in ieder geval nog te vroeg om over 2009 te praten," vertelde Suppo aan Gazzetta della Sport. "En dan moet ik ook nog voorzichtig zijn met een ja of een nee want dat wordt altijd verkeerd geïnterpreteerd. Ik weet alleen dat we een aantal fans graag Rossi op onze motor zouden willen zien zodat hij met hetzelfde materiaal de strijd met Stoner aan kan gaan. We hebben er nooit expliciet over gesproken maar Stoner heeft, net als elke rijder, duidelijk gemaakt dat het hem niet uitmaakt wie zijn teamgenoot wordt. Ik heb het idee dat hij niet bang is om de uitdaging aan te gaan."

"We hebben nu een overeenkomst voor twee jaar met Marco Melandri en een driejarige overeenkomst met Stoner. We zouden de overeenkomst met Stoner wel willen verlengen en misschien wil hij dat ook wel. Een van zijn idolen, Mick Doohan, heeft bijvoorbeeld bijna zijn hele carrière bij Honda gereden."

Suppo ontkende ook nog de geruchten over een derde machine die zou worden klaargemaakt voor Rossi voor 2008. Mogelijk dat met de derde machine de motor bedoeld werd die voor Loris Capirossi bedacht was na het aantrekken van Marco Melandri.

© Copyright: www.racesport.nl
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan